Està preparat per treure el bolquer?

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: carbasseta » ds. març 15, 2014 10:45 pm

L'aina wns ha mullat el llit algun dia i per sort no ha estat greu, pero et recomano un protector de matalas impermeable, q n'hi ha. Per cert moltes felicitats a la teva filla!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
papallona84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. set. 09, 2011 6:12 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: papallona84 » dg. març 16, 2014 8:05 pm

Hola noies!!
Doncs l'Arnau des de fa uns mesos q m'avisa de quan fa caca o pipi,jo la veritat que no li havia donat gaire importancia fins q parlant amb una altra mare em va recomanar de comprar un orinal i provar de seurel quan mho digues xq tot i q es aviat podriem anar provant.
Doncs be fa uns dies ja va fer el seu primer pipi i avui ha fet la seva primera cara >.-<: >.-<: >.-<: jeje
Ha estat ell q m'ha dit:"caca" jo li he dit que si tenia caca i volia anar al lavabo ,m'ha contestat que si i se'n ha anat directe cap alli ,doncs ha estat seurel jo he sortit i m'he esperat darrera la porta(sempre q fa caca s'amaga mai la fa davant meu jeje es curios oi?) doncs de seguida m'ha crdiat i havia fet la caca jajajaja mai hauria dit q em posaria tan contenta de veure una caca jiijiji.
Ara ell te 20 mesos n el vull forçar ,anirem fent aixi q quan m'ho digui el portare .

Us volia explicar la experiencia petonets guapes
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Miska
:: puça
:: puça
Entrades: 24
Membre des de: dv. abr. 11, 2014 4:10 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Miska » dv. abr. 18, 2014 9:46 pm

Ostres!! El meu peque té vora 2 anys i li hem comprat un orinal ben xulo perregalar-li el dia del seu aniversari perquè veig que ens passa com a tu papallona84, que abans de fer caca m'avisa i després comença a fer força!!
Per altra banda el pipi no l'avisa mai...però bé, tampoc el vull forçar així que ja veurem com va reaccionant!!
Ja us explicaré.

El que tinc molt clar és que no el forçaré si no el veug preparat!!

Jo sóc partidaria d'anar provant i si veusque no és el moment deixar-ho per més endavant!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Takita » dl. maig 05, 2014 8:03 pm

Hola noies! Nosaltres havíem pensat en començar amb l'operació bolquer amb la meva filla, però aquest mes de maig anirem al càmping tots els caps de setmana i això em tira enrere, perquè tot i tenir el lavabo aprop, no és el mateix que estant a casa; així que no sé si ajornar-ho una mica o començar un dilluns i que així que tingui l'hàbit quan arribi el cap de setmana. Aix, no sé què fer...
Avatar de l’usuari
leta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: leta » dj. maig 15, 2014 5:37 pm

Hola noies!
Jo ja he prescindit dels bolquers, per fi!! :content: :content: :content:
Li vaig treure per setmana santa i als dos dies ja només teñiem une scape... I a la setmana ja el demanava! Ara ja va sola al lavabo sense dir res... :love:
La caca ja és un altre tema...
Des d'ahir que ja no porta bolquer a la llar per fer la migdiada :***:
Aixi que tard però segur, ara sí que estava prou madura com per a fer el pas! :ok:
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: carbasseta » dg. maig 18, 2014 11:45 pm

Felicitats leta! Tot arriba, acadascu quan esta preparat/da ;-)
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: toska » dl. maig 19, 2014 9:21 am

La meva per fi li varem traure el bolquer, va ser el cap de setmana passat, i els dos primers dies van ser un desastre, vaig pensar que no ho aconseguiríem, però el dilluns només una escapada, i després d'una setmana hi ha alguna vegada que la caca no hem arribat a temps (però per que l'ha fet toveta) però per la resta tot molt bé, tant la caca com el pipi. Ja se que és gran però ara ella està preparada, abans no. :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: carbasseta » dt. maig 20, 2014 8:47 pm

Enhorabona toska!!!!
Gran? L'important es q estigues preparada ;-)
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
leta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: leta » dt. maig 20, 2014 8:53 pm

Toska, la Clara en meñys de 15 dies fa els trs... Ara tocava i estava preparada, abans no! :ok:
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: toska » dc. maig 21, 2014 8:41 am

Si jo penso això que més val esperar que estigui preparada i es igual l'edat que tingui.

