Seguent pas cap els trossets, idees?

Teòricament poden menjar de tot.

glorieta
:: zebra
Entrades: 1495
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Seguent pas cap els trossets, idees?

dc. ago. 13, 2014 1:54 pm

En Jan té 21 mesos i estem treballant el tema dels trossets. El cas es que estic estancada i no se com avançar, i com que aquí sempre hi ha bones idees, us ho explico.
Te al·lèrgies alimentaris (ou i proteïna de llet) i cuino amb els seus estris, es a dir que mai li dono menjar del meu plat, ell és feliç amb el triturat i menja molt bé, però a poc a poc vull fer el canvi.
A mig curs ho vam provar juntament amb l'escola bressol i semblava que la cosa anava bé, però uns dies després plorava quan veia que al plat no hi havia triturat i vam tornar enrere. Té molts problemes de pell i no volia que el menjar fos un problema més.
El que faig ara, sempre que puc i com a mínim un cop a dia, primer li dono alguna cosa a trossets i quan ja no en vol més ( a vegades ni ho prova i a vegades en fa unes cullerades) li afegeixo al triturat i llavors s'ho menja tot.
A trossets menja: patata amb pastanaga bullida, quinoa bullida, arròs amb llenties, pastanaga i ceba (això li encanta i ahir en va fer un bon plat) i patata i pèssol. I per descomptat, bastonets, galetes, patates xips i tots aquest tipus de coses dins les seves limitacions. I plàtans i peres, fa temps que no vol la fruita triturada i de moment és la única fruita que li agrada.
Si li faig "maravilla", cus-cus, arròs sol o peix esmicolat s'ho menja barrejat amb el triturat, però sol potser en fa una cullerada i llavors em diu que no.
I qualsevol cosa de carn, sigui com sigui no ho vol ni provar a trossets i barrejat amb el triturat ho tria i em treu els trossos.
Hem provat altres verdures a trossets i tampoc no li han fet massa el pes.

I aquí les meves preguntes:
- que més li puc donar per provar, per que no tinc més idees, i que no sigui molt complicat de fer, ja que com us he dit per ell cuino a part.
- si es menja un bon plat de patata i pastanaga, llavors que i com li dono la proteïna? per que sol no ho vol, he provat en format planxa, hamburguesa, salsitxa, embotit,...
- els hi doneu caldo Aneto o es molt fort per ells? pensava reduir-ho una mica amb aigua.

Qualsevol consell o idea serà agraïda!!!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Seguent pas cap els trossets, idees?

dj. ago. 14, 2014 1:15 am

El meu amb aquesta edat ja menjava absolutament de tot, així que li pots donar qualsevol cosa dins del que pot menjar.. Sincerament reduïr un caldo amb aigüa.. Ecs!
Darrers estudis també diuen que donem un excés de proteïna animal al menors de 3 anys així que jo de tu no m'hi amoinaria.. Has provat proteïnes vegetals? O segons quines llegums si les convines bé també pots fer proteïna bona i no li cal el tall! Com tu dius, no fa is de l'hora de menjar un suplici.. Jo crec que menja prou varietat de coses ;-))
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
glorieta
Entrades: 1495
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

ds. ago. 16, 2014 5:41 pm

Gràcies flor, el tema es que no se que mes probar per fer àpats només a trossets. Si que menja de tot, però triturat. I no li faré dia si dia no llegums, no? Es que ara no es menja un plat a trossets de res, només fa algunes cullerades i li complemento amb triturat per que no es quedi amb gana.

La proteïnes vegetal com els hi feu? Jo l'he probar i a mi nom 'agrada massa així que no la tinc per la ma....
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Nut
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 7:41 pm

dg. ago. 17, 2014 9:35 am

Li poses les dos coses a la vista, o sigui el puré i un platet amb trossets d'hamburguesa i q ell vagi escollint? Jo tampoc em preocuparia molt, menja força bé, a més a la verdura li pots afegir la carn triturada i ja. Els meus carn a trossets no en volen a no ser q sigui pollastre, salchichas o hamburgueses, se'ls hi fa vola. El que també podries fer es q ell cuini amb tu i q talli ell la carn, peix, pollastre o el que sigui.
Imatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

