Hipoplàsia de l'esmalt

Alèrgies, otitis, problemes..

Jomateixa82
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Hipoplàsia de l'esmalt

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. des. 19, 2016 1:46 am

Hola!!

Fa temps enrere vaig demanar recomanacions per anar a l'odontopediatre i vam anar a Roure i Brau de Girona (que em van encantar!), van diagnosticar a la meva filla de deficiència en l'absorció de calç fet que perjudicava a la formació de les dents i per això se li ha trencat una i en té dues més d'afectades (taques groguenques). A consulta li van posar flúor i ens van "receptar" rentar-li les dents amb raspall de silicona després de menjar (fem 2 cops al dia) i una "pasta" (no de dents, és com un ciment per reomplir les dents afectades) un cop al dia. Vaig sortir tranquil·la perquè em van dir que no tenia perquè passar-li a més dents (tot i que ho hem de controlar, per si fos hereditàri, que seria més greu) i que si fem el tractament no ho millorarem perquè no té solució però podrem frenar que vagi a més en les dents que ja té afectades.

Com que també teniem hora al dentista del cap vam anar-hi (sempre va bé una segona opinió no?) i ens van dir que el que tenia era una hipoplàsia de l'esmalt (entenc que per la mala absorció, fins aquí tot correcte) i que pot ser degut a un problema que vam tenir durant el naixement, que situacions d'estrès pot afectar a la formació de la dent que es forma en aquell moment (jo tenia entès que les dents es formaven durant l'embaràs tot i que sortissin més tard). Em van dir que les recomanacions que ens havien fet a Roure i Brau eren les adequades i també ens van citar als 3 mesos per fer nous controls. El que em va amoïnar va ser que em va dir que tindria més trencadissa segur!!! Que la pasta que li posava li aniria molt bé per evitar-li caries però segur que se li trencaven més :ufs: .

Avui el meu home m'ha dit que li ha vist la trencada molt malament (a mi em sembla que porta uns dies "estancada" però ja dubto... M'estic emparanoiant una mica, ja que si bé són les dents de llet i les dues professionals van coincidir a dir que no tenia perquè passar-li a les dents definitves, que se li segueixin trencant serà problemàtic a diferents nivells. Per exemple per estètica, no em preocuparia si no fos perquè els nens són molt cruels i això si li podria afectar a l'autoestima, per parlar, les dents son indispensables per pronunciar bé, per la lactància, quan se li trenca un trosset em fa mal al pit!!

Algú més amb aquest diagnòstic em pot animar dient-me que realment és algu que es pot frenar o em preparo pel pitjor... La veritat és que si bé es deixa rentar les dents bastant bé (porta un parell de dies que no gaire, curiosament des que vam anar al dentista del cap) posar la pasta protectora és un drama!!! I crec que potser per culpa de la pasta està agafant mania a que li rentem les dents també!!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: