Els sòlids

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
rossetona
:: rateta
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

Els sòlids

EntradaAutor: rossetona » dj. nov. 20, 2014 12:28 pm

Hola.

Escric aquí perquè el peque, que ara té 14 mesos, no vol tastar la gran majoria de sòlids. De vegades, se'ls fica a la boca però, sobretot, per jugar. Amb els triturats, no tenim cap problema (a banda, és un nen que està hermosote). L'únic que es menja és el pernil dolç, el pa, els ganxitos, les galetes... I l'altre dia, van aconseguir, a la guarde, que prengués unes quantes cullerades d'arròs amb peix, ahir que es prengués mitja madalena (a banda del iogurt) per berenar. I té la majoria de dents i alguns queixals, eh! No sé si té a veure amb què ho mossega tot (mobles, joguines, etc) i, aleshores, associa el menjar sòlid amb quelcom amb què jugar (es fica el menjar a la boca, el treu, se'l treu, se'l torna a ficar... i així fins a l'infinit). Amb el meu fill gran no vaig tenir cap problema amb el menjar sòlid (és més, es prenia, per exemple, la truita ell solet amb 13 mesos).

Com ho podem fer perquè accepti més el menjar triturat?

:***: :***: :***: :***: neujor:-) neujor:-) neujor:-) neujor:-) :camio: :camio: :camio: :camio:
Imatge

Imatge
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: giuletta » dj. nov. 20, 2014 2:22 pm

Em quedo per aquí, m'interessa el tema!
barrufeta rondinaire
:: puça
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dv. març 04, 2011 7:38 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: barrufeta rondinaire » dj. nov. 20, 2014 2:25 pm

ostres jo estic igual.....la gran a l'any ja menjava de tot i ara el petit costa molt que accepti el sòlid. Galetes i pa cap problema, però tot lo altre, pernil, truita, ... no hi ha manera...
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: la_rodri » dj. nov. 20, 2014 2:47 pm

Per experiencia, ni et ratllis!! El meu fins al 26 mesos no va menjar solids. Bé, si que en menjava, pero el que volia (galetes, alguna fruita, patates fregides, formatge...) tooooot triturat: macarrons? Triturats. Sopa? Triturada amb el pollastre. L'arroç amb peix? Triturat... Jo em vaig desesperar!!! Als 26 mesos de la nit al dia, i no t'enganyo perque va ser literal, estava sol davant la truita mentre jo acavava de parar taula i vaig veure que se l'estaba menjant!!! Vaig flipar. L'endemà ho vaig dir a la guarde i ça profesora al migdia li va donar llargues amb el tema de tritura-li la paella, i se la va menjar. Des de llavors menja solid.
Ves posant-li sempre el dinar sense triturar, i si no en vol, li tritures, perque l'important es que mengi. Mastegar ja saps que en sap, per tant no es aquest el problema. Ja arribará el dia que en vulgui... Coneixes cap nen de 5 anys que mengi tot triturat? Doncs aixó, paciencia perque tooooot arriba tard p d'hora.
Aixo si, intenta fer-li dinars diferents (no recorrer sempre al pure de verdures amb carn o peix....) sempre que tinguin una mica de "suc, caldo o salseta" per poder triturar, tot es pot passar pel turmis, i tampoc que quedi super finet... Si queda algun grumoll no passa res!
Molta sort i anims
Avatar de l’usuari
shibi
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 04, 2013 10:23 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: shibi » dj. nov. 20, 2014 2:51 pm

Jo també em quedo per aquí!
La meva filla no accepta gens el sòlid. Té quasi 14 mesos..i l'únic sòlid que menja és alguna galeta i pà...i gusanitos : lasito :
Quan li poso al plat algo de sòlid... pernil dolç, truita, ... ho toca, ho agafa i ho tira al terra...ni s'ho posa a la boca...
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Laurasg
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dl. oct. 08, 2012 1:17 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: Laurasg » dv. nov. 21, 2014 2:11 pm

Jo també em quedo aquí.

ERl meu té 18 mesos i ja li vaig donant coses sòlides, però no hi ha manera que mengi un sol plat normal sòlid... Desespera una miqueta...
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: Aly84 » dv. nov. 21, 2014 3:18 pm

Buf! Us entenc perquè desespera... La meva no va començar a mostrar interes pels solida fins als 19 mesos, tant a casa com a la llar... I quan veus que altres als 13 mesos ho mengen tot sòlid amoïna una mica... La meva tot eden fàstics.... Ara té 30 mesos i menja sòlids variats com una llima...

No vaig fer res d'especial, Ni tampoc la vaig forçar mai. Li posava el triturat i al costat un plat amb trossets i que fes al seu aire... La majoria de vegades jugava amb els trossets... Tambe li oferia del nostre menjar... Fins que un dia quan li vaig oferir el platan que em menjava jo, tal qual el va mastegar sense fastics...

I poc a poc progressivamente s'anava menjant els trossets del plat del costat I jo li anava augmentant la quantitat. I Ara no em vol els triturats.

I amb la verdura em va passar que no+ la volia triturada, Jo li feia puré però amb la carn sempre li posava algun trosset.... Sempre els deixava i jo no li donava importancia... Fins que un dia la va menjar i Ara tot i que no massa quantitat la menja A trocets ...

Es pateix moltissim! A la meva va costar molt passar del pit al solid... No va menjar né el seu primer triturat fins als 8 mesos i Pico... Des dels 6 mesos, tot era escopir i com a molt menjava 2 o 3 cullerades comptades....hi ho vaig patri molt... Els apats es van convertir amb un sofriment... Per ambdues parts... Jo m'engoixava molt.... I des de llavors m'ho prenc amb una filosofia diferent... "no menja xk no es el seu moment i quan ho sigui amb naturalitat ho fara..."
Avatar de l’usuari
rossetona
:: rateta
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: rossetona » dl. nov. 24, 2014 12:36 pm

Hola.

Com em tranquil·litzeu. Estic acostumada al meu fill gran, que va menjar de seguida les coses sòlides i ell sol, que ho veia tot negre. Aquest petit, tot i que menja bé, no fa res per agafar ell la cullera i menjar ell solet.

Una pregunta: com trituràveu els macarrons? És que no m'ho imagino. Queden bons?

Aly85: Li posaves els dos plats i era ella qui menjava soleta? O el triturat li donaves tu?

Molts petons, noies. A veure quan i com avancem.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: Memer » dc. gen. 28, 2015 9:06 am

Doncs el meu té 27 mesos i a la llar s'ho menja tot perfectament a trossets i ell solet. I a casa.... no és que vulqui triturats, que dins fa uns mesos si, és que només vol Cereals!!! o sigui papilla!! també menja pernil dolç, bastonets, formatgets, pera, galetes d'arròs... però primer sempre els cereals dels c.... i jo ja no sé què fer! la llar menja de tot!! bé, ara ens han dit que no vol les cremes, només vol sopa si té fideus, o sigui que sembla que està a la fase de no voler triturats, però a casa si no es menja els cereals reventa! a més, sap on són, i se serveix ell solet i agafa la cullera del calaix. Lo únic que no fa és posar-hi la llet, però ja s'ho remena ell jijejej
Porto mesos posant al costat dels cereals un plat amb truita o macarrons, o pollastre o cuscús.... i 1 dia va tocar els macarrons. I prou :-(
Odio els cereals!!!
a més, si no troba els cereals en pols, agafa els meus especial K :-o00m :-o00m :-o00m
Avatar de l’usuari
rossetona
:: rateta
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: rossetona » dc. gen. 28, 2015 2:44 pm

Hola.

El meu petit, que ara té 16 mesos, accepta els sòlids a mitges. A la guarde, es pren mig plat o així de arròs, macarrons o el que sigui, i després li han de donar el triturat perquè es nega a continuar mastegant. I té totes les dents!!! I si menja amb forquilla, se l'ha de posar ell a la boca i ha de ser ell qui punxi el menjar. Si no, et diu que te'l mengis tu. Té un caràcter molt fort!! No sé quan es decidirà a menjar tot sòlid.
Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: martina13 » dc. gen. 28, 2015 9:05 pm

Rossetona els macarrons queden be triturats tranquila.si et queden molt espessos afegeixes brou o llet i ja esta
Avatar de l’usuari
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: noyja » dv. feb. 06, 2015 1:42 pm

Jo crec que respecte aquest tema cadascun va al seu ritme. Jo tinc una nena que menja poquet i he decidit donar-li per menjar triturat i de sopar sòlid per anar costumant-la una mica. Com sé que els sòlids casi no menja, solament juga com el teu (que diuen que primer és el que fan i després ja mengen), li donem de postre un bibi o la teti.

A vegades també, sobretot els findes, anem probant que estem tots tres i amb més temps i li donem del nostre menjar però és veritat que casi no el tasta,juga fins que l'acaba llençant a terra i casi sense menjar res...jo crec que han de passar per aquest procès abans de saber que és menjar i no s'ha de jugar...

A vegades és tan complicat...
Imatge
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: MariaCarme » dl. març 16, 2015 9:49 pm

I la cullera quan han començat a saber-la usar be els vostres fills? El meu te 18 mesos i li costa moltissim! Ho intenta amb el iogur, que li encanta, pero se li cau el menjar de cami a la boca. A banda de deixar-ho tot ben brut, esta clar.
No te traça ni emplenant la cullera ni portant-la a la boca. Alguna idea per ajudar-lo a aprendre'n? No se si deixar-ho d'intentar i tornar-hi d'aqui a unes setmanes (a veure si esta mes preparat) o seguir insistint.
Quina cullera feu servir vosaltres?

Moltes gracies!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: garota » dc. març 18, 2015 3:47 pm

Holaaa!

Doncs això de la cullera.. Quan n'aprenen ja és això, tot brut i cau més a fora que a dins.... Però és un procés d'aprenentatge. Quan més els deixes més destresa tenen... No ho deixis estar. Deixa'l i no l'angoixis. Poc a poc ho anirà controlant. Jo he fet servir seeeempre culleres normals, el meu la sopa se la menja amb cullera gran. Sempre li hem deixat coberts a l'abast i ha anat practicant molt. Ànims i ja veuras com d'aquí res serà hàbil amb la cullera. Deixeu que ho intenti!!!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: martina13 » dv. març 20, 2015 1:02 pm

Jo per menjar li dono una cullera a ella i va fent i de mentre jo tinc una altre cullera i li vaig donant tambe
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Els sòlids

EntradaAutor: charito » dl. abr. 27, 2015 2:30 pm

Ostres anava a escriure un post i he vist aquest que sembla que l'hagi escrit jo.. pero en el meu cas pitjor perque la peque a casa no menja triturat!

Explico, als 11 mesos va començar a rebutjar triturat i va començar amb una part de solids super be a la guarde i a casa algunes coses be pero sopava bibe de cereals. Al any la pediatra ens va dir de començar amb els solids i jo pensant que seria facil.... doncs va començar a rebutjar solids i ara a la guarde menja triturat pero a casa ni triturat ni solid. Em te desesperada jo tampoc vaig tenir problema amb el gran pero aquesta nena no hi ha manera.

El que menja es: formatge, algo de pa, algo de pernil, olives, platan, i totes les porcades: ganxitos, tortitas, galetes, madalenes...

Li planto el sopar i res em senyala el bibe i no vol res mes.. entre setmana acabo donant-li el bibe pero el finde ja es desesperant no menja res i a base d'olives i formatge no podem continuar....

La pediatra em diu que no li doni res mes que el que toca per sopar en plan nazi pero em resisteixo.

Portem un mes aixi i ja no se si durara molt o poc i si amb el que menja a la guardr i els bibes ja en te prou... de pes va molt be en aquest sentit no m'amoina.

com aneu vosaltres heu trobat solucio?
Avatar de l’usuari
rossetona
:: rateta
:: rateta
Entrades: 160
Membre des de: dt. nov. 06, 2012 11:48 am

Re: Els sòlids

EntradaAutor: rossetona » dc. maig 13, 2015 9:02 am

Hola.

Jo ho tinc mig solucionat, però no del tot. A la guarde, molts dies menja bé el sòlid (ja fa temps que es neguen a donar-li triturats), uns altres dies, mig plat i llestos. Per què? Perquè no li dóna la gana de mastegar (i té totes les dents, ja fa temps). A casa, n'hi ha dies de tot, però li hem d'insistir molt perquè mastegui. A sobre, sempre hem de començar pel sòlid (si per exemple, té puré, hem de començar abans pel segon plat i després, pel primer), perquè si ho fem al revés, no es menjaria el segon plat (i és un nen de bon menjar). El que hem descobert és que a casa ens pren més el pèl, perquè sap que li acabaré triturant. Però ja portem uns dies que ens hem posat més forts i ell va fent. Ahir es va prendre tres bunyols per sopar, puré de carbassa i un iogurt. Si no hagués començat pels bunyols sinó per la crema de carbassa, no els hagués volgut. Ara, ja et dic jo que no té cap problema per menjar entrepans del que sigui. Amb això no li fa mandra.

Pren paciència i mica en mica anirà fent. També els agafen temporades en què rebutgen o accepten millor o pitjor certs aliments. Molts ànims!

Ah, el meu mai no ha volgut biberó. Del pit va passar a la cullera directament. El biberó ni per a l'aigua, que sempre se l'ha pres en got.
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::