no vol fer caca al vàter

Els bolquers, el xumet..

cuketa17
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: cuketa17 » dg. feb. 16, 2014 8:28 am

Hola noies! A verue si hem podeu ajudar, perque jo ja no ser que fer...... Tinc una nena de dos anys i mig i fa un mes que li vem treure el bolquer. El tema pipi en dos dies estava controlat, inclos per la nit, pero la caca ja es un altre tema..... No la vol fer ni al vater ni a la gibrelleta i s'ho fa cada dia a sobre i, a mes, ara va estrenyida, que no hi havia anat mai. Algun consell perque no s'ho fagi a sobre? Hem comprat contes, cançons....

Gracies!
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: jllt » dg. feb. 16, 2014 10:45 am

Doncs mira, jo et diria que paciència, que encara té molt temps per endavant... I t'ho exemplifico amb el cas dels nostres crios. El nen va estar un any i mig (sí, ho has llegit bé, un any i mig) fent-se la caca als calçotets. Ho vam intentar tot, però fins que ell no va decidir que la faria al vàter, no ho va fer. Et pots imaginar que vaig passar temporades ben angoixada i desesperada... A més, sobretot al començament, també s'aguantava la caca i passava dies sense fer-ne, per això al final vaig decidir que no li diria res per fer-la a sobre, que la qüestió és que la fes. La seva pediatra sempre se me'n reia, i ara penso que amb tota la raó del món... I la nena ha estat sis mesos demanant bolquer per fer la caca, perquè no la volia fer per a res al vàter. I ara la fa al vàter... però només al vàter de l'escola!! No vol saber res de fer caca al vàter de casa i bé, he decidit no trencar-m'hi gaire el cap, ja li arribarà el dia que canviarà el xip i la farà també al vàter de casa.

Per tant, jo l'únic que et puc dir és que no t'hi amoïnis, pots anar intentant el sistema de premis, però l'important és que no deixi de fer caca, i si durant un temps necessita fer-la a sobre, no és cap pecat ni significa que vagi endarrerida, ni que tingui cap retard.Té dos anys i mig, només... Es més, jo he arribat a la conclusió que aquest tema de la caca és molt més habitual del que es comenta, perquè clar, no queda gaire bé dir que el meu fill es fa la caca a sobre (què pensarà la gent?! serà tontet??!?!?!), però t'asseguro que n'hi ha la tira... Mira, jo a la nostra pediatra, quan estava tan desesperada, li deia: Com pot ser que tan espavilats que són en tantes altres coses, els costi tant d'entendre que la caca s'ha de fer al vàter!! I sempre em contestava: precisament ho fan perquè són tan espavilats. I tal dia farà un any.

Ànims, i res de dramatitzar-ho, no n'hi ha motiu i tot arriba!
cuketa17
:: puça
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: cuketa17 » dg. feb. 16, 2014 1:14 pm

Gracies jllt! Un any u mig! Mare meva! Jo tambe he obtat per dir-li que la fagi, encara que sigui a les calcetes, perque si no, esta dies sense fer-ne i despres te mals de panxa. Espero que entengui aviat que l'ha de fer al vater, perque el que ho porta pitjor es el meu mari. Ell si que esta desesperat!!!!!!
Gràcies de nou i intentarem tenir paciència!
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: bertian » dg. feb. 16, 2014 2:15 pm

cuketa!! La Berta va deixar el bolquer a l'estiu, el pipí molt ben controlat, però la caca ja és un altre tema. Només la vol fer al bolquer, a l'orinal només li ha fet 2 vegadees i ja ni me'n recordo! AR hem optat per no agoviar-la més i quan diu que té caca li posem el bolquer i ja està, perquè quan li insistíem en què la fes a l'orinal va començar a aguantar-se-la i vam haver de comprar supositoris perquè llavors tenia mal de panxa.
Ara fa caca dia si dia no al bolquer, té 2,5 anys, ja tindrà temps! jo no m'amoïno gens!! ah! per cert! i és una nena la mar d'espavilada! (es nota que sóc sa mare, oi?)
ELE
:: granota
:: granota
Entrades: 235
Membre des de: dj. gen. 16, 2014 12:34 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: ELE » dg. feb. 16, 2014 9:02 pm

Paciencia pq ho acabará fent al WC! es questio d temps...no dramatitzar i a mi el sistema de premis m va funcionar mb! I oli d parafina si restrenyiment!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: Ponioleta » dl. feb. 17, 2014 10:27 am

Hola
al nostre fill li vam treure el bolquer una mica més tard, als 3 anys. Els pipis genial (tot i que a la nit encara en porta però comença a llevar-se sec alguns dies).

La caca ens ha passat el mateix. No la vol fer al wc. Vam tenir alguna etapa de restrenyiment perquè no la volia fer enlloc. Ara hem aconseguit que la faci al bolquer. Quan té caca, demana bolquer. Li posem, la fa, el netegem, i au. De tant en tant li pregunto si la vol fer al WC però sempre em diu que no. Però no el vull forçar perquè crec que és pitjor. Prefereixo esperar, anar-li dient, o que ell vegi (al cole per exemple) que els altres nens fan la caca al WC etc).

I paciència.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
caracola
:: poltre
:: poltre
Entrades: 632
Membre des de: dl. ago. 16, 2010 12:33 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: caracola » dl. feb. 17, 2014 10:30 am

Hola noies!

