Sopar Sopa amb 20 mesos

Teòricament poden menjar de tot.

SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dt. març 03, 2015 12:41 pm

Hola a tots/es!
Voldria fer-vos una consulta. La meva filla té 20 mesos, i trobar quelcom que li agradi per sopar sempre ha estat un suplici, ella només volia el seu bibi (ni truita, ni pa amb pernil dolç, ni cremes, ni peix...), fins que hem descobert/ha descobert que li agrada molt la sopa a la nit i NO VOL RES MÉS, ni el seu bibi de sempre (que sí l'accepta abans d'anar a dormir). Jo no sóc gaire bona cuinera, sort que tinc els meus pares i la babycook. Com que a la nena no li vull donar sopa de sobre cada dia (des de la setmana passada que estem així), perquè ja veig que no és bo per varis motius, voldria saber si algú em pot dir com fer (si es que es pot) la sopa de fideus (i altra pasta) amb la babycook.
Deixeu-me dir que la nena ja menja de tot al migdia (peix, carn, macarrons, llenties, verdures...) però a la nit ens agrada fer coses més lleugeres, a part de que estem esgotats com per posar-nos molta estona a cuinar.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: garota » dt. març 03, 2015 1:02 pm

Bones! Ni idea de com es fa amb la baby cook, però vaja, fer caldo és moooolt fàcil! Jo no sóc GENS cuinetes, però la sopa li faig jo sempre. Olla gran, porro, patata, ceba, api, cuixa de pollastre, a vegades vedella,....raig d'oli d'oliva i ale, a bullir a doc lent 3-4 hores. I surt ben bona. La meva baby cook és vella i un dia vaig provar de fer sopa de fideus amb caldo de brick perque estavem de ciatge i no va fer res jajaajaj.
M'ha fet gràcia el post perquè el meu fill tb té 20 mesos i tb només vol sopa als vespres jajajajaajaj ja li passarà,....
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: pucpuc » dt. març 03, 2015 1:25 pm

fes una bona olla de caldo, i llavors fas pots individuals de caldo i els congeles i quan vols fer sopa treus un d'aquests pots i ja esta!
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: la_rodri » dt. març 03, 2015 2:29 pm

Com et diuen el caldo es molt facil de fer, i pots congelar, així que si no t'agrada cuinar gaire fes una bona olla i ves racionant.
Si li encanta la sopa, pots fer caldos diferents: nomes de verdures, amb pollastre, amb vedella, de peix... Així li pots donar sopa cada dia pero de diferents sabors i ingredients.
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: la_rodri » dt. març 03, 2015 2:31 pm

Ah! Si li agraden fideus o sopa maravilla, o estrelletes o lletretes... Prova també de fer-li amb quinoa! Tot i que sembla pasta o una llegúm, es de la familia dels espinacs!!! I amb una bona aportació proteica!!! Li dones sopa pero de "espinacs"
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: Mara17 » dt. març 03, 2015 2:44 pm

Jo a la sopa no hi poso mai pasta, sinó verdura tallada (nap, pastanaga, xirivia, bledes...).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dt. març 03, 2015 2:51 pm

garota ha escrit: a bullir a doc lent 3-4 hores.


3 o 4 hores??? M'ha vingut un patatús! hahahaha Em serà difícil trobar aquest temps! Bé, tot serà provar-ho (i de pas tenir la meva mare a mà XD ).
Gràcies per l'indicació, i per esclarir-me això de la babycook. Quina llàstima no poder treure-li més profit!
SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dt. març 03, 2015 2:56 pm

Gràcies a tots per ajudar-me! A ella li agrada la sopa però sobretot la pasta que hi troba. Suposo que podria provar de posar-hi també alguna verdura amagada a veure si s'ho menja.

També provaré amb la quinoa, ja que és tan sana.

Aix... a veure com em surt això de fer sopes...
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: Mara17 » dt. març 03, 2015 3:02 pm

Amagada per què? La verdura ha de lluir sense complexos, si no el missatge que dónes és molt clar. Jo sempre els explico la verdura que mengem en qualsevol plat, se la mengin o no (no parlo de 'verdura' en genèric perquè bàsicament ens alimentem de verdura, anomeno aliments).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: nb_30 » dt. març 03, 2015 3:24 pm

Jo faig el caldo dissabte al migdia que normalment soc a casa, de les 13:00 fins a les 17:00. Despres el deixo refredar i ja el poso en pots.
aixi sempre tinc caldo per la nena, que tambe es molt sopera.
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: sasha_vikos » dt. març 03, 2015 4:14 pm

SieiLaia sempre pots fer-te amb una "olla express" per fer el caldo i estalviar bastant temps.
SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dt. març 03, 2015 4:33 pm

Mara17 ha escrit:Amagada per què? La verdura ha de lluir sense complexos, si no el missatge que dónes és molt clar. Jo sempre els explico la verdura que mengem en qualsevol plat, se la mengin o no (no parlo de 'verdura' en genèric perquè bàsicament ens alimentem de verdura, anomeno aliments).

Hola Mara! Dic "amagada" perquè l'escup sempre que la nota a la boca. Li haig de bullir i aixafar amb les patates. Tampoc aconsegueixo que mengi altres coses, com la truita, que també escup automàticament, però sí menja ou si li barrejo amb altres aliments. Potser la textura no la convenç, i això és el que hem de treballar.
SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dt. març 03, 2015 4:34 pm

sasha_vikos ha escrit:SieiLaia sempre pots fer-te amb una "olla express" per fer el caldo i estalviar bastant temps.


M'ho apunto!
SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dt. març 03, 2015 4:35 pm

nb_30 ha escrit:Jo faig el caldo dissabte al migdia que normalment soc a casa, de les 13:00 fins a les 17:00. Despres el deixo refredar i ja el poso en pots.
aixi sempre tinc caldo per la nena, que tambe es molt sopera.


És una idea, gràcies. De moment he agafat la meva mare per banda i estic fent d'alumna aplicada hehe
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: garota » dt. març 03, 2015 6:51 pm

Jo vaig provar la sopa amb quinoa i com que té un gust peculiar no la va voler.... Ains. M'ha sortit fi...! Jeje
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: martina13 » dt. març 03, 2015 9:02 pm

Amb l'olla a pressio un bon brou el tens amb 30 minuts
I els supers tens bosses amb verdures pel brou i li poses una carcassa de pollastre o gallina...i despres pots utilitzar la verdura i la carn k hagis posat com a carn d'olla dins la mateixa sopa
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: noviachuky » dc. març 04, 2015 10:16 am

També li pots posar sèmola!
Imatge

Imatge
SiriLaia
:: puça
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: SiriLaia » dc. març 04, 2015 12:12 pm

Ahir li vaig fer la sopa! La meva mare em va ensenyar, tot i que jo crec que va quedar més potatge que sopa, perquè li vaig afegir la patata i el pollastre que havíem bullit, més els fideus.

Ara el més important: li va agradar? Doncs home, no li va entusiasmar, i li va costar al principi. La tastava un parell de cops, i després feia que no amb el cap, i així unes quantes vegades. Fins que no va veure com el seu pare se la menjava, no va acceptar de menjar-se-la. Però amb unes ganyotes a cada cullerada...

Confesso que per mi ha sigut un rotllo. Primer per fer-la, que no m'imagino d'on treure el temps per fer-la dia si-dia no (ja que el meu home i jo també en mengem), i després pel resultat, perquè a mi de gust tampoc em va agradar gaire. Per tant, penso en alternatives: bricks de caldo 100% natural. Que si, que ja sé que no és el més adient, que com a menjar 100% natural no hi ha res com el fet a casa (tot i que la meva filla no us diria el mateix XD ).

Així que pregunto: en feu servir? quina marca (la primera que em ve al cap és l'Aneto)? sabeu si no és recomanable i la raó?

Gràcies per la vostra paciència i ajuda!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: garota » dc. març 04, 2015 12:18 pm

Jo opino que els bricks porten massa sal,...... Jo per això li faig jo. Li faig ben lleugera, i de l'olla en tinc per quasi tota la setmana pràcticament,......la poso en tuppers, la congelo i així sempre en tinc. Ara clar, jo en menjo alguns dies però no tots,..... La guardo per a ell.
I a la tarda no tens una estona per posar-la al foc? O amb una olla expres com t'han dit,....
No ho sé, de brick de tant en tant vale, però cada dia,.....ja et dic porten molta sal. Jo no n'hi poso gens.
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: Sopar Sopa amb 20 mesos

EntradaAutor: pucpuc » dc. març 04, 2015 1:16 pm

Una olla gran en tens per varies vegades, i el primer dia no surt mai res be, es questio d'anar provant.

el caldo envasat, jo crec que hauria de ser per una urgencia, pero no per diari com t'han dit porta massa sal.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::