No vol esmorzar

Teòricament poden menjar de tot.

formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

No vol esmorzar

EntradaAutor: formiguetes » dt. oct. 11, 2016 10:02 am

Bon dia a totes, estem una mica desesperats amb el tema esmorzar... Té gairebé 2 anys i mig i la veritat és que mai ha estat una nena amb molta gana, ha anat fent i sempre amb molta insistència. Ara fa unes setmanes que ja no vol esmorzar, bé, s'ho va menjant però a desgana i perquè jo li dono i insisteixo que sinó no menjaria. Què fem? Li pregunto si vol esmorzar i em diu que "No"...aleshores que se suposa que hauria de fer? Perquè segons experts com Carlos Gonzalez en aquest cas hauria de respectar-la i no donar-li res? A mig matí a la llar poden esmorzar però poca cosa, vull dir que no podria prendre's el got de llet, sinó que mengen galetes o fruita, pa amb embotit...el que li posis de casa. Jo crec que ella abans d'anar a l'escola passaria amb 1/2 got de llet i una galeta..però jo ho trobo tan poc! Em fa por que al cap d'1h tingui molta gana o que no es trobi bé. Què m'aconselleu?
Avatar de l’usuari
mercesf30
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dj. maig 05, 2016 12:39 pm

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: mercesf30 » dt. oct. 11, 2016 11:49 am

Jo li faria cas i potser li faria una ració una mica més gran per l'esmorzar de l'escola :) Si després d'un dia o dos s'adona que no es troba bé a l'escola sense haver menjat res a casa, potser et demana de menjar :ok:
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: charito » dt. oct. 11, 2016 2:37 pm

Doncs que no pots fer gaire res... o et baralles cada dia amb ella amb el conseguent drama diari i que acabareu dels nervis o la deixes fer. El meu no es d'esmorzar mai, no li agrada la llet ni els sucs ni res, menja una o dos galetes pero ara que va al cole menja l'entrepa al pati amb gana, ho he provat tot i no hi ha manera.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: gusiluz » dt. oct. 11, 2016 9:20 pm

La nostra, de 38 mesos, esmorza un got de llet, i a vegades una galeta o mitja. A vegades només la llet! Si es menja la galeta sencera es excepcional.
A l'escola bressol els donen una galeta o bastonets, que ja els tenen allà, i no menja res més fins a dinar, que també és poc. Serà que no necessita més...
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: rundi » dc. oct. 12, 2016 8:23 am

Hola!
Hem de tenir clar que cap nen es deixa morir d'inanició. Si no té gana al matí, deixa-la fer. Li pots oferir dues opcions i si cap li ve de gust, deixar-ho per mig matí. A aquella hora intenta que porti alguna cosa saludable (les galetes no ho són gaire): un bon entrepà de formatge, un tupper de fruita... I que la resta d'àpats equilibrin la dieta. És a dir, no donar-li qualsevol cosa perquè mengi, sino que el poc que menja sigui nutritiu.
Cada nen té la gana que té i no serveix de res forçar. És lògic que ens preocupi, però si tingués gana menjaria.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: Maria V. » dc. oct. 12, 2016 11:31 am

Podries provar de donar-li un sopar menys abundant i més aviat (si sopa abans, tindrà menys gana i no el molestarà que les racions siguin una mica més curtes), que també vagi a dormir més aviat i es llevi més de matí, de manera que a l'hora d'esmorzar hagi tingut temps de jugar i fer gana. Diuen que, en general, tant nens com adults hauríem de sopar ben poc i esmorzar amb abundància.
formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: formiguetes » dc. oct. 12, 2016 11:37 am

Hola! Doncs sí, he decidit que no vull més enfrontaments pel matí... ella pel que sigui no té prou gana quan es lleva (segurament m'ha costat entendre-ho perquè a mi em passa al contrari, tinc molta gana quan em llevo..!). Aleshores jo li oferiré el got de llet i les galetes (rundi, són galetes Maria de tota la vida, no crec que sigui tan poc saludable menjar 3 galetes al dia...no deixen de ser cereals, no?), si se'n menja una, doncs ja li compensaré amb l'esmorzar de mig matí a la llar, que acostumo a posar-li fruita, tot i que si menja poc a casa també li afegiré algo de pa amb tomàquet. A veure com va! Maria V., ella sopa sobre les 20:30h, va a dormir a les 21:30h aprox, i es lleva a les 8h, jo crec que han passat prou hores...no? Però sí, el més saludable per a tots és sopar aviat!
Avui mateix que és festiu, quan s'ha llevat el primer que ha dit quan ha sentit que anavem a esmorzar ha estat "Avui no esmorzar, mama" :-:) , i aleshores com que no teniem cap pressa hem demorat l'estona i al cap d'1h i 1/2 ja li ha vingut la gana i ha pres un got de llet, dues galetes i dues llesquetes petites de pa amb pernil i formatge!!! :ok: :ok: . Ha quedat clar que el que necessita és que passi una bona estona després de llevar-se per tenir gana d'esmorzar...

