DOS ANYS I NO PARLA

Gatejar, caminar, correr i saltar.

ratalica
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 10:54 am

DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: ratalica » ds. juny 27, 2015 2:30 pm

Hola.
La meva ratalica acaba de fer els 2 anys i no parla. Bé fa sons, com "nena" "nana", "teta", "ti", "ai",.... però ni mana ni papa. Fins ara el pediatre no n'havia fet cas però ara l'ha derivat al CDIAP. Tenim visita aquesta setmana, i estic tant espantada! A part tenim pendent de visita amb un neuropediatre privat.Jo crec que la resta va bé, entén les coses (o almenys ens ho sembla), juga, corre, i se'l veu tant feliç.... A l'escola bressol em diuen que no em preocupi, que ja explotarà. Però la veritat és que estic molt intranquil.la. Algú que s'hi hagi trobat?
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Rossinyola » dg. juny 28, 2015 10:00 am

No m'hi he trobat amb la meva però conec molts nens que no parlaven ni amb 2 ni amb 3 anys, i ara no callen. sincerament crec que és massa d'hora per preocupar-se.
Imatge

Imatge

Imatge
Koaleta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 130
Membre des de: dg. abr. 19, 2015 7:58 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Koaleta » dg. juny 28, 2015 10:36 am

Jo tampoc m'hi he trobat, però crec que si entén el què li dieu és bon senyal.
Avatar de l’usuari
Zenda75
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: ds. març 07, 2015 12:32 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Zenda75 » dg. juny 28, 2015 4:07 pm

Hola ratalica,
Com et diuen per aquí , jo tampoc m'amoinaria gaire. Sobretot si dius que ho entén tot.
Té els 2 anys acabats de fer? o ja en té quasi 3?
La meva filla també li ha costat força parlar. Quan va començar la guarderia estava a punt de fer els 2 anys i parlava molt poquet. També em preocupava però poc a poc va començar a parlar cada cop més.
El salt més gran l'ha fet ara a finals de P3.
Penso que és qüestió de temps, però si has d'estar més tranquil.la amb l'opinió dels experts és una bona idea.
A veure que et diuen!
ratalica
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 10:54 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: ratalica » dg. juny 28, 2015 5:58 pm

Gràcies pels comentaris. Veurem .... Té els dos anys acabats de fer , però el fet que no digui ni papa ni mama és el que més m'amoÏna. Veure els altres nens com criden mama i que la meva ratalica no ho faci em té molt preocupada.
Avatar de l’usuari
sasha_vikos
:: rateta
:: rateta
Entrades: 186
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 2:11 pm
Ubicació: Barcelona

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: sasha_vikos » dg. juny 28, 2015 11:30 pm

Hola, la meva filla també te 24 mesos i fa uns 4 que fem estimulació al CDIAP. Ella diu bastants paraules, ara esta incorporant noves cada vegada mes rapidament. Per saber si nomes es un retard en la parla o una dificultat en la comunicació es solen fixar en si enten ordres senzilles i les porta a terme, si demana assenyalant o amb gestos, si mira en la direcció quan tu assenyales un objecte, si fa atenció conjunta (quan esta jugant mira l'objecte i et mira a tu per veure les teves reaccions), si fa joc simbolic, si aten quan el crides pel seu nom...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Anna Maria » dl. juny 29, 2015 8:59 am

Bones!
Costa no preocupar-se... però no és urgent que ja parlin amb 2 anys recent fets, cada nen te el seu ritme. Això de mama i papa, en teoria ells quan comencen a dir-ho no ho diuen amb intenció de dirigir-se a nosaltres, sinó que normalment, el so "m" i el so "p" són més fàcils de dir pels nens. Que ho fa que ho repeteixin i ho assimilin per dirigir-se a nosaltres? doncs està clar, el reforç positiu que els hi fem quan ens emocionem al sentir-ho, que fa que ells ho repeteixin perquè els escoltem i estem contents. Segons dius, ja diu paraules no? doncs ja parla, i poc a poc anirà afegint paraules.
Quan demani una cosa, tu intenta dir allò que demana, reforçant el gest d'assenyalar que deu fer amb la paraula, espera a veure si ho diu sense dir-ho tu per ella, etc... molts ànims guapa!


abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Karmen
Entrades: 1
Membre des de: dv. set. 04, 2015 1:45 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Karmen » dv. set. 04, 2015 2:02 pm

