Sopar als 14 mesos

Teòricament poden menjar de tot.

PALME
:: zebra
Entrades: 1119
Membre des de: ds. nov. 28, 2009 6:01 pm

Sopar als 14 mesos

ds. maig 24, 2014 8:30 am

Que oferiu per sopar a partir de l'any?

Vam començar amb truita i peix i molt bé, la verdura sempre han dit que no en volen i sopes amb pistons o fideus petits tampoc.
Ara ja ni truita ni peix. Acabem amb cereals o pa amb tomaquet. No sé que oferir.lis perque variin.
karruxina
:: papallona
Ubicació: Vic
Entrades: 143
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 9:02 am

Re: Sopar als 14 mesos

ds. maig 24, 2014 10:39 am

Ostres, doncs quina feinada! Jo en tinc una de 16m i una de 5 anys i les dues menjem el mateix, la diferencia es q la peke, tot mes petit. Si no els agrada la verdura, els pots fer en croquetes, hamburgueses vegetals, la crema de carbaso, sola no la vol, si li poso pasta de sopa si la menja (fideuets). Amb el peix pots fer bunyols. Ara q ja fa bon temps, gazpacho, melo amb pernil (ben petit)...
Ah i tb et pots pasar, q si li dones la forquilla perque punxi solet, s'ho menji millor, q si li dones tu, a mi em pasa.
KaRRuXiNa
nivalis
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

dl. maig 26, 2014 8:46 am

Et dic el que li agrada al meu, de 13 mesos:
-pa amb tomaquet i pernil dolç
-Pesols amb ceba i peix o pollastre a trossets petits
-Patata bullida o fregida (amb mongeta o sense)
-Macarrons amb tomàquet talladets petits
-Arròs amb tomàquet
-Llentilles amb arròs
-Truita de patata i ceba
-Croquetes
-Canalons
...

De tota manera, al meu li encanta la verdura. Jo encara li faig triturats. Un és amb patata, mongeta, ceba, carbassó i carn (pollastre, gall dindi o vedella) i l'altre: patata, ceba, pastanaga, pesols, carbassó i peix (lluç) i s'ho menja molt be. Tant per dinar, com per sopar, ja que no li agraden els cereals. A part d'això, li vaig oferint el que t'he posat abans, però encara es cansa de menjar i en menja poc, per això li combinoa amb els triturats.
Bacilos
Entrades: 1827
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 4:00 pm

dt. maig 27, 2014 10:58 am

A mi també se m'acaben les idees i gairebé sempre anem fent el mateix.. i avorreix!

Jo em pensava que la truita li agradadia i no gaire! Estic segura que canviarà perquè... a quin nen no li agrada la truita??? jejeje

A veure si entre totes ens podem ajudar.
Per cert, no tenim cap post amb receptes?
Cotones
Entrades: 103
Membre des de: dt. maig 20, 2014 2:42 pm

dt. maig 27, 2014 5:51 pm

A la meva, que te ja 27 mesos, la truita li agrada molt però hi ha tingut époques en les que l'avorria i deixaba més de la meitat, llavors intentaven posarli una mica de formatge per dintre, o pernil dolç..Inclús quan ha estat més gran li hem ficat a la truita tonyina (que li xifla).

Jo he tingut molta sort amb la verdura també, però podeu probar amb crema de carbassa que al estar dolceta poder se l'empassen millor.

Una mica de puré de patata..no se cosetes així.

Ara a mí hem passa com a la karruxina, ella va començar a menjar millor si li donavem la forquilla per que anés punxant i nosaltres li anavem donant per altre banda.
Que si només li donavem nosaltres.
rkl
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 12, 2012 6:31 pm

ds. maig 31, 2014 10:33 am

La meva en té 14 i mig i amb els sopars també m'he rallat una mica. Però sembla que mica a mica, i d'un dia per l'altre, la sopa de lletres que no volia ara la vol, la croqueta de pollastre ara sembla que també, el peix que no volia veure ni en pintura ara sembla que li encanta...
Ha anat canviant de gustos, i menys la truita (que ara vull provar de fer-li un our ferrat ben cuit amb patatones a veure què tal), sembla que puc anar ampliat l'oferta de sopars. Ara, anar-ho provant..

