15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

Gatejar, caminar, correr i saltar.

mandarina@
Entrades: 3
Membre des de: dv. juny 24, 2016 12:01 pm

15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

EntradaAutor: mandarina@ » dc. juny 29, 2016 12:22 pm

Bon dia,
Sóc nova al fòrum. Quan el meu fill va fer 13 mesos i no gatejava el pediatra em va suggerir que el portes al CDIAP. En aquell moment em vaig engoixar molt. No sabia què fer.Vaig portar-lo al neuròleg i em va dir el mateix.
Ara ja fa un mes que anem al cdiap al fisio un cop per setmana,ha avançat , ja es posa de jenolls en posició de gateig però quan fa una passa, cau.També s' asseu sòl quan està de quatre grapes i vaig veien petits avenços.
No diu papa ni mama,ni tampoc assenyala.
De moment encara no li han fet proves , el Neuròleg el visitarà als 16 mesos i ens dirà el què.
Us escric perquè aquest procés m' està costant moltissim i voldria compartir amb altres mares experiencies similars.

Moltes gràcies
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: 15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

EntradaAutor: gusiluz » dj. juny 30, 2016 11:29 pm

Jo no hi patiria gens, 13 mesos es moçt aviat.
La nostra filla no va gatejar mai fins que va caminar, i va caminar sola als 14-15 mesos. Ara en té 29 i corre, salta, etc. No ha tingut cap problema, ni va ser un problema que amb 13 no gategés. El problema és que la gent i pediatres tenen molta pressa i ens fiquen la por al cos.
Amb el parlar si que va anar molt bé, en va aprendre de seguida i ara és una cotorra, però en coneixem un de 20 mesos k no diu ni papa ni mama i el pediatra no ho troba pas cap disbarat, ni els han enviat al CDIAP ni enlloc. Ja parlarà, cada nen té el seu ritme.
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: 15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

EntradaAutor: Sumsi » dv. jul. 01, 2016 10:22 pm

El Biel reptava i no gatejava i fins els 21 mesos no va caminar sol. El portem al CDIAP fa ja uns mesos per recomanació de llar perquè agafés soltura i ell camina força bé, li falta força i peu molt pla. Ànims si no gateixa tampoc no passa res, hi ha nens que caminen sense passar pel gateig
Imatge
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: 15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

EntradaAutor: Essuca » ds. jul. 02, 2016 2:19 pm

Hola Mandarina,

Aquest procés pot angoixar molt, és cert, peró pensa que esteu fent tot el que podeu, aneu el cdiap, feu les proves que us demanen, segur que si ha avançat és perquè l'encoratgeu i l'ajudeu. Així que, tot i que et pugui costar estàs fent el màxim per ell i aixó t'ha de reconfortar. I està molt bé que demanis altres mares amb experiencies similars, sempre va bé, poder desfogar-te i sentir-te acompanyada.

Un consell, per no agobiar-te més del compte, pensa en les coses que si que fa, somriu, agafa objectes, et mira, juga, s'asseu... vull dir que sovint ens centrem en el que no fa "no diu papa, no camina...." i aixó ens enfonsa una miqueta més. Tu pensa en totes les coses que sí que fa, i en el que ha avançat, potser més lent que altres peró avançar amb la vostra ajuda, queda't amb això, és molt més preocupant si retrocedeixen en les habilitats o s'estaquen, peró el teu avança o sigui que ho esteu en el bon camí, camí costós, peró aneu avançant.
mandarina@
Entrades: 3
Membre des de: dv. juny 24, 2016 12:01 pm

Re: 15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

EntradaAutor: mandarina@ » ds. jul. 02, 2016 2:36 pm

Moltes gracies per les vostres respostes,em donen molta força.Suposo que es inevitable ratllar-se però ara toca ser positiva i ajudar en tot el que pugui al meu petitó.
Avatar de l’usuari
Anna_puça
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: dv. gen. 08, 2016 9:12 am

Re: 15 MESOS NO GATEJA NI PARLA CDIAP

EntradaAutor: Anna_puça » dc. maig 23, 2018 11:02 am

Hola bonica !
Nosaltres anem a la primera visita al CDIAP aquest divendres. La meva filla sempre ha anat una mica més lenta en tema motriu. No va gatejar fins als 12 mesos. I ara te 21 mesos i no camina. Entenc la teva angoixa perfectament, jo estic igual però amb el tema caminar.
Però estem fent tot el que podem per ajudar-los.
Ànims i anem parlant per veure com evolucionen els nostres peques.
Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::