Enterovirus

Alèrgies, otitis, problemes..

lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Enterovirus

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. maig 19, 2016 10:35 am

Hola mares, escric al fòrum perquè estic molt angoixada amb el tema d'aquest virus... i no sé com actuar, ja que he pensat treure la nena de la llar i no dur-la més.. a no ser que es confirmi que el virus ja està eradicat, o que hi ha tractament... Nosaltres som de la zona de Tarragona, no Tarragona ciutat que és on s'han detectat els casos, però de la vora.. i tot i que evidentment a la llar no s'ha detectat cap cas, estic morta de por.. Què faríeu? I és que no confio amb que tots els pares tinguin la precaució de deixar al seu fill/a a casa si tingués febre...
Avatar de l’usuari
shizue
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dt. ago. 07, 2012 5:50 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: shizue » dj. maig 19, 2016 11:01 am

Podrieu demanar desde la llar mateix que prenguin mesures d eprevenció i fins i tot una peita reunió amb els pares, sobre prevenció e higiene. Et deixo unes recomanacions de l'institut Català de la Salut que els hi pots fer arribar.


Des de l’ICS ens ha arribat aquesta informació:
Mesures de prevenció i control: Enterovirus
- És d’especial rellevància el manteniment de mesures higièniques estrictes, amb especial atenció al rentat de mans e higiene dels nens i altres persones infectades i els seus convivents.
- En el cas de pacients hospitalitzats, manteniment d’estrictes mesures higièniques per part del personal sanitari i els familiars, restringint les visites i mantenint les precaucions per evitar la transmissió respiratòria i fecal-oral.
- Rentar freqüentment les mans amb aigua i sabó o solucions alcòholiques, especialment després d’anar al lavabo i canviar bolquers
- Evitar contacte estret amb persones infectades
- Evitar la transmissió respiratòria cobrint-se en tossir o esternudar amb un mocador d’un sol ús o la part interna del colze, no amb les mans.
- Netejar i desinfectar freqüentment les superfícies que puguin haver estat contaminades
- Romandre a casa durant la malaltia i evitar que els nens malalts assisteixin a l'escola
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Enterovirus

EntradaAutor: kabbisa » dj. maig 19, 2016 11:33 am

lavidaesbonica, enganxo el que ha dit la niona, que ho trobo acertadíssim:

niona2013 ha escrit:(...)Podem protegir els nostres fills, però no esterilitzar-los. 40 nens en tot catalunya és una incidència molt baixa, no pateixis que ni has fet res malment ni molt menys, crec que ens alarmen massa per un cas.


si el treus de la llar, tampoc aniràs al parque? a la platja? a una piscina? peruqè allà també hi ha nens, i allà sí pot ser que vagin les mares amb nens amb febre que es pujen per les parets per portar tres dies a casa tancats!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. maig 19, 2016 12:45 pm

Ja..però almenys en aquests espais la podem controlar, que no s'acosti massa als nens (petons, la mà, etc), cosa que a la llar és impossible.

Gràcies shizue per la info..
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Enterovirus

EntradaAutor: kabbisa » dj. maig 19, 2016 1:03 pm

Has de relaxar-te perque un dia li farà un petó al cosinet a casa teva i resultarà que el cosinet està incobant la varicel·la (per dir algo).

El que vull dir és que durant tota la vida del petit hauràs de conviure amb el risc a que li passi alguna cosa!
Ara és el enterovirus. Ai, i el Zica! Però hi ha tantes i tantes malalties causades per bacteris i/o virus, que desconeixem, que de debó que no el treuries de casa si haguessis de patir per totes elles.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: jaruma » dj. maig 19, 2016 1:16 pm

Lavidaesbonica, t'entenc molt bé. Tot i que sé que les companyes tenen raó, que no ens hem d'alarmar ni podem protegir els nostres fills de tot... buf, és inevitable patir. El meu no va a llar d'infants, però em plantejo si li convé anar al parc! I després em dic: "i no anirà al parc fins quan? Fins l'estiu?". I a l'estiu què?

De moment el que he fet ha estat comprar un gel de mans d'aquests d'alcohol, per poder-lo rentar quan anem al parc o algun lloc i s'embruta molt. No té molt sentit, però és l'únic que se m'ha acudit. Penso que hem de seguir fent vida normal, sense pensar-hi més del compte, i simplement intensificant una mica la higiene de les mans. Si no... pararíem bojos!
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: Essuca » dj. maig 19, 2016 1:29 pm

Hola,
Entenc que estiguis preocupada però cal pendre'ns-ho amb calma i està alerta dels possibles símptomes per anar a l'hospital si cal.

