Percentil baix des de fa uns mesos

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 14, 2016 6:11 pm

Bones,
als tres últims controls de pes l'Isaac ha sortit de percentil baix. Mentre va fer LME va ser de percentil mitjà de pes i alt d'alçada, es va conservar uns mesos i sembla que a partir de l'11 mes la cosa ha canviat. demà li fan un cultiu per mirar que tot estigui bé, la pediatra em diu que es per seguretat, que ella el veu bé. és un nen que es belluga molt tot el dia.
Li he comentat, i us comento a vosaltres, que fins ara ell no fa ni esmorzar ni sopar, sinó popa, i fa dinar i berenar (amb popa al cap d'una estona). Ella m'ha dit que li doni alguna cosa ja de sopar. Doncs avui ja començarem.
Estic fent alguna cosa malament? Suposo que em direu que la meva llet és bona, i això ho tinc clar, però potser no li és suficient a ell, per lo que és mou i tal?
Fins ara no estava preocupada, és un nen menjador i fa popa durant el dia i a la nit, però el tema del cultiu fa que estigui una mica preocupada.
Què me'n dieu?
Gràcies!
Abraçades.
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: shyla » dl. març 14, 2016 8:09 pm

Quina edat te el teu nen? El meu fill gran fins passat l'any i mig no sopava i a vegades tampoc esmorzava. I sempre ha sigut mes gran que petit.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 15, 2016 10:20 am

ai, disculpa, té 14 mesos. A veure què. Jo crec en el que vaig dir, que ha canviat el percentil des de que es belluga tant, perquè coincideix el canvi amb què es va començar a arrossegar i a posar de peu arropenjat als mobles. el veig bé, i té força, però bé, no està malament mirar per si hi ha alguna cosa, agafar una mostra de pipi i de caca si s'escau no són proves agressives...
ahir vaig donar-li patata bullideta i xafada, ja que en menja de la que fem per nosaltres. diria que en va menjar una de petita, però després hem fet popa a la nit com sempre. No em fa res introduir-li el sopar, li donaré poquet i anirem fent fins que no em diguin res més. L'Isaac tampoc esmorza, no em faria res donar-li farinetes, però llavora hauria de ser amb llet artificial, no podria treure-me'n tanta de la popa.
gràcies shyla!
abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: shyla » dt. març 15, 2016 10:36 am

Els meus nens no han menjat mai farinetes. El petit te 11 mesos i a diferencia del gran si esta despert no es perd cap apat. Ell menja el mateix que nosaltres, jo cuino sense sal o molt poca i si hi ha algun ingredient que ell encara no pren doncs li retiro a ell abans. De pit mama menys seguit durant el día pero de nit igual.
Si el nen esta actiu i content no hi ha problema. A vegades volen que tots els nens estiguin a dalt la gráfica o al mig, i aixo es una tontería perqué llavors no hi hauria mitja. Tan normal es el de dalt com el d'abaix. Anims!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dt. març 15, 2016 11:00 am

Gràcies!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: gusiluz » dt. març 15, 2016 11:03 am

shyla ha escrit:Els meus nens no han menjat mai farinetes. El petit te 11 mesos i a diferencia del gran si esta despert no es perd cap apat. Ell menja el mateix que nosaltres, jo cuino sense sal o molt poca i si hi ha algun ingredient que ell encara no pren doncs li retiro a ell abans. De pit mama menys seguit durant el día pero de nit igual.
Si el nen esta actiu i content no hi ha problema. A vegades volen que tots els nens estiguin a dalt la gráfica o al mig, i aixo es una tontería perqué llavors no hi hauria mitja. Tan normal es el de dalt com el d'abaix. Anims!


Totalment d'acord, volen que tots siguin iguals, ja veus quina bajanada. Oi que nosaltres els adults tampoc som iguals? Hi ha gent alta i baixa, i prima o mes grassa, i no passa res.
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: bertian » dt. març 15, 2016 11:37 am

AnnaMaria jo crec que si t'han demanat cultiu és perquè en principi no els preocupa que el nen sigui de percentil alt o baix sinó que el més significatiu és que hi hagi un creixement constant, m'explico, si és de percentil baix doncs que vagi creixent al seu ritme encara que sempre sigui de percentil baix, però suposo que el fet que abans era de percentil mitjà i ara baix és el què volen mirar.
El meu fill ara té 15 mesos i sempre ha sigut de percentil baix, ara en l'últim control dels 15 mesos tant de pes com d'alçada estava al percentil 3, ja veus! però no hi donen importància i no fan més proves perquè sempre ha estat així.
El meu tb fa pit, sobretot de nit, i de dia si no li ofereixo jo passa bastant. Hi ha dies que menja molt i dies que menja menys, però l'important és que li agrada tot.
Ja sé que ho saps, però pensa que la llet té més calories que la verdura i la fruita per exemple, així que si en altres àpats menja altres coses jo no crec que sigui cap problema que per sopar i esmorzar faci pit...
pruneta30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 743
Membre des de: dl. set. 30, 2013 9:36 pm

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: pruneta30 » dt. març 15, 2016 1:29 pm

Guapa! Estem igual! En marc ara te 13 mesos i tot i q cada mes va creixent, esta a baix de tot de les "grafiques". Als 12 mesos feia 8'5 quilos i 70'5 cm...no para en tot el dia amunt i avall, i tot i q m'atabala una mica veure'l "petit" el pediatra em diu q esta perfecte! També fem pit a demanda tota la tarda i nit! Però pel mati que no hi soc fa un bibi a la llar i un bibi per "sopar"...no estàs sola! Jejeje ja creixeran!
Imatge
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: numa1982 » dt. març 15, 2016 8:58 pm

Hola!

Els nostres petits mai han passat de percentil 15, i tan feliços. Tinc conegudes amb fills que també baixaren dw percentil i els feren proves de celiaquia per si dw cas. En els dos casos que conec sortí negatiu i s'acabà aquí ña història.
Pel que fa al sopar, nosaltres hem començat a l'any, però la infermera del poble ho recomana als 18 mesos.

Ànims, febrerenca!!!!!
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 16, 2016 6:31 am

bertian ha escrit:AnnaMaria jo crec que si t'han demanat cultiu és perquè en principi no els preocupa que el nen sigui de percentil alt o baix sinó que el més significatiu és que hi hagi un creixement constant, m'explico, si és de percentil baix doncs que vagi creixent al seu ritme encara que sempre sigui de percentil baix, però suposo que el fet que abans era de percentil mitjà i ara baix és el què volen mirar.
El meu fill ara té 15 mesos i sempre ha sigut de percentil baix, ara en l'últim control dels 15 mesos tant de pes com d'alçada estava al percentil 3, ja veus! però no hi donen importància i no fan més proves perquè sempre ha estat així.
El meu tb fa pit, sobretot de nit, i de dia si no li ofereixo jo passa bastant. Hi ha dies que menja molt i dies que menja menys, però l'important és que li agrada tot.
Ja sé que ho saps, però pensa que la llet té més calories que la verdura i la fruita per exemple, així que si en altres àpats menja altres coses jo no crec que sigui cap problema que per sopar i esmorzar faci pit...


Bertian, és ben be per això que jo encara li dono popa si a ell li sembla bé, i no tinc pressa per introduir-li res més, a veure que em diuen dels resultats.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 16, 2016 6:32 am

gràcies a totes, sou uns soletes :***:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Cayena » dj. març 17, 2016 12:22 pm

Anna Maria
Com t'han comentat, el tema no és que el nen tingui un percentil més o menys alt, cada nen és com és i hi ha nens més primets, altres més fortets, més alts, més baixos...
Quan els metges volen comprovar que tot està bé és quan hi ha una baixada continuada de percentil sense una raó aparent. El cultiu segurament te l'han demanat per descartar que no hi hagi malabsorció de nutrients, que podria ser indici d'alguna intolerància alimentària, per exemple, o bé paràsits intestinals...

El meu nen va començar a baixar de percentil de pes i alçada des de l'any, fins i tot va arribar un moment que es va posar per sota del P1 de pes (cap als 16-17 mesos, no arribava als 8kg). Els cultius van confirmar que el nen no absorvia els nutrients. Val a dir que era alèrgic a la proteina de la llet de vaca (dieta exempta de làctics jo per fer lactancia materna i ell) i tot i això no millorava. Menjava molt poquet, feia moltes caques i sobretot s'alimentava de teta. Les anàlisis de sang també indicaven que algo no rutllava i finalment li van fer una biòpsia d'intestí (amb 18 mesos) amb la qual el van diagnosticar de celiaquia. Des de que li vam treure gluten ha anat remuntant pes i alçada i els cultius surten perfectes (d'això ja fa un any)

Amb això no et vull espantar ni suggerir que al teu li passi algo similar, ni molt menys...
Simplement et comento que els metges davant una davallada de pes volen indagar les causes i està bé que ho facin, tot i que la majoria de vegades no té importància, ja que si hi ha un problema (que torno a dir que no té perquè ser-hi) com abans es diagnostiqui i es tracti millor.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Percentil baix des de fa uns mesos

EntradaAutor: Anna Maria » dc. juny 08, 2016 9:27 am

Hola a totes,
primer de tot, vull agrair-vos les respostes. Volia esperar a tenir algun resultat mig definitiu per comentar-vos-ho i deixar-ho per escrit per si algú ho necessita més endavant també. En el seu moment vam fer anàlisis d'orina: hi vam anar tres cops perquè el cultiu sortia contaminat, és a dir, la tira i el primer anàlisis sortien bé, però el cultiu que tarda uns dies no sortia, i no sabíem si era per orina contaminada o què. a punt va anar de que no el sondessin, però a la tercera va sortir bé coherència entre els dos resultats. Va sortir tot bé. Després hem fet un anàlisis de sang, i aquest ha donat que té una miqueta d'anèmia de ferro, està un pelet per sota del mínim. Ara l'hi haig de donar durant un mes suplement de ferro (que per sort sembla que li agrada de gust) i un augment de dies menjar carn roja. Per altra banda, jo fins ara la carn li bullia amb la verdura o el que fos, i ara el que faré serà passar-li per la planxa i triturar-ho amb la verdura, perquè hi hagi més nutrients. D'aquí un mes tornarem a fer anàlisis, ja us diré com ha anat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::