S'aguanta la caca

Els bolquers, el xumet..

Caputxeta
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dg. març 14, 2010 1:16 pm

S'aguanta la caca

EntradaAutor: Caputxeta » dc. març 21, 2012 10:06 am

Hola a tots i a totes,

Com que sempre m'han servit molt els vostres consells i comentaris, volia demanar-vos ajuda respecte als problemes que tinc amb la meva nena gran amb la retirada del bolquer.

Li vam treure el bolquer el juliol passat, quan tenia uns 2 anys i quatre mesos, més o menys. La veritat és que el pipí el va controlar de seguida i fins i tot el feia al vàter directament sense ni tan sols voler fer servir l'orinal. Ara bé, amb la caca va ser una altra història. No la volia fer ni al vàter ni a l'orinal. Des del principi que simplement no la volia fer. Sempre que té ganes de fer caca se l'aguanta i intenta evitar que li surti! Si la veiéssiu és que fa patir de veritat! Creua les cames com una desesparada per no anar de ventre. Aquest abril farà 3 anys i em fa por que vagin passant els dies i que la cosa no se solucioni. Cada dia acaba fent caca (poqueta) i en principi sense dolor, però això sí, contra la seva voluntat. Vam anar al metge fa cosa d'un parell de mesos i ens va dir que simplement havíem d'esperar que canviés de xip i que fins que no ho fes, el tema no es normalitzaria. Però a mi això no em serveix de res, veig que cada dia la cosa va a pitjor i que cada cop s'està angoixant més pel tema. Ja no podem anar al parc, a la biblioteca, al teatre o a fer qualsevol activitat sense pensar que en qualsevol moment pot ser que tingui ganes d'anar de ventre. A més, ella pateix perquè se n'adona que els altres nens la miren i que està fent una cosa que no és "normal". No vull ni pensar què pot passar l'any que ve quan comenci l'escola! Per acabar-ho d'adobar, l'octubre passat va tenir una germaneta i tinc la impressió que això també ha perjudicat en el tema, perquè des d'aleshores la cosa s'ha agreujat. M'estic plantejant d'anar a un psicòleg i tot. És que fa patir molt, la veritat.

Algú s'ha trobat en aquesta situació? Algun consell? Fins i tot vaig comprar-li un llibre que parlava del tema perquè es motivés i res, no va funcionar. Si algú sap d'algun psicòleg de Girona que em pogués ajudar, també m'aniria bé. De totes maneres, m'han comentat que fins a 4 o 5 anys no es pot considerar que necessita ajuda psicològica.

Gràcies a tots!
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: S'aguanta la caca

EntradaAutor: Menudeta » dc. març 21, 2012 10:36 am

El pediatra no t'ha dit res més? jo he sentit que molts nens s'aguanten la caca perque tenen estrenyiment i els fa por fer-se mal, altres que fan una regressió per algun motiu i se'n tornen a fer però potser ella no vol fer-se-la damunt, has probat de oferir-li el bolquer? a mi no em sembla que sigui anar enrera però la veritat es que no en tinc experiència ja que la meva nena és molt petita encara. No crec que la sol·lució sigui porta-la al psicòleg ja que és molt petita i als 3 anys molts nens no tenen controlat el tema del control d'esfinters i no es considera un problema fins als 6 anys.

Quan dius que la fa igual es perque ja no pot aguantar més o per que feu alguna cosa?

Deu fer patir però encara és petita.
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: S'aguanta la caca

EntradaAutor: Maroa » dc. març 21, 2012 11:21 am

A nosaltres ens passava una cosa semblant i ho vam solucionar amb els dibuixos animats. A ella li encanta mirar la tele i li fem xantatge pur i dur. Quan toca fer caca (cada dos dies al vespre) li plantem l'orinal davant de la tele i vinga, a mirar els dibuixos amb el cul a l'orinal. Es relaxa i l'acaba fent. I si no apreta o diu que no vol, doncs dibuixos fora. Segur que pensareu que no és gens pedagògic però us asseguro que és l'única cosa que ens ha funcionat! :***:
Tampoc et pensis que va ser així de fàcil d'un dia per l'altre però al final ho hem aconseguit amb molta paciència i molts Teletubbies! >.-<:
Avatar de l’usuari
winnymas
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dj. feb. 18, 2010 9:29 am

