Possible celiaquesa

Alèrgies, otitis, problemes..

Ninus
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Possible celiaquesa

EntradaAutor: Ninus » dt. maig 10, 2016 8:49 pm

Bones!
Tinc un fill de 18 mesos i ara li faran les proves per saber si és celiac.
Agafa moltes pases de panxa, perd pes (mig quilo en tres mesos!!!!), pell atòpica, moltes bronquitis...
Ara m'han dit que mentre no hi hagi resultats que li retiri el gluten, però encara fa pit. He de deixar de menjar-ne jo també oi?
Ai quin patiment... Tot petitet que és ell...
NYITUS
:: lleona
Entrades: 958
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:39 pm

Re: Possible celiaquesa

EntradaAutor: NYITUS » dc. maig 11, 2016 10:02 am

Hola Ninus,

T'explico el nostre cas; la meva sogre cunyat i nebot són celíacs.
La meva filla Mar que té 21 mesos (no a tingut mai cap símptoma) a part de ser menuda però jo també o sóc.
Ala 8 mesos li vem introduir el gluten i a l'any li vem fer analítica i van sortir anticossos de gliadina, ara vem fer analítica genètica i estem esperant els resultats, també fa dieta sense gluten.
Però per saber de segur si una persona és celíaca s'ha de fer una biòpsia del duodè i per fer-la han de sedar-te.(per saber si les vellositats del budell estan tocades i quin grau)
ImatgeImatgeImatge
NYITUS
Entrades: 958
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:39 pm

EntradaAutor: NYITUS » dc. maig 11, 2016 10:04 am

A només una coseta diria que és celiaquia i no celiaquesa.
ImatgeImatgeImatge
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1231
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

EntradaAutor: Cayena » dc. maig 11, 2016 12:13 pm

Ull!
Es recomana no retirar el gluten de la dieta mentre es fan les proves de celiaquia, ja que si es retira de la dieta es poden donar falsos negatius.

El meu fill va ser diagnosticat amb 18 mesos per biopsia (les anàlisi en sang van donar resultat negatiu), i el seu digestòleg va recalcar moltíssim que fins el dia de la prova havia de consumir gluten amb normalitat.

Per altra banda, la celiaquía és una intolerancia al gluten que afecta directament al sistema digestiu, no passa a la llet materna i per tant, en el cas de que el teu fill fos celíac, tu no hauries de suprimir el gluten de la teva dieta.
El meu té ara dos anys i 10 mesos i fem pit i jo consumeixo gluten amb normalitat. (en canvi, quan li van suprimir proteína de la llet de vaca i soja (per sort ja ha superat aquestes dues al·lèrgies) jo si havia de fer dieta exenta sense proteína llet i soja)
Si fos, per exemple, alèrgic al blat, si hauries de suprimir-lo tu de la teva dieta....
Ninus
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

EntradaAutor: Ninus » dc. maig 11, 2016 2:50 pm

Bones! Gràcies per les respostes i per l'aclariment de celiaquia! Quan ho havia escrit vaig pensar que sonava malament jajaja...
Veig que em recomaneu no retirar-li el gluten. Doncs això faré i aniré observant com va!
A veure com surten els resultats!
Una biopsia li han de fer? Pobret... De moment només m'han derivat a Joan XXIII (hospital de tgn) i a veure què li fan!
Gràcies!

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: