Amb casi 3 mesos intenta seure...

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: Clara13 » ds. oct. 25, 2014 3:31 pm

Hola noies, el meu petit té 11 setmanes i de fa dies que quan el tinc agafat es fa una boleta, com si es volgués aixecar. Cada vegada protesta més tombat, i quan l'agafo per les aixelles fa força amb les seves cames contra la meva panxa, intentant estar dret. Sabeu si és dolent que me'l posi assegut a la meva falda, recolçat contra la meva panxa perque miri tot en posició sentada? Sé que no és bo que estiguin asseguts tan aviat, però si se'l recolça passa alguna cosa? Com tenen l'esquena tan poc feta pateixo de posar-lo en una postura que no sigui adequada però és que si no em protesta...

Gràcies!
Avatar de l’usuari
marta9
:: poltre
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: marta9 » ds. oct. 25, 2014 8:32 pm

Als meus també els agradava més estar "drets", que estirats, la Cèlia tenia refluxe, jo crec que hi estava més còmoda. Has provat amb un portabebè ergonòmic? Un fular o una bandolera et podríen anar molt bé. El nadó dret en posició granoteta, sempre de cara a la mare, amb tota l,esquena recollida per la tela, l,esquena no li pateix gens. Els encanta estar així, a propet de la mare, drets, veient-ho tot des de dalt. I els calma molt si tenen còlics.
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: Clara13 » dg. oct. 26, 2014 1:15 am

Hola! Si, tenim la Marsupi i ens va de conya, la fem servir constantement. Em refereixo a quan el tinc en braços, per exemple, descansant al sofá de casa. Fa moviments constantement com per aixecar-se i no se si el puc col•locar semi assegut aguantant-lo jo o si aixi forçaré la seva esquena...
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: charito » dg. oct. 26, 2014 10:04 am

A mi m'agrada molt el q diuen a la meva guia... si el nen ho intenta es q esta preparat lo que no hem de fer es obligarlos o forçarlos nosaltres pero si es iniciativa d'ells rai
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: jaruma » dg. oct. 26, 2014 4:23 pm

Hola Clara!

El meu és exactament igual, ja fa temps que només es relaxa si l'aguantem sentats. Li ho vaig comentar a la pediatra i primer em va dir que no era bo, que havia d'estar com a mínim semi-estirat, perquè encara el cap no el dominava prou bé. Però després, al llarg de la consulta, va veure com era ell qui s'hi posava, i em va dir que cap problema, que si era ell qui ho volia fer, no passava res. Tenim uns nens que volen anar massa de pressa!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: Clara13 » dj. oct. 30, 2014 4:04 pm

Hola Jaruma! Si, ja veig, hehe! Jo el que faig és aguantar-lo semi estirat sobre el meu pit, mentre ell mira endavant. Intenta aixecar-se, li ho permeto però només un moment, i el torno a estirar sobre meu. D'aquesta manera veu el que té davant i alhora no se m'enfada, hehe! Avui li he comprat la hamaca Babybjorn Soft per Amazon, aviam si amb això el distrec una mica...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. nov. 24, 2015 12:17 am

Hola!

Aquest missatge és de fa molts mesos però ara em trobo amb el mateix amb la meva nena!! Sembla que tingui pressa per créixer!!! Ella també vol seure des d'abans dels 3 mesos, i no hi ha manera possible d'evitar-ho. Ara gairebé en té 4 i segueix asseient-se sense acceptar estar semirecolzada, tot i que no s'aguanta sola. Li ho permetem i l'aguantem asseguda perquè és ella qui ho busca, però també em fa dubtar si fem ben fet.

Ara farà els 4 mesos com ja he dit i des de fa més o menys una setmana que a més intenta posar-se dreta. No sempre, però sí a la que nota que té un terra estable a sota els peus. Per exemple quan l'aguanto a ella amb una mà i amb l'altre la rento, ella s'agafa als cantos i fa força a terra amb els peus i "s'impulsa". Els vostres fills també ho van fer tan aviat?

Estan de boca terrosa ja fa temps que aguanta el cap i les espatlles amunt i ara comença a intentar aixecar el cul, però li pesa encara massa. Per això també és massa aviat oi?

Tinc la sensació que és precoç en moltes coses (ja no sé si és veritat o és cosa meva) i em preocupa que li pugui causar algun problema fer les coses massa aviat. Però si és iniciativa seva tampoc crec que sigui bo impedir-li... No sé... Crec que ja ens podem anar mentalitzant que serà una nena de les que caminen abans de fer l'any...

A més buscant informació he llegit que relacionen els nens precoços amb nens amb altes capacitats; els vostres ara que tenen un any s'han mostrat també precoços en altres àrees o només en el tema psicomotriu. La meva nena fa 2-3 setmanes que fa sorolls amb la boca, experimentant coses amb la llengua (estil brrr, "pets",...); i el que sí que he notat des de sempre és que té una mirada que "diu" moltes coses. Tothom diu que és molt desperta i que sembla més gran del que és. Si tingués altes capacitats entenc que és una cosa positiva, però alhora em preocuparia perquè solen ser nens amb problemes d'autoestima, a vegades problemes a l'escola... i m'agradaria detectar-ho aviat per ajudar-la com es pugui. Quan creieu que es pot saber?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: shyla » dt. nov. 24, 2015 6:28 am

UF no he llegit tot el fil pero penso que t'estas anticipant a moltes coses. Coneixes el moviment lliure? No hi ha res que li faci mal si es capaç de fer-ho per ella mateixa. Si tu veus que vol incorporar-se i li FAS l'estas forçant a fer una postura per la qual no esta preparada tot i que l'esta intentant. El meu fill gran anava sempre com un pal, sempre es posava dret si el tenies a la falda, no va caminar fins passat l'any. Es súper inteligent pero jo no m'he plantejat lo de altes capacitats...amb el petit tambe he fet moviment lliure i motriument tambe es bastant bestiola jeje. Ara tienen 3 anys i 8 mesos i el petit 8 mesos.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. nov. 24, 2015 9:09 am

Hola Shyla,

Tens raò, jo també penso que em precipito... El missatge d'ahir va ser fruit de les hores, haver llegit sobre el tema i la congestió del costipat que van fer que al.lucinés una mica jajjaa.

Suposo que ja s'anirà veient i simplement hem de respectar els seus temps sense impedir ni forçar les coses. Ja buscaré informació sobre el moviment lliure.

Ahir vaig aprofitar per desfogar-me en part, perquè tinc la sensació que si comento els seus progressos, com sol ser de les primeres del grup a aconseguir fites es com si vulgués fer-la destacar... I sempre m'han fet ràbia els pares amb ànsies x comparar els fills per una mena de competitivitat. El fòrum em dòna anonimat per poder preguntar si es normal o no tot el que fa sense que sembli que vull competir amb ningu...

Gràcies guapa!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Amb casi 3 mesos intenta seure...

EntradaAutor: Clara13 » dt. nov. 24, 2015 10:56 am

Hola!

Aquest post el vaig obrir jo, encara recordo tots els dubtes que tenia en aquell moment, jeje! Ara el meu patufet ja té casi 16 mesos i haig de dir que des de ven petit li vem deixar molta llibertat, manteta al terra, espai per donar-se la volta, etc. Va començar a gatejar sobre els 6 mesos i mig (li vem muntar una habitació tipus Montessori) i als 11 i mig va començar a caminar, vull dir que amb el tema psicomotriu sempre ha estat un pèl precoç.

Ratifico el que diuen algunes companyes, no forçar-los i acompanyar-los en les seves etapes de creixement és el millor que es pot fer.

:content:

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::