magrana a partir de quina edat

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. oct. 24, 2017 9:59 pm

Hola noies!

La meva filla té 2 anys i 3 mesos, avui quan l'he anat a recollir a la Llar d'infants m'han dit que han fet una activitat amb magranes, pintant amb el seu suc, i que llavors n'ha menjat i li ha agradat molt! M'ha sorprés molt que li donéssin magrana! Jo la considero igual de perillosa que els fruits secs en quan a atragantament, i tot i que a casa tenim magraners i en podria menjar diàriament, a ella només li "aixafem" el granet dins la boca, perquè li fa gràcia, però és una guarrada perquè esquitxa, o bé li donem en forma de suc, però mai "entera".

A partir de quan és segur donar-li? Sóc jo una exagerada o ells s'arrisquen al oferir-los la magrana? Entenc que ho deuen fer cada any per aquesta època quan hi ha magranes i hi fan activitats.

Gràcies!
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. oct. 25, 2017 6:41 am

La primera vegada que la meva va menjar magranes tenia 1 any. Vam fer BLW des del principi. Per ells és molt divertit agafar un per un, a més que és una fruita dolceta i bona.
Mai he llegit que fos una fruita amb risc d'ennuegament, com si ho havia llegit del raïm (aquest tb li vaig donar a l'any però jo el partia per la meitat i li treia els pinyols abans d'oferir-li).
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 25, 2017 8:29 am

Bones,
jo també considero que la magrana no és perillosa, pel fet que es pot xafar, al contrari dels fruits secs que són més durs.
Tot i així crec que a l'escola haurien d'estar atents a aquestes coses, i quan es fa la reunió al principi de curs s'hauria de dir, ja que he trobat a vegades que t'ho diuen a toro fet, a les agendes i tal, i llavors és que no podem ni opinar.
Jo conec una escola que van treballar els fruits secs, sense menjar-los però observant-los i tocant-los, i ho vaig trobar perillós. A la mateixa escola també va passar un incident amb uns palitos, d'aquells més estrets i "durs", ara no sé de quina marca són. A la filla d'una noia que conec n'hi van donar (dels que porten els pares a principi de curs, com les galetes) i se li va clavar a la gola, amb la conseqüent sang i tot. La cosa va acabar bé, però un bon ensurt per tots.
Jo crec que s'ha d'estar a l'aguait i s'ha de pensar bé abans de donar una cosa. Sí, entenc que abans es donava de tot i ara també hi ha la BLW que ho trobo molt útil, però sempre amb sentit comú per part de tots.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: charito » dc. oct. 25, 2017 12:44 pm

Pero la magrana no es pas dura, no veig el perill, perque no te os ni es alergena.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. oct. 25, 2017 2:15 pm

Hola de nou.

Home, ós si que en té la magrana, petit, potser la meitat d'un pinyó, però ser-hi hi és. La grana en sí es pot "explotar" fàcilment amb les dents, però el "trosset de fusta" (a mi em treuen de polleguera les magranes tot i ser bones perquè sembla que t'hagis menjat un tros de fusta al final) no és menys dur que segons quin fruit sec. I és fàcil d'explotar, sí, però i hi ha algún golafe (la meva filla a vegades ho és) que se'n posa varis trossos a la boca i se'ls empassa sencers?

No sé, jo fins i tot veig arriscada segons quina activitat (amb arrós cru, fuits secs, etc) encara que en principi no impliquin que en mengin, perquè són molts nens a la classe per una sola educadora i és molt fàcil que algun/a es posi a la boca alguna cosa d'aquestes "no recomanables" pel risc que suposen.

Potser realment sóc una histèrica, potser serà perquè sé de què van les broncoaspiracions (en aquest cas de persones grans) i sé poden ser una cosa realment seria,, sobretot si no s'actua ràpid...
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: crunchi » dc. oct. 25, 2017 2:23 pm

Jo també ho veig arriscat. Són granets molt petits, i lo de dins pel meu gust és dur. De fet la meva àvia em deia que no em mengés el "pinyol", que restreny, i em deia que ho xafés i absorbís el suc i escupís el pinyol, i avui dia faig igual :-D
A classe, com dius Jomateixa82, només fa falta que un nen s'atraganti i la professora no ho vegi i au, a córrer. No ho sé, poder jo tb sóc patidora, però no em faria massa gràcia, no.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 25, 2017 6:11 pm

sí, es cert, l'osset es mes dur.... doncs realment és com sempre, que t'ho diuen un cop ja han fet l'activitat.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: magrana a partir de quina edat

EntradaAutor: jaruma » dj. oct. 26, 2017 2:32 pm

Hola! Jo mai havia vist la magrana com una fruita perillosa. De fet el.meu fill en menjava abans dels dos anys (i mira que sóc de les que es preocupen per tot). En ser toba i no gaire gran, suposo que no és fàcil.que es quedi enganxada sense deixar respirar, no ho sé.

En tot cas, conec una llar d'infants on també experimenten amb magrana des de P1. I els donen castanyes el dia de la castanyada, i això últim sí que ho veig més perillós, tot i que mai ha passat res.

Suposo que com a mares tenim una perspectiva diferent, estem més centrades en els possibles perills.

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::