Apats als 16 mesos

Teòricament poden menjar de tot.

lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Apats als 16 mesos

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. oct. 19, 2015 1:12 pm

Hola! ja fa dies que penso que hauria de canviar el tipus d'apats que li donem a la nostra filla ja que penso que cada vegada es fa més gran i ens fa l'efecte que ho està avorrint!! Per esmorzar li donem papilla de cereals (avena, espelta, ...); per dinar li faig el puré de verdura amb carn, pollastre o peix (babycook), i per sopar és quan menja més com nosaltres i li donem arròs, pasta, combinat amb llegum, o sopa, croquetes, truita amb pa amb tomàquet, etc. Berenar no hi ha problema perquè es menja la fruita molt bé.
El que passa és que per dinar comença a no voler el puré! i crec que ja ho ha avorrit.. però només té 7 dentetes (dues estan a mig camí, jeje), i cap queixal, i per això m'és molt pràctic el puré de dinar, ja que menja molta verdura i tall, i no es cansa de mastegar.. Però potser seria millor canviar la pasta i arròs per dinar, i el puré de verdura per sopar..no?? I per esmorzar? què li podria donar que l'omplís i alimentés com la papilla?

EM PODEU DONAR IDEES SIUSPLAUUUU!?! ;-)

Gràcies!!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: jaruma » dl. oct. 19, 2015 1:30 pm

Hola!

El meu també té 16 mesos, però des d'abans de l'any ja menja sòlid, perquè de seguida es va cansar dels triturats. Jo vaig canviar el xip i vaig deixar de fixar-me en si s'ho menjava tot o no. Hi ha dies que menja molt, d'altres que amb quatre trossets ja no vol més. Però al menys ho prova tot, i ho gaudeix.

Exemples d'àpats: patates bullides (o de vegades fregides) amb hamburguesa, pollastre rostit, macarrons, arròs, peix, llenties... el mateix que nosaltres. La vedella l'hi tallo molt petita perquè si no fa bola, però la resta s'ho menja molt bé. Quan li faig puré de verdura li fico trossets de pa a dins i se'l menja millor.
No sé, espero haver ajudat una mica.
Que vagi bé!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: jaruma » dl. oct. 19, 2015 1:33 pm

Ah! i per esmorzar pa amb tomàquet o amb formatge, suc de taronja amb galetes sucades (el favorit del meu nen!), iogurt amb cereals, formatge fresc amb fruita i bastonets...
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: arwen81 » dl. oct. 19, 2015 5:24 pm

Amb 16 mesos (i moooolt abans) poden menjar de tot (excepte fruits secs sencers pel risc d'asfixia). Que mengi normal, el que mengeu vosaltres!
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: aloma_biel » dt. oct. 20, 2015 7:31 am

El meu nen des de els 14 mesos que menja de tot i sencer i és que va començar a l'escola bressol i allà els hi donen sencer. Tallat petit, suposo, però tot sencer.
Si vols consultar els àpats per fer-te'n una idea clica a aquest enllaç i mira els menús generals del curs 15-16 (columna de la dreta).
http://www.feduart.cat/
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: lavidaesbonica » dt. oct. 20, 2015 9:13 am

Gràcies!!! :ok:
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: aloma_biel » dv. oct. 23, 2015 11:43 am

Em vaig descuidar de dir que ell només té 8 dents, 4 a dalt i 4 abaix i fins i tot menja carquinyolis! que no són pas tous.. així que no has de patir.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: Clara13 » dj. oct. 29, 2015 4:29 pm

Lavidaesbonica no et preocupis, els bebés poden mastegar encara que no tinguin dents, i ho fan amb la geniva perfectament. Només cal pendre les mesures minimes de seguretat (no fruits secs, trossos durs tipus pastanaga crua...). El meu bebé pren sòlids des de els 6 mesos i mai cap problema.
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: lavidaesbonica » dv. oct. 30, 2015 7:32 am

Bon dia!!

no no, si el problema no són els solids, de fet des de ben petitona que ja en menjava.., sinó que el fet de tenir poquetes dents (sobretot no tenir els queixals), fa que es cansi de menjar sòlid (pel que fa al dinar, com a àpat principal) i aleshores menja molt menys que abans... i sent primeta com és no m'agrada.. :ufs:.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: Clara13 » dj. nov. 05, 2015 10:49 am

Bueno, llavors és qüestió de paciència i d'anar oferint varietat. El meu patufet té 15 mesos i només 6 dents i no vegis com rossega el tio...

Ànims!

:ok:
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Apats als 16 mesos

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. nov. 05, 2015 1:07 pm

Noies! doncs hem millorat moltíssim!! crec que tenia massa prejudicis... ara es menja uns plats que deu n'hi do! i és que crec que li encanta el fet que sigui variat.. fins ara sempre era la verdura, però ara sempre que porto el plat estira el coll per saber què hi ha neujor:-) . El tall (carn, peix..) li trituro i punt. I s'ho menja soleta la mar de bé!! >.-<: . Per la nit sí que li faig la verdura, sovint en puré, perquè crec que li ve més de gust a aquella hora que ja està cansadeta..

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::