19 mesos i nomes diu mama

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dt. jul. 08, 2014 8:12 pm

Ahir vam anar al psicoleg. I en lloc de tranquilitzar-nos ens ha posat més nervisos.
La petita ja te 21 mesos i continua sense parlar.
No diu mama, no diu cpa paraula, ni si ni no, res.
Per aconseguir el que vol crida o t'agafa de la ma per fur-te on vol
No enten accions simples com porta això o deixa alló,...
La psicologa vol que li fem proves per veure si el que sent li arriba bé al cervell. Diu que amb la seva edat hauria de dir mínim 20 paraules i, evidentment, entendre ordres.
Ella entén molt poques coses i dins d'un entorn,si li canvies ja no enten que li dius...
Realment ahir em van deixar molt tocada i estic força trista... No perque mo parli, sinò per tot plegat, potser no l'hem estimulat prou, la deixem molt al seu aire.
Espero que sigui només un proces i que l'any vinent a la llar d'infants arrenqui i tot sigui un ensurt.
Esperava que em diguessin que cada nen te el seu ritme i que encara no ens hem de preocupar i la veritat és que em vaig endur una desagadable sorpresa amb el que em va dir la psicologa.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Mara17 » dc. jul. 09, 2014 12:07 am

Retalls, em sap greu que estiguis tan preocupada. T'entenc. De totes maneres no et donis la culpa per no haver-la estimulat. És que no fa cap falta. Jo als meus fills (bessons, 18 mesos) no els faig cap "exercici d'estimulació" o com en vulguis dir, i parlen molt. Vull dir que depèn molt de cada nen i de moltes coses, no pas que tu no l'hagis estimulat. I ara! Treu-t'ho del cap! :-()-)

Jo l'altre dia parlava amb un grup de mares de nens com els meus i la majoria només deien un parell o tres de coses i en canvi els meus diuen moltes paraules (no me n'havia adonat quantes fins que elles van dir que els seus només "mama" o un parell o tres i jo vaig començar a comptar)... Però, en canvi, potser d'aquí a uns mesos els passen la mà per la cara. Vés a saber.

Espero que tot quedi en un ensurt. Una abraçada molt gran, bonica.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dc. jul. 09, 2014 6:15 am

Mara17 ha escrit:Retalls, em sap greu que estiguis tan preocupada. T'entenc. De totes maneres no et donis la culpa per no haver-la estimulat. És que no fa cap falta. Jo als meus fills (bessons, 18 mesos) no els faig cap "exercici d'estimulació" o com en vulguis dir, i parlen molt. Vull dir que depèn molt de cada nen i de moltes coses, no pas que tu no l'hagis estimulat. I ara! Treu-t'ho del cap! :-()-)

Jo l'altre dia parlava amb un grup de mares de nens com els meus i la majoria només deien un parell o tres de coses i en canvi els meus diuen moltes paraules (no me n'havia adonat quantes fins que elles van dir que els seus només "mama" o un parell o tres i jo vaig començar a comptar)... Però, en canvi, potser d'aquí a uns mesos els passen la mà per la cara. Vés a saber.

Espero que tot quedi en un ensurt. Una abraçada molt gran, bonica.

Gràcies. Ja us aniré dient...
SONIC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 124
Membre des de: dv. oct. 29, 2010 12:54 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: SONIC » dc. jul. 09, 2014 12:19 pm

Retalls, has observat si pot tenir algún problema d'oïda, a vegades hi ha nens que tenen molta mucositat i no senten bé i això els dificulta molt la parla, el seguiment d'aluna petita ordre. No et preocupis que cadascú té el seu ritme. Fixa't si li poses alguna cançoneta coneguda si fa moviment amb el cos o algún gest amb la boca. Segur q a poc a poc evolucionarà , sobretot quan vagi a l'escola bressol.
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dc. jul. 09, 2014 7:59 pm

SONIC ha escrit:Retalls, has observat si pot tenir algún problema d'oïda, a vegades hi ha nens que tenen molta mucositat i no senten bé i això els dificulta molt la parla, el seguiment d'aluna petita ordre. No et preocupis que cadascú té el seu ritme. Fixa't si li poses alguna cançoneta coneguda si fa moviment amb el cos o algún gest amb la boca. Segur q a poc a poc evolucionarà , sobretot quan vagi a l'escola bressol.

No té problemes d'oida, aparentment hi sent. Fa moltissim que no s'encostipa i els costipats que ha tingut mai li han agafat a les orelles.
Li volen fer una prova per veure que el que sent li arriba correctament al cervell... Ni idea de quina prova serà.
Aparentment és una nena sociable, i se la veu amb ganes d'interactuar. Però no entén coses bàsiques... Tot i que ara que estic molt més pendent i em fixo que si que enten algunes coses, poques molt poques, però algunes si...
Ja us aniré dient.
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: sargantana:28 » dc. jul. 09, 2014 9:19 pm

Ànims retalls!!!! Pas a pas
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Rossinyola » dc. jul. 09, 2014 9:21 pm

Retalls, és normal que estiguis preocupada i més després de portar-la a un professional. Jo no sóc cap professional en desenvolupament infantil, però és que he vist tants casos tan diferents que sincerament em sembla que és d'hora per preocupar-se. El meu primer nebot no va parlar fins els 2 anys ben llargs, i la filla d'uns amics finlandesos no va dir ni mu fins els 3 anys. Ells també estaven preocupadíssims però com que no van trobar cap terapeuta finlandès (ja que ells només li parlaven en la seva llengua) van haver de tenir paciència i confiar, i la nena finalment va parlar. Penso que per edat és petita, i personalment no m'agrada quan posen xifres als nens, que si a tal edat han de dir tantes paraules, ha de pesar això i mesurar això altre, etc. Jo m'he arribat a preocupar per altres coses, perquè també m'inflaven al cap i perquè és inevitable comparar amb altres nens, i finalment s'han acabat resolent. Amb això no vull dir que estigues tranquil·la i que no passa res, sé que és impossible, però potser sí que respiris fons i en tot cas no estaria de més anar a un altre professional per comparar opinions, sobretot abans de fer-li aquesta prova a la nena.

