El prepuci s'ha d'enretirar?

Alèrgies, otitis, problemes..

jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: jaruma » ds. des. 19, 2015 10:19 am

Doncs això. Sé que fins l'any està enganxat i no s'ha de tocar, però ara, a la revisió dels 18 mesos la doctora el va enretirar una mica, i ens va dir que ho hem de fer cada dia després del bany, per evitar la fimosi.

Com que cada dia tenim una doctora nova al CAP, i aquesta última no em va acabar d'agradar, no sé si s'ha de fer o és una cosa que es feia abans.

Ho hem provat a fer 2 cops i el nen es posa a plorar només tocar-li el penis. Insisteixo? Tampoc vull haver d'operar-lo de fimosi d'aquí uns anys, però prefereixo saber què diuen altres metges abans d'insistir.

Gràcies!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Rossinyola » ds. des. 19, 2015 2:35 pm

No no i no! Està contraindicat fer-ho com a rutina
Imatge

Imatge

Imatge
iole
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: iole » ds. des. 19, 2015 2:41 pm

En el nostre cas ens van dir fins l'any no tocar, a partir de l'any dins la banyera retirar molt poquet, sense forçar gens i no cal cada dia, a poc a poc cada dia li anava sortint mes i ara amb 3 anys i mig li surt del tot i s'ho fa ell solet a la banyera. Jo si plora el deixaria estar uns dies i despres ho tornaria a intentar, a nosaltres fora de l'aigua mai s'ha deixat pero dins si!
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Koaleta » ds. des. 19, 2015 7:37 pm

El meu consell és que no s'ha de fer. La fimosi a aquesta edat és fisiològica. Hi ha altres posts antics sobre això.
Al meu fill la infermera del cap li va enretirar als sis mesos i li va fer sang, sense advertir-me del què anava a fer. Em vaig indignar molt. La pediatra li va fer a la visita dels 18 mesos també sense avisar però no li va fer sang.
Trobaràs opinions de tot.
Avatar de l’usuari
Marta_1986
:: tigre
:: tigre
Entrades: 792
Membre des de: dj. set. 05, 2013 3:04 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Marta_1986 » dg. des. 20, 2015 4:10 am

Al meu fill en una visita la pediatre als 18m li va baixar tb sense avisar i li va fer sang. Quina ràbia tio... però no ens va dir q li haguéssim de fer res... bé doncs fa poc el vam dur pq li havia sortit in bultobi ens va dir q el nen tenia fimosis, q li haviem de baixar la pell pq allò anés drenant el bulto aquell de greix, i ens el va derivar a st joan de deu per parlar amb cirugia. ( ara té casi els dos anys)
Bé doncs, el vam dur a una altra pediatre amiga de la família i ens va dir el mateix... q li anem baixant la pell, i q a sobre se li puja un ou al nen... no sé a veure si ens citen a st joan de deu i ens diuen el què. ..

Naltros li fem cada dia amb basebaselina pero sense forçar.
8-1-14 Neix el Roc :love:
1-9-15 TE + :love:
9-11-15 avortament per ou buit :ufs:
1-8-16 TE + Endavant! :love:
18-8-16 avortament per embaràs ectòpic :ufs:
8-3-17 TE + aquest cop ha d'anar bé :) :love:
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: ametista » dg. des. 20, 2015 11:46 am

jo penso que parlem de dues coses diferents: una cosa és l'enretirada forçosa i diguem que radical que fan alguns pediatres i que no s'ha de fer mai :ufs: i l'altra és l'enretirada SENSE FORÇAR que es pot fer a la banyera simplement per netejar la zona de possibles restes de pipi, etc.

el meu fill petit va néixer amb la pell molt tancada, feia pipi "a pressió" pel foradet súper petit que li quedava i nosaltres ja estàvem convençuts que li tocaria passar per quiròfan... la pediatra ens va dir que tranquils, que en molts nens era normal i que tenien adherències que amb el temps s'anaven desfent, ens va dir que a partir de l'any li anéssim obrint només fins on donés la pell, sense forçar, a la banyera amb aigua calenteta (al nen no li molestava ni li feia mal) Fent-ho aixi al voltants dels quatre anys ja se li obria una mica, no gaire, però almenys el pipi ja no li sortia "a pressió" :content: Llavors ens va donar una crema per posar-li just després del bany cada dia durant un mes, ara no recordo el nom del medicament però servia per estovar la pell i desfer adherències i el canvi va ser espectacular, en un mes se li obria ja un bon tros (no del tot però gairebé) A partir d'aquí vam seguir com abans, enretirant només el que donava la pell per netejar amb aigua calenta i prou, sense forçar... la pediatra ens va dir que en qüestió de 6 mesos o un any valoraria si calia fer una altra tanda de medicament, però ja no va ser necessari, ja se li obre del tot només amb l'enretirada sense forçar :ok:

De fet, com ha dit la iole, a partir de certa edat ja ho fan ells solets i per tant ningú força res, ningú millor que ells mateixos saben fins on poden enretirar! i per ells és una part més de la seva rutina d'higiene

jaruma, si el teu peque plora jo m'esperaria una mica i més endavant ho tornaria a provar molt suau, encara que no li enretiris gens, només perquè vegi que no passa res, que no fa mal... i mica en mica anar provant. Això sí, a la banyera amb aigua calenta, no després del bany "en sec"....
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Koaleta » dg. des. 20, 2015 1:55 pm

Us passo el link d'un article que va sortir a la revista ser padres sobre això. Diu que no s'ha de tocar.
http://elmedicodemihijo.com/2015/01/16/fimosis/
iole
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: iole » dg. des. 20, 2015 8:08 pm

Em sembla be llegir revistes pero crec que cal confiar en el teu pediatra, ja se que de vegades no es facil i menys els casos que cada dia es un pediatra diferent pero en el meu cas en el que per sort tinc la mateixa pediatra desde el naixement del nen i mai l'han canviat confio plenament i se que tot el que em diu i el que fa es pel be del meu fill!!
marcaina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. oct. 24, 2011 10:35 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: marcaina » dg. des. 20, 2015 8:59 pm

Doncs a mi me van dir que li anes fent des del neixer, per netejar les restes de pipi, pero Mai sense forçar, a mida q Es va fer gran s'ho feia ell sol a la banyera.
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Koaleta » dg. des. 20, 2015 9:28 pm

Iole, em sembla molt bé que confiis tant en la teva pediatra. Només volia aportar amb aquest link altres punts de vista, hi ha pediatres que opinen de maneres diferents. De fet a mi, això d'enretirar-li el prepuci al nen m'ho va desaconsellar una pediatra i un uròleg.
Jo al meu fill això no li faré. Em sembla que la naturalesa és sàvia i no deixaria a la majoria dels homes amb fimosis.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: jaruma » dg. des. 20, 2015 9:36 pm

Buf! Veig que no hi ha acord amb el tema! Moltes gràcies per les respostes. A mi hi ha alguna cosa que em diu que no l'hi he de tocar, que no té sentit. Però clar, si la majoria de metges diuen el contrari... però els articles confirmen el que jo penso. Aish, no sé. De moment crec que no el tocaré, i a veure què ens diu el pediatre que hi hagi a la propera visita...

Iole, idealment ha de ser com tu dius, però és que a nosaltres se'ns han arribat a contradir pediatres entre ells, al mateix CAP! El nostre fill tenia icterícia en nèixer, i una pediatre ens va dir que el posséssim al sol directe, en ple estiu, 5 min al matí i 5 a la tarda (de 4 a 5, en ple juliol!). Després un altre ens va dir que llum indirecta, que mai de la vida l'havíem de posar al sol, tan petit. I jo no dubto que els dos volien el millor pel nostre fill, però simplement hi ha pediatres (molts, pel que estic comprovant) que sembla que reben la informació per actualitzar-se més tard que els altres. I per això es fa gairebé indispensable buscar informació, contrastar, etc. quan no veus molt clara alguna cosa.
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Tutty29 » dl. des. 21, 2015 6:08 am

La pediatre del nen mai li ha retirat,te quasi 4anys i ell s'ho va fent!
aloma_biel
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dj. gen. 15, 2015 7:12 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: aloma_biel » dl. des. 21, 2015 10:00 am

A la revisió dels 18M del meu fill la dra també li va fer, de fet li mira a cada visita. Ens va dir que ho féssim a l'hora del bany però a mi em va una engúnia terrible i el pare gairebé no hi és mai quan el banyo. No crec que els faci mal però... i mai li ha sortit sang.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Clara13 » dc. des. 23, 2015 1:24 pm

El prepuci no s'enretira. És amb les ereccions que els nens tenen que es va entetirant poc a poc i de forma natural. Aixi ho indiquen pediatres com Carlos González.
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: bertian » dl. des. 28, 2015 11:28 am

El meu fill ara té quasi 13 mesos i a la revisió dels 12 mesos no em van pas dir res.
També havia llegit l'article que heu posat i altres opinions, i jo penso que la naturalesa fa el seu curs. Jo no li penso fer res!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: jaruma » dc. ago. 17, 2016 6:28 am

Recupero el tema perquè em surgeix un açtre dubte. Finalment vaig decidir no tocar-li, ni tan sols una mica. A la banyera dono per suposat que queda "tot" net, i que poc a poc se li anirà estirant sol.

El dubte: quan aneu a una revisió, com ho feu perquè el pediatre no li torni a baixar a saco?Se'm fa incòmode entrar a la consulta dient "el prepuci no li'l toqui", però si aquell dia hi ha un pediatre dels de tocar-lo, si no dic res pot ser que li forci, i no vull... Vosaltres com ho feu?
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Clara13 » dg. set. 04, 2016 10:14 pm

El prepuci no es retira mai, ni forçant ni sense forçar, ells sols se'l retiren i amb les petites ereccions que tenen també. En Carlos González parla d'això als seus llibres de criança.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: El prepuci s'ha d'enretirar?

EntradaAutor: Clara13 » dg. set. 04, 2016 10:16 pm

jaruma ha escrit:Recupero el tema perquè em surgeix un açtre dubte. Finalment vaig decidir no tocar-li, ni tan sols una mica. A la banyera dono per suposat que queda "tot" net, i que poc a poc se li anirà estirant sol.

El dubte: quan aneu a una revisió, com ho feu perquè el pediatre no li torni a baixar a saco?Se'm fa incòmode entrar a la consulta dient "el prepuci no li'l toqui", però si aquell dia hi ha un pediatre dels de tocar-lo, si no dic res pot ser que li forci, i no vull... Vosaltres com ho feu?


Hola Jaruma!

Doncs dient-li amb bones formes i educadament que prefereixes que no li retirin i ja esta. No cal donar explicacions. Jo m'hi he trobat i cap problema.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::