Merci!! >.-<:
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: rundi » dc. oct. 12, 2016 4:41 pm

Hola de nou,
Jo també les veia molt innocents, però tenen sucre per avorrir, mira:
http://comeronocomer.es/la-carta/la-gal ... -croissant
És un article d'en Julio Basulto molt recomenable. Amb el consum ocasional no hi ha problema!
formiguetes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dj. set. 17, 2015 9:25 pm

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: formiguetes » dc. oct. 12, 2016 10:20 pm

rundi ha escrit:Hola de nou,
Jo també les veia molt innocents, però tenen sucre per avorrir, mira:
http://comeronocomer.es/la-carta/la-gal ... -croissant
És un article d'en Julio Basulto molt recomenable. Amb el consum ocasional no hi ha problema!

Ostres que fort....ni m'ho hagués imaginat .. En fi, doncs haurem de canviar de menú!! Què els hi doneu vosaltres per esmorzar entre setmana a casa tenint en compte el poc temps...?
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. oct. 12, 2016 10:30 pm

formiguetes ha escrit:
rundi ha escrit:Hola de nou,
Jo també les veia molt innocents, però tenen sucre per avorrir, mira:
http://comeronocomer.es/la-carta/la-gal ... -croissant
És un article d'en Julio Basulto molt recomenable. Amb el consum ocasional no hi ha problema!

Ostres que fort....ni m'ho hagués imaginat .. En fi, doncs haurem de canviar de menú!! Què els hi doneu vosaltres per esmorzar entre setmana a casa tenint en compte el poc temps...?



Jo el vaig llegir fa temps i vaig flipar també...

La meva esmorza molt poc també, i li solo donar mig iogurt natural sense sucre amb unes maduixes tallades, o nabius... De vegades algun plàtan, o fruita de temporada.
Poques vegades sol esmorzar pa, llet etc.
Si menja pa li poso un quadrat de xocolata negra de 99% de cacau (s'ha de dir que es menja la xocolata i em sol deixar la meitat o més del pa).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: rundi » dj. oct. 13, 2016 8:44 am

A l'article ell menciona la 'Guia de l'alimentació saludable en l'etapa escolar' de la Generalitat. Busca-la a Google, és un pdf i dóna moltes idees d'esmorzar, berenar i àpats en general!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: Anna Maria » dv. oct. 14, 2016 10:21 am

Bones!
doncs jo, que tinc 38 anys, esmorzo un cafè amb llet i o m'hi poso una mica de cereals, o una mica de pa... i prou. Al matí no sóc gaire menjadora, però si puc m'ho menjo de seguida després de llevar-me. En canvi, la resta del dia sóc molt menjadora. Sí, sé que s'hauria de sopar poc i esmorzar més, però què hi farem. Així doncs, no ho trobo estrany que hi hagi nens que no tinguin tanta gana.
Jo a l'Isaac a primera hora li dono 2 galetes maria tradicional i a mig matí un iogurt natural sense sucre; he llegit l'article de les galetes, i sí, porten sucres, però és que ma fill es menja el iogurt sense sucre, no menja xuxes, no menja ganxitos, no menja patates de bossa,i el pa no li agrada massa, en menja però poc, i el pa amb tomàquet no li agrada gens. Pel tema del pes, li hem hagut de fer anàlisis de sang (com a resultat una anèmia fèrrica amb la qual hem donat suplement de ferro) i no ha donat alt en glucosa ni en cap ítem al que es pogués atribuir un excés de greix en la seva dieta (tot i que ara al desembre li tornen a repetir i estaré al cas per si li ha pujat), per tant seguiré pel camí. Intento no ser extremista ni per una banda ni per l'altra, perquè ara per ara hi ha moltes coses que en teoria no hauríem de menjar (tant infants com adults) i miro de fer un terme mig entre el tot i el nores.
Em miraré però aquesta web de la Generalitat a veure si em donen alguna idea.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: No vol esmorzar

EntradaAutor: Clara13 » dt. oct. 18, 2016 6:37 am

Jo no veig el problema, si no té gana ja menjarà al llarg del dia. El meu té 26 mesos i només esmorça teta, de vegades alguna galeta o fruita però gairebé mai. A mig mati menja alguna cosa però ja et dic, la tònica general és que no mengi mai res a primera hora.

Penso que si no tenen gana cal respectar-ho.


Ànims!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::