Us passo un enllaç d'una pediatre que en parla per si us serveix.

http://www.dra-amalia-arce.com/2016/05/ ... o.html?m=1
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: martina13 » dj. maig 19, 2016 4:15 pm

Jo perdoneume pero sesta creant un alarmisme que em treu de polleguera.ala llar de la meva filla hi ha un nen ingressat i ha estat a la uci am encefalitis.pero esk no es pot evitar! Esk que farem deixar tancat els nostres fills fins quan???
Akest virus porta rondant per catalunya akest any des del febrer pero es un virus super habitual cada any i un virus k probablement els vostres fills hagin patit alguna vegada! El k passa es que akest any enterovirus esta donant especial virulencia i afectacio neurologica pero es que unic que podem fer es vigilar i ja esta vida normal!!!
La meva filla es amigueta intima del nen ingressat i us ben asseguro k no penso obsessionarne qie li passara alguna cosa ho trobo absurd.
Hem dinfirmarnos be abans de pensarnos que tenim ebola a catalunya de veritat.
PetitaSofia
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: ds. juny 29, 2013 12:27 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: PetitaSofia » dj. maig 19, 2016 8:28 pm

El pitjor que podeu fer és generar alarma son 40 o 50 casos. El brot ha saltat als mitjans perque hi ha hagut polémica i alarma social. La meva filla està ingressada, per sort no té problemes neurologics i evoluciona bé. El meu fill més petit si ho ha passat ni ens hem enterat. Sabeu quants nens acaben a la Uci o moren per la grip comú per exemple? Que fem posem als nostres fills en una bombolla per sempre? Jo no podria viure així...
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: lavidaesbonica » dj. maig 19, 2016 9:03 pm

Jo m'he alarmat per les conseqüències tan greus..a nivell neurològic. Que un nen li encomani la varicela o una gastroenteritis no em preocupa, però sí aquest tipus d'enterovirus, no us enganyaré..i si puc prendre les mesures que siguin possibles doncs ho faré. Evidentment que seguirem sortint al carrer i anant al parc, però com diu la jaruma, sí que extremarem les precaucions com ara comprant un gel desinfectant de mans... El que sigui per protegir la meva filla!!! I no confonguem, davant d'un tema de salut no podem parlar de sobreprotecció, sinó de responsabilitat.
Avatar de l’usuari
kittie
:: granota
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: kittie » dv. maig 20, 2016 7:16 am

Doncs jo opino igual q lavidaesbonica. Jo tambe estic preocupada. El parc i espais publics es mes controlable. A dins de la llar d'infans els nens s'ho fiquen tot a la boca, es llepen els dits etc. Per molt q s'apliquin mesures higieniques es molt dificil de controlar la trasmissio.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Enterovirus

EntradaAutor: garota » dv. maig 20, 2016 8:39 am

Hola!
A nosaltres la veritat és que també ens fa força por... més que res pq no saps com pot evolucionar. I pel que es veu, en algun cas ja ha sigut fulminant....
El meu peque no va a la guarde i no sé què faria si hi anés.. però ara és aquest virus i qualsevol altre dia pot ser una altra cosa. Molta raó que altres virus com la grip deixen molts nens tb greus a vegades, i meningitis..
El meu peque fa 2 anys el van operar, i en principi degut a una bactèria que deuria entrar via sang, va fer una bacteriemia. Això és un bactèri que entra a la sang i causa problemes. Per sort el primer antibiòtic que van provar va duncionar ( pq s'ha de fer un cultiu i fer un antibiograma per mirar quin va bé...) i és més lent. Se' n va recuperar perfectament. Al cap d'un any, arrel d'una possible otitis, un bacteri va tornar a passar a la sang i un altre cop el mateix procés. Tb va anar tot bé. Perquè us ho explico? Perquè veieu que no podem controlar absolutament res. Tenir fills és un patir constant. I qualsevol cosa petita es pot complicar. Amb això no pretenc angoixar més sinó que reflexionem, respirem i passem el dia a dia el millor que poguem.
Espero que tot aquest brot es pugui controlar i saber d'on ve i pq en alguns nens causa problemes... el boca-mans-peus per exemple és de la mateixa familia d'enterovirus! Així que generalment cursa sense problemes.
Avatar de l’usuari
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

Re: Enterovirus

EntradaAutor: Memer » dl. maig 23, 2016 10:48 am

Doncs mireu, sabeu què?
no m'ho crec que siguin 40 o 50 casos.
El protocol l'han fet ara. En canvi, hi ha casos confirmats des del Febrer.

Doncs bé, sospito que el meu fill de 3 anys va patir l'enterovirus la primera setmana de març.

Un dimecres va fer una única caca una mica mal feta. Fins divendres a la tarda, estava força bé, ni febre, no va fer més caques, una mica moix i prou (menjava, jugava etc)
Divendres a la nit febre, vam donar l'antitèrmic i va anar a dormir una mica més d'hora de l'habitual. Al cap d'una hora vaig sentir uns sorolls extranys i me'l vaig trobar gemegant sense poder sortir tot sol del llit i TOT vomitat. Estava tremolant. El vaig agafar corrents i el vaig intentar incorporar, però no s'aguantava, li queia inclús el cap. Vaig alarmar-me molt i el vaig intentar posar dret, queia, no podia estar dret. Queia cap a la dreta, no es movia i tremolava. Vam trucar al 061 i van enviar ambulància. Ens van portar a Sant Joan de Déu.
Allà el van mirar, li van donar la pastilla per no vomitar més. I van veure que queia. Deien que podia ser per la debilitat de la gastrointeritis. Però a mi m'extranyava pq no havia vomitat ni tingut febre ni res fins aquella mateixa nit, dic jo que la debilitat tant extrema, si és per gastrointeritits o febre, no acostuma a produir-se en una hora!!
Com que el nen té hipoacusia en una oida, van plantejar la visita a l'otorrino per veure si era alguna cosa d'equilibri. Però no hi havia otorrino d'urgència i ens van donar hora per dilluns. Ens van enviar a casa quan va deixar de vomitar. No s'aguantava dret.
Dissabte tot el dia dormint, TOT. No es movia. Diumenge tornava a vomitar sense parar, o dormir, no hi havia manera amb el suero oral. Dilluns otorrino va dir que no era orella, que segurament era virus (però clar, no et diuen mai quin, cap sospita de cosa rara)
Dilluns a la tarda el nen continua vomitant, sense menjar, sense beure... només dormir i vomitar, sense moure's pràcticament, vomitant. Anem al pediatra. I ens diu que suero cada 5 minuts ... bla bla bla, lo de sempre.
Dilluns al vespre ens l'emportem a urgències a Sant Pau. Deshidratació, cetona, febre alta.... marxa inestable. Ingressat amb via per la deshidratació. Ens van donar l'alta el dia següent.
Total, ni cas ningú de la somnolència, els tremolors i la marxa inestable.
El nen va estar fatal més de 10 dies. No us puc dir si té seqüeles tipus llenguatge etc, pq el nen per la manca d'audició etc diu poques coses, però no tinc clar que no hagi empitjorat.

Quan va sortir la noticia, vaig escriure corrents a sanitat respon explicant que el meu fill pot haver-ho tingut. M'han contestat que vagi a dir-li al seu pediatre!!
el mateix pediatra que se'ns va treure de sobre dient que li donéssim suero oral? i al cap de 3 hores estava ingressat?

Al març, ni a Sant Joan de Déu ni a Sant Pau ni al CAP en tenien ni idea que havien d'estar en guàrdia per l'enterovirus


Dijous vinent he demanat hora amb una neuròloga privada, ja pensava fer-ho pels temes de llenguatge i tal que ja teníem, però ara vull preguntar-ho tot. A veure si es pot saber si ho ha tingut (tipus que tingui anticossos etc o algo) i veure si necessita alguna mena de rehabilitació.

Per tant, això de que són 40 o 50 casos, per mi, és com a mínim. Els que no hagin tingut coses tan xungues com encefalitis o no hagin estat visitats a Vall d'hebron abans de l'abril-maig (quan han fet el protocol i han informat a tots els serveis de salud), com poden saber si era això o un altre virus?

No us passa que sovint quan porteu als vostres fills al metge, us acaben dient que era un virus, però no especifiquen res més?
Ara em sento malament per no haver pressionat més. M'he deixat acostumar a que em diguin només que té un virus inespecífic i jo pensi que és normal. Ja us dic jo que no era normal que el nen dormís tant, ni estigués tants dies amb tanta febre ni vomitant tant, ni sense moure's o caient. Això no li havia passat mai amb cap "virus inespecífic".

Voldria comentar que a la llar d'infants, al desembre una nena va tenir algo com "boca mano pies", no sé si estava confirmat o no. TOTS els nens de la seva classe (són 8), van estar molt malalts, entre Nadal i fins a mitjans de març, van caure tots. Quan dic molt malalts em refereixo a que faltaven més d'una setmana. Tots sabeu que no és habitual faltar tants dies seguits. Tornaven a classe a més fets una pena. No només el meu va estar ingressat.
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Enterovirus

EntradaAutor: numa1982 » dl. maig 23, 2016 8:36 pm

Primer de tot: Memer, trobo que faràs molt bé d'intentar esbrinar què va tenir el teu nen.

Jo avui tenia revisió amb el pediatre de la nena (15 mesos) i m'ha dit que no s'ho creu que hi hsgi 40/50 nens, q aquests són els més greus. També m'ha dit que no hi podem fer res, que aquest any, per exemple, la passa de boca-mano-pies ha estat exagerada. Jo crec que només podem estar pendents.
Imatge

ImatgeImatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::