Alimentació autorregulada i sense papilles (Carlos Gonzalez)

Teòricament poden menjar de tot.

louly
:: conillet
Entrades: 371
Membre des de: dj. jul. 19, 2012 2:03 pm

Alimentació autorregulada i sense papilles (Carlos Gonzalez)

ds. ago. 09, 2014 3:49 pm

Hola a tothom!
He obert aquest post perquè pot ser molt interessant que les que seguim aquest mètode ens anem donant idees o si tenim dubtes compartir-los. Personalment vaig començar amb el meu fill a introduir l'alimentació en forma de trossos als 6 mesos i haig de dir que no les tenia totes...ja que els primers mesos entre els vòmits i que no menjava casi be res....però alhora estava tranquil·la ja que amb la lleteta fins l'any ja anava ben servit. Doncs haig de dir que realment el mètode funciona!!! ara que en te 14 menja casi be de tot i solet (menys les cremes de verdures, que l'hem d'ajudar),el menjar en forquilla, ell s'ho punxa i s'ho menja casi be tot! Ara bé, quan diu "jatà" és jata!!!

Per altra banda, m'agradaria compartir alimentació "sana", sempre intento buscar aliments que no tinguin sucre, però no és fàcil ja que haig d'anar a marques que son per dieta...i no se si li va be tampoc...alguna idea? Jo acostumo a comprar-li les coses de menjar al Veritas, però cal dir que és car amb algunes coses...

Doncs be! espero que aquest post tingui ritme i ens trobem uns quants/es per compartir les nostres experiències i fins i tot influir alguna recepta!
Imatge

Imatge
Laia29
:: gosset
Ubicació: Barcelona - Les Corts
Entrades: 494
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 6:11 pm

Re: Alimentació autorregulada i sense papilles (Carlos Gonzalez)

dg. ago. 10, 2014 7:54 am

bon dia louly, en aquest post en parla http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=16&t=17340
Imatge

Imatge
louly

dg. ago. 10, 2014 5:53 pm

Gracies Laia29! La idea era poder compartir les experiencies pero amb nens a partir dl any. L'altre esta a l'apartat de 0 a 12 mesos que l'alimentacio conplementaria potser no es tant important quan hi ha lactanacia materna a radera.
Imatge

Imatge
damir
Entrades: 437
Membre des de: dc. gen. 26, 2011 8:55 pm

dg. ago. 10, 2014 9:48 pm

A partir de l'any, el nen pot menja gairebé igual que tu, excepte algun aliment tipus marisc o fruits secs. Per tant, si a casa teniu una dieta sana i equilibrada no et caldrà fer res especial.
La millor part d'haver-li donat menjar sense triturar des de l'inici és reduir el temps de fer un menú diferent per ell.
La nostra filla des de l'any ja menjava el mateix que nosaltres, res especial.
AnnaGP
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 99
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 9:43 pm

dl. ago. 11, 2014 12:56 pm

Nosaltres tambe hem fet el mateix amb AC, i al igual que vosaltres, amb 13 mesos menja de tot, punxa amb forquilla i menja el mateix que nosaltres.

Estem molt contents.

I no comprem menjar especial sense Sucre, fem el mateix de sempre.
aseret
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dc. juny 06, 2012 2:56 pm

dl. ago. 11, 2014 5:54 pm

Bona tarda!
Que be trobar aquest post, la peke ja te un any i mig i estem molt lluny de l'idilic... per una banda estic molt contenta de fer aquest metode, pq menja de tot (quan li dona la gana), però menjar menjar es taaaan poc i beu molta llet encara. Algu mes amb aquesta situació?
Ja se que fins els dos anys son lactants pero estaria mes tranquila si fes pit, estem amb LA desdels tres mesos...
A veure si trobem algu com nosaltres que ja sabeu... mal de muchos... jejeje
Imatge
Imatge
louly

dc. ago. 13, 2014 9:27 am

Bon dia marones,

Aseret el meu quan menja, menja molt be, però no fa pas els quatre àpats del dia ni molt menys!! acostuma a fer un de bo, o el dinar o el sopar...però com que encara fa molta lleteta no em preocupa. Tanmateix tb dir-vos que hi han hagut ratxes, de bones i d'altres que no menja casi be res, diuen que les bones son degudes a pics de creixement, que el cos demana ser mes alimentat.
Suposo que el millor és creure en ells que son els únics que saben el que necessiten...i ja saben molt be com fer-nos-ho saber!

A mi potser el que ara em preocupa és la lactància de nit...demana molta teta i he llegit que per les dents és contraproduent (caries) i no sé com gestionar-ho.

Una abraçadeta
Imatge

Imatge
garota
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

dl. ago. 18, 2014 4:21 pm

Holaaaaa!!!!

El meu fill tb té 13 mesos i tb menja de tot, com nosaltres de fet! I n'estem molt orgullosos tb! Hem estat d viatge i no li he hagut de fer res especial x ell, és molt còmode i a la vegada divertit! Res d papilles que no les vol ni veure!
L'únic q porta uns dies q li costa moooolt la verdura, vaja q no en vol. Xo res jo li ofereixo sempre q en mengem i si no vol doncs res tu, ja en voldrà d'aquí un temps com ha fet amb tot jeje
I pel q fa a la lactància materna no és cert q provoqui càries. Buscaré un article q em van passar d'una dentista i us el penjo. Xo vaja, provoca càries x exemple un biberó amb suc d taronja i el nen bevent-lo molta estona, perque el líquid surt constantment d la tetina. Xo la llet del pit, quan el nen no xuma ja a les edats q parlem, el pit no raja x tant, hi estaria enganxat mode xumet jeje xo sense líquid a la boca. Desmentia molts mites sobre això l'article! Quan el trobi us el penjo!
Ale, a gaudir del menjar!! :-)
Cayena
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

dt. ago. 26, 2014 8:26 am

Aseret, el meu fill té gairebé 14 mesos i també menja molt poquet, dies millor dies pitjor, però de sòlid, poc.
Per sort ell fa molt de pit, dia i nit, es tetaadicte!
Ahir vaig començar a treballar després d'estar 14 mesos amb ell i clar, em preocupa, perquè per a ell menjar és el pit (entre d'altres coses :love: ) però els sòlids per a ell són un joc. Ara haurà de passar 8 hores sense pit i no se com ho gestionarem. Be, ahir va menjar poquíssim i quan em va enganxar en arribar a casa no em va deixar anar el pit en tota la tarda. Avui son pare ja m'ha dit que s'ha cruspit per esmorzar un trosset de pa amb tomàtiga i oli, o sigui que per ara anem millor que ahir.
I quan comenci a la guarde no se jo com ho gestionarem, però això ja es un altre tema...
Nosaltres hem fet sempre BLW i estic molt contenta de fer-ho així, ja que amb un nen tan poc menjador no se jo com haguéssim portat el fet de donar-li (o intentar donar-li) farinetes.
De totes formes, i amb la meva experiència, puc dir que no tots els nens són com els pinten els autors partidaris del BLW. No tots els nens agafen el brècol o la pastanaga o la cuixa de pollastre i s'hi llencen a menjar. Alguns (com el meu) triguen molt i de vegades és una mica desesperant veure que fan una mossegada a un macarró i prou o que per molt que la posis a la seva disposició, desprecien la fruita sistemàticament.
Ara bé, la part bona és que pots anar a tot arreu sense l'esclavitut dels "potitos". A mi molta gent m'ha dit que alucina veure'l menjar (i això, com no, em fa sentir molt orgullosa d'ell) no per la quantitat que menja (que és minúscula) sinó perque, tot i que poc, menja de tot i ho tasta tot, amb només dues dentetes...
I les àvies, tan excèptiques al començament, ara "farden" de net que mai ha menjat triturats....
martina13
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

