trucs per treure el xumet!

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: tombarella » dl. set. 20, 2010 1:56 pm

Julyet ha escrit:L'Emma amb prou feines porta xumet per dormir, però no suporto les pressions cap als nens que volen la pipa:

1- les porten perquè els hi hem donat, i quan ja no ens interessa, fora.
2- Si a un adult que té un vici (o sigui, tots...) li dius que l'ha de deixar, que ja som prou grandets per: fumar, mossegar les ungles, prendre cafè, etc... què passaria?
3- Si un nen ho passa malament perquè li prenem la pipa, pot ser que ho necessiti per algo, no? El màxim "mal" és que se li deformi el paladar... Jo vaig haver de portar ortodòncia 3 anys, tenia les dents fatal, i mai viag voler pipa ni cap tipus de tetina.

Em sembla molt bé pactar un moment i/o aprofitar un canvi per plantejar-li i oferir-li deixar-la, però de manera "pactada". M'han agradat les vostres idees :ok:


>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

La meva filla no ha estat mai fan dels xumets i ella mateixa els va començar a rebutjar cap als 11 mesos. Ja, als 9, havia rebutjat la tetina del biberó (encara que fos de la meva llet). Però no sé què passarà amb possibles futurs fills. I que es prepari qui em digui que el meu fill o filla està lleig/lletja amb el xumet perquè se va habé un follón que no sabe ande sametío! :-((
Imatge Imatge

||*||
yaixha
:: rateta
:: rateta
Entrades: 198
Membre des de: dv. oct. 09, 2009 2:26 pm

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: yaixha » dl. set. 20, 2010 2:39 pm

Estic amb tu, cuqueta.... quan s'acaba l'adaptació???????????? ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)
Avatar de l’usuari
nini8852
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: nini8852 » dc. oct. 27, 2010 10:26 am

Hola!!!
Doncs jo també m'estic plantejant el tema del xumet per Reis. Té 28 mesos
La meva filla es molt xupetera també, ara només en té 2, però haviem arribat a tenir-ne , tots escampats al llit i sempre 1 a sobre. ella quan està cansada sempre el vol i la veus amb desfici per tenir el xumet a la boca.
Ara li començo a dir que amb tant xumet li quedaran les dents així (i jo faig una carota posant les dents de conill) i ella m'imita i em dona la pipa... però d'aquí a treure-la hi ha un tros. També fa dies que li diem que li donarem als Reis, que ja és gran i que així li portaran molts regals. Com que el meu nebot fa de patge, ja li he dit que quan ens vegi que s'acosti que li donarem la pipa. Poden passar 2 coses, que funcioni o que envii a prendre vent als Reis jeje
De totes maneres ara he encarregat el llibre que algú recomanava abans, Adeu Xumet Histories de l'Àlex. Com que a ella li encanta llegir contes, a veure si funciona.

Una veina meva em va explicar com li va treure al seu fill. Li va fer un tallet i li va posar un gra de cafè a dins i li va dir que hi havia entrat una cuca. Li va fer tant fàstic que no en va voler més. Això m'ho guardo com a últim recurs, perquè tampoc vull que agafi paranoia amb les cuques jeje

El que m'agradaria és treure-li tant de dia com de nit. Ja us explicaré quan ho hagi aconseguit!!

Salut!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Nilinuka
:: conillet
:: conillet
Entrades: 387
Membre des de: dt. gen. 05, 2010 10:43 am

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: Nilinuka » dt. nov. 02, 2010 5:47 pm

El meu nen també fa servir el xumet i, la veritat, no acabo de veure clar això d'obligar-lo d'un dia per l'altre a deixar-lo.

De fet, ell només el fa servir per dormir. Un dia li vam explicar que el xumet només era per dormir i, tot i que al principi el va demanar alguna vegada, ara ja no el demana mai.

Ara no li vull treure per Nadal perquè, pobret, li esperen molts canvis amb el naixement de la seva germaneta. Em sembla que li aniré explicant de mica en mica que ja és gran i que no necessita xumet i a veure si tinc sort i ho acaba deixant voluntàriament.