El que m'ha ajudat més és intentar no rallar-me i ella mateixa em va sorprenent, tot i que és més tossuda que una mula!
Mara17
:: dragona
Entrades: 4362
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

dg. juny 01, 2014 12:40 am

Nosaltres mengem tots el mateix i els menús no són tancats tipus sopa, peix, truita. Mengem molt variat i plats molt diferents.

Ara tenen 17 mesos.

Truites de tot: bròquil, ceba, allets tendres, carbassó, espàrrecs verds... fins i tot de carbassa, n'he fet.

Llegums: amanides o estofats (segons època de l'any), hummus, hamburgueses, croquetes

Cereals: cuscús, arròs o fajol amb verdures i carn (o no) a daus

Peix: aquí sí que no innovem especialment. El peix ens és pràctic al forn i amb verdura per cuinar poc. ;) És un sopar de mandrosos! :ok:

Verdures: sempre mengem verdures, per tant, no és "avui toca verdura", un plat de verdura al vapor potser sí que el fem de tant en tant però la tònica general és que cada àpat conté verdura. Sempre.

Entenc que hi ha qui pot trobar pesats segons quins plats, però nosaltres sopem força d'hora i se'ns posa bé (sobretot jo, que com que treballo a casa i de nits, ara faig ressopó, hehehe).

Per exemple, avui hem sopat bròquil "alla arrabiata" (versió una mica rebaixada) i truita d'espàrrecs verds; ahir vam fer amanida de col i ravenets amb oli i vinagre i hamburgueses vegetals; demà tinc pensat fer trinxat de la Cerdanya (sé que el temps no acompanya, però ens encanta!!!!) versió vegetariana sense buti (en canvi hi posaré mongetes).

No sé, si sou dels que sopeu lleuger suposo que no us servirà gaire res de tot això. :content:
Mara17 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 01, 2014 12:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Mara17

dg. juny 01, 2014 12:50 am

Ah, i nosaltres no els donem el menjar. Ells s'ho fan tot amb les mans i els coberts com poden si els volen fer servir (de vegades demanen ajuda perquè els fa gràcia). Jo vaig veure que si no volia morir (jo) de gana, els àpats havien de ser així: menjar a taula i jo a menjar i ells que facin el que vulguin. De vegades preparo coses que si no me les veuen menjar a mi, ni les toquen (em passa molt amb amanides "ratllades" que en dic: pastanaga, colirave i tomàquet ratllats, per exemple).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
PALME
Entrades: 1119
Membre des de: ds. nov. 28, 2009 6:01 pm

dg. juny 01, 2014 1:06 pm

Mara, els teus son una canya per menjar :content: :content: :content:

Gràcies per les idees, tot i q som de sopar lleuger algo farem. Els passa q no tenen espera per menjar, quan arriba l'hora la lien moltíssim, per tant si vull aprofitar la tarda per estar amb elles (les recullo a les 5 de l'escola) i fer un sopar complert, m'hi he de posar cap a quarts de 7 i estic molt poc disfutant de les nenes. Fer croquetes per exemple se'm fa una muntanya...Aixx!!!!
Mara17

dl. juny 02, 2014 11:50 pm

PALME ha escrit:Els passa q no tenen espera per menjar, quan arriba l'hora la lien moltíssim, per tant si vull aprofitar la tarda per estar amb elles (les recullo a les 5 de l'escola) i fer un sopar complert, m'hi he de posar cap a quarts de 7 i estic molt poc disfutant de les nenes. Fer croquetes per exemple se'm fa una muntanya...Aixx!!!!

Congela. :ok:

Pots fer i guardar:
-Hamburgueses vegetals (cereals, llegums i verdura), mandonguilles, croquetes (de carn, peix o vegetals). També pots agafar verdura, fer-la petita i barrejar-la amb carn picada per fer burguers, i es congelen bé, també.

-Salses per barrejar amb cereals (arròs, o pasta, si en mengen): samfaines, de tomàquet, pestos, etc. Llavors només has de coure el gra.

