DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

Teòricament poden menjar de tot.

aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: aloma_biel » dt. ago. 25, 2015 11:54 am

Hola,
No sabia on escriure-ho i m'he decidit per publicar-ho com a tema nou.
Tinc un nen que el 24/08 va fer 14 mesos i fins ara feiem lactància materna a demanda combinat amb els àpats normals de dinar, berenar, sopar...De fet només mamava 3 vegades al dia: al matí al llevar-se, a la tarda per fer la migdiada i a la nit per anar a dormir. Com si fos el seu xumet (cosa que mai ha volgut, igual que tampoc ha volgut mai biberons.) Per mi no era cap problema però ara que estic embarassada de 10 setmanes la ginecologa m'ha recomenat deixar el pit. Diu que amb l'oxitocina es poden generar contraccions i que és perillós. Doncs bé, no sé com fer-ho. La presa que em semblava més difícil, la d'anar a dormir a la nit, l'hem superat. S'adorm a coll, li costa bastant, però queda adormit i el deixo al llit. El problema és durant el dia. Està neguitós, em va tot el dia al darrera, m'estira la samarreta, busca el pit, etc... Al matí es lleva a les 6h plorant i no hi ha manera de consolar-lo. El problema és que es lleva tan d'hora que està tot el matí irritable i només vol venir amb mi. A les 9h del matí ja torna a tenir son però no se sap adormir i hem d'anar amb cotxet o amb el cotxe perquè com a minim dormi una mica. La del migdia li continuo donant perquè faci migdiada i descansi. Em sap tan greu la situació i no sé pas què he de fer. A més a més al setembre començarà l'escola bressol i tants canvis de cop no sé com els acceptarà.
Algú hi ha passat? Algú ha donat el pit igualment tot l'embaràs?
Moltes gràcies.
Boniqueta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 269
Membre des de: dl. gen. 14, 2013 9:38 am

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: Boniqueta » dt. ago. 25, 2015 12:46 pm

No et puc assessorar gaire perquè no estic embarassada ara mateix i la meva petita només va fer pit fins als 8 mesos però he llegit moltes vegades de mares que estan embarassades i continuen alletant sense cap mena de problemes. Com tot, cada metge/ginecòleg té una opinió....però assegura't i assessora't bé si realment és perillós pel teu embaràs (en aquest cas seria indiscutible) o bé si és per una mala recomanació.
Crec que seria una llàstima que li traguessis el pit al teu fill si ho porteu bé i ell es queda tranquil. De fet només té 14 mesos, encara és petitó!
Imatge
pesol
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: pesol » dt. ago. 25, 2015 1:26 pm

Hola i felicitats per l'embaràs!!

No tens perquè deixar la lactància si no vols!! la lactancia no està contraindicada en l'embaràs (si l'embaràs no té cap risc). En el següent link o trobaràs ben explicat.
http://albalactanciamaterna.org/lactanc ... en-tandem/

La producció de llet baixa durant l'embaràs ja que el cos "destina més recursos" a l'embaràs que a fabricar llet. De fet molt nens es deslleten sols durant l'embaràs degut a la poca llet que surt del pit. Un cop neix el petit, hi ha llet per tots! la qualitat de la llet s'adapta a les necessitats del petit. Donar el pit a fills de diferents edats es diu lactància en tandem.

Si busques pel SocPetit trobaràs molts posts parlant de lactància en tandem i/o embaràs. Per exemple:
viewtopic.php?t=42715
viewtopic.php?t=24383
viewtopic.php?t=32342

També pot ser que no tinguis ganes de donar pit als dos fills alhora, llavors hauries d'intentar deslletar al fill """gran""" durant l'embaràs. És recomanable fer-ho suaument (primer reduir el pit de llevar-se, despres el...) i no de cop. Hi ha qui prefereix treure-li quan abans millor, hi ha qui prefereix no fer-li coincidir amb altres etapes importants (entrada a l'escoleta...).

Jo estava alletant el meu fill ""gran"" quan em vaig quedar embarassada del segon. No va deixar el pit durant l'embaràs i hem fet tandem. No et negaré que els primers mesos van ser una mica estressants. Ara tenen gairebé 3 i 5 anys i encara fem tandem :love:

Que tinguis bon embaràs i bona lactància (x2)! :-D
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: shyla » dt. ago. 25, 2015 1:53 pm

Hola com et comenten, no hi ha cap evidencia científica del que t'ha dit la ginecóloga...el meu fill es dels que es van deslletar durant l'embaras (cap a les 30 setmanes). Si els 2 hi esteu a gust podeu continuar tranquilament.
Imatge Imatge
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: EMAMI » dt. ago. 25, 2015 3:05 pm

Bones! Tinc dos fills i vaig donar pit mentres estava embarassada. Vaig deixar de donar pit fins al 5è mes d'embaràs i ho vaig deixar perquè em feien molt mal.
Així que jo, la meva opinió, és que segueix endavant amb la lactància si et ve de gust!
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: Koaleta » dt. ago. 25, 2015 6:26 pm

Una altra que també dóna el pit estant embarassada. Ara estic de 23 setmanes i el nen té 16 mesos. Ha baixat força la producció però ell segueix enganxat.
Una pregunta a les que heu fet tàndem: el gran feia pit a la nit? És que el meu nen fa pit dos-tres vegades cada nit i no sé com ens ho farem quan arribi la petita! Alguna experiència?
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: arwen81 » dt. ago. 25, 2015 8:58 pm

No tens perquè deixar la lactància, de fet només l'hauries de deixar si et prohibissin tenir relacions per algun tipus de risc durant l'embaràs. La teva gine haura d'actualitzar-se!
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: Clara13 » dt. ago. 25, 2015 10:01 pm

Es pot continuar alletant memtre s'esta embarassada. Crec que la teva gine t'ha aconsellat malament.
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: aloma_biel » dc. ago. 26, 2015 8:21 am

Moltes gràcies a totes, la veritat és que em quedo més tranquila!
És veritat que no tinc els pits tants plens, però em pensava que era pq ell mamava menys. Al principi em feien molt mal cada vegada que mamava però ara, que ho fa menys, no me'n fa.
Moltes gràcies!!
Avatar de l’usuari
tuijoserem4
:: granota
:: granota
Entrades: 236
Membre des de: dc. set. 21, 2011 7:31 pm

Re: DEIXAR LA LACTÀNCIA MATERNA PER EMBARÀS

EntradaAutor: tuijoserem4 » dc. ago. 26, 2015 3:09 pm

felicitats!!
si no hi ha cap contraindicació podeu seguir.si que ès cert que l'úter fa contraccions imperceptibles al llarg del dia però si no hi han hematomes ni res no passa res, a no ser que es fessin notar o fóssin efectives..
jo ho vaig deixar precisament pq em van trobar hematoma i poc després m' havia de fer amnio...
estigues tranquila, si no hi han fctors de risc és fantåstic que ho puguis fer si vols...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::