De tota manera, m'apuntaré les vostres experiències per si això no em funciona.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
juliet
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm
Ubicació: Barcelona

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: juliet » dt. nov. 02, 2010 7:08 pm

Nilinuka, pren-t'ho amb calma, si la germaneta ha de néixer dintre de poc evidentment no és bon moment.
El Roger va néixer just quan la Júlia va començar p-3 (on se "suposa" que ja no han d'anar amb xumet ni de dia ni de nit), nosaltres ho vem tenir clar, amb l'arrivada del germanet i l'inici del cole ja era prou canvi com per treure-li una de les seves coses més preciades!!
Vem esperar fins Nadal i no va haver-hi problema. :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
nini8852
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: nini8852 » dc. nov. 03, 2010 12:45 pm

Ja li he comprat el llibre. De moment li agrada, tot i que el primer dia que el va veure, es vqa ensumar de seguida de què anava i em deia: llibre nou no!!
Però ara ja vol que li llegeixi una vegada rera l'altre i em diu que si, que li donarà als Reis.... ja veurem.... Li faré fer la carta als Reis perquè faci el mateix que el nen del llibre, donar el xumet i la carta...
De totes maneres ahir record mundial, es va estar toooooooota la tarda sense pipa fins l'hora d'anar a dormir, no la va demanar!!
Imatge
Avatar de l’usuari
petit2009
:: poltre
:: poltre
Entrades: 608
Membre des de: dc. des. 29, 2010 4:58 pm

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: petit2009 » dg. gen. 09, 2011 10:07 pm

Quina bona idea el llibre... no sabia que existís... El meu fill sempre recorre al xumet quan es troba casat i s'està convertint en el seu millor amic.
De vegades al sortir al carrer li dic que em doni el xumet perque ell ja es un nen gran .... de vegades funciona però de vegades li es igual ser un bebito!!
Avatar de l’usuari
xell13
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2681
Membre des de: dv. juny 09, 2006 9:43 am

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: xell13 » dt. des. 27, 2011 2:59 pm

hola mames,
una altra que està amb el dilema de si deixar el xumet als reis o esperar encara...
el meu fill demà farà 29 mesos, i des de l'any només el porta a la migdiada i a la nit
el tió li va cagar un llibre de la tula q ja no porta xumet, i tot i que li agrada que li llegeixi no em diu pas que ell tb el vol donar als reis
avui mateix abans d'anar a fer la migdiada no ha volgut recollir les joguines, i li he dit que no li donaria ni xumet ni nino, i el tiu s'ha adormit sense!!!!!!alucinant!!!!!
petons a totes >.-<: >.-<: >.-<: :love: :love: :love:
Avatar de l’usuari
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: hiolambda » dt. des. 27, 2011 3:33 pm

Hola,

Jo explico la meva experiència. Em vaig "basar" en el que havia fet una amiga meva, sota consell del pediatra. M'ho havia explicat quan la seva filla l'havia deixat i jo encara gairebé pensaments de tenir el meu Pau jejeje

Per Sant Jordi al Pau li vaig regalar el llibre "L'Edu ja no necessita xumet". Era una història calcada al seu cas. L'Edu és un nen rosset com el meu Pau i que anava amb el xumet a totes hores. L'Edu també tenia una germaneta petita. Com el meu Pau que per aquells dies tenia una germaneta de mes i mig. Gairebé cada nit volia que li llegís aquell conte, que el vam adaptar sent "El Pau ja no necessita xumet". Bé, això per una banda. L'anàvem preparant. I també comentar que ja feia temps que li déiem que el xumet només era per a dormir. No ens en sortíem així que el deixàvem que el portés per casa. Però al sortir al carrer el deixava al moble de l'entrada. Uns dies costava més i uns altres menys, també, eh?
Per setmana santa vam marxar el cap de setmana llarg a la platja. Jo vaig agafar el xumet, però vam fer com sempre i li vaig fer deixar perquè marxàvem al carrer. Aquella nit, volia el xumet i li vaig dir... "Però, Pau, si aquí no hi és! On l'has deixat? L'has deixat a Lleida, te'n recordes?".
Se'n va anar a dormir, plorant, però es va dormir i no li va costar molt més que altres vegades.
Tot el cap de setmana va estar ben distret i no se'n recordava del xumet.
La nit de dilluns (dia de la Mona) a dimarts, com va arribar dormit a casa del cotxe, tampoc ho va reclamar, però dimarts a la nit sí. Jo ja m'havia fet il·lusions pensant que era capaç de dormir sense xumet... i em va fer molta ràbia i son pare i jo li anàvem dient "però si ja ets gran, si saps dormir sense xumet que aquests dies ho has fet bla bla bla". El nen no estava per nosaltres. Fins que li vam espetar "No n'hi ha de xumet! Se l'ha menjag un gat!". El nen es va quedar ben parat amb ulls com a plats, però no plorava ni res. I jo li vaig dir "Sí, aquell gat que trobem quan anem al cole, saps? bla bla bla" (Hi ha un solar on hi ha uns gats abandonats, de camí a l'escola). Doncs, es va quedar conforme, quedant-nos nosaltres ben bocabadats.
Vam córrer a amagar ben amagat el xumet. Algun dia s'havia rebotat i el demanava però li recordàvem lo del gat i es tornava a quedar conforme.
I, evidentment, caaaada dia quan anem al cole i veiem al gat el Pau li diu "dolent" o coses així. Aixxx, aquest gat dolent que es va menjar el xumet vermell que portava un dibuix d'un tren...

Crec que va estar relativament fàcil.
Ara, com a anecdòta. Alguna vegada li ha agafat el xumet a la nena i si veguéssiu la cara que fa quan xarrupa. Em recorda a algú que hagi deixat de fumar i un dia se'n fuma un i aprofita cada calaaaada. jejejeje
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Avatar de l’usuari
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: macri.lg » dt. des. 27, 2011 8:53 pm

A mi també m'ha fet bastanta ràbia sempre, la gent que veu el nano i li diu ohh treuli la pipa que no xerra, treuli la pipa que no li veig la boqueta, treuli la pipa que està molt lleig... No li trec mai. Ell sol l'escup quan no la necessita. M'és bastant igual si arriba als 3 anys i encara la porta.. Si el consola, doncs endavant. La culpa la tinc jo, per haver-li donat des de petit i haver pogut dormir cada nit ben tranquila com dormo. Ara, "a apretar el cul", i a tenir paciència. Resulta que quan és petit ho fem perquè així deixa de plorar i estem tranquil·les, i ara que és gran i queda "fatal" de cares a les 4 que venen a veure't el nen, li hem de treure sí o sí...

La història aquesta de donar-li als reis està molt bé, en un altre post també se'n parlava i crec que als nens els fa un cert respecte canviar pipa per carta i regals.. però si vé un germanet aprop, jo em reservaria un parell de txupis perquè us faran falta. I pel tema de tenir "pressa", d'anar pensant i barrinant com li treuré... Ells mateixos se'l treuen.. Que el deixin, crec que és una coincidència relacionar-ho amb algun fet que hagi passat.. jo crec que més que res, vé un moment que perden l'interès per posar-se'l a la boca. Des de que naixem fem una sèrie de coses i la majoria de les vegades pel nostre compte n'aprenem d'altres, agafem hàbits, els deixem... o els substituïm directament..
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible
Avatar de l’usuari
MaMiBlume
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2406
Membre des de: dt. feb. 12, 2008 1:00 pm
Ubicació: Badalona

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: MaMiBlume » dj. gen. 05, 2012 10:19 am

hola guapes!

reprenc en post pk avui és el nostre ultim dia de xumet!

sisi els reis se l'emportaran demà!
a veure com va! jo crec que a les nits costarà una mica, però que com moltes dieu en faig més jo una muntanya!
de les 4 que té ja n'hem donat una a la carta, una al pare noel i una que es va trencat i la va llençar a les escombraries... pr aquesta ultima és un tresor!! jajaja

a veure s'hi es conforma i ho asumenix ràpid! vull que quna arribi el petit a l'abril ja no li sigui un trauma veure'l amb la pipa a ell

havia pensat que els reis li portessin alguna cosa substitutiva per les nits.. ninot manteta... pr és que els ninos no els ha volgut mai! i una manteta... nose no he trobat res que em fes el pes! a veure com va ja us explicaré! :ok:
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: keyech » dt. març 20, 2012 11:35 pm

L'altre dia em van dir això de tallar la tetina però no n'estic massa convençuda, que em fa por que ho pugui trencar, engullir-se un tros i ja estem al lio!
A nosaltres el pediatra ens va dir que li hauríem de treure ja, que tenia el paladar deformat (l'Arnau és un nen enganxat a una pipa) i que això havia de ser com deixar de fumar: d'un dia per l'altre!
El meu home ha decidit que li treurem el dia del seu cumple (d'aquí a 10 dies) i jo no ho veig gens clar, encara! De fet, tinc pànic, ho juro!
Ja us explicaré com acaba això!
Avatar de l’usuari
nini8852
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 503
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:18 am

Re: trucs per treure el xumet!

EntradaAutor: nini8852 » dc. març 21, 2012 12:19 pm

torno a escriure aquí per comentar-vos al final com li vaig treure el xumet, ni reis, ni llibres..... res.

Durant 2 mesos, li vaig estar 'menjant el coco' que quan els nens fan 3 anys, les pipes s'en van, es llencen a les escombraries i no tornen més, perquè ja son grans.
I va funcionar!! Durant 2 o 3 nits estava neguitosa a l'hora d'anar a dormir, però va ser pim pam. I jo que pensava que seria un drama!!!!
També cal dir que a la meva filla se l'ha d'avisar de tot, els canvis sobtats la descoloquen. es per això que ja fa un parell de setmanes que li dic que els nens quan fan 4 anys, se'n van a dormir sols. Ella sempre havia dormit sola fins que la vaig passar al llit gran. I la culpa va ser meva perquè em feia por que per adormir-se es mogués molt i em vaig començar a estirar amb ella..... gran error!!!!

Salut!
Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::