La llàstima és que l'inici de l'escola si que et marca un tope però em sembla molt trist haver de forçar a un nen si quan esta preparat tot va tant be!!! Per nosaltres i per a ell..
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
elpoma
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: elpoma » dc. maig 28, 2014 5:47 pm

Hola a totes!!

Nosaltres fa més o menys 1 mes que li vam treure el bolquer a l'Aina. Doncs ho portem a mitges, els pipis els aguanta però no els demana, i clar hi ha moments que se li escapen. Però en general bé, li agrada portar calcetes, i tenim reductor pel wc i ella el col.loca, s'asseu, fa el pipi, baixa, s'eixuga, es puja les calcetes i els pantalons. Però la caca... és un altre tema. Se la fa a sobre i ella diu que la caca es fa a les calcetes. No hi ha manera. En cap moment ens hem enfadat ni res amb ella, i sap el que fa, perquè s'amaga cap a un racó. Ahir vam parlar amb la seva professora i també ens diu que estava preparada quan li vam treure però que es tant tossuda que no li dóna la gana. En el fons penso que li vam treure una mica massa aviat, però al setembre començarà P3 i ens veiem "obligats" a treure-li.
M'agrada llegir que molts dels vostres fills/es també els hi ha costat més o menys, perquè pel meu voltant només sento que en 4 dies ja ho tenia superat i molt bé, i això em fustra una mica, penso que l'he obligada a fer una cosa per la qual ella no estava preparada i això em té preocupada perquè no vull crear-li cap trauma.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Violeta » dc. maig 28, 2014 8:46 pm

Entenc la teva preocupació, a P3 sembla que l'esfínter ja ha "madurat" i no volen ni veure els bolquers...en fi...pot ser que li hagis tret abans d'hora, normalment quan se'ls treu el bolquer i estan preparats en pocs dies ho agafen. En el teu cas jo tornaria a posar bolquers i ho intentaria altre cop d'aquí a un mes, si està més preparada no et costarà gens. Jo amb el Jan ho vaig fer al juny (de fa dos anys), ell encara no tenia els 3 anys (els feia al desembre) però començava P3, i en pocs dies ja ho tenia superat. Ànims!
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
Eimy
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Eimy » dc. juny 18, 2014 7:49 am

Hola noies,

la meva filla fa dos anys que ja no porta bolquers de dia, però sí de nit, fins aquesta nit passada, la primera sense bolquer. Ha estat ella que se m'ha plantat i m'ha dit prou, no vull més bolquer. El problema és que no ha tret quasi mai el bolquer sec, sinó tot el contrari: amb 2 o 3 pipís. He comprat protector pel matalàs i jo m'he posat el despertador per anar-la mirant, perquè té tos i mocs i no vull que dormi molla. A les 3h estava seca, però a les 5h ja se l'havia fet i ella dormint sobre moll tan panxa :ufs: jo pensava que potser es despertaria, però no. L'he portat al wc, n'ha fet una mica i he canviar a ella i el llit.
Com ho heu fet vosaltres? creieu que és bo que la desperti, per exemple cap a les 3h per a que faci pipí? El meu home em diu que si ho faig així li estic allargant el fet que el seu cos es doni compte que té pipí i es desperti per ella sola,...
No sé com fer-ho i tinc por que s'allargui molt la cosa,...

Molts ànims a totes en treure bolquers, cada nen/a té el seu ritme i no s'ha de forçar a ningú, quan estiguin preparats doncs se'ls ajuda i se'ls treu. A la meva filla la van forçar a treure'l des de l'escola bressol, em vaig discutir amb l'educadora, molt malament. La conseqüència va ser un restrenyiment molt bèstia, perquè em deia que la caca era dolenta,..., a sobre la renyaven quan s'ho feia sobre,..., en fi, ja ho ho vaig explicar llavors.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Takita » dg. juny 22, 2014 9:09 am

Hola noies,
Després d'alguns pipís a la gibrelleta de l'escola i algun esporàdic a casa, ahir vam començar amb l'operació bolquer. Li vaig posar calcetes al matí i va tenir 3 fuges; anava a fer pipí a la gibrella, però només feia una miqueta i després, la resta se li escapava, així que vaig optar per provar amb els bolquers calceta que tan bon resultat m'havien donat amb l'Arnau. D'aquesta manera, encara que una part del pipí la fa al bolquer no queda mullada i va estar molt contenta d'anar fent pipí a la gibrelleta. Inclús va fer una caca! Mica en mica i al seu ritme. A veure com ens anirà avui! :ok:
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: sagmai » dt. jul. 08, 2014 7:36 pm

Nosaltres hem començat aquest cap de setmana, te 25 mesos. A sigut a suggerencia de la llar. Molts nens de la classe ja havien començat i nosaltres erem dels ultims....
De moment el pipi l'anem controlant, no demana pero nosaltres l'anem acostant a l'orinal cada tant i fem una festa quan fa diana.
Ara, la caca, malament. Crec que la seva ment encara no relaciona que el pipi i la caca es fan al mateix lloc.
Despres de molts mesos sense rentar a ma, he recuperat la meva pastilla de sabo Lagarto :-).
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: carbasseta » dt. jul. 08, 2014 11:15 pm

Eimy, l'aina encara se n'ha fwt algun mesos despres de treure-li, pero despertar-la a vegades es un drama i tampoc fa el pipi, aixi que vaig optar per tenir cura amb el sopar icontrolar-la de mes a prop. Poc a poc! Anims nenes!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
meirinish
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dg. set. 16, 2012 6:17 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: meirinish » dl. jul. 28, 2014 12:24 pm

Hola mamis... veig que aquest és un dels temes estrella...

Nosaltres comencem a estar una mica desesperats! Tenim un petitó de 24 mesos, va fer els dos anys fa 15 dies.

Al prinicipi, ja fa uns mesos, vam començar a posar-lo al wc abans de la banyera per la nit i pel matí, i va començar a fer el pipi quan el posavem >.-<: però clar, amb el bolquer igualment tant de dia com de nit. Arrel d'això i de que a la guarde ens van dir que comencéssim a treure-li, fa cosa d'un mes ens vam aventurar....

I de moment... malament :ufs:

Hem aconseguit que controli més a l'hora d'aguantar-s'ho (cada 1 o 3 hores) però no ho demana MAI!!!! També algun dia hem aconseguit que faci caca, però igual, no ho demana MAI. com he dit portem un mes així i és molt frustrant perquè per molt que li expliquem no hi ha manera... aran hem de marxar de vacances i ens fa por, perquè anem a fer ruta i km's i em temo que haurem d'estar parant cada 2x3 a posar-lo a l'orinal...

Quan pel què sigui no l'hem posat a l'orinal en una estona, es queda quiet, mirant-se les cames i fent-se el pipi a sobre o la caca.

Des de la guarde ens han dit que creuen que és que ell és vago en aquest sentit, ja que a nivell psicològic és bastant madur i coordina ja molt bé i raona moltes coses, però amb això no hi ha manera.

Hem tingut algu apisodi de nervis i de voler-li tornar a posar el bolquer i esperar uns mesos més, a veure si hi ha més sort, però tenim por de confondre'l i llavors empitjorar la situació.

Mamis que us ha passat això, algun consell?????

