Idees per la carn i el peix a trossos?

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Idees per la carn i el peix a trossos?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 02, 2016 10:50 pm

Bones!
M'explico. L'Isaac és molt menjador i li agraden varietat d'aliments, però ell i el seu coll no es posen d'acord. Als 12 mesos no m'atrevia a donar-li res perquè qualsevol cosa se li quedava encallada, li ha costat molt el tema trossos, però no per falta de ganes. Li encanta quasi tota la fruita, la verdura i les llegums, amb la carn no pot encara, tot i que fa uns dies que ja menja fuet si és tendre ( a trossets petits), hamburguesa i mandonguilles. En canvi, un trosset petitíssim de pechugueta de pollastre no massa feta no, se la treu de seguida de la boca. Així doncs, el primer menja com nosaltres i el tall li trituro amb una mica de verdura (li dono primer aquest triturat i després menjem tots). Amb el peix el mateix. Es menja la tonyina i les sardines en llauna a miquetes, i un dia en un restaurant va provar el bacallà esqueixat i també bé, però a la planxa res.
Algun truc? Potser rebossat, però clar, la textura de dins del rebossat és la mateixa no?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Idees per la carn i el peix a trossos?

EntradaAutor: lavidaesbonica » dg. set. 04, 2016 9:52 am

Ostres que curiós que l'hamburguesa, mandonguilles i fuet, que generalment són més eixuts i costen més de mastegar, li resultin més facils que la petxuga! Mmmm...i provar de triturar-li però molt poc i barrejar-li amb salsa de tomàquet? O tallar-la amb tisores a trossets molt petits.... A vegades acompanyat amb salsa (casolana) pot passar millor... I sinó es que potser no li acaba d'agradar el pollastre! Fes-li al forn tipus cuixetes de pollastre, que són més tendres que la petxuga. Arrebossat encara li resultarà més eixut... A veure com va!! :ok:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Idees per la carn i el peix a trossos?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. set. 04, 2016 9:22 pm

Bones guapa!
Sí noia, cada nen és un món i surten coses curioses per donar i per vendre. Comentava el tema del pollastre però també li passa amb la vedella, el pavo, el corder, el lluç, el salmó... és a dir, tota la carn que nosaltres fem a la planxa. Mira si és curiós que jo avui li tenia preparat el tall com últimament, triturat amb una mica de verdura, i teníem arròs de conill per menjar després amb ell. Les paelles normalment les fem amb aquelles cassoles planes negres d'inducció, no sé si m'explico, i el conill el teníem tallat les costelletes i la part de l'espatlla (la cuixa la faig al forn que queda molt bona) Doncs mentre s'acabava de fer l'arròs la meva parella ha dit de provar de donar-li una mica de carn del conill, de la part de la costella, que nosaltres ens agrada bastant feta... doncs s'ha menjat tots els trossets amb un gust! Pot ser que la carn no quedi tan eixuta en aquesta cassola com a la planxa, tot i que li posem molt poc oli per coure... Provaré de fer-li els altres talls també, i també provaré això de poc triturat i amb tomàquet. Ja et diré com ha anat, i així també quedarà escrit per a futurs dubtes en aquest sentit.
Moltes gràcies!
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Bila
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 7:13 pm

Re: Idees per la carn i el peix a trossos?

EntradaAutor: Bila » dc. set. 07, 2016 8:41 am

Hola Anna Maria,

T'entenc perfectament perquè al meu gran (ara té 3 anys i mig) també li va costar mooooolt menjar trossos. Vam intentar el BLW i va ser impossible. S'ofegava amb tot. Vam fer purés i quan vam passar a menjar sencer va costar. Amb el peix no però amb la carn i altres coses (pa, plàtan, aigua, etc.) s'ennuegava molt.

Com que demanes idees, te'n dono una pel peix: cuinar-lo al vapor. Ràpid, bo i sa. Nosaltres el fem al microones amb una mena de tàper de Lekué. Poses una mica d'oli i unes gotes d'aigua i el peix queda molt i molt suau, molt més que a la planxa. A més, fet així és molt sa perquè és al vapor. Com que no sé explicar ben bé què és això de Lekué, et deixo un link perquè vegis la foto:

http://www.vitonica.com/recetas-saludab ... l-y-rapido

Molts ànims, que els nens es fan grans i després no tindrà problemes per menjar res. Cada nen és diferent i no passa res. Jo al.lucinava quan veia nens de 9 o 10 mesos menjant plàtans, verdura o peix i pensava, i per què el meu no pot? Però és que cada nen és diferent. La meva petita té 14 mesos i menja súper bé, sense ennuegar-se tot i menjar trossos des de ben petita.

Bila
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Idees per la carn i el peix a trossos?

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 07, 2016 10:21 am

Gràcies Bila!
Conec aquests recipients Lekué, en tinc algun a l'armari, provaré a veure què.
Sí, jo si hagués provat el BLW m'hagués frustrat, perquè si als 12 mesos no podíem amb res imagina't als 6, jeje. El que dius, cada nen és un món i no ens podem tancar a res, perquè al que uns funcina als altres no. Conec aquests recipients Lekué, en tinc algun a l'armari, provaré a veure què. Realment crec que m'havia ofuscat amb el tema de la planxa, però bé, fins ara també ha menjat carn i peix encara que fos triturat, o sigui que l'aliment l'ha tingut igual. I sí, als 10 anys ja menjarà millor, tot i que està clar que hi haurà coses que li agradaran i coses que no.
Ja us diré com ha anat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Idees per la carn i el peix a trossos?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. set. 23, 2016 10:30 pm

Bones!
A veure, explico com ha anat:
Doncs vaig provant, però en un principi la carn la faig a trossos petits en una cassola d'aquestes de color negre, no sé se quin material són, amb tomàquet ratllat (agafo el tomàquet, el parteixo pel mig i el ratllo per deixar-ne a fora la pell), o amb una mica de patata bullida, o pebrotet, o pastanaga, o tot, ni poc ni molt feta. Abans de donar-li li tallo a bocins més petits, quedant de mida mitja ungla.
Pel que fa al peix, el faig en un recipient tipus lekué al microones. El peix el vaig provar a la cassoleta i no va funcionar, i la carn al recipient del microones no l'he provat.
Vaig provar de donar-li per separat del primer plat, primer el tall o després com normal i se li feia bola, així que posem el primer plat i el tall en plats diferents però els mengem alhora. L'Isaac ja fa uns mesos que vol menjar sol (almenys la major part de l'àpat) així que jo li dono els tallets del segon mentre ell s'agafa del primer, no ho faig d'amagat però suposo que a l'estar combinat amb la verdura o el llegum o la pasta o el que sigui no se li fa el tema tan eixut i pesarós.
Estic contenta, perquè així es menja els primers plats sencers (potser li xafo un pel els cigrons o així, però no gaire) i va acostumant les dents i els queixals a xafar.
Gràcies per l'ajuda guapes!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::