Quan van caminar?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Quan va caminar?

Als 12 mesos
52
17%
Abans dels 12 mesos
84
28%
Després dels 12 mesos
167
55%
 
Vots totals: 303
Avatar de l’usuari
Abril5
:: papallona
:: papallona
Entrades: 125
Membre des de: dt. des. 04, 2012 4:10 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: Abril5 » dc. oct. 22, 2014 3:50 pm

El meu fill va començar a caminar solet als 13 mesos, ja feia temps que agafat de les mans feia passetes o que anava amunt i avall agafant-se a mobles, etc però fins als 13 mesos no es va decidir a deixar-se anar
Avatar de l’usuari
Memer
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: Memer » dj. oct. 23, 2014 12:37 pm

A mi em dóna la sensació que sempre que es fa una pregunta d'aquestes, la gent que es llença a contestar són els que els seus fills han caminat força d'hora.
Doncs jo vull dir que segons els barems actuals, la normalitat per començar a caminar és entre els 12 i els 18 mesos.
Hi ha nadons que ho fan abans, però acostumen a ser casos aïllats.
I sobretot, hi ha molts nadons que no caminen fins als 18. Sembla ser que si als 15 no caminen ja li agafa a tothom histèria.

De fet, això que comentaveu que els nadons abans caminaven més d'hora, a mi em dóna aquesta sensació, però no sé si és cert.
Tota la vida he tingut la idea que el normal era caminar als 12 mesos. Crec que això és el mateix que ha pensat l'autora de l'enquesta, ja que les opcions són abans, als 12 mesos o després. I resulta que no, que és a partir dels 12 mesos lo normal!

Segurament hi deu tenir a veure això que ha comentat algú que abans es feien servir més els caminadors etc. Ara sembla que hi ha tendència a dir que els caminadors no són bons. Tot i això, veig constantment com els adults agafen per les manetes als nadons per fer-los caminar quan encara no ho poden fer sols. ¿No us sembla el mateix que els caminadors?
No vull posar en dubte la memòria de les àvies quan ens diuen a quina edat van començar a caminar els seus fills, però crec que també hi ha disparitats sobre què vol dir caminar. La meva pròpia besàvia, veient a la meva neboda de 10 mesos caminar amb l'ajuda d'un adult que l'agafa de les mans, ja diu "mira com camina la nena" i la nena, no va caminar ella sola fins els 14...

Doncs bé, en el nostre cas, el nostre nen no va caminar fins els 18. Hem respectat en tot moment els seus moviments, no l'hem posat mai en una posició que ell sol no pugués assolir, i menys dret. I cal dir que gairebé no s'ha pinyat mai, i si ha caigut no s'ha fet mal seriós. Feia ja molt de temps (varis mesos) que era capaç de caminar agafant-se dels mobles, i suposo que si algú l'hagués agafat de les manetes també.

volia dir que em sap molt greu que cada vegada que algú s'atreveix a dir que el seu nadó no va caminar fins als 14, 15 o més mesos, ho digui com amb una mena de vergonya i generlament s'hi afegeix una crítica (que si és una mica vago...) o calificatius com "prudent". I és que generalment sembla que dir-ho si caminen amb més de 14 mesos, ho hagis de dir fluixet, que sinó per darrere la gent ja es posi a dir coses....

En fi, que m'agradaria veure una enquesta d'aquestes amb un rang una mica més ampli i realista...
Hi ha gent que ho passa molt malament pq els seus nadons no caminen encara als 14 o més mesos, i en realitat no els hi passa res. Si tothom va "fardant" de com de d'hora va caminar el seu nadó, no ho posem gens fàcil als que ho fan més tard. A més, està demostrat que això no té cap importància, inclús ara es diu que és millor que els nadons gategin més temps i caminin més tard.

I per aquelles mares que estigueu preocupades pel tema, us recomano el llibre "Moverse en Libertad" de Emmy Pikler.
flordeagua
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dt. maig 12, 2009 8:18 am

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: flordeagua » dv. oct. 24, 2014 1:48 pm

la meva filla va començar a arrossegar-se als 12 mesos, va gatejar las 15 i a caminar soleta el mateix dia que cumplia 18 messos. I si jo estava molt preocupada sobretot cuand no es movia res.
Ara ha fet dos anys, camina, corre, puja i baixa escales igual o millor que nens que caminen desde l'any. I mai ha caigut.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. oct. 26, 2014 6:11 pm

M'encanta Memer!

La meva té 13, gateja fa 4 mesos i tot just ara fa temptatives de posar-se dreta... Així que arrencar a caminar, ella sola i sense ajuda, encara ens queda. Jo li deixo espai i que ella explori amb seguretat, res de posar-la dreta i fer-la caminar de les manetes.

Al principi anava preocupada, perque tothom sempre et pregunta (desde fa ja 3 mesos), si ja camina. Però amb el pdf d'Infància i prejudici que hi ha penjat per un post i el llibre d'E.Pickler, veig que és molt normal començar a caminar més enllà dels 12 mesos.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: numa1982 » ds. nov. 01, 2014 9:28 pm

En Pau tampoc camina, té tretze mesos i no em preocupa: va gatejant per tot i quan li interessa, s'agafa als mobles o a la paret i es posa dret. Així i tot trobo que teniu raó, la gent és molt pesada i sembla que s'hagi de justificar. Jo ara ja contesto: no conec cap adult sa que no sàpiga caminar, per tant, ja ho farà quan en tengui la necessitat.

A vegades sembla que la gent vulgui competir: qui camina primer, qui parla, qui menja trossos, qui... I, sincerament, cansa una mica que no els deixin ser nens.
Imatge

ImatgeImatge
miosmo
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dj. oct. 16, 2014 1:52 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: miosmo » dt. nov. 04, 2014 11:20 am

La meva va començar a fer passets sola als 16 17 messos ara ja camina sola... alguna vegada gateja x comoditat x casa xo na va caminant molt mes ... fs molta gracia veurels caminar x casa com si fos un adulta jajajaja
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: garota » dt. nov. 04, 2014 12:04 pm

Memer que bé que ho has explicat!

El meu fill va començar a fer passos sol als 12 mesos, als 13 ja es deixava anar més sovint sol, i fins els 14 que no va caminar segur del tot. Ara amb 16 ja corre quina por! Jejeje
Des dels 9 iMesos i pico, o 10 no ho recordo molt bé que ja caminava agafat als mobles. I dic, no ho recordo bé, jo que només fa 5 o 6 mesos, imagineu-vos la gent que té fills de 10, 25, 40 anys! Com sen'ha de recordar del tot segur? És impossible! A més, sí, amb 10 mesos potser s'aguantava dret, però caminar amb seguretat sol? Perquè no és el mateix. El meu fill va necessitar ben bé dos mesos per caminar sol amb seguretat.
I també dir, que els metges, moltes vegades no ajuden. Els pediatres fan preguntes molt concretes només mirant el nen una estonetaderes.
I que si els nens, han rodolat, s'han mogut, han fet moviments per ells mateixos, gategen, saben seure bé i sols,... Si caminen més d'hora otard noté importància.
El problema és quan no hi ha hagut un moviment previ,....
Avatar de l’usuari
Tatti
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 3:35 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: Tatti » dt. nov. 04, 2014 1:28 pm

Bones!
El nostre nen va començar a caminar sol als 17 mesos, fins aleshores gatejava i s'agafava allà on podia per alçar-se.
Avatar de l’usuari
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: montsekit » dv. des. 12, 2014 8:12 am

El Jan va comencar amb 11 mesos, creiem en el moviment lliure i mai li vem donar mans, ni dits, ni el vem animar. Ell al seu ritme 100%.
Altres coses les ha fet més tard, cada nen té el seu ritme. Per nosaltres el més important és respectar-lo i no interferir.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: nb_30 » dv. des. 12, 2014 10:53 am

La nostra filla va començar a caminar sola als 14 mesos. Fins aquell moment anava gatejant a tot arreu. Mai la vam forçar i li vam respectar el ritme.
Avatar de l’usuari
cargol
:: conillet
:: conillet
Entrades: 394
Membre des de: dj. feb. 16, 2012 6:43 am

