NO VOL VERDURA!

Teòricament poden menjar de tot.

rosa35
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dj. set. 15, 2011 5:58 pm

NO VOL VERDURA!

dj. oct. 16, 2014 1:58 pm

Hola a totes,

Tinc un nen de 17 mesos i porta unes setmanes que es nega a menjar verdura.
No hi ha manera i fins ara se la menjava bé.

No sé que fer.

:-:)
miosmo
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dj. oct. 16, 2014 1:52 pm

Re: NO VOL VERDURA!

dj. oct. 16, 2014 2:00 pm

Rosa as probat la truita d espinacs?? O espjnacs amb bechamel o amb cigrons o rrvoltijo de pebrot vermell verd i cebeta i mongeta tendre
rosa35
Entrades: 79
Membre des de: dj. set. 15, 2011 5:58 pm

dj. oct. 16, 2014 2:08 pm

hola miosmo,

no truita es el que em falta, pero he probat hamburguesa d'espincacs i també li vaig fer mongeta tendre amb un sofregit de ceba i tomaquet (aixi se la menjava la meva germana petita) i res.
miosmo
Entrades: 22
Membre des de: dj. oct. 16, 2014 1:52 pm

dj. oct. 16, 2014 7:02 pm

Bffff... doncs provaho amb truita... potser s aficiona jejeje
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

dv. oct. 17, 2014 10:12 am

Hola
El meu nen té 15 mesos i sempre ha estat un activista anti-verdura jejeje.
Mai ha menjat triturars, des dels 6 mesos anem amb trocets i des del principi que li hem anat oferint (entre d'altres grups d'aliments) verdures, cues o cuinades,però res, no li agraden... Nosaltres en menjem cada dia de diferents formes (menys bullida, que al meu home tampoc no li agrada): tallada petita amb pasta o arros o cus o quinoa o llegums, en coques, pizzes quiches, en tempura, en bastonets tipus crudites per sucar l'hummus, al forn amb peix o carn, en croquetes, truita, hamburgueses, amanides...
Jo vaig provat diferents versions i algo va menjant, poca cosa o molts dies res de res, però be, va fent. Hi ha temporades que li agrada alguna verdura i després la rebutja com si fos el dimoni... Això si, la típica verdura al vapor o bullida res de res, em diu que me la mengi jo ( de fet, me la posa en el meu plat o directament la llença al terra...) i les cremes de verdures tampoc li agraden, li fan repelús...
Crec que la clau és anar provant diferents verdures i plats i oferint cada dia. Si no en vol, vale, no t'ho mengis, demà provem una altra cosa i així anem fent.
Molta paciència, ja en menjarà. Jo al principi m'agobiava molt, ara ja m'ho prenc amb calma...
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Contacta:
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm

dv. oct. 17, 2014 12:46 pm

El meu fill (4 anys) un plat de verdura tal qual se'l menja, a vegades, si és bròquil o mongeta verda amb patates.
Purés ni de conya, mai n'ha menjat.

Però per exemple li encanta el cogombre, la pastanaga, el tomàquet amanit, l'alvocat... I es menja els cigrons o els fesols estofats amb ceba, pebrot, carbassó tallat petit, o lasagna/macarrons amb un sofregit que porta ceba, pebrot, xampis, o arròs amb verdures... A part de la molta fruita que menja.

Jo crec que:
-no ens hem d'agobiar
-hi ha diferents maneres de menjar verdura i no sempre és un puré o una monjeta bullida
-si no en vol, no obligar perquè és pitjor. Hi ha dies que el meu fill protesta perquè identifica un trosset de pebrot als cigorns i la setmana següent es menja un plat que fa por o-o:)
-menjar-ne nosaltres. És més fácil que els nostres fills vulguin algo que veuen que estem menjant. Seure junts a taula i menjar tots el mateix.

(Nota: tot això ho dic en general, no sé què fa cadascú a casa i no sé si potser ja ho feu)

Per cert: sobre espinacs i bledes, els nadons menors d'un any millor que no en mengin i els menors de 3 millor que no massa http://www.consumer.es/web/es/alimentac ... 216756.php (és una recomanació de l'Agència Española de Seguretat Alimentària)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
susmun
Entrades: 26
Membre des de: dj. nov. 07, 2013 4:37 pm

dc. nov. 19, 2014 6:09 pm

Hola!

Doncs mireu, jo estic igual, la meva nena té ara 19 mesos i no hem tingut mai cap problema amb el menjar, sempre ha menjat de tot i molt bé, la veritat és que en això estem de sort! però fa unes setmanes que es nega a menjar res que sigui de color verd! ni pèsols que li encantaven, ni mongetes ni espinacs faci com ho faci, res! Nosaltres sempre menjem tots el mateix que ella així que l'exemple el té, a casa ens agrada la verdura i cada dia en faig, però noi quan és verda em diu que me la mengi jo! la única cosa que cola és el carbassó, pelat i dissimulat.
Alguna pisteta????
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

dt. des. 09, 2014 10:20 am

No us preocupeu, tenen temporades.
El meu fill ha menjat sempre sòlids i tot li agrada però ha passat temporades de aixÓ no ho vull, de voler només carbos, després només verdura, etc... Es normal.
Si els oferiu aliments saludables i els deixeu triar i sense presions, i estan sans, no us amoineu gens.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::