Suplement ferro i pit

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Anna Maria » dc. juny 08, 2016 4:52 pm

Bones,
des d'ahir a l'Isaac li haig de donar un suplement de ferro perquè està un pelet anèmic. De moment sembla que el gust no li desagrada, això bé, però el problema és l'hora de prendre-ho. He decidit fer-ho a la tarda, perquè la pediatra em va dir que havia d'estar 3 hores abans sense menjar i prendre el ferro una hora abans de tornar-ho a fer. Per tant vaig descartar el matí perquè a l matinada no te horari fixe de pit. acabem de berenar a les 5, li dono ferro a les 7 i mitja i a les 8 i mitja sopar (bé, em surten 2 hores i mitja, però ja el desperto abans de la midgdiada... ). sobretot em va dir que era la llet la que no deixava absorbir bé el ferro i per això l'estona sense menjar. Sabeu si és la llet pel que fa a la proteïna de la vaca o la lactosa o totes les llets en general. L'Isaac algun dia em demana popa allà a les 6 i mitja o 7 i no tinc clar si li haig de negar o no. La pediatra, quan li vaig dir que encara popa bastant em va dir que ho fes com bonament pogués i també m'ha demanat que li canviï una mica la dieta (més dies carn roja), però ja que prenem el suplement m'agradaria que l'absorbís tot lo bé possible.
Què us sembla?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Essuca » dc. juny 08, 2016 6:27 pm

No et puc ajudar gaire amb eldubte de si és la llet o la proteina de vaca.
El que si que et puc dir és que a mi sempre m'han dit (he pres suplements de ferro en varies ocasions) que com més bé s'absorveix el ferro és acompanyat d'un suc de taronja.
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Ninus » dc. juny 08, 2016 7:12 pm

Bones! El meu fill de 19 mesos ha de prendre ferro i l'únic que em van dir era que li barregés amb suc de taronja. No em van dir res de les hores sense menjar. Ell fa moltíssim pit!
Jo li dono al matí, abans de marxar a treballar barrejat amb suc.
Quin ferro li dones? Perquè el que li dono jo és horrorós... Cromatonbic ferro
rundi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: rundi » dc. juny 08, 2016 9:30 pm

Quin temps té??
Jo n'he estat prenent per anèmia. S'ha de prendre una hora abans de menjar o tres després.
El calci és enemic del ferro i per tant s'ha d'espaiar el suplement amb la llet.
Amb la vitamina c, en canvi, s'absorveix molt bé el ferro per això recomanen prendre'l amb un suc o si, per exemple, dina llenties o espinacs, de postre una taronja o mandarina o unes maduixes.
El marisc de closca té molt ferro, segons l'edat, a menjar musclos! ;)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 09, 2016 10:21 am

Essuca ha escrit:No et puc ajudar gaire amb eldubte de si és la llet o la proteina de vaca.
El que si que et puc dir és que a mi sempre m'han dit (he pres suplements de ferro en varies ocasions) que com més bé s'absorveix el ferro és acompanyat d'un suc de taronja.


Gràcies per la resposta Essuca. Doncs és cert, la pediatra em va dir que el dia que li doni vedella li faci un suc de taronja. Ho havia pensat per donar-li si no li agradava el gust del medicament, però ja ho tindré en compte també per donar-li les gotes.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 09, 2016 10:25 am

Ninus ha escrit:Bones! El meu fill de 19 mesos ha de prendre ferro i l'únic que em van dir era que li barregés amb suc de taronja. No em van dir res de les hores sense menjar. Ell fa moltíssim pit!
Jo li dono al matí, abans de marxar a treballar barrejat amb suc.
Quin ferro li dones? Perquè el que li dono jo és horrorós... Cromatonbic ferro


Gràcies per la resposta Ninus.
Jo ja me la temia, perquè per exemple el paracetamol en líquid no l'he pogut utilitzar mai perquè li venia vomitera, de fet és un gust també molt fort i menys mal que hi ha el febrectal en supositoris. El ferro que li dono jo es diu Glutaferro, i el component que porta és ferroglicina sulfato. en vaig provar una goteta abans de donar-li per primer cop, em va recordar al gust del regalís, i per sort a l'Isaac li agrada el gust que té. Pregunta-li al teu pediatra si pots donar-li aquest, però suposo que depèn del que hagi sortit a les analítiques o si és més o menys fort.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Anna Maria » dj. juny 09, 2016 10:28 am

rundi ha escrit:Quin temps té??
Jo n'he estat prenent per anèmia. S'ha de prendre una hora abans de menjar o tres després.
El calci és enemic del ferro i per tant s'ha d'espaiar el suplement amb la llet.
Amb la vitamina c, en canvi, s'absorveix molt bé el ferro per això recomanen prendre'l amb un suc o si, per exemple, dina llenties o espinacs, de postre una taronja o mandarina o unes maduixes.
El marisc de closca té molt ferro, segons l'edat, a menjar musclos! ;)


Gràcies per la resposta rundi. Ara l'Isaac té 16 mesos (la setmana que ve en fa 17).
Pel que fa a les hores, és un dels problemes, però bé, a la tarda aconsegueix-ho que siguin dos hores i mitja després i una hora abans.
Ostres, amb el marisc no hi havia pensat, però amb el tema de les al·lèrgies no sé si fiar-me'n de donar-li abans dels 2 anys. Les maduixes també tenen vitamina c? ho ignorava, així ho podem combinar amb la taronja.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Twix » dt. juny 14, 2016 10:45 am

Aquí també estem donant ferro, el Glutaferro (o algo així). La pediatra em va dir que li donés allunyat dels lactis, però no em va dir res de si havia de fer "x" hores abans o després de menjar. Li he donat aquest matí, quan ja feia una hora o més que havia pres pit, però feia poc que havia esmorzat (he suposat que millor donar-l'hi amb la panxa plena, que no sigui que se li posi malament, no?). El problema que tinc és que la meva filla no vol saber res de la fruita... aleshores, amb què el barregeu? o el doneu tal qual?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Anna Maria » dt. juny 14, 2016 10:55 am

Twix ha escrit:Aquí també estem donant ferro, el Glutaferro (o algo així). La pediatra em va dir que li donés allunyat dels lactis, però no em va dir res de si havia de fer "x" hores abans o després de menjar. Li he donat aquest matí, quan ja feia una hora o més que havia pres pit, però feia poc que havia esmorzat (he suposat que millor donar-l'hi amb la panxa plena, que no sigui que se li posi malament, no?). El problema que tinc és que la meva filla no vol saber res de la fruita... aleshores, amb què el barregeu? o el doneu tal qual?


Bones Twix,
doncs jo tinc la sort que el a l'Isaac no li desagrada el gust que té i li dono amb la mateixa xeringueta que hi ha al pot. No se'l veu la teva filla tal qual? A veure, potser diré una bestiesa, però i si proves de fer aigua amb una miquetona de mel i ben remenat i hi barreges el medicament?
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Twix
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2194
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 11:51 am

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Twix » dt. juny 14, 2016 11:03 am

Anna Maria ha escrit:
Bones Twix,
doncs jo tinc la sort que el a l'Isaac no li desagrada el gust que té i li dono amb la mateixa xeringueta que hi ha al pot. No se'l veu la teva filla tal qual? A veure, potser diré una bestiesa, però i si proves de fer aigua amb una miquetona de mel i ben remenat i hi barreges el medicament?
Abraçades,
Anna maria


Hola! Li he donat tal qual i bueno, no li ha encantat però m'ho ha posat una mica difícil.... Deia lo de barrejar perquè heu dit que així s'assimila millor (amb vitamina C, vull dir), no?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Suplement ferro i pit

EntradaAutor: Anna Maria » dc. juny 15, 2016 10:24 am

Twix ha escrit:
Anna Maria ha escrit:
Bones Twix,
doncs jo tinc la sort que el a l'Isaac no li desagrada el gust que té i li dono amb la mateixa xeringueta que hi ha al pot. No se'l veu la teva filla tal qual? A veure, potser diré una bestiesa, però i si proves de fer aigua amb una miquetona de mel i ben remenat i hi barreges el medicament?
Abraçades,
Anna maria


Hola! Li he donat tal qual i bueno, no li ha encantat però m'ho ha posat una mica difícil.... Deia lo de barrejar perquè heu dit que així s'assimila millor (amb vitamina C, vull dir), no?


Doncs a mi en aquest cas no em va dir que ho barregés amb res, sinó que el dia que li donés carn roja li donés suc de taronja perquè assimilés més bé el ferro de l'aliment. Ja veig que en aquest tema com en tots cada pediatra hi diu la seva. Almenys això em deixa més tranquil·la perquè si em demana popa o no puc complir les estones recomanades no passa res perquè també funciona de l'altra manera.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::