passa intestinal?

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
Catilina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

passa intestinal?

EntradaAutor: Catilina » ds. oct. 01, 2016 9:17 pm

El meu fill de 17 mesos fa dies que està encostipat, ara ja no semblava gran cosa, una mica de mocs, esternuts i prou. Ahir al sortir de l´escola bressol va fer una dormida més llarga del normal, un parell d´hores, i al despertar-se li vaig dir q li posava el dinar. Es va enfadar molt , i quan es resistia a seure a la trona va vomitar la fruita q li donen a la guarde. Avui ha passat tot el dia bé, normal, però ara a la nit ha rondinat quan ja s´adormia i quan feia mitja hora que era dormint al bressol ha vomitat tot el q ha menjat des de les 4 de la tarda. No té diarrea ni res, al contrari, a la tarda apretava i res i la caca del matí era normal. M´han dit q hi ha una passa però no sé si es ben bé això.
Algú sap q haig de fer? dieta? quin tipus? m´han dit q no li dongui làctics però no sé si es veritat. També em diuen aliments q restrenyen, però si de panxa va normal...
Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: passa intestinal?

EntradaAutor: jaruma » dg. oct. 02, 2016 6:20 am

Hola,

Si pren pit jo n'hi donaria tant com volgués, i li oferiria coses suaus per menjar, tipus poma o bastonets, o pernil dolç, pollastre a la planxa... Crec que la llet de vaca està desaconsellada, però els iogurts, si li venen de gust, sí que es poden prendre.

D'entre les coses suaus, li deixaria a ell escollir el que més li vingués de gust. I sobretot que begui molta aigua.

Espero que es recuperi molt aviat!
Avatar de l’usuari
Catilina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 139
Membre des de: dt. juny 18, 2013 4:14 pm

Re: passa intestinal?

EntradaAutor: Catilina » dg. oct. 02, 2016 9:24 am

No, ja no pren pit. Gràcies Jaruma! :ok:
Imatge
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: passa intestinal?

EntradaAutor: Maria V. » dg. oct. 02, 2016 7:08 pm

Ja fa temps, en un altre fil, una companya va posar un enllaç a un article del doctor Carlos González on deia que en cas de problemes digestius, diarrees incloses, no s'ha de forçar. Si no tenen gana que no mengin, ja menjaran quan s'hagin recuperat. Aconsellava guiar-se pel desig de la criatura: donar-li només allò que li vingui de gust però mai una quantitat més gran de la que ells volen. En canvi, aconsellava que beguessin aigua.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: passa intestinal?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 02, 2016 10:34 pm

Bones!
pot ser perfectament una "passa" de vòmits i no de diarrea. Però si té molta mucositat pot ser que tingui mucositat acumulada? Fixa't en si vomita en la textura del vòmit (sí, escatològic, jeje) a veure si porta molt moc el vòmit.
Pel que fa al menjar, hi ha metges que et diran que res i metges et diran que suau i metges que et diran que dieta normal (bé, com a tot, jeje), però jo que personalment he tingut bastants passes de vòmits i diarrea o d'una i altra per separat, el que sempre m'ha funcionat més és més aviat poc o res i suau i anar afegint amb el pas de les hores i a mesura que m'anava trobant millor. M'han agafat passes de només l'hora de menjar o contínues (d'aquelles que encara que no mengis res treus).
Amb vòmit, és les primeres hores més que res aigua, a petites glopades. Tot i la set que s'agafa, pot ser que el beure aigua molt ràpid et faci vomitar. Pot ser que l'aigua es trobi crua (durant el virus, no sempre) i sigui millor el "suero". A mi el de farmàcia no m'agrada gens, recordo un cop que el vaig provar i era molt dolç i encara em donava més vòmit. Però la versió casolana del suero sí que em va bé, et passo la recepta: en una ampolla d'aigua (o en una gerra) es posa un litre d'aigua embotellada, el suc d'una llimona i una culleradeta (de cafè) rasa de bicarbonat, ben remenat, i es va bevent a glopets, sense forçar. També m'ha funcionat (ho he fet els últims cops) l'aquarius, tot i que l'he begut d'adulta, no de nena.
Si no té diarrea no crec que hagis de donar aliments que restrenyin... Com les companyes, si veus que un aliment li ve de gust li dones. Pel que fa a la llet, normalment és el primer que diuen que treguis, però si li ve de gust prova-li de donar, per exemple, amb cullera en comptes de beguda, que el cos la agafi més suaument... Ah! i pot ser perfectament que tardi uns quants dies a tenir la gana de sempre.
Molts ànims i paciència!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::