Bolquers!

Els bolquers, el xumet..

Naethda
:: gosset
Entrades: 491
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 7:48 am
Ubicació: Manresa

Bolquers!

EntradaAutor: Naethda » ds. jul. 01, 2017 4:35 pm

Hola noies! us explico el nostre cas, a veure si alguna ha viscut alguna cosa semblant i ens pot ajudar.

El meu fill té 3 anys i tres mesos, i ja fa com un mes que guerrejem amb el tema bolquer. Al setembre començarà P3 i donat que no volen bolquers toca treure'ls.... bé, el cas es que ja fa mesos vam comprar un orinal i li vam ensenyar com anava, el vam deixar al lavabo i quan ens veia a mi o al seu pare fer les nostres coses ell també venia, s'asseia (amb el pantaló posat, però) i feia com que feia pipi/caca (fins i tot demanava paper en acabar i feia com si es netejés el cul). De treure el pantaló o el bolquer no en volia sentir a parlar, però bueno, vaig pensar que per algo es començava, que no estava malament que ens volgués imitiar.
Farà cosa d'uns mesos es va comenár a amagar quan volia fer caca, quan li veia les intencions li demanava si tenia caca, si volia anar a fer-la al vàter, etc, i em deia que no, però la feia al bolquer i d'amagat. El cas es que vaig pensar que amb aquest comportament ja demostrava que era conscient de les ganes de fer caca, i que li feia vergonya fer-ho davant de tothom, així que sense institir vam començar a treure-li el bolquer i a posar-li calçotets. Els primers dies hi va haver algun escape de pipí (com si no fos conscient que ja no portava el bolquer i ho fes sense pensar), no el renyavem, ho netejàvem, no ha passat res i au, fins fa dues setmanes o així que jugant vam aconseguir que fes caca a l'orinal... i al cap d'una estona va anar ell tot sol sense dir-nos res, es va asseure i va fer pipí!!!! Ens ho va ensenyar, estava super content, el vam felicitar.... el cas es que des d'aleshores no hi ha manera, quan per exempli li canvio el bolquer o li treiem per banyar-lo ens demana plorant que no li tregui, o que li posi un altre, i quan estem al canviador fins i tot sembla que es tapi les seves parts (com si tingués vergonya o s'estigués aguantant les ganes de fer pipí). La setmana passada el vaig convènçer per posar calçotet per casa i cada X estona li demanava si volia fer pipí, i ell que no.... però a cada estona em demanava el bolquer, a la tercera o la cuarta vegada me'l va demanant plorant i no li vaig poder dir que no.... i quan li vaig posar va fer pipí.
No sabem que va passar perquè un dia fes el pipi tot sol a l'orinal i ara no el vulgui veure, o que ens demani el bolquer... no l'hem renyat mai quan hi ha hagut algun escape, l'animem a seure a l'orinal... va a la guarderia i allà en principi no va passar res extrany amb el tema, respecten els seuse ritmes, no són partidaris de treure bolquer "perque toqui". No sé com el puc ajudar, o com fer-li veure que és millor.... (per exemple, quan està jugant i fa caca i el vull canviar, s'enfada i diu que no, i li dic que si ho fes a l'orinal no hauria de deixar de jugar perque es una estoneta petita), no ho sé, sempre he pensar que devir ser una cosa natural i que no valia la pena forçar-la però.... jo el veig que està preparat, perque bé que s'ho nota, però no vol. I no entenc perquè un dia si i l'endemà no.
He llegit per aquí de demanar-li que m'acompanyi a comprar calçotets, creieu que podria funcionar? Com més el podem ajudar? Moltes gràcies.
Imatge
Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1333
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Bolquers!

EntradaAutor: shyla » ds. jul. 01, 2017 10:46 pm

Bones, et deixo link a un post que es va obrir fa uns dies amb el mateix tema. viewtopic.php?f=21&t=53392

Jo et diria que et relaxeu, el meu fill gran deia quan tenia caca des dels 13 mesos i no va deixar el bolquer fins els 3 anys i 3 mesos, d'un dia per l'altre, no feia ni un pipi ni una caca al wc. Doncs es va llevar, va dir que volia calçotets i ara en fa dos anys i no en va portar cap mes dia ni de dia ni de nit!!
Pensa que estan provant, estan madurant, tot son sensacions noves. Si et demana bolquer no tinguis por de posar-li, no passa absolutament res, l'unic que pots aconseguir és l'efecte contrari, crear-li frustració i aversió al wc, ja que se sent forçat a fer una cosa que no vol fer o que no té del tot controlada. ánims i no li passis a ell la pressió de treure bolquers a p3, encara falten molts dies, i si arriba el dia i no ho te controlat, realment que més pots fer? És una qüestió madurativa, que no es pot forçar ja que li pot crear molt estrés. :-()-)
Imatge Imatge
Clara13
Entrades: 417
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Bolquers!

EntradaAutor: Clara13 » dl. jul. 03, 2017 6:24 am

Hola!

Sembla que parlis del meu fill. De fet no fa massa vaig pejar un post semblant per que tenim el mateix problema. El nostre també s'amaga i si el deixem despullat per casa demana que li posem bolquer quan vol fer caca. Jo li poso sempre, sobretot per que es senti respectat. Un cop posat fa caca i el canvio. De l'orinal no en vol saber res, de fet si el veu li dona una patada, així que imagina't quines expectatives tenim. Ara té 2 anys i 10 mesos, i el problema també és l'escola, que pressiona, per que si per mi fos no li tornaria a dir res fins que fos ell qui prengués la iniciativa. Ens van dir que res de bolquers al començar, no obstant, depèn de com vagi potser hi anirà portant-ne, per que el que no permetré és que sigui una experiència traumàtica per ell.

Nosaltres de moment ho hem deixat estar fins que els dos papes estiguem de vacances, que és d'aqui res. Un cop poguem ser els dos a casa començarem a provar. D'altra banda, hem comprat a Amazon una granoteta que s'enganxa a la paret tipus wc. Porta una espècie de llengüeta que es mou si li tiren el pipi damunt, com si fos un joc. Potser us serveix.

Sort!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: