Com netejar / treure cera de l'interior de les orelles

Alèrgies, otitis, problemes..

Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Com netejar / treure cera de l'interior de les orelles

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. abr. 17, 2017 11:43 pm

Hola!!

La meva nena té moltíssima cera a les orelles. A la última exploració van dir que no se li veia res degut a la quantitat de cera que tenia i la veritat, em vaig sentir com si m'estiguessin acusant de descuidada en la higiene de la nena :ufs:

Els bastonets de les orelles d'adults són perillosos, els que són per bebes no els trobo massa pràctics / resolutius, és massa petita per audisprays i coses d'aquest estil, com ho feu vosaltres?

La infermera del CAP em va dir que li poses gotetes de SF amb aigua oxigenada (pot ser això?? ara no ho recordo :ufs: ) però em fa no sé què posar-li això a les orelles, i si em passo i li faig més mal que be...

La qüestió és que fa mesos ja va tenir una otitis i no voldria que se li acumulés tan la cera com li està passant ara per si pot acabar sent un focus d'infecció..

Gràcies!
giuletta
:: peixet
:: peixet
Entrades: 282
Membre des de: dj. juny 16, 2011 9:17 am

Re: Com netejar / treure cera de l'interior de les orelles

EntradaAutor: giuletta » dc. abr. 19, 2017 7:56 am

Hola,

la meva petita també en tenia molta de cera a les orelles i el pediatra va ser rotund amb això, només netejar la cera per fora, mai la de dins, mulles amb aigua la punta d'una tovallola prima o mocador i li neteges per fora! Jo no li posaria cap líquid ni res, i més si dius que ja ha patit alguna otitis.
A mida que s'ha anat fent gran, li ha marxat la cera i ara ja no en té mai :ok:
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Com netejar / treure cera de l'interior de les orelles

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. abr. 20, 2017 12:34 am

Hola Giuletta,

Sí, entenc que la cera de dins segurament és millor no tocar-la, però com la infermera em va dir que la tenia tan plena de cera que no es podia ni fer bé una exploració em va fer sentir mala mare... Com si fos una deixada. Sempre li he anat traient la "de fóra", però quan se li acumula molt no sé com fer-ho, tampoc és que ho vegi fins que no està ja força sortida (que és quan els bastonets infantils poden treure algu...).

Espero que a mesura que creixi la producció disminueixi, però hi ha familiars que tenen moleta cera a les orelles també d'adults... I jo mateixa de petita vaig fer taps varies vegades...

Gràcies per la resposta!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Com netejar / treure cera de l'interior de les orelles

EntradaAutor: jaruma » dj. abr. 20, 2017 9:33 pm

Hola! El meu ha tingut força cera fins els dos anys i mig aproximadament, que se li ha anat regulant. Crec que és un sistema de defensa que té el cos. Jo li treia el més "visible" amb un paperet, me l'embolicava al dit i el passava per la orella. I amb bastonet infantil només quan havíem d'anar al metge o quedar amb algú així mig "important". Si no, el deixava amb la cera. De tant en tant la pròpia orella s'autonetejava, sona estrany (i potser fastigós! :-D ) però feia com una boleta de cera que queia sola.

No sé, el cas és que està a punt de fer 3 anys i ja fa temps que no li passa. Jo no li tocaria massa.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::