Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

Alèrgies, otitis, problemes..

jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: jellwill2 » dj. ago. 03, 2017 8:51 am

Hola, segurament més d'un/a se'm tirarà al coll per aquesta entrada.

Ahir li van arreglar la primera càries al meu fill de dos anys. Fa uns dies, fent la voltereta ens vam fixar que tenia dos queixals, els de dalt, amb alguna cosa fosca i rara. Vam rentar les dents amb més intensitat, i no va marxar. Després de visitar la dentista de confiança, que no visita nens tan petits, confirmat, cap a l'odontopediatre. Doncs sí, dues càries molt grans, una de petita i cinc esmalts tocats (un queixal i quatre incisius).

Ràpidament ens van sorgir dues preguntes: com no ho havíem vist i com podia tenir càries amb una alimentació sana (a casa no entren natilles, nocilla, bollicaos....).

La primera pregunta té una resposta senzilla, la càries comença per fora amb un puntet i creix per dins fins que la superfície cau, i per aiò sembla que surti d'un dia per l'altre.

La segona resposta em va disgustar molt i és el motiu del meu missatge. En diuen càries del biberó, i també es dóna amb el pit, quan en prenen a demanda i a la nit, quan són més hores de descans i la llet (la materna també porta sucre) es queda inserida a les dents.

El meu fill va fer lactància fins als dos anys, i molta, de dia i de nit, i s'adormia amb el pit a la boca la majoria de nits, fins que vam retirar el pit. Sóc conscient que la predisposició a tenir càries hi era, jo he tingut sempre problemes amb les dents malgrat fer el que havia de fer des de sempre. Tanmateix, si algú m'hagués dit (potser a les revisions del nen) que no n'hi havia prou amb rentar les dents abans d'anar a dormir si fa pit per adormir-se, hauria procedit diferent. I segurament li hauria rentat les dents cada cop o hauria comprat les tovalloletes tipus gasa que es fan servir per netejar les dents de molt petit.

Perdoneu, però em sento enganyada, he fet lactància molt a gust, i trobo que m'ha mancat informació molt rellevant i volia compartir el nostre cas. A mi m'hauria agradat saber-ho i haver rentat les dents des del principi.

Què vagi bé l'estiu i perdoneu el missatge llarg.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: charito » dj. ago. 03, 2017 10:32 am

Hola, doncs potser es mala sort i poc mes.... per logica un cop et rentes les dents ja no hauria d'entrar res mes a la boca. De totes formes et dic que el meu fill gran com el teu amb dos anys ja tenia 2-3 caries i en canvi la meva filla que tambe fa bibero de llet no en te cap....

Tambe pensa si li dones sucs per exemple o actimels i similars que tenen molt sucre.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: crunchi » dj. ago. 03, 2017 10:57 am

Hola,
el tema càries pot ser també per la mateixa saliva del nen, que hi ha persones que tenen la saliva mes àcida que provoca càries. No ho sé, podria ser.
Entenc el teu disgust o sorpresa, però crec que son coses que passen i no sempre ho podem controlar. Estigues contenta que ets una mare que es preocupa per la salut dental del seu fill, que molta gent se'n despreocupa. Vosaltres almenys ho heu imtemtat evitar, ho heu detectat i heu anat al dentista rapidament. Això ja és molt!!! :ok:

Gràcies per compartir l'experiència :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: Inda » dj. ago. 03, 2017 12:57 pm

Hola! Quin greu, perquè tan petits segur que no ho pasen gaire bé al dentista!

Jo no dic que no pugui ser una possible causa el fet de pendre llet de nit (pit o bibe) per tenir càries. Però sí que segur que patir càries no és conseqüència immediata de fer llet a la nit. El meu petit fins als 3 anys i mig fent pit i s'adormia al pit. Conec a moltes mares amb lactàncies de més de 2 anys i tampoc cap cas. Ho dic perquè allargar lactància no és sinònim de patir càries i si mai tens cap altre petit puguis fer novament el que més de gust us vingui a tots dos.

I no veure-les, com bé dius és ben normal!! Ara amb 5 anys que moltes vegades ja se les renta solet, hi ha dies que m'entra la paranoia i dic, avui t'ho faig jo i fem revisió de dents! No és una cosa que deseguida veus si no ho vas a buscar.

Sí que estic totalment d'acord que és un tema una mica oblidat. Vull dir que la pediatra mai em va parlar de les dents, de quan havia de començar, si només amb aigua, quan incloure pasta, etc. Bé que amb altres temes estan molt a sobre (com el tema del menjar) doncs amb aquest sempre he hagut de ser jo qui anés preguntant...no sé. Sí que em va sobtar.

Gràcies per compartir i tant de bo no tingui més!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: shyla » dj. ago. 03, 2017 7:14 pm

Deixa'm dir-te que les caries del teu fill segur que no son exclusivament derivads de la lactancia. Penso que qui t'ha informar malament es l'odontoleg, que segurament no estigui actualitzat en tema lactancia materna. Et deixo un article con ho expliquen. Anims!
http://www.lactapp.es/blog/la-lactancia ... aro-perez/
Imatge Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: jaruma » dj. ago. 03, 2017 8:29 pm

Hola! Jo vaig llegir fa temps que la lactància materna no és tan perjudicial per les dents com la llet artificial, no sé si és l'article que t'han adjuntat.

El meu fill té 3 anys i quasi 2 mesos, i encara pren pit a les nits. Nosaltres a sobres no som gaire estrictes amb el sucre, i no passa dia que no mengi xocolata o gelat, etc. No puc assegurar que no tingui càries perquè encara no hem anat a l'odontopediatre (hi volem anar aviat per fer revisió), però jo de moment no n'hi he vist cap (toco fusta).

Amb això vull dir que cuidar-se la boca és molt important, però el tipus de saliva de la persona encara ho és més. Jo el tinc molt dolent, perquè se'm piquen les dents tot i cuidar-me-les, i en canvi al meu home li he de recordar jo que les dents es renten cada dia, i tot i això quasi no té càries.

En tot cas, espero que triguin molt a sortir-ne més al teu nen! Però no sentis que has fet malament donant-li pit a demanda, sé que molts dentistes ho veuen perjudicial, però si no m'equivoco no ho és pas tant.

Molts ànims! :-()-)
jellwill2
:: gosset
:: gosset
Entrades: 429
Membre des de: ds. jul. 05, 2014 11:34 am

Re: Lactància llarga i adormir-se al pit i càries

EntradaAutor: jellwill2 » dt. set. 05, 2017 7:05 pm

Hola noies,

gràcies per les vostres respostes. Ja li hem hagut de matar un nervi per una altra càries. Shyla, no vaig dir que la lactància fos perjudicial, sinó que ningú em va dir que:

*a partir de la primera dent ja s'havia de netejar, que hi ha uns didals específics per fer-ho quan són tan menuts
*s'havia de fer revisió des de més petit
*la llet materna també porta sucre i si la lactància és a demanda i a la nit, és un factor de risc

Evidentment que el meu fill té predisposició, però no vam ser informats de tot això, sinó, coneixent la meva història (contrària a la del meu marit), hauria realitzat neteja amb didal i l'hauria portat a revisió de ben petit.

La lactància per si sola no és perjudicial, però si la combinació de dents amb predisposició i com es fa aquesta lactància.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::