Gràcies!!!!!!! ;-)))
Mmarta
:: granota
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dv. jul. 31, 2009 5:45 pm

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Mmarta » dl. jul. 28, 2014 2:10 pm

Hola,
el meu consell és que li tornis a posar. No crec que el confonguis, sinó el contrari, ell estarà més relaxat, perquè ara no entén ben bé què li esteu demanant.
Treure el bolquer no és com treure el xumet, requereix d'una maduració de l'infant. I aquesta maduració, el "estar preparat" la demostren a través d'algunes senyals que ens van donant:
- tenen capacitat per dir pipi o caca.
- s'adonen quan van bruts i els molesta.
- juguen amb els ninos a posar-los al wàter.
- volen mirar quan els papes o germans en fan.
- el bolquer està sec durant força temps.
- veiem que s'amaguen, fan força, es "concentren" mentre fan pipi o caca al bolquer.
No ha de reunir tots els ítems.
Cada nen i nena és diferent, tot i que alguns als 2 anys estan preparats, d'altres no ho fan fins els 3 (o més).
Pots ajudar-lo, acompanyar-lo.. però sense nervis ni presses. No serveix de gaire posar-lo cada x minuts, t'estalvies de canviar més roba i fregar terres, però ell no arriba a tenir la necessitat de fer pipi, de sentir que té la bufeta plena. Acaben aprenent-ho, però més com un ensinistrament, no com un aprenentatge...

Bé, és un procés, que si es fa quan toca i amb calma i respecte, no costa gens. Ja sigui estiu o hivern.
Per cert, no comparteixo el comentari de l'educadora del teu fill de que sigui "vago"...
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: jllt » dt. jul. 29, 2014 7:15 am

Meirinish, que té dos anyets... Puf, cada cop em posa més malalta aquesta pressa que tenim en treure bolquers, ja suposo que potser ho fas influïda pel que et puguin dir a la guarderia però... dóna-li temps!! Cada criatura és un món i si bé n'hi ha alguns -pocs- que als dos anys o fins i tot abans ja controlen, això no és el més habitual. I evidentment que si no està preparat, li pots tornar a posar el bolquer sense cap problema. Arribarà el dia que ell estarà a punt, això està clar. Se'l pot ajudar i explicar-li tot, però com em va dir a mi la pediatra dels meus fills, n'hi ha que són molt espavilats i decideixen ells quan estan a punt, no nosaltres.

La meva experiència: tinc dos fills i a tots dos els he tret el bolquer als tres anys justos (d'acord, no han anat a guarderia cap dels dos, no he tingut cap pressió, ho he fet seguint el seu ritme, tornant a posar bolquers quan he vist que no estaven a punt). El nen ho va demanar ell, la nena no ho demanava però ho vam intentar, després de dos dies fent-se tots els pipis a sobre, a partir del tercer dia perfecte. Altre tema va ser la caca: el nen se la va estar fent a sobre un any i mig, la nena vuit mesos. Ara tenen quatre i cinc anys i tot això, que em va portar molts maldecaps i moltes preocupacions i angoixes, en contra sempre de la tranquil·litat que m'inspirava la pediatra quan li ho comentava, es veu lluny, lluny, lluny. Tot arriba! Dóna-li temps, que és molt tendre!!
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Està preparat per treure el bolquer?

EntradaAutor: Violeta » dt. jul. 29, 2014 9:10 am

Estic d'acord amb el que t'ha dit la Mmarta, l'esfínter és un òrgan que ha de madurar perquè l'infant el pugui controlar, fins que no hagi madurat, per molt que traiem el bolquer no aconseguirem res més que angoixar-nos i, sobretot, angoixar-lo a ell. Hem d'esperar el temps que faci falta, és ell qui ho decidirà, no nosaltres. Sovint els forcem a fer coses que ells farien per si sols si els donéssim el temps necessari (com per exemple caminar).

Pel tema de l'escola bressol, jo diria a les educadores que el teu fill encara no està preparat, que el seu esfínter no ha madurat i que vols esperar el temps que ell necessiti. Això ho han de respectar si o si, per això ets la seva mare.

Per cert, la Bruna té 2 anys i 4 mesos i no la veig gens preparada per treure-li el bolquer, o sigui que m'esperaré el temps que faci falta, no tinc cap pressa, així ens estalviarem patiments i rentades de roba...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::