vacuna meningitis b.(bexsero)

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
sunset1980
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: sunset1980 » dc. juny 24, 2015 8:11 pm

Hola, la pediatra m'ha recomanat vacunar a les meves filles de la meningitis b, la nova vacuna que es siu bexsero. El cas és que aqui a Espanya encara no es troba a les farmàcies.
Algú de vosaltres els heu vacunat? On heu comprat la vacuna?

Gràcies!
Imatge
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: baldufeta05 » dc. juny 24, 2015 8:39 pm

Hola Sunset,
A mi a la revisió dels dos anys també em va recomanar la pediatra que vacunés al meu fill de dos anys. De fet em va dir que ella havia vacunat ja a les seves filles...

Jo encara estic indecisa i no sé què fer...Però em va dir que s'aconseguia a Andorra, però que abans havia de trucar per encarregar-la.

Què n'opineu vosaltres?? Vacunar d'aquesta o no? El meu fill només porta de vacunes "extres" la prevenar i ja li vaig començar a posar més tard perquè dubtava...

Sabeu fins quina edat hi ha temps si és que hi ha límit?
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 7:22 am

Jo li vaig posar la primera dosis als 12 mesos i just acabo de comprar la segona dosi a Andorra per posar-li ara. Teniu tota la info al Comite Asesor de Vacunas de la Asociacion Española de Pediatria: vacunasaep.org
Avatar de l’usuari
sunset1980
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: sunset1980 » dj. juny 25, 2015 7:42 am

Hola!
Kittie em podries dir el preu que té a Andorra?
Va tenir alguna reacció a la vacuna?
Gràcies!!!
Imatge
0blanca0
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: 0blanca0 » dj. juny 25, 2015 8:00 am

Bon dia!
La meningitis B és en absolut la més difusa a tota Europa i evidentment a Espanya. No s'entén com puguin facilitar la vacunació per la C, que és més rara, i no per la B, quan al resto de països no només és inclosa al calendari sinó que evidentment és gratuïta. Jo vull vacunar el meu fill però el problema és que l'única opció que tenim és comprar a Andorra però al CAP m'han dit que no poden punxar vacunes comprades fora d'Espanya així que no sé com fer-ho. Les que ja heu vacunat els vostres fills com ho heu fet? Qui li ha posat la vacuna?

Moltes gràcies
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 12:59 pm

Em va costar 88.43 euros cada dosis. D'efectes adversos, el pediatra ja em va avisar que podia tenir febre. Ella no en va tenir. Pero li havia donat apiretal per suggeriment del pediatra al mateix vespre despres de possar-li la vacuna. Va estar una mica ploranera i sensible al dia següent i el punt de la punxada estaba vermellet tambe. Al segon dia ella ja estaba perfecte com si res i el vermellor havia desaparescut tambe.
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 1:08 pm

Blanca, necesites recepta per comprar la vacuna a Andorra. Intenta primer parlar amb el teu pediatra del CAP i explica-li que li vols posar aquesta vacuna. Si no, una altra opcio es anar a un pediatra privat.
0blanca0
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: 0blanca0 » dj. juny 25, 2015 4:52 pm

Kittie, el meu problema no és com comprar la vacuna, de fet, no veig com una recepta d'aquí pugui tenir valor a Andorra però en qualsevol cas no tindria problemes de receptes. El problema és que al CAP m'han dit que no poden administrar vacunes comprades a Andorra u a un altre país que no sigui Espanya i que és així a qualsevol CAP perquè és una disposició de seguretat que manan desde la generalitat u el catsalut, no me'n recordo. Per aixo us preguntava que com ho heu fet a l'hora d'administrar la vacuna...és a dir, al vostre CAP si aneu amb una vacuna comprada a Andorra l'hi punxen al nen? Com pot ser que cada CAP ho faci diferent?
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 5:11 pm

A les farmacies andorranes sense recepta (espanyola es ok) no et venen la vacuna.
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 5:15 pm

un cop tens la vacuna, te la poden posar al CAP (si volen) o te la poden posar a un centre privat.
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: baldufeta05 » dj. juny 25, 2015 8:54 pm

A mi la pediatra també em va dir que havia d'anar amb recepta tot i que havia de trucar abans, però. El preu que em va dir va ser de 89'25€ cadascuna a una farmàcia de L'avinguda Meritxell d'Andorra la Vella.

Suposo que segons quins CAP no té la volen posar perquè ningú els assegura que s'hagi seguit la cadena del fred correctament i per no enganxar-s'hi els dits... No ho sé eh.. La pediatra del privat no té problema en posar-li... Dic això de la cadena del fred perquè és molt important...