dj. ago. 28, 2014 9:30 am

Noies podeu explicar breument k es ket metode???
garota
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

dc. set. 03, 2014 12:31 pm

Martina,, es tracta d'oferir menjar a trossets des que s'introduiexen els nous aliments a part del pit o biberó. Sinolement és això, oferir, deixar nanipular, tastar.... I deixar de banda triturats varis.
Els nens ens imiten a mastrgar de molt petits i ells tenen el reflexe. Es tracta de que no el perdin. Gràcies a aquesta manera d'oferir el menjar, el nen participa en l'àpat, pren decisions, ( això m'ho menjo això no...)escull ( això m'agrada i això no..), manipula ( la motricitat fina agafa una empenta brutal), són més autònoms, tenen més destresa amb els dits ......
En fi, pera mi tot són beneficis!!!
I pels nens poc menjadors com han dit, va genial.
PepitaGrilla
:: puça
Ubicació: Barcelona
Entrades: 27
Membre des de: dv. març 15, 2013 3:31 pm

ds. set. 13, 2014 8:48 pm

Jo no sabia que era el metode CG pero vaig començar a donarli trocets als 9 mesos, despres de la papilla perque anes tastant: una mandarina, una mica de pera, truita, formatge.... Despres poc a poc era el plat principal i com menja molt li acabava de donar una mica d cereals perque quedes plena.
A partir dels 11mesos ja menjava tot trocets amb les mans, i poc a poc a introduit la cullera i menja superbe. Ara te 17 mesos i es menja fins i tot el iogurt o la sopa i senfada com una mona si li vols donar.
Hem tingut sort pq tot li agrada i menja molt be tant verdura com peix carn fruita... Moltes vegades despres de dinar agafa una poma del cistell i se la menja sencera amb pell i tot.
Ara a començat la guarde i la profe esta encantada!! I ella supercontenta de ferho tan be :)
"Dame un silvidito" - Pepito Grillo
PetitPrincep79
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

dt. set. 16, 2014 8:13 am

Bones!

La meva petita està a punt de fer un any i portem des dels 6 mesos amb aquesta manera d'oferir els aliments. Menja de tot, a vegades més, a vegades menys i altres gens. I fa pit a demanda, unes 10 preses diàries.
Jo pensaba que amb els mesos aniria deixant una mica el pit, però continuem amb moltes preses i, tot i que hi ha dies que em sorpren quant arriba a menjar, comparat amb una farineta no li arriba ni a la meitat del bol.
A partir de l'any, se suposa que la llet passa a ser un segon pla, però com ho faig? Li he de reduir preses? Us fan tots els àpats? Generalment la meva no sopa perqur té son quan encara estem cuinant el sopar...
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Cayena
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