Re: S'aguanta la caca

EntradaAutor: winnymas » dc. març 21, 2012 12:54 pm

Hola,

a la meva filla li vaig treure el bolquer a l'agost. Primer s'aguantava el pipi i la caca i no en feia fins que li posava el bolquer (és a dir a l'hora de la migdiada i al vespre). Quan li posava als 10 min d'estar al llit em cridava perque volia dir que ja s'havia fet el pipi i la caca a sobre (però això vol dir que des de les 9 del matí s'ho aguantava fins a les 13 h i de les 17 h fins a les 21 h).
Vaig pensar que l'havia de motivar i li vaig fer un mural. Primer vaig dibuixar una nena asseguda a l'orinal i li vaig posar la seva fotografia, a més també hi havia una cuadrícula on hi haviem d'enganxar gomets cada vegada que veia pipi a l'orinal. Evidentment aquest mural estava a la cuina, en un lloc que tothom ho veies i que fos totalment accessible per ella. I quan teniem 3 o 4 gomets li donavem un tall de xocolata (li encanta!!). I clar, quan li va agafar el truquillo el seu objectiu era enganxar el gomet i anar sumant per obtenir la xocolata!!.
Un cop va tenir assumit el pipi, i ja quan havia iniciat la guarderia (on li van treure el bolquer de la migdiada), varem tenir el problema de la caca. Va estar-se 3/4 dies sense fer-ne, fins hi tot li vaig posar un supositori de glicerina per veure si feia efecte però se l'aguantava!! I vaig tornar a fer un altra mural i gomets i premis (xocolata, anar a benerar a la cafeteria, anar al parc dels ànecs.... etc). I també fa funcionar!!! Jo crec que és qüestió de motivar-los (o al menys amb la meva va funcionar així!!).

Ara però, tinc el problema del bolquer a la nit. Fa qüestió d'1/2 mesos feia tongades de dos dies seguits sense que se li escapes.... però des d'aleshores res de res. Potser a l'estiu tornor a fer-li un mural a veure si la motivo i li puc treure el bolquer definitivament!!!

A veure si et serveix d'ajuda!!
Imatge
Caputxeta
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dg. març 14, 2010 1:16 pm

Re: S'aguanta la caca

EntradaAutor: Caputxeta » dc. març 21, 2012 11:16 pm

El pediatre em va dir que simplement havíem d'esperar que ella fes el canvi de xip i ja està, però a mi em fa patir perquè se li infla molt la panxa de la raconada que té. Fins i tot ara quan en té ganes diu "nooooo" perquè no li surti. Al final n'acaba fent però perquè ja no pot retenir-la més. També vam provar això de l'orinal mirant la tele però no va acabar de fer efecte. També he intentat que s'assegui al vàter després d'esmorzar i de sopar per veure si així la fa, però ja m'ha dit que no vol fer-ho i no la vull pressionar massa perquè ella ho passa malament amb tot plegat. Segons ella, si s'asseu al vàter o l'orinal no li surt res. Al principi també la motivàvem amb una compensació (xocolata, galetes...), però hi va perdre l'interès. Sobre el bolquer, no el vol veure ni en pintura, però al vespre li posem aquelles calcetes que de fet són bolquers, però a ella no li venem així, és clar.
Buf, ja no sabem què provar i el problema també és a l'hora de canviar-la! No es deixa canviar fàcilment!
Suposo que ha d'anar madurant, però a mi el que em preocupa és que, tot i anar de ventre poquet cada dia tingui acumulació i això li sigui perjudicial per la seva salut.
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: S'aguanta la caca

