Quantitats de menjar sòlid per un nen de 15 mesos?

Teòricament poden menjar de tot.

Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Quantitats de menjar sòlid per un nen de 15 mesos?

EntradaAutor: Anna Maria » dj. ago. 09, 2018 10:35 am

Bones!
Encantada de llegir-te i d'intentar ajudar-te.
Ves provant. Pensa que encara que en un puré tu hi puguis posar més o menys quantitat, quan l'aliment s'ha de mastegar és normal que en mengin menys, al principi encara més perquè s'han d'acostumar a les textures i es cansen de mastegar. També hi ha el factor "tenir gana i ganes de jugar" i això s'ha d'anar trampejant. Pel que fa a la quantitat que li has de donar ves fent proves, si s'ho menja tot ofereix-ne una mica més, ells mengen per la gana que tenen.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Quantitats de menjar sòlid per un nen de 15 mesos?

EntradaAutor: Ganga » dj. ago. 09, 2018 9:51 pm

Bones!
Hola Carmecirera doncs el que jo penso és que ja que has començat a oferir-li el sencer per sopar ja no li trauria quan no tingui mocs... penso que per l'edat que té ja pot fer àpats com "els adults" i menjar qualsevol tipus de menjar sense pesar. Un plat de pasta, una truita, mongeta tendra, coliflor, patata, pastanaga, unes llesques de pa amb pernil, sopa, carn i/o peix...del que mengeu a la família...l'edat ja la té perquè els meus amb 6 -7 mesos ja ho feien..
Pesar-li el menjar ben bé no sé el motiu pel qual ho feu...vull dir que què més dóna si menja 250gr o 500gr 0 30gr.. no sé és que a casa no l'hem pesat mai i per això em sona extrany. És recomanació del metge per algun motiu?
En poses i si se l'acaba doncs com t'han dit, n'hi ofereixes més. Si ja hi juga...potser és que no en vol més...passeu a les postres...i si vols una mica de llet si ja ho feieu..no sé .. penso que ara heu de pensar què mengeu vosaltres i donar-li a ell també. (sempre i quan no sigui una cosa que li pot ser fort, picant etc)..
Aixx no sé si t'he contestat..però bàsicament és menjar el mateix per tots i per ell posar-li un platet i si se l'acaba oferir-li més..hi haurà coses que ni les tocarà..anar-li oferint i ja les menjarà algun dia. Hi ha nens que triguen més a menjar de tot i n'hi ha que menys.
El meu gran als 6 mesos era una llima amb tot. El mitjà fins ben entrats els 9 no va menjar "de tot" i la petita ha fet 2 anys i encara hi ha coses que no les vol ni tastar..jo crec que els grams no tenen importància...ho veig com un estress això no? ..no sé...sota el meu punt de vista i sota la meva experiència... :-()-) jaens diràs com et va!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Quantitats de menjar sòlid per un nen de 15 mesos?

EntradaAutor: petipe » dv. ago. 10, 2018 7:32 am

Jo també m'he sorprès molt amb això dels grams... Nosaltres hem fet el que comenta la Ganga, li poses menjar al plat i si s'ho acaba li ofereixes una mica més i si no, llestos.

A menys que tingui baix pes o que no creixi amb normalitat, en principi, la quantitat no és excessivament important. N'hi ha que mengem molt poquet i creixen perfectament, d'altres mengen més... A banda, que potser el dia de pa amb pernil menja poc però l'endemà li dones patata amb mongeta i repeteix, per tant, jo no m'amoïnaria pels grams o la quantitat, si veus que va fent.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Quantitats de menjar sòlid per un nen de 15 mesos?

EntradaAutor: crunchi » dv. ago. 10, 2018 9:40 pm

Coincideixo amb les noies, jo tampoc mesuro quantitats. El meu nen té 13 mesos i des dels 6 mesos que li vam oferir els sòlids, ha anat menjant lo que lo ha vingut de gust. Li he posat a ull, i li oferiem el menjar fins que ho tirava al terra. I de fet ho segueix fent, quan ja no en vol mes s'arranca el pitet i ho tira al terra.

Tema racions, doncs si faig puré poso mig bol i si se l'acaba li poso més. Si faig truita d'un ou, a vegades se la menja tota,a vegades la meitat. Si faig macarrons doncs 5 o 6 d'aquells que son tan grossos, pero sempre intento acompanyar amb un tomaquet amanit, o algo de verdura, o una llesca de pa..... No sé, ho faig molt a ull.... Si tens instagram, hi ha una conta que jo segueixo (i us recomano) que ensenya els plats que li prepara al seu nen, i jo és com intento fer-li. És @parker.the.hungry.fox però n'hi ha moltissims perfils mes d'aquest estil!! Va be per agafar idees. I això, jo crec que lo ideal és sempre oferir 2 o 3 cosetes, postres a part. Que és com també mengem nsltres, fas peix i amanida, o fas carn i patates, o formatge fresc per acompanyar.... així el nen pot triar.

I el meu tb va variant.... menja normalment molt bé, però ara per exemple porta uns dies que menjar que abans li encantaven, a vegades me'ls tira al terra. No sé si no té gana, si no lo ve de gust, si no és el moment.... Platan, alvocat, mongetes verdes.... doncs no sé, però hi ha dies que s'hi nega i abans li encantava. Però bueno, no li tinc en compte. També he de dir que un dia li vaig oferir pinya fresca per primer cop i no en va voler, quan sempre ho ha volgut tastar tot. Doncs el segon dia que li vaig oferir si que s'ho va menjar bé. I avui, la pinya ha acabat al terra. Per que veieu... :r)

Crec que el menjar és com la son, que és un procés, i ells van experimentant, jugant, aprenent ... mica en mica. Però jo també crec que amb 15 mesos ja hauria de sopar menjar, no només un bibe. No per res, sino precisament per això, perque vagi aprenent/veient que el menjar real és el que mengem els adults ... no sé, jo ho faig així. Que si, que algun día fem LM i no sopa res solid, però no és lo habitual sino una excepció....


:-()-)
Imatge

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::