Amb això em pregunto...Si vas tu mateixa a Andorra a comprar-la hi has d'anar un cap de setmana, no? Pel fet de tenir temps a refredar les plaques de gel en algun apartament... Amb el viatge fins allà segur que ja es descongelen... A mi em fa una mica de por :-)

D'altra banda, com és que hi ha pediatres que te la recomanen i hi ha d'altres que, en canvi, et diuen que en nens sans no cal? Que és només en nens immunodeficients...
Aaaarrrggggg és que et fan dubtar de tot!! Hihihihihi
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 9:35 pm

A Andorra, a la mateixa farmacia et donen (o et venen) un o dos blocs de plastic d aquests que porten liquit a dins que es congela (es diuen acumuladors de fred). Aixi que no cal que et preocupis d haber de congelar-lo tu. I o be portes una nevereta o be et donen una bossa isotermica (com les dels congelats). Ara be, un cop reculls les vacunes, directes cap al cotxe, aire acondicionat a tope i directes cap a casa. I cal tenir en compte que ara estem a l estiu i fa molta calor.
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: baldufeta05 » dj. juny 25, 2015 9:39 pm

D'acord. No sabia que la mateixa farmàcia et facilitava tot això :-P

Amb això de la calor ja hi comptava, per això preguntava fins quan es té temps a posar-la? Per anar-hi passat l'estiu. Quants anys pot tenir com a màxim el teu fill/a? És que no vaig pensar a preguntar a la pediatra
pediatra.. Hihihi
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 10:04 pm

Blanca aixo de la prohibicio de posar les vacunes comprades fora d Espanya ha sorgit arrel de la prohibicio per part del Ministeri de Sanitat de posar la vacuna de la varicel.la (ja que en bloquejar la venda a les farmacies espanyoles, qui volia posar la vacuna als seus fills anava a buscar-la a Andorra, etc). Fins aleshores, en cap CAP et posaven pegues per posar la Prevenar o la del Rotavirus comprades a Andorra o França. De fet, jo mateixa les he portat totes d'Andorra i mai em van dir res. La Varivax fa uns mesos me la van posar al CAP tot i que em va dir la infemera que ho tenien prohibit pero em va veure tant desesperada que al final li la va posar. Em va fer un favor la veritat tot i que no tenia per que fer-ho. La Bexero no he volgut abusar de la confiança (tenint en compte que ni tant sols esta comercialitzada a Espanya) i m'he buscat la vida per una altra via. Tot i que a una amiga meva sí li han posat al seu CAP la Bexero al seu fill. Es increible haver de passar per tot aixo per tal de posar aquestes dues vacunes als nostres fills pero malauradament aixi van les coses en aquest pais. Jo crec pero que aviat la situacio d aquestes dues vacunes (en particular Bexsero) s'ha d'arreglar i que l'acabaran ficant al calendari.
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 10:08 pm

No hi ha limit d'edat. Pots esperar a l'hivern. Altre tema es que vulguis logicament inmunitzar-lo quan mes aviat millor.
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dj. juny 25, 2015 10:12 pm

Lo ideal seria comprar la vacuna a Andorra i que li possesin alla mateix. Pero no vaig saber com trobar cap centre privat que posesin vacunes alla.
Sam77
Entrades: 4
Membre des de: dv. set. 11, 2015 10:33 am

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: Sam77 » dv. set. 11, 2015 10:43 am

Hola Blanca, kittie i altres,

Per posar vacunes a andorra podeu
Fer-ho al servei de salut andorra.

http://www.saas.ad/index.php/unitats-as ... o-primaria

El cost es de 2'50€ si ho feu de dilluns a divendres i de 5€ si es en cap de setmana.

Salut!
cabana78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 76
Membre des de: dt. jul. 21, 2015 9:30 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: cabana78 » dv. set. 11, 2015 9:50 pm

Hola!
Ostres.. Es poden possar a Andorra? I com ho hem de fer? Trucaré perque llavors potser evitar portar vacunes cap a casa, intentar que algún metge vulgui possar-la (cosa que per ss impossible..), etc..

Gràcies Sam!
Petons
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: kittie » dl. set. 14, 2015 7:24 am

Moltes gracies! Doncs per la tercera dosi de bexsero l'any q ve ho fare segur. No m'acaba de fer gracia transportar la vacuna i havia pensat la pensat de posar-li a Andorra pero no sabia a on.
baldufeta05
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dg. des. 22, 2013 3:30 pm

Re: vacuna meningitis b.(bexsero)

EntradaAutor: baldufeta05 » dl. set. 14, 2015 8:35 pm

Ostres Sam! Doncs moltíssimes gràcies per aquesta info!!
El que m'he mirat la pàgina i posa que festius i caps de setmana està tancat...
Hauria d'aprofitar algun dia que tingués festa a la feina...

Si algú hi truca que ho digui, hehehehe.

Merci!!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::