El meu petit fara 2 anys a finals de mes. Ell no parla. La historia es que des de ben petit va tenir moltes otitis i no sabiem perque tantes. El pediatra no ens feia gaire cas.
Als 15 mesos va començar amb otitis i perforacio de timpa una darrera l'altre. Sempre antibiotic, sempre febre. Als 20 mesos em vaig cansar del pasotisme del pediatra i vaig anar a una pediatra privada. Aquell mateix dia li vam fer plaques i ens van enviar a l'otorrino privat. En questio d'una setmana estava operat de carnots. Es veu que eren grans com un piano. I li provocaven les otitis.
A mes, vam descobrir que no sentia be perque els mocs li omplien els conductes auditius i segurament per aixo no parlava.
Fa casi 3 mesos de l'operacio i nomes diu papa (mama no, ho va dir algun cop pero casi mai) aigua, tata,na esta, escolta, si, tic tac.....i ja molt dificil d'entendre sabata, patata, algo semblant a pilota....
Pero veig que ara que ja sent no evoluciona tant com havia previst la pediatra i l'otorrino.
A casa treballem molt amb cançons, imatges, contes...
Pero be, finalment vaig demanar hora al cdiap i ens van entrevistar. Espero que ens truquin per conençar les sessions. I tambe estic anat a logopedes privats per convinar amb el cdiap. Ahir vam coneixer un (que no va anar be perque el nen plorava quan jo sortia de la sala i no hi va haver manera) i avui tenim un altre.
A vegades em fa por que ens haguem capficat en que es un tema auditiu i en realitat hi hagi alguna cosa mes.Sempre em passa pel cap l'autisme, tot i que na m'han comentat que la sordera provoca actituts similars (no respondre, mirada perduda...)
A veure com anira.
ratalica
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 10:54 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: ratalica » dl. nov. 09, 2015 12:04 pm

Hola Gràcies a totes per l'interés. Ara a punt de fer 29 mesos parloteja molt, però molt, però res intel.ligible. Xerra molt però res amb sentit. Sembla que vol dir "aigua" a vegades. Això sí, entén les coses perfectament. Sap assenyalar parts del seu cos, obeeix ordres, imita un piló al seu pare i a mi, vol participar en les feines de casa, és simpàtic amb tothom, no es fa estrany en res, ...., però no parla!! Estem en el CDIAP però tot és tant lent i jo sincerament estic molt i molt amoïnada.
Laia Bosch
Entrades: 2
Membre des de: dg. nov. 22, 2015 10:33 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Laia Bosch » dg. nov. 22, 2015 10:50 pm

Hola maca! Mira, cada nen té el seu ritme de desenvolupament, però generalment, un infant de 2 anys ja he tenir una parla força comprensible, sobretot amb les persones del seu entorn i poder fer frases de 2-4 paraules. Caldria valorar si només mostra dificultats en el llenguatge expressiu o si també s'observen dificultats en altres àrees (imitació, atenció conjunta, comprensió, joc, relació amb els altres nens...). Jo sempre penso que és millor fer un treball d'estimulació primarenc, abans d'anar deixant el temps,ja que no sabem si és quelcom puntual o pot implicar alguna alteració en el desenvolupament. Què t'ha comentat del CDIAP? Sóc terapeuta especialitzada, si vols, envia'm un mail (lbslaia@hotmail.com) i et passo el meu telèfon. Així em pots donar més detalls de com és en general el teu fill i et puc donar la meva opinió. Una abraçada!
Laia Bosch
Entrades: 2
Membre des de: dg. nov. 22, 2015 10:33 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Laia Bosch » dg. nov. 22, 2015 10:52 pm

Els CDIAPS normalment són sessions setmanals de 45minuts. És realment molt poc! Ara he llegit tot el que comentaves: que imita, que senyala, que compren... bé, igualment, jo sí et recomano una estimulació primarencia a casa.
iPare
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dv. des. 18, 2015 12:38 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: iPare » dj. des. 24, 2015 4:10 pm

L'altre dia em comentaven d'un nen que amb 3 anys no parlava. El van dur a tota mena de terapeutes i res de res. Els pares estaven amoïnats. Però quan va començar a parlar s'expressava com un adult.

Va resultar que el nen és super dotat. Després es van adonar que portava fent coses extraordinàries desde feia temps. Per exemple, van descobrir que quan jugava amb la calculadora no en pitjava els botons aleatòriament, sinó que hi escrivia els números de les matrícules dels cotxes de tota la família.
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: lavidaesbonica » dc. des. 30, 2015 9:29 am