Una abraçada i molts ànims! :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dj. jul. 10, 2014 1:52 pm

Hola
Gràcies noies!
La veritat que hem demanat hora per a la pediatra que més la coneix. I vull que em doni ella la seva opinió i si creu necessari consultar amb un altre psicoleg infantil p derivar-la per la prova aquesta.
Fins el 22 no tenim visita. Així que toca esperar.
Petons
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: melibea80 » dt. oct. 21, 2014 2:12 pm

I com ha anat?
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dt. oct. 21, 2014 4:33 pm

melibea80 ha escrit:I com ha anat?

Continua sense parlar. Diu aquiii i aviii però ho fa servir per tot.
Li han fet proves de potencials i audiometries. Però res.
Demà li repeteixen l'audiometria perquè com l'anterior li van fer a l'estiu no tenia mocs i pot ser que amb el fred en tingui. I Divendres neuròleg. Se'm fa molt pesat tot plegat.
turuleta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: turuleta » dt. oct. 21, 2014 7:11 pm

Pobreta,quin mal trangol.els millors,desitjos i q tot sigui un ensurt
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dt. oct. 21, 2014 7:20 pm

turuleta ha escrit:Pobreta,quin mal trangol.els millors,desitjos i q tot sigui un ensurt

gràcies! jo també ho espero el que em sap greu és fer-la passar per tot. Però el consòl, que és molt feliç.La resta ja veure'm com evoluciona i si la podem ajudar millor.
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: melibea80 » dj. oct. 23, 2014 1:16 pm

Molta sort amb tot i que no sigui res... Ànims!!!

:globus:
0blanca0
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: 0blanca0 » dc. nov. 26, 2014 1:28 pm

Hola Retall, no havia llegit la teva història fins ara, la vritat és que m'ha impactat molt. Com esteu? Hi ha novetats?
Espero que tot es quedi al final en un ensurt i que estigueu millor!
Un' abraçada!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dc. nov. 26, 2014 3:18 pm

Hola,
Aquesta setmana comencem a fer estimulació a un centre privat. I esperem que ens derivin al cdiap des de la llar d'infants.
Jo tinc dies de tot. Alguns dies penso que és una passota i altres que el gran problema que té és que no té memòria. Oblida coses i no t'entén. Si que va aprenemt algunes indicacions però molt bàsiques. La pediatre i el neuròleg que necessita temps i prou.
No sé.
Espero que amb les classes d'estimulació ens ensenyaran estrategies per també estimular-la i a veure.
Gràcies per preguntar.
Petonets
Avatar de l’usuari
begins
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dv. maig 21, 2010 9:56 am

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: begins » dc. nov. 26, 2014 3:34 pm

Hola Retalls!
no cal que espereu a que us derivin de la llar d'infants al CDIAP....podeu sol.licitar cita vosaltres directament i així guanyeu temps....no més cal saber quin és el CDIAP de referència per zona i us poseu en contacte directament. Si cal logopeda, quan abans millor....allà també hi ha psicòlegs,fisios, neuropediatres.
Entenc pel que esteu passant....ànims! :ok:
Imatge
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dc. nov. 26, 2014 6:04 pm

Avui teniem visita al seu nou CAP. I ens han derivat. Acabo de trucar i llista d'espera per mes, mes i mig.
Tot va tant lent...
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Maria V. » dv. feb. 06, 2015 6:29 pm

retalls ha escrit:Avui teniem visita al seu nou CAP. I ens han derivat. Acabo de trucar i llista d'espera per mes, mes i mig.
Tot va tant lent...

Retalls, com va la nena? I què us diuen al CDIAP?
Avatar de l’usuari
retalls
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: retalls » dv. feb. 06, 2015 7:04 pm

Maria V. ha escrit:
retalls ha escrit:Avui teniem visita al seu nou CAP. I ens han derivat. Acabo de trucar i llista d'espera per mes, mes i mig.
Tot va tant lent...

Retalls, com va la nena? I què us diuen al CDIAP?

Hola!
encara estem esperant, tenim visita en dues setmanes, nosaltres i a veure que ens diuen.
Hem tingut una mala época però ara estem més tranquils. No s'estanca, però evoluciona molt lent. Ara ja diu algunes paraules, alguns cops perquè li agraden el so altres adients al que vol dir. AIxí que a poc a poc.
gràciees!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: 19 mesos i nomes diu mama

EntradaAutor: Maria V. » dg. març 01, 2015 9:47 am

Han passat tres setmanes; ja hi deveu haver anat. Què us han dit?
Pel que expliques, la nena progressa, encara que vagi lenta. Cadascú té el seu ritme. Ànim!

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::