-Massa de pizza (en fem un cop per setmana, però la massa només 1 cop cada quinze dies, i l'altra porció la congelo; amb 400 grams cobreixo 2 safates de forn, o sigui, per dos cops). A la massa també hi pots barrejar bròquils, tomacons secs, olives... Amb pràctica acabes anant molt de pressa.

La veritat és que el cuinar vol temps, hi ha coses ràpides de fer, però planificar ja és un què, i ajuda a l'hora de comprar. Jo peco molt d'improvisar.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Cotones
Entrades: 103
Membre des de: dt. maig 20, 2014 2:42 pm

dt. juny 10, 2014 5:40 pm

Mare de Deu Mara,si tú improvises jo soc un vertader desastre!! Ets una supermami. :ok: :ok: :ok:

M'has d'explicar com fas les hamburgueses vegetals, per que crec que a la peque li podrien agradar moltíssim.
puski
Entrades: 179
Membre des de: dc. juny 19, 2013 6:01 pm

dt. juny 10, 2014 7:01 pm

UUUaaaauuuuuu
Quines coses més bones llegeixo per aqui!
M'uneixo encara que el meu és petit. No m'agrada massa cuinar, però ja m'hi puc anar acostumant jejeje
I Vosaltres crec que m'inspirareu molt quan arribi el moment!! :ok: :ok:
Imatge
Llompi
:: tortuga
Entrades: 314
Membre des de: dv. des. 21, 2012 7:13 pm

dj. ago. 21, 2014 1:30 pm

Sí, jo també m'uneixo! Tot i que la meva encara no vol mastegar res de res. Té 14 mesos i va cap els 15 i encara li venen arcades quan pren alguna cosa sòlida. Haurem d'insistir més.
Per no voler no vol ni pa...
puski
Entrades: 179
Membre des de: dc. juny 19, 2013 6:01 pm

dv. oct. 10, 2014 6:36 pm

Hola marones!!
Suposo que els vostres peques ja deuen menjar suuuper be!
Ara el meu té quasi 13 mesos.
La veritat que menja molt i de tot, però a vegades no sabem que fer-li per no caure amb el pure i el tall a tallets...
Al migdia li fem, verdura xafada i tall, arros i llenties, arros amb tomàquet, macarrons amb tomàquet, crema de carbasso, o de carbassa amb allet.
Per la nit, sopa de lletres, fideus o semola amb peixet, truita sola o de pernil i formatge, i algun dia papilla de cereals que encara ens queda i li agrada força.
Poc a poc anirem millorant suposo jajaja
el caldo per les sopes el feu vosaltres i el congeleu?
Jo el faig del suc dels pures de verdura, pero per això ens surten molta quantitat de verdura i és el que més li donem....
Imatge
akane2008
Entrades: 315
Membre des de: dj. feb. 21, 2008 9:36 am

dl. gen. 19, 2015 2:20 pm

Hola! està molt bé aquest post per agafar idees- El meu petit la veritat és que menja molt bé, és dificil trobar alguna cosa que no li agradi, això sí té les seves manies.
Jo per sopar vaig variant.
El cap de setmana si no tinc massa temps perquè deidiquem més temps d'oci opto per una truiteta i un frankfurt i un altre dia papilla de cereals.
Entre setmana,
verdura ( la trituro i faig una cremeta amb un formatget per exemple), sencera és més selecte encara així com que ja menja molt bé a trossos això si que li trituro.
Sopa amb pasta no massa fina, li agrada mossegar
Pa amb tomaquet i pernilet i formatge fresc
Arros amb caldo o bé un tipus de rissoto molt senzillet amb brou de verdures.
Pesols amb pernil ( però li haig de fer un sofregidet perque tingui regustet)
Peix amb patata
Croquetes, intento fer-les jo amb el que queda de la olla del caldo
El boniato també li agrada molt, de tant en tant li dono com si fossin patates fregides
Pasta amb mantega o a la carbonara perquè la bolognesa la deixo pels dinars.
Una salxitxa de pollastre o una hamburguesa casera i una mica de pa amb tomaquet i formatge tendre...
El meu blog de cuina i trucs

cocinayrecetas.hola.com/detectivedecuchara

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::