EntradaAutor: Bita » dj. març 22, 2012 9:23 am

Hola Caputxeta i benvinguda al Soc Petit,
Tal com descrius la teva nena és com si describisis la meva, exactament igual, afegit que només pesa 11 kilos es menudeta, i això la feia menjar poc, bé això ho sabem ara que ja ho tenim encarrilat, i la veritat és que la nena ha fet un tomb, sembla una altre i tot, menja pels descosits que abans.... impossible, està contenta, no tant rondinaria, continua sent una trapelleta però això ja anava de sèrie neujor:-) neujor:-)
jo t'explico el que em fet, cada nen és un mon i potser el que ens ha servit a nosaltres a la teva no li va bé.
Els antecedents... el nostre fill gran va fer el mateix, amb ell varem triar la opció de la maduració, que fos ell i blablabla blabla, total que ens vam trobar que amb 6-7 estavem exactament igual i aleshores sí que va ser dur.
amb la peque ja veiem que anavem per el mateix camí i no volia tornar a passar pel mateix, (no jo ella), perquí llegueixi i no sapiga de que parlem, estem parlant de nens que no son restrets sino que s'aguanten la caca i poden arrivar a tenir MOLT aguante, proveu vosaltres el proper cop que apreti la cosa no anar al lavabo neujor:-) impossible, ells ho aconsegueixen, el problema és quan físicament aquest bolus ha de sortir, és de proporcions ...i això sol provoca fisuretes, morenes que fan que encara resulti més dolorós el procés evacuador, fatal.
La peque aguantava tant que es quedava "traspuesta" feia por i tot, no sabies si feia caca o paria :ufs:
Al lio, un cop consultat amb la pediatre i descartant productes que creen bolus, vam optar per l'Eupeptina, son uns polvets que del que es posa una cullaradeta petita a la llet i es disol, això ho feiem dos cops al dia, a ella el que li provocaba eren ganes d'anar al lavabo i que el bolus no fos tant compacte.
Aquest efecte laxant, al principi semblaba que funcionava perque li creava urgència però continuava aguantant.
Aleshores vam passar al plan B, supositoris de glicerina per lactants.
Els supositoris no es recomanen fer-ne us de manera sistemàtica, només per a casos puntuals d'estrenyiment.
En aquest cas era una mica diferent, el que feiem a una de les dues tomes de llet, normalment la de la tarda que estavem a casa amb més tranquilitat, era, donar-li la llet amb l'eupeptina, i quan notavem que tenia urgència, posar-li el supositori, que al final feia dues funcions , la laxant i la lubricant.
Això sí ja et dic que nosaltres vam arrivar un moment tal, que la prioritat era que fes caca, com i on fos, i fent-li moltissimes festes quan ho feia, això inclou fer-la a sobre, normalment mai al lavabo, perque això implicava per ella dolor, si estavem fora, i veiem que tenia caca, directament un bolquer , per no haver d'estar preguntant- tens caca? NOOOO vols anar al lavabo? NOOOOO.
Llibertat total per fer-ho com ella pogués.
Els supositoris a la caixa hi anaven 15 (crec ) van durar un mes, o sigui no els possavem cada dia , només quan veiem que estava apurada (que sortiria la caca) si no li veiem urgència no li possavem.
Amb els supositoris él que vam aconseguir era que fes la caca sense dolor i que regules una mica el transit, més o menys cada dos dies. un cop acabat amb els supositoris, vam continuar amb l'eupeptina i amb això normalment en tenia prou, el que ha costat més és tornar a establir els hàbits del lavabo i l'orinal per fer caca, i ara puc dir que ja va ella voluntariament a fer caca al WC >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: estem TANT contents.
Ara és una altre nena!!!! i se li estant possant unes galtones : lasito :

Veig que tens una petitona abrilera'09, passat a veurens al post dels abrilers, ja veuras que moltes estem igual i també amb peques nascuts aquest 2011 :ok:
Caputxeta
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dg. març 14, 2010 1:16 pm

Re: S'aguanta la caca

EntradaAutor: Caputxeta » dj. març 29, 2012 9:26 pm

Gràcies per explicar-me la teva experiència! Potser haurem d'acabar fent una tàctica com la vostra. La meva també acaba traient unes boles descomunals i spre pensem que com s'ho ha fet! No sé com pot tenir allò tan gegant a dins.
Buf, pel q dieu us ha passat amb les dues criatures? Ja cal que em prepari amb la petita, a veure si farà el mateix.

Sí,és de l'abril! De fet, tinc moltes esperances posades en el fet de fer 3 anys. M'han dit q molts maduren de cop. A veure si canvia de xip.
Gràcies pels comentaris! A veure com evoluciona tema!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::