ELS MEUS DOS TRESORS
El post del princep Jan: viewtopic.php?f=71&t=18700
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

dt. set. 02, 2014 12:18 pm

Hola Glorieta!
Jo estic en una situació semblant amb en Guillem. Erets marona octubrera de 2012??! em sones! en Guillem ara té 22 mesos.
Ell També té forces problemes de pell etc. I el tema del menjar sempre l'hem fet autoregulat, ell tria la quantitat i generalment sempre el deixem escollir entre un parell de plats. Alguns dies menja tot el rato el mateix, però vaja, està molt sa, bé de talla i de pes i té moltissima energia, per tant ja ens sembla bé.
De fet, sempre que hem vist que quan no menjava alguna cosa o res, després li passava algo, o bé estava malalt, o li sortia una dent....Així que hem apres a respectar-lo.
En tema dels trossets el portem fatal però. No tinc clar com fer-ho d'una manera respectuosa. De fet, he llegit diverses vegades el que fas tu i és el que farem nosaltres. A l'escola a mig curs s'ho menjava tot en trossets. Però al juliol va retrocedir totalment, i ara només menjar en trossets pernil dolç, alguna galeta, cereals (dels meus jejeje) i poca cosa més. Li estan sortint els ullals i ho passa fatal. Tot aixpo ho dic per si a mi també em doneu idees. Jo li faig el triturat que comença a menjar ell sol amb cullera i li ofereixo trossets d'alguna cosa, però no els vol tastar. Diu que no. Abans s'interessava pel que mejavem nosaltres i venia a mirar què era i en demanava. Jo crec que el tema del canvi dels horaris i rutines a l'estiu l'ha trasvalssat molt. A veure què passa amb el nou curs.

En tot cas, al gra, sobre idees de plats, i el peix amb salseta?? és a dir, no és barrejar els trossets en un triturat, sinó que el segon plat tingui salsa per sucar.
He llegit que els agrada sucar. Encara no ho he provat eh!!!!
Però així estaria tovet i té més pinta de triturat. I tipus fricandó i tal???
I després, veig que has parlat de cus cus i de maravilla, però i els macarrons?? (amb salsa també, i grossos per agafar fàcilment)
tot això ho dic una mica a cegues eh, pq el guillem, la pasta ni mirar-la (ni a l'escola bressol en volia).

Apa, ja em diràs com va, pq de veritat que quan he llegit tot el que menjava en trossets en Jan he flipat.
Vaig comprar calgo aneto la setmana passada, li vaig fer amb sèmola de blat. I res, jijijiji. Però bueno, que la sèmola potser s'assembla més a un triturat si en poses molta i serveix de pas intermig. No el vaig rebaixar. Normalemnt li feia jo el caldo, però ara fa temps que tampoc en vol. La veritat és que no em queda mai igual.

I el pernil dolç li agrada? uns trossets de pernil dolç amb una miqueta de tomàquet cru a trossets la meva neboda de la meteixa edat s'ho menja. El guillem només el pernil :-P
Laurasg
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dl. oct. 08, 2012 1:17 pm

dl. set. 29, 2014 9:19 am

Jo també estic en aquest punt, el meu té 17 mesos i encara tot triturat... Li costa els trossets. Per cert cada dia li doneu verdura quan ja no és triturat? No oi?

Merci!
damir
:: gosset
:: gosset
Entrades: 437
Membre des de: dc. gen. 26, 2011 8:55 pm

dl. set. 29, 2014 12:52 pm

els meus fills sempre han volgut posar la mà al plat, posar-se el menjar a la boca ells solets i costa trobar aliments que no s'ennueguin i que puguin menjar solets. pensa que amb 9 mesos ja remenen el plat i molts dies em giren el cap quan els ensenyo la cullera.

vaig començar deixant trossos del puré sense triturar, però al cap d'uns dies em diuen que la mongeta tendre sola bullida i sense sal me la mengi jo neujor:-) neujor:-)
igual amb la patata, etc.
El meu fill petit encara no té ni una dent i ja fa temps que vol menjar sol.

llavors jo els faig una mena de croquetes de patata:
agafo els aliments cuits que anirien dins dels puré, hi poso força patata i ho barrejo amb una mica de pastanaga, pollastre, etc. li afegeixo pa ratllat i ho passo per la paella amb una gota d'oli. per tant el puré es converteix amb un aliment apte per a què ho mengin sols i sense que jo pateixi.

vaig variacions d'això, a vegades l'aliment base és la vedella picada i li afegeixo verdures i queda una hamburguesa mig vegetal

a part d'això, menja sopa maravilla, quinoa, llegums, cous-cous, arròs... tot barrejat amb verdures. però això és més difícil que s'ho mengi tot sol.

mica en mica anem ampliant el menú.

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::