33 mesos i parla malament

Gatejar, caminar, correr i saltar.

lprud
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dt. març 12, 2013 11:03 am

33 mesos i parla malament

EntradaAutor: lprud » dt. feb. 18, 2014 1:22 pm

El meu nen de 33 mesos encara parla bastant malament. Arma frases curtetes i entén tot però no vocalitza bé, és com que es menja lletres, sobretots les consonants. Estic molt preocupada, el és molt llest i està atent a tot i té una memòria prodigiosa, però el del parlar el porta molt justet. AJUDA!
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: 33 mesos i parla malament

EntradaAutor: Tutty29 » dt. feb. 18, 2014 3:56 pm

El meu nen fara 25 mesos i no parla gaire (no diu frases llargues, si paraules)., aixo si ho enten tot. La pediatra ens va dir que si per la primavera no a millorat que el visiti un logopeda.
Avatar de l’usuari
Melba
:: granota
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dt. maig 24, 2011 5:50 pm

Re: 33 mesos i parla malament

EntradaAutor: Melba » dj. feb. 20, 2014 7:49 pm

Hola!
Estigues tranquil.la, a aquesta edat la majoria no parlen del tot bé, el meu nen farà 3 anys a l'abril i hi ha consonants que li costen, em diu paraules que no sé què volen dir, al croissant li diu jrujan! Li van haver de posar drenatges perquè tenia l'orella permanentment taponada pel moc pel k va tenir un retràs en la parla, jo ho adduïa a això però just l'altre dia parlant amb les mares de la llar deien que els seus fills tampoc parlaven bé, una va dir que li va consultar a una amiga seva educadora i li va dir que fins als 5 anys hi havia temps, que si no millorava llavors seria qüestió de portar-los a un logopeda i ja està. És com tot, cada nen té el seu ritme, la meva neboda que és 3 mesos més petita que el meu parla que sembla una adulta però la tutora de la llar li va dir a ma germana que no era ho habitual, que a molts nens els costava entendre. Mica en mica ja veuràs que anirà millorant!!
lprud
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dt. març 12, 2013 11:03 am

Re: 33 mesos i parla malament

EntradaAutor: lprud » dv. feb. 21, 2014 7:28 am

gracies! estva molt preocupada!
Avatar de l’usuari
Mireia11
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1226
Membre des de: dc. maig 12, 2010 9:02 pm
Ubicació: Vallès Oriental

Re: 33 mesos i parla malament

EntradaAutor: Mireia11 » dg. feb. 23, 2014 8:32 am

El meu fill xerra molt i se l'enten pero parlant amb la mestre li vaig comentar que canvia la "c" per la "t" normalment.
Cotxe -- tote
Casa -- tasa

Ell fara 29 mesos i em va dir que cap problema per ara! Que ben be fins als 5 anys no assolien tot el vocabulari be.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: 33 mesos i parla malament

EntradaAutor: ada_bcn » dj. jul. 03, 2014 8:58 am

jo crec que més val passar-se per molt que per poc...
tinc 2 fills i dues nevodes, els dos grans van parlar aviat i vocalitzant molt bé, la meva nevoda petita té 39 mesos i no se l'enten de res, va tenir un accident i al fer-li el seguiment els han dit als pares que no tanca bé la boca i necessitarà ortodoncia, no coloca bé al llengua pq no tanca bé la mandibula, etc... per l'altre banda dos dels cosins han tingut també bastants problemas amb unes ortodoncies d'aquelles que semblen robots i logopedes. Al meu fill petit al sortir-li les dents de dalt vaig veure que eren una mica diferents a quan li van sortir al germà i abans de l'any el vaig portar a una revisió amb l'odontoleg (entra per al seguretat social i pots demanar hora directament al CAP), ja em va dir que té el "frenillo" (crec que es diu) molt gran i que s'ha d'anar revisant i quan comenci a parlar si té problemas per vocalitzar operar-ho ja i no esperar a que creixi. El meu cosí tenia un problema similar, no el van operar mai i parla perfectament. Per altra banda tinc dues amigues que els nens tenien els oides taponats amb mocs, amb un li van veure més aviat i li van fer drenatges als 4 anys, el que passa que havia perdut audició i ja no la ha recuperat però ha millorat molt amb la parla, a l'altre li van trigar molt en detectar-li i fins passat els 6 anys no li van fer el drenatges, va millorar també moltíssim però hi ha lletres que no les sap dir bé i els logopedes ja li han dit que segurament ja no ho podrá dir per algo de l'asimilació del sons i no sé ben bé el què...
si no l'has portat al dentista jo de tu el portaría que no costa res, si no té res millor i si li passa algo quan abans es corretgeixi millor, no cal esperar-se als 5 anys.

(sento les faltes d'ortografia, l'ordinador té instal·lada alguna cosa que em canvia les paraules al escriure i no ho sé treure...)

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::