Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. gen. 27, 2017 12:09 am

Hola,

No sóc de fer gaires guisats bàsicament per falta de temps, però tinc ganes de fer alguna cosa especial el finde de la setmana que ve ja que tenim una celebració familiar. Havia pensat fer rostit o alguna altre recepta que implica utilitzar alcohol. El meu dubte és si la nena en podrà menjar. Ara té 18 mesos i menja exactament el que mengem nosaltres, si li fem alguna cosa diferent a no ser que li agradi molt, vol agafar les coses del nostre plat igualment. Per tant no sé què fer, canvio la idea del menú i segueixo sense fer guisats "amb alcohol" o no hi ha problema? Se suposa que cuinant-lo l'alcohol es redueix i no tindria perquè ser perjudicial no? O depèn de quin tipus d'alcohol es faci servir? Depèn del temps de cocció?

Potser algú es posarà les mans al cap amb aquest post, però no sé, no vull excloure a la nena dels menús familiars/festius, però evidentment si és perjudicial no li donaré! En cas que no sigui recomanable a partir de quina edat en podria menjar?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. gen. 27, 2017 10:11 am

Bones!
Res de posar-se les mans al cap, tota pregunta és lícita. La nostra cuina està plena de receptes i productes que contenen alcohol. Jo com que dono popa també vigilo moltíssim, diran que no passa res per unes gotes que es pot veure un vas de vi, però jo si sé que alguna cosa porta alcohol se'm passen les ganes de menjar-ne. Un exemple és la salsa rosa de compra (i la gent també en posa) que porta whisky, m'encanta però ara no en menjo.
Jo tenia entès que els licors reduïts amb cocció bullida, o paella, etc. perden l'alcohol, però no fa massa vaig sentir per la tele, diria que va ser la Tània Collados a l'Espai Terra de TV3, va dir que això no era cert. Tot i que potser ho he somiat i estic dient una barbaritat, però jo des de llavors encara me'n fio menys.
Pots fer aquest mateix plat utilitzant espècies? Ho dic perquè també fan canviar el gustet del plat: el llorer, el timó (farigola), el "clavo", etc...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

EntradaAutor: neuetes » dv. gen. 27, 2017 6:27 pm

Jo sempre havia pensat (de fet els cuiners de la tele sempre ho diuen així) que si posaves licor (vi, conyac, etc.) a un guisat, flambejant-lo o sofregint-lo (normalment, el licor sempre es posa al foc viu, amb el sofregit), l'alcohol s'evaporava. Això si, has de deixar que es cogui bé i que desaparegui la flama (amb el flambejat) o la pudor d'alcohol (sofregint-lo). Per tant, la graduació de l'alcohol desapareix (el que fa emborratxar) i queda l'essència del licor.
noe.garcia
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dl. jul. 18, 2016 7:41 pm

Re: Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

EntradaAutor: noe.garcia » dv. gen. 27, 2017 9:33 pm

https://www.google.es/amp/s/m.directoal ... id-samsung

Noies, jo estava CONVENÇUDA que l'alcohol s'evaporava sempre a l'hora d'afegir-lo als guisats i resulta que no és així.
Està clar que cada dia s'apren una cosa nova...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. gen. 27, 2017 10:36 pm

Jo també n'havia estat sempre segura que al cuinar l'alcohol s'evaporava... però per casualitat vaig llegir que en una web que no del tot o no sempre.... i el meu dubte era aquest... de què depèn? Del temps de cocció? Del tipus de cocció? Dels graus d'alcohol?

No sé, si faig una coca de ratafia fins quan no en podrà menjar la nena?? Realment el gust de la ratafia s'hi nota, això vol dir que una part de l'alcohol encara hi és o no necessàriament? Suposo que no molt o es detectaria alguna cosa en un alcoholímetre no? Perquè a més temps i temperatura que una coca feta al forn....
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Receptes que impliquin alcohol als 18 mesos?

EntradaAutor: jaruma » dg. gen. 29, 2017 8:23 pm

Jo també vaig llegir això que no s'evapora del tot.

Però la meva parella no fa gaire cas d'això, i hi ha un plat que cuinem potser dos o tres cops l'any, i porta vi blanc. Tot i les meves angoixes, sempre n'hi hem donat al nen, i mai he notat que li afectés. Per tranquil.litzar-me penso: un terç de got de vi, en un guisat que porta aigua, que ens repartim entre tres (ell una porció molt més petita), i que a sobres una miqueta s'haurà evaporat... molt mal no pot fer! ?-)

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::