dt. set. 16, 2014 9:06 am

Petitprincep el meu te 14 mesos i el pit continua sent el seu principal aliment. Jo començo a estar una mica amoïnada, però ell està sa i feliç, és molt actiu i això és el que compta.
Però és que fins ara em tenia a mi i al pit al seu abast i durant el dia anava picotejant, però des de principis de setembre que treballo i ell va a l'escola bressol, i clar, el pit no el té a l'abast durant moltes hores. I tot i això continua menjant poquíssim de sòlids i "compensa" fent molt més pit a la tarda i la nit.
Això a la pràctica vol dir que a la nit està pràcticament enganxat a mi i a la teta com una paparra, a les 7 marxo de casa i son pare li dóna l'esmorçar, però com que està tip de pit amb prou feines menja alguna cosa, un tros de pernil o de formatge o de pa amb tomatiga o una mossegada de fruita o un parell de flocs de cereals sense sucre... res mes... i a la guarde no menja res fins l'hora de dinar, cap a les 12:30 que fa tres mossegades comptades. Quan arribo a casa s'enganxa al pit desesperat i clar, després no vol berenar perquè no te gana. L'únic àpat que fa en condicions és el sopar, i aquí aprofito per donar-li coses consistents i que complementin el que ell ha anat "picotejant" durant el dia...
Jo el que faig és avançar el sopar. Sopem tots tres junts però més d'hora, cap a les 20h perquè si ho fem més tard ell ja està cansat i rondinaire i a sobre tampoc menjaria... O sigui que cap a les 7:30 bany amb son pare mentre jo faig sopar i a les 20 h més o menys tots entaulats :ok:
Crec que ara encara estem agafant el ritme, espero que la cosa es normalitzi una mica passat un temps i que vagi menjant més sòlids, perquè per ara no té cap intenció i les nits són horribilis amb tants despertars. Avui fins i tot em feien mal els mugrons, cosa que mai m'avia passat...
Penso que ha de ser un canvi gradual, hi ha nens que accepten millor que d'altres la transició als sòlids, n'hi ha que, com els nostres, son més tetaadictes i els costa més.
Tu ves oferint i que participi amb vosaltres en tots els àpats, sopars inclosos. Poc a poc anirà reduint presses de llet. Però ja ho farà, quan ella consideri que ho ha de fer. Ja et dic que el meu amb 14 mesos encara no ho ha fet i crec que el fet d'anar a la guarde ha significat, per ara, fer un pas enrere. Paciència. Per ara la llet continua sent un aliment essencial, mínim mig llitre al dia, o sigui que no et capfiquis (i consti que jo hi ha dies que em preocupo moltíssim).
Molts ànims!
Silvya
Entrades: 839
Membre des de: dg. abr. 08, 2012 8:02 pm

dj. set. 25, 2014 6:55 pm

Hola!Jo tinc una consulta: passa alguna cosa si a la caca apareixen restes de menjar sencer? Pot ser perjudicial? La meva filla té 18 mesos i menja sòlid,però depèn de com fa la caca amb restes....Merci!!
Silvya

La meva gràfica: http://www.fertilityfriend.com/home/3cf3e1

Prendre la decisió de tenir un fill és transcendental. Es tracta de decidir, per sempre, que el teu cor vagi caminant fora del teu cos. Elizabeth Stone.

MARTINA. 31-3-2013
PetitPrincep79
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

dt. set. 30, 2014 9:42 am

Silvya ha escrit:Hola!Jo tinc una consulta: passa alguna cosa si a la caca apareixen restes de menjar sencer? Pot ser perjudicial? La meva filla té 18 mesos i menja sòlid,però depèn de com fa la caca amb restes....Merci!!

Pel que jo sé, els adults també tenim restes de menjar, només que no ho mirem :-D
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
rorquin
Entrades: 13
Membre des de: dc. maig 29, 2013 3:01 pm

dt. gen. 20, 2015 5:41 am

L'Aram també ha allargat molt la teta (començo a sospitar que això de deixar-la a l'any és per als que feien bibe), però a partir dels 18 mesos he notat finalment un descens (a les nits encara em desperta, però sovint només és un cop).

Els àpats... no els fa tots: en fa més, però és que sempre ha estat bon menjador. Menja tot el dia, i de tant en tant fa teta. No m'amoïna perquè ja se'l veu que no està precisament gras, però de tant en tant les àvies diuen "i això no li traurà la gana de dinar/sopar?"; "no, iaia, ja m'agradaria que perdés la gana, però la teta no la perdona!". I com que ho veuen, callen. Si fins i tot la besàvia, quan ve a veure'ns (viu fora) s'entreté donant-li menjar com als coloms, de pur gust de veure'l empassar-se qualsevol cosa (de taronges a truites o gambes, passant per polvorons i xurros, ara que érem a Nadal)

Ah, i estem de BLW des dels 6 mesos. Els (10? 12?) primers van ser molt potiners i poc nutritius, però des dels 18 ja us dic que ha fet un salt. Paciència, paciència...
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: