Transtorn global del desenvolupament.

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Monikapol
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dj. set. 08, 2011 4:36 pm

Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: Monikapol » dj. nov. 24, 2011 12:24 am

Hola a tothom.

El meu fill, en Pol, acaba de fer els dos anys i li acaben de diagnosticar TGD (Transtorn global del desenvolupament). Tot va començar perquè tenia 18 mesos i encara no parlava res. Ara te dos anys i segueix sense parlar res. Està fent teràpia al CEDIAP i el seu cas el porta un neuropediatra també. El cas es que a part de no parlar sembla ser que pot tenir problemes per relacionar-se amb els altres i interactuar-hi, sobretot amb altres nens. A la guarderia juga molt i fa el que li diu la seva profe però no juga amb altres nens, juga sol o va a buscar a la profe que és molt maca amb ell. En definitiva sembla que pot tenir problemes de sociabilització. Com que això m'ha deixat tant feta pols perquè a més a més ens ho han dit avui i encara no ho he pait, voldria saber de l'experiència d'algú que tingui un fill amb aquest transtorn i sobretot saber si amb teràpia, com la que està fent, podrà millorar les capacitats comunicatives i relacionals. Gràcies.
Avatar de l’usuari
mamavi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: mamavi » dj. nov. 24, 2011 6:16 am

ànims!
No tinc cap fill amb TGD però només escric al post per dir-te que els meus fills tampoc es relacionaven amb d'altres nens quan tenien 2 anys i ara tenen els seus amiguets i juguen amb ells i els busquen als parcs.
Aquesta part de la sociabilitat és diferent en cada persona...pot ser timidesa o pot ser que per ara no vulgui compartir el seu temps amb ningú més que la mestra. Amb ella juga oi? I amb tu? Doncs en aquest sentit jo ho veig "normal".
Avatar de l’usuari
su392
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: su392 » dj. nov. 24, 2011 7:23 am

Jo tampoc et puc ajudar amb el tema TGD... només et volia donar ànims, i si ja esteu en mans de profesionals segur segurissim que ho solucionareu.
també et volia dir com la mamavi, la Queralt tampoc jugava amb altres nens als dos anys... a la llar d'infants sempre anava per lliure. Es molt independent i més de dos nens a l'hora no els ha pogut "suportar" fins ara que ha començat P3... així que tampoc ho trobo massa estrany...

ànims... :-()-)
Imatge
||*||
Avatar de l’usuari
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: entrerius » dj. nov. 24, 2011 8:16 am

Monikapol, jo tampoc et puc ajudar amb el TGD, sols volia dir-te que al igual que les dues companyes que han escrit abans, el meu fill tampoc jugava amb altres nens als dos anys, i sempre buscava a la seva professora també, com el Pol.

Espero que ben aviat ens puguis explicar els avenços d'en Pol.
:-()-)
Monikapol
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dj. set. 08, 2011 4:36 pm

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: Monikapol » dj. nov. 24, 2011 6:27 pm

Gràcies maquíssimes!! m'han anat molt be els vostres comentaris. Si Mamavi, juga molt amb mi i amb el seu pare es torna boig. Jo veig al Pol que es comporta com el que és, un nen, tot i que no parli i no vulgui jugar amb altres nens, tot i que amb la profe si. Però quan comences a sentir paraules com trastorn, anomalia, anormal, etc. em cau el món a sobre!!
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: pucpuc » dv. feb. 03, 2012 10:28 am

Hola Monikapol

Primer de tot donar-te molts anims, jo treballo en una unitat de suport d'educacio especial (USEE) amb nens amb TGD i tots han tingut evolucions diferents.
Si tens algun dubte concret o tens dubtes en quan a escolaritzacio etc. No dubtis a preguntar aqui o en un missatge privat
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: retalls » ds. maig 30, 2015 12:38 pm

Monikapol ha escrit:Hola a tothom.

El meu fill, en Pol, acaba de fer els dos anys i li acaben de diagnosticar TGD (Transtorn global del desenvolupament). Tot va començar perquè tenia 18 mesos i encara no parlava res. Ara te dos anys i segueix sense parlar res. Està fent teràpia al CEDIAP i el seu cas el porta un neuropediatra també. El cas es que a part de no parlar sembla ser que pot tenir problemes per relacionar-se amb els altres i interactuar-hi, sobretot amb altres nens. A la guarderia juga molt i fa el que li diu la seva profe però no juga amb altres nens, juga sol o va a buscar a la profe que és molt maca amb ell. En definitiva sembla que pot tenir problemes de sociabilització. Com que això m'ha deixat tant feta pols perquè a més a més ens ho han dit avui i encara no ho he pait, voldria saber de l'experiència d'algú que tingui un fill amb aquest transtorn i sobretot saber si amb teràpia, com la que està fent, podrà millorar les capacitats comunicatives i relacionals. Gràcies.

Hola
com ho portes amb el teu fill? ha millora't? la meva filla té molts punts en comú amb el teu fill...
ja em diras!
gràcies
Teranyina
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. oct. 29, 2012 2:12 pm

Re: Transtorn global del desenvolupament.

EntradaAutor: Teranyina » dj. juny 18, 2015 4:13 pm

Hola bona tarda;

He estat buscant algun fòrum que s'adequés al meu fill. Com esteu? El meu fill de 19 mesos ha de passar una sèrie de proves perquè ens van dir el febrer (el neuropediatra del CDIAP) que li veia un retard global de desenvolupament. El mes de maig, un altre neuropediatra, de l'hospital, ens va dir el mateix i per això ara hem de passar el calvari de les proves. També estem pendents des del mes de febrer de resultats de genètica i ÉS DESESPERANT.

El meu fill va néixer amb una displàsia de maluc i va portar fins als 5 mesos un arnés ortopèdic. Després es va estancar en el creixement i ara, tot i que va fent, als 19 mesos porta roba d'1 any. També ens han dit que hauria de parlar més (10 paraules almenys), quan la veritat no para de xerrotejar com un lloro i no entenc que es faci tant de soroll per això. A més té una certa inclinació al cap i diuen que això s'hauria d'haver corregit, igual que la hipotonia que segons ells presenta. Tot just la setmana passada va fer els primers passos ell sol, però com que és poruc, és lent.

El pobre porta un periple de metges que déu ni do des del primer dia que va néixer perquè hem anat encadenant temes. El tema del maluc és el que ens va portar primer al CDIAP i després la cosa es va anar ampliant i ara tenim tot aquest llistat d'especialitats al voltant: traumatòleg, neuropediatra, fisio, gastroenteròloga, genetista, ara entrarà l'oftalmòloga també...

Hi ha algú amb algun tema semblant? Ja no sabem si és un cúmul de casualitats i mala sort o bé que realment hi ha alguna cosa darrera.

Em consolaria força compartir experiències...

Moltes gràcies i ànims a tots/es,

Teranyina

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::