DOS ANYS I NO PARLA

Gatejar, caminar, correr i saltar.

iPare
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dv. des. 18, 2015 12:38 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: iPare » dv. març 04, 2016 10:30 pm

Cada nen és un món. I emmirallar-se amb què hauria de fer i aprendre etc. pot portar a agobiar-se allà on no hi ha cap problema.

I uns pares agobiats sí que poden acabar sent un problema pel nen.
Avatar de l’usuari
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Memer » dl. abr. 25, 2016 11:10 am

Hola,
Us volia preguntar si heu anat a l'otorrino. En el nostre cas a ningú se li va ocórrer, ens van enviar a tot arreu, CDIAP, Neuropediatra… però a ningú se li va ocórrer que potser no hi sentia bé!!
Doncs bé, els potencials evocats al néixer els tenia bé, però s'ha de tenir en compte que només és un cribatge i a més tinc entès que només detecta pèrdues de més de 60 dB. Tingueu en compte però, que la sordesa o hipoacusia es pot ADQUIRIR, aquest va ser el nostre cas
Molt de compte amb la OTITIS MITJA o serosa!! no dóna cap símptoma, ni febre ni res. Bé, en realitat si que en dóna, però la gent enlloc de pensar en una otitis, et deriva al CDIAP.
La otitis mitja consisteix en una acumulació de fluid a l'oida mitjana. Aquest fluid no té pq estar infectat. No hi ha febre. Però el que si que provoca és pèdua d'audició. Si els nens encara no parlen, aquesta pèrdua d'audició és NEFASTA pel desenvolupament del llenguatge i el desenvolupament en general.
Per detectar-la n'hi ha prou amb mirar l'orella amb un otoscopi, aparell que tenen fins i tot els pediatres. Quan hi ha otitis mitja, el timpà es pot veure vermellós o sense brillantor, inclús enfonsat cap a dins. Lamentablement per fer bé una otoscòpia cal molta experiència, a més de molta llum.
Us diré que els pediatres no acostumen a saber-ho veure, tampoc els metges d'urgències inclús amb un timpà perforat… Si l'otoscòpia no és normal o en cas de dubte es fa una timpanometria, dura només uns segons i no fa mal. Aquesta prova ja és determinant per diagnosticar otitis mitja.
Si no hi ha problemes de llenguatge, us diran esperar tres mesos i tornar a mirar. Si n'hi ha, cal operar per posar drenatges immediatament, a vegades treuen els carnots.
El nostre fill va estar més d'un any amb otitis mitja i es va tornar crònica. Vam anar moltes vegades al metge dient que es toca les orelles. Finalment va tenir també problemes d'equilibri a més d'un retard de llenguatge com una casa de pagès.
Si no parla, el primer és anar a l'otorrino per descartar otits i/o hipoacúsia

A mi m'hagués agradat molt que algú em digués una cosa tan senzilla i de calaix com això que us he dit. La veritat és que m'arrepenteixo molt d'haver fet cas del que em deien de "retard lleu de desenvolupament" i no haver actuat abans, només calia anar l'otorrino, no al CDIAP ni al neuropediatra ni enlloc. La otitis mitja pot provocar retard de desenvolupament. El que està clar és que si ningú li mira les orelles no anem bé, ha d'ésser sempre el primer pas

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::