Aquí unaltre mare amb problemes amb la caca, he de dir que el meu petit ja el mes vinent farà 3 anys, els pipis controlats, ara, però ens va costar lo nostre, el probleme era que no volia rés, ni wc, ni orinal, ell tranquil.lament s'esperava a l'hora de la migdiada que li posavem el bolquer per fer-ho tot, i clar, inclús vaig parlar amb la pediatra, perque em feia patir, és tirava potser 4 o 5 hores sense fer pipi i dic a veure si ara em farà infecció... però jo deia si és capaç d'aguantar, significa que ell sap el que ha de fer, però rés, finalment després de 3 mesos de patir ho vem aconseguir, una vegada va fer el primer pipi al wx ja va estar controlat.
I ara, pues la caca igual, ell espera a la migdiada que toca el bolquer i aprofita, però m'ho prenc amb més calma, dic mira, és qüestio del mateix, el primer dia que la faci al wc ho controlarà, perque a sobre no se la fa mai, dic ara, quan faci menys fred li treure el de la migdiada i a veure que passa...
Quina paciencia.... a mi el que m'amoina més és que al setembre començara l'escola, i ja no podrà portar bolquer, però ja sabeu que aquests menuts canvien molt d'un mes per unaltre.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
petitanuria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 70
Membre des de: dt. gen. 15, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: petitanuria » dl. feb. 17, 2014 10:46 am

Hola cuketa17,
estic d'acord amb totes. El millor és paciència i donar-li suport, i sobretot no renyar-lo, ni castigar-lo ni enfadar-se, ni males cares ni retrets quan s'ho faci a sobre. A vegades costa, a mi m'ha passat amb la meva filla, pq netejar caca dels calçotets i de les calcetes no és gaire agradable (almenys per mi).
La meva petita ho va aconseguir amb motivació, a ella li faltaven 2 o 3 mesos per fer els 3 anys ( i ja anava a l'escola pq és del desembre, o sigui que cap problema si van a l'escola i encara no controlen, a mi no em van dir mai res). Li explicavem que quan ens fem grans ja toca fer caca al WC i que si durant la setmana feia caca al WC aniriem a la festa dels súpers. Doncs tu, aquella setmana la pitjor de la seva vida totes a les calces...i clar...no va anar a le festa. nosaltres ens pensàvem que no li faria ni fred ni calor pq no sabia el que s'estava perdent però clar tampoc podíem fer marxa enrera. Doncs mira, oli en un llum, a partir de llavors cap caca a sobre fins avui.
Mai saps el que els pot motivar i en algun moment, per ells sols fan un "click" i canvien el xip. Jo crec que és qüestió de paciencia i viure-ho amb normalitat i tots acaben madurant. N'hi ha que ho controlen en 4 dies tot junt i d'altres que tarden una mica més, però tot és normal.
ànims i ben aviat veuràs que ho tindrà controlat.
PANXUPACTE CERCADORES TARDOR:petitanuria :-()) ,Magar :-()) , Kith20 :-()), sergem, irem, perla24 :-()) ,
laurita6 :-()) , Laia80 :-()) , Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()) , petita83, copina :-()) , xity :-()), melicanyella :-()), marga_2, jpg1980 :-()) , lula1 :-()) , ximhy :-()), dolceta85, mym, lalama :-()) , pruneta30


Imatge
Avatar de l’usuari
eulalia1980
:: poltre
:: poltre
Entrades: 660
Membre des de: dg. juny 06, 2010 8:31 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: eulalia1980 » dt. feb. 18, 2014 11:25 am

Bon dia!

Doncs jo em sumo el club. Li vem treure el bolquer el passat estiu quan tenia dos anys i mig, aquesta setmana passada va fer els tres anys i la caca encara se la fa a sobre. EStem una mica desesperats perque son 8 mesos així i veiem poca millora. El que ens ha funcionat una mica era el sistema de premis quan aconseguiem que ho fes al WC, pero tampoc massa. O sigui que em sembla que poc podem fer, tenir paciencia.

ànims a totes
Imatge
Avatar de l’usuari
Ayrs
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1824
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 9:47 pm
Ubicació: Molins de Rei

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: Ayrs » dv. maig 02, 2014 3:22 pm

Hola!!
He passat amb el meu petit el que esteu explicant aquí. Jo acabo de tancar aquest tema (la meva experiencia, no el tema del forum) i no hauria estat el mateix si no hagués llegit experiències d'altres dones, totes elles aconsellant paciència i pronosticant que en el moment menys pensat es sol·lucionarà.


Va deixar el bolquer pels pipís prop dels 3 anys, va ser força fàcil, de fet no recordo ni necessitar anar amb roba de recanvi. Però es negava categòricament a fer caca enlloc que no fos el panyal. Ha estat així durant uns 8 mesos.
Fa un parell de mesos va accedir a fer-ne al lavabo si no erem a casa, en tenia moltes ganes i no tenim bolquers disponibles (no em portavem a sobre, també perque es veiés una mica amb la necessitat, però a casa sí li possavem sempre que ho demanava, com dieu, millor panyal que pressionar i que s'estrenyi...). Un cap de setmana, just fa un mes, vam ser a una casa rural. Allà va demanar fer caca al