Que donar per esmorzar?

Teòricament poden menjar de tot.

Tutty29
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Que donar per esmorzar?

dl. juny 30, 2014 7:54 am

Hola!!Tinc un nen de 29 mesos i entre semana per esmorzar li dono papilles(li tinc que donar jo, ell sol no menja)i el cap de setmana llet amb cereals. Crec qie sempre el mateix el te aburrit. El pa amb tomaquet li dono a sopar, si li dones al mati fariem tard per anar a la guarderia. Vosaltres qie els hi doneu als vostres nanos?.
Mara17
:: dragona
Entrades: 4359
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Que donar per esmorzar?

dl. juny 30, 2014 9:55 am

Sempre sopa pa amb tomàquet? Pq jo en dono per esmorzar. Tb pa amb alvocat i sèsam mòlt, fruita (és el primer que ofereixo sempre), algun cop cereals sense sucre, quinoa o arròs o similar fet amb canyella... No sé, el que més els agrada és el pa amb alvocat de lluny. I fruita, primer sempre ofereixo fruita. Ara tenen 18 mesos.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Rossinyola
:: pantera
Entrades: 800
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

dl. juny 30, 2014 11:33 am

Jo com la Mara, a la meva filla tb li ofereixo fruita per esmorzar, li encanta, i ara que n'hi ha tanta! I o bé pa amb tomàquet o minibocata, a vegades no vol pa, només el formatge, gall d'indi o el que tingui, iogurt, fruits secs... Vaja, el que esmorzo jo!
Imatge

Imatge

Imatge
Tutty29
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

dl. juny 30, 2014 12:41 pm

Mara, no cada dia no sopa pa amb tomaquet, un dia sopa, un dia verdura,..
Penso que si li ofereixo fruita a esmorzar es quedara amb gana, a mig mati a la guarderia li donen una galeta p un palet i no dina fins les 12:30 a casa.
La fruita li dono de postres despres de dinar.
Rossinyola

dl. juny 30, 2014 2:30 pm

Jo quan parlo d'oferir fruita per esmorzar, no em refereixo a oferir fruita i prou, evidentment la meva filla tb es quedaria amb gana. Però de fruita n'hi ha moltíssima varietat, i això pot fer l'esmorzar més atractiu. Nosaltres sempre esmorzem fruita i alguna altra cosa, entrepà, embotit, formtages, iogurts, fruits secs... Cada dia anem variant. De pa també n'hi ha de molts tipus, i si és integral o amb llavors i altres cereals els atipa bastant.
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17

dl. juny 30, 2014 10:29 pm

Ah doncs llavors tb pot per esmorzar no? Jo tb ofereixo fruita primer, i després la resta. Rossinyola, la fruita seca com? Pq jo la faig servir per cuinar però mòlta, pq no s'ennueguin. Bé, llavors (pipes, sèsam, etc) sí, però avellana i tal només mòlt o molt esmicolat.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Rossinyola

dt. jul. 01, 2014 7:48 am

Mara17 ha escrit:Ah doncs llavors tb pot per esmorzar no? Jo tb ofereixo fruita primer, i després la resta. Rossinyola, la fruita seca com? Pq jo la faig servir per cuinar però mòlta, pq no s'ennueguin. Bé, llavors (pipes, sèsam, etc) sí, però avellana i tal només mòlt o molt esmicolat.

Jo li dono panses, orellanes, prunes, ametlles, avellanes, nous, pipes de carbassa, etc, ara ja li dóno tot sencer i ella ho sap mossegar, tot i q amb les ametlles, nous, etc no li trec l'ull del damunt. Al principi li tallava les panses, orellanes etc a la mida de les pipes per exemple, però ara ja ho demana sencer. Els teus amb 18mesos potser és millor tallar una mica o xafar amb un cop els que siguin durs de manera que masteguin trocets peró sense perill d'ennuagar-se.
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17

dt. jul. 01, 2014 11:55 am

Ah, panses i orellanes, dàtils, etc. sí, però jo una avellana sencera, per exemple, em fa por. Les pipes cap problema. Per cert, un dia em van dir que encara que fos el sucre natural de l'aliment no era bo menjar-ne cada dia. Suposo que abusar no, però una mica no deu passar res. En saps res? En preneu cada cada dia? A nosaltres ens encanten! Els medjoul són una perdició!
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

dt. jul. 01, 2014 8:30 pm

Que guai aquestes que us mengen tant variat per esmorzar!!!
Jo no me'n surto de que esmorzi alguna cosa que no sigui iogurt... Només vol això... A mig matí li dono fruita si en vol... El pa amb tomàquet no el vol ni veure... Buff és desesperant!
Mara17

dt. jul. 01, 2014 8:41 pm

Tu vés posant. Si no s'ho menja, t'ho menges tu. Lo ideal és menjar plegats i el mateix. Abans el meu fill no va menjar cireres, van passar quinze dies ben bons i jo els hi posava al davant igualment, fins que un dia va començar i ara les devora. I com les cireres, mil coses.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Rossinyola

dt. jul. 01, 2014 9:14 pm

Mara17 ha escrit:Ah, panses i orellanes, dàtils, etc. sí, però jo una avellana sencera, per exemple, em fa por. Les pipes cap problema. Per cert, un dia em van dir que encara que fos el sucre natural de l'aliment no era bo menjar-ne cada dia. Suposo que abusar no, però una mica no deu passar res. En saps res? En preneu cada cada dia? A nosaltres ens encanten! Els medjoul són una perdició!

Pel que fa als fruits secs durs, no sé si ho fas així, però si els trenques amb un sol cop sec de morter queden esmicolats però no massa, de manera que els poden manipular sense perill. Dels fruits secs tous no n'hi dóno cada dia perquè ella té càries i s'enganxen a les dents, però per la quantitat de sucre en el nostre cas no hi ha problema perquè no menja absolutament rès amb sucre afegit. Ara bé, no sé si és bo menjar-ne cada dia!
Emami, jo també provaria d'entaular-me amb ell i anar oferint coses diferents, encara que al principi no s'ho mengi. El iogurt amb trocets de fruita o amb cereals també està boníssim! :content:
Imatge

Imatge

Imatge
Mara17

dc. jul. 02, 2014 12:07 am

Rossinyola ha escrit:Pel que fa als fruits secs durs, no sé si ho fas així, però si els trenques amb un sol cop sec de morter queden esmicolats però no massa, de manera que els poden manipular sense perill. Dels fruits secs tous no n'hi dóno cada dia perquè ella té càries i s'enganxen a les dents, però per la quantitat de sucre en el nostre cas no hi ha problema perquè no menja absolutament rès amb sucre afegit. Ara bé, no sé si és bo menjar-ne cada dia!

No, els esmicolo amb un cop de Thermo i ho faig servir per fer plats o espessir receptes. Depèn. A casa tampoc tenim sucre ni comprem res que en tingui :ok: però sí que hi havia una època que els n'oferia sovint i em van dir que millor que no. I potser sí que tenien raó perquè la nena devora aquestes coses a una velocitat vertiginosa. Ara ho faig esporàdicament, però trobo que són un bon recurs, perquè tenen molts minerals (les figues seques tenen un munt de calci, per exemple). En tot cas, sempre infinitament millor que un tros de pa amb Nutella :content: :content: :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: