Alimentació

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
ninet@
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dj. oct. 04, 2012 9:55 am

Alimentació

EntradaAutor: ninet@ » dl. abr. 27, 2015 12:07 pm

bon dia mamis!!

El meu petit va fer un any dimarts passat, tot just lhi estan sortint les 4 primeres dents, lhi comencen a despuntar pero poca cosa més.
Ara mateix esmorça yogur, dina pure de verdura amb carn i yogur de posre, berena fruita en compota i sopa cereals en papilla. De solids menja alguna galeta algun crosto de pa...cada cop té més interes pel que mengem nosaltres aixi que lhi vaig donant a trocets molt petits per qeu tasti pero nomes aixo una o dues forquilles.
Pel tipus d'alimentació que menja lhi dono sempre jo i per tant ell no practica gens amb la cullera i forquilla.

La meva pregunta es, com vau començar a introduir els trocets? i amb que?? a vegades lhi hem donat una cuart de poma o alguna cosa gran pero a la que trenca un trosset suposo que so intenta empassar i tus com si sofegues a vegades fins que acaba treient el que ha menjat abans..cosa que ens fa patir, pensant que es pot ofegar...

I tema forquilla i cullera? es dhora per que en sapiga ja nhauria de saber?

Com podeu veure vaig super perduda!! a la llar fan triturat pero no se pas quan comencen a menjar normal...vosaltres com ho feu? i quins menus feu? ara de tant en tant hem fa el tonto per menjar pero jo crec que es xq esta aborrit de menjar sempre el mateix pobret...
Imatge
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Alimentació

EntradaAutor: nivalis » dl. abr. 27, 2015 12:21 pm

Hola Nineta,

Doncs nosaltres fins a l'any li donavem més o menys el mateix que tu: papilles, triturats, etc. I quan va fer un any, la infermera ens va dir que ja podia seure a taula amb nosaltres i menjar el mateix que nosaltres. És clar, de moment em va semblar un canvi molt radical, però s'hi va acostumar molt ràpid. Vam començar per canviar els sopars, que és l'àpet que fem en família. Vam adelantar la nostra hora de sopar i vam començar a fer-ho amb ell. Al principi li donavem coses tovetes o tallades molt petites: croquetes, verdura ben cuita amb patata, mandonguilles, salsitxes fresques, arròs amb sofregit de tomàquet, macarrons... I tot li agradava molt. Al principi ho agafava amb els dits, però nosaltres li posavem una forquilleta de postre al costat (al principi de plastic, després ja de metall) i com que els nens són uns grans imitadors i tot ho volen fer ells i com ho fem els grans, no va trigar gens a fer servir la forquilla i la cullera.
Al principi s'embrutava molt, però l'has de deixar que ho faci sol. Nosaltres li posavem una bateta per menjar i la posava perduda, però al cap de poc ja no tant... És important deixar.los que ho facin a la seva manera, que agafin els menjar amb els dits, que experimentin amb les textures... És com aqprenen.
Als 16 mesos va començar l'escola bressol i era el que millor menjava, tant en el fet que menjava de tot, com en el fet que ho feia sol.
Resumint: Asseieu-lo a taula amb vosaltres, que us vegi mejar el mateix que ell i deixeu-lo fer. És molt divertit!
Avatar de l’usuari
ninet@
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dj. oct. 04, 2012 9:55 am

Re: Alimentació

EntradaAutor: ninet@ » dl. abr. 27, 2015 12:29 pm

Moltes gràcies nivalis per la resposta!! La idea l'agafo pero un dubte..conec al meu petit i a la que lhi posi el plat al seu abast...vamos que juga amb tot i en menys de dos minuts estarà a terra!!!!! com ho feieu vosaltres????
Imatge
Avatar de l’usuari
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

Re: Alimentació

EntradaAutor: nivalis » dl. abr. 27, 2015 12:38 pm

Plats de plastic i intentar ser més ràpids que ell. Si li veus les intencions, subjecta el seu plat per que no el tiri, no?
Avatar de l’usuari
Gatxàn
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dt. maig 28, 2013 6:17 pm

Re: Alimentació

EntradaAutor: Gatxàn » dl. abr. 27, 2015 5:47 pm

Hola!

També l'hi pots anar posant al davant mica en mica, a mesura que s'ho vagi menjant :love:
Jo l'hi vaig comprar aquest joc de platets, i davant seu hi poso les estovalletes de goma que hi anaven de joc per si va a terra i així no es trenca. I de menjar el just mentres va menjant, mica en mica. I jo l'hi vaig afegint. Els platets infantils si tenen gaires dibuixos llavors l'hi fa més gràcia el platet que el menjar, o sigui que no te'ls aconsello!
No sé si m'he explicat gaire bé, adjunto l'enllaç perquè ho vegis. Al ser de goma va bé perquè no es trenca (és la part de color rosa) :ok:

http://flexifarma.com/es/vajilla-para-n ... tAodhXwADA

I si tens trona amb taula incorporada l'hi pots posar directament allà, jo perquè la trona que tenim no té taula, menja a la mateixa taula que nosaltres.
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

Re: Alimentació

EntradaAutor: inger_0 » dl. abr. 27, 2015 10:18 pm

A part de tot el que t'han comentat, una bona manera que s'acostumi a mossegar i aixafar/mastegar els sòlids és donar-li un crustonet de pa i que vagi fent. Al meu fill li donava des dels 7 mesos i el llepava, babejava, estovava, i l'anava rascant amb les dents. Més endavant ja mossegava els trossos i els aixafava amb les genives i les poques dents que tenia. no s'ennuegava gens.
Avatar de l’usuari
PepitaGrilla
:: puça
:: puça
Entrades: 27
Membre des de: dv. març 15, 2013 3:31 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Alimentació

EntradaAutor: PepitaGrilla » dj. abr. 30, 2015 8:31 pm

Jo vaig començar a donarli solids quan tenia 9 mesos. Feia la papilla i llavors li oferia una mica de pera o mandarina o formatge de postre.
De seguida va volguer menjar solid i llavors, com era tan petita, li posava un plat amb menjar solid i quan es cansava de potinejar i jalar, li donava una papilla per acabar domplir.
Als 11 mesos ja menjava ella sola tot solid! No vol ni veure papilles ni cremes.
Menja de tot i encantada.
"Dame un silvidito" - Pepito Grillo

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::