No és veritat que un nen amb 2 anys ja hagi de fer frases i tingui una parla comprensible.. Jo mateixa vaig trigar molt, cap als tres anys, i estimulada ho estava..i molt! I després mai he tingut problemes de parla, al contrari, sóc de lletres i fins i tot he guanyat concursos de literatura! Jaja! El més important és que el nen/a comprengui les coses, que vegis que respon al que li dius, que t'entén vaja!
La nostra filla que ara té 18 mesos només diu papa,mama, pa, i àvia (aia). I crec que va pel camí de trigar en parlar, com sa mare! Però em preocupa zero perquè és una nena suuuuper espavilada i no només ho dic jo que és poc objectiu, sinó cada pediatra que la veu.. Ja fa temps que entén quan li dius "Ves a l'habitació i porta'm això o allò altre", fa el so dels animals, imita altres sons, ja comença amb el joc simbòlic de donar menjar als ninus, etc.. Amb tot això vull dir que el fet de no parlar amb dos anys no és gens preocupant sempre que comprengui les coses i vegis que observa i respon bé.. L'àrea del llenguatge de cada nen madura a un ritme diferent!!
ratalica
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: ds. abr. 06, 2013 10:54 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: ratalica » dv. gen. 01, 2016 11:12 pm

Gràcies pels comentaris! Ara sembla que comença a dir alguna paraula que de moment costa d'entendre,però estem contents .... A veure!!
iPare
:: puça
:: puça
Entrades: 29
Membre des de: dv. des. 18, 2015 12:38 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: iPare » dt. gen. 12, 2016 11:36 am

Molt bé!!!

:)
pucpuc
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: pucpuc » dt. gen. 12, 2016 7:49 pm

Laia Bosch jo soc psicopedagoga i treballo amb autistes i tgd fa mes de 10 anys, i crec que amb els teus consells caus en l'error de molts professionals que treballem amb educació especial i es el de veure problemes greus on no n'hi ha.

No tenim prou informació per dir-li aquesta usuaria si que el que necesita es etimulació primarenca.

I d'on has tret que un nen de 2 anys "ja he tenir una parla força comprensible, sobretot amb les persones del seu entorn i poder fer frases de 2-4 paraules".

Jo tinc una filla de 2 anys i mig i ara arrencat a parlar una mica, pero ho enten tot segueix mes de dos ordres assenyala, te una empatia brutal... i t'asseguro que no l'estimulo ni l'agobio ni m'agobio.

El no parlar a d'anar acompanyat de molts altres indicadors, abans de decidir que un nen tan petit necessita cap recurs especialitzat.

Son temes que fa de mal aconseyar en un foro perque ens caldria mes informacio i veure el nen/a amb directe
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: petipe » dj. gen. 14, 2016 11:25 am

pucpuc no sé ni si llegirà el teu missatge. La Laia només té dues entrades i en una d'elles diu la professió i deixa el mail. No sé, potser ho va fer amb tota la bona intenció del món, però...

Fas bé de fer l'aclariment, segur que tranquil·litzes molts pares que llegeixen l'entrada!
Ninus
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dj. set. 17, 2015 6:12 pm

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Ninus » dj. gen. 14, 2016 8:18 pm

Bones! Ja que esteu en aquest tema a mi em preocupa... El meu té 14 mesos però és que no diu res... Ell a la seva manera parla i quan s'emociona no calla però res amb sentit.
Es fa entendre però les ordres no les acaba d'entendre. Per exemple, quan li dic que em porti algo a vegades no ho fa... No se fins a quin punt ho fa perquè no vol o perquè no ho entén...
Se que és petit però estic preocupada... Potser són les ganes que tinc de sentir-lo... Però la veritat és que no l'agobio massa!
Gràcies!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Rossinyola » dv. gen. 15, 2016 2:26 pm

Ninus, és que és moooooooolt petit!!!!
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: DOS ANYS I NO PARLA

EntradaAutor: Clara13 » dj. feb. 11, 2016 10:04 am

Hola Ninus!

Jo vaig passar també una etapa així, qualsevol cosa que feia el meu nen em feia dubtar. Per exemple, va començar a girar rodes com un boig, li apassionava, i jo em vaig començar a rallar pensant que podia ser autista. Unes setmanes després vaig veure que alguns moments del dia es tapava les orelles amb els dits o que caminava una mica de puntetes i ja estava cardíaca. Són etapes, ja pràcticament no ho ha fet més (té 18 mesos), xerra (a la seva manera) i es comunica perfectament amb nosaltres. Amb 14 mesos com bé et diuen les companyes, és encara massa petit per poder valorar. El meu a la seva edat ni tan sols deia mama i papa amb sentit. Ens va començar a dir mama i papa dirigit a nosaltres sobre els 15-16 mesos i t'asseguro que ara estem la mar de tranquils perque es fa entendre, diu bastantes paraules, assenyala, té rabietes, ens busca amb la mirada, somriu...fa tot el que és normal en un nen de la seva edat. Crec que és a partir dels 18 mesos quan es poden començar a fer les primeres valoracions però tot i així, ja veus que de vegades fan coses que ens poden espantar o preocupar que no són més que conceptes d'experimentació propis de l'edat. Estigues tranquila que no li passa res!

:ok:

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::