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: cargol » dj. des. 18, 2014 8:45 pm

La nena faltaven 10 dies per l any i el seu germanet besso als 12 mesos i 2 dies
2 IAs -
1 FIV +++ 598!!
5/9 - 1era eco- hi ha dos sacs!!!
comencem un nou camí!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: Paparra » dl. gen. 05, 2015 8:32 am

La Mariola es un "hacha" en aquest sentit! Als 4 mesos ja es posava de 4 grapes, es balancejava i es llençava de cap x desplaçar-se. Als 5 mesos ja gatejava. Als 9 mesos caminava agafada als mobles o fent servir un taburet o el que fos de caminador. I als 10 mesos ja corria sola...
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: martina13 » dl. gen. 05, 2015 12:37 pm

La meva peke als 10,5 mesos caminava
Va gatejar als 6
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: numa1982 » dc. gen. 07, 2015 12:28 am

En Pau ha començat als 15! Fins ara gatejava a tota velocitat, però fa uns dies que li ha trobat el gust a això de ser bípede!
Imatge

ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Murrieta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: Murrieta » dl. març 09, 2015 10:36 pm

La nostra nena va començar a fer les primeres passetes tota sola al voltant dels 12 mesos. Des de llavors no hi ha qui la pari! :-D
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: sagmai » dg. maig 03, 2015 10:27 pm

El meu gran va començar als 16 mesos a anar sol. Va coincidir que era setembre, va recomençar la llar d'infants i els seus companys el van "inspirar".
Va ser dels últims de la classe. En canvi, amb el tema parla va ser dels primers. ?-)
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dl. maig 04, 2015 3:45 pm

Ja puc dir-ho! 19 mesos i s'ha deixat anar sola! Des dels 15 ho feia pels mobles, i fa una setmana em va agafar la mà... I en 7 dies ha deixat la mà per anar ella sola. I ara tota l'estona vol anar pel terra jeje
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
shapty
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dl. ago. 22, 2011 7:57 pm
Ubicació: Vallès Oriental

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: shapty » dl. maig 04, 2015 8:34 pm

La meva va començant gatejant cap als 8-9 mesos, cap a l'any si l'agafaves caminava de les manetes i es posava detra en els mobles. Cap als 14 mesos ja es va llençar, volia anar darrera dels nens grans en l'espai materno-infantil al que anem al poble. I ara amb 16 mesos, continua corrent darrera els grans (els que ja tenen 3 anyets) però no controla encara l'espai i quan hi ha un esglaó sol caure o aixecar molt la cama.. aixó és el següent capítol a treballar
Imatge
nmir
:: papallona
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dj. maig 24, 2012 3:23 pm

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: nmir » dc. des. 30, 2015 11:57 pm

El meu gran no va caminar fins els 16 mesos. Se'm va fer dur quan a partir de l'any ens preguntaven "encara no camina?"
Em vaig quedar tranquila quan la pesiatra ens va explicar que fins els 18 mesos entrava dins la franja habitual i que ho faria al seu ritme.
Galey
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dj. maig 25, 2017 11:00 am

Re: Quan van caminar?

EntradaAutor: Galey » ds. nov. 11, 2017 10:56 am

Aquí la renacuaja no quiso gatear ...

Nació de 7 meses pero ... Pese a ello y a que debería haber ido dos meses por detrás para todo, ya que esos dos meses acabó de hacerse fuera pero ya le cuentan como edad... A los 9 meses dió sus primeros pasos sin ayuda ...y a los 10 ya corría...

Eso sí, gatear nunca nunca ...
Ni siquiera ahora gatea ... Si debe tirarse al suelo va en plan mono, sin tocar con las rodillas al suelo.... Pero lo evita ...

Yo tampoco gateé... Dicen que es lógico que si no se desplazan gateando , caminan antes ... Sino, se acomodan al gateo...

Ahora con 14 meses ya no hay quien la pille jejeje

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::