El que no els hi agrada

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Cayena » dt. març 08, 2016 1:26 pm

El meu te dos anys i 8 mesos i per sopar complementem el que dina a la guarderia al migdia. No solem fer primer i segon sinó que fem un plat únic complert.
Plats que fem habitualment: truita de patata i carbassó i amanida o gazpacho; arros amb verdures i pernil; quinoa amb verdures i salmó; llenguado o rap o lluç al forn amb patates i amanida; pescadito frito (seitons) amb verdura tipus amanida russa; amanida de cigrons o de llenties, hummus amb crudités i hamburguesa (vedella, pollastre, vegetal...), crema de verdures o sopa amb croquetes o bunyols (de verdura, peix o carn) o salxitxa de pollastre o truita de pernil o sobrassada o formatge; pa amb tomàquet i embotit i formatge; els dissabtes pizza...
De postres fruita.
Sopem tots tres cap a les 8:15
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Clara13 » ds. abr. 01, 2017 3:40 pm

Hola!

Ara llegint-vos em dono compte de la mala sort que tinc, jajaja. El meu nen té 2 anys i mig i progressivament ha anat deixant de menjar. Sé que l'etapa dels 2 als 3 anys ja no creixen tant i per tan mengen menys, però és que ell no surt de la sopa, el pa, els yogurs i el fuet. Abans encara em menjava arròs o llegums, ara no en vol. Ja no diguem provar aliments nous, com el peix o les verdures, no ho vol ni intentar. Amb aquest panorama em trobo que haig de cuinar molt sovint el mateix i tot el que es surti d'aqui no l'interessa, inclús aliments que generalment agraden com la truita ni se'ls mira. Val a dir que hem fet BLW des de el principi i no té cap relació negativa amb el menjar, mai l'hem forçat ni coaccionat amb res i a part encara pren pit a demanda, del que es fa un fart, per cert. Penso que aquest factor té molt a veure amb que no mengi més.

D'altra banda jo vaig ser molt mal menjadora fins els 9 anys, no sé si això pot tenir alguna influència.

Generalment serveixo menjar divers encara que sé que no el provarà, més que res per donar exemple, però van passant els mesos i seguim igual. Quan he provat de fer-li coses diferents em demana el de sempre. Què farieu en el meu cas? Li continuarieu donant el que menja habitualment o retirarieu el plat i passarieu als postres?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: jaruma » ds. abr. 01, 2017 9:44 pm

Hola Clara!
El meu a mida que ha passat el temps s'ha anat tornant més punyeter per menjar. A l'any menjava de tot! Ara depèn del dia. No té un ventall tan reduït com el teu, però se li endevina una tendència a reduir cada cop més el que menja.

És difícil. Jo quan tinc temps cuino coses variades i que mengi el que vulgui, i quan no tinc temps vaig al segur (pasta, llegums (al meu li encanten), etc). Molts cops em trobo que un dia rebutja una cosa i a l'altre li agrada. I no aguanta la verdura però li encanta l'enciam i el cogombre. Crec que si a taula hi ha varietat és més fàcil que acabi decidint provar coses noves. Si no les prova mai... suposo que jo acabaria fent-li el que sé que li agrada, però entre coses noves. Per exemple, fuet en pa sucat amb tomàquet, sopa d'arròs... Per veure si "colava".
I en tot cas no t'amoïnis molt, si no nota pressió per provar coses segur que les acaba provant més fàcilment. Són la pera! :-D
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Clara13 » dl. abr. 03, 2017 6:15 am

Merci per la teva opinió, Jaruma. Li ofereixo variat, però el tio s'encaparra en que vol sempre el mateix. El pediatre em va explicar que entre els 2 i 3 anys s'obsequen molt amb aquest tema si no són bons menjadors, i que el millor és anar oferint coses diverses encara que acabin menjant sempre el mateix.

En fi, molta paciència...


:ok:
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Twix » dl. abr. 03, 2017 9:41 am

Hola!
M'apunto al post, portem uns dies fatídics amb el tema menjar i ja m'estic preocupant. La meva filla mai ha estat de menjar molt variat, però bé, fins fa un temps menjava una mica de tot (pasta, arròs, peix, carn, llegums, excepte la fruita, que no hi ha tutia...). Doncs bé, portem uns dies que només s'alimenta de cigrons, de crema de verdures i de iogurts de maduixa, i prou. Bé, evidentment si li ofereixes galetes, gelats i totes les porqueries del món també s'hi tira de cap, però a part d'això res més. Plats que abans menjava bé (macarrons, hamburguesa...) ara diu que no i que no, i ni els tasta. Ja no sé què fer, sé que no l'he de forçar, però em desespera que només mengi aquests aliments. Què faríeu? Perquè a la llar d'infants em diuen que allà menja de tot :-o00m

Edito per dir que té 2 anys i 9 mesos
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: El que no els hi agrada

EntradaAutor: Clara13 » dl. abr. 03, 2017 10:46 am

Hola!

Si us fixeu les edats dels nens coincideixen. Crec que hi ha una clara influència en el fet de que no estan creixent tant i per tant demanden menys menjar. En el meu cas a més, al donar el pit el tio es queda saciat i suposo que això fa que encara mengi menys, però tot i així sobta veure que pot dinar dos trossets de carn i un yogur i no vulgui menjar res més fins l'hora de berenar (i de vegades diu que no vol res!). També penso que les nostres expectatives potser són menys realistes del que esperem i si que és possible que siguin nens amb poca gana, però amb la quantitat d'energia que gasta al dia és gairebé alucinant que es trobi bé i tot.

Per descomptat les marranades li agraden totes, com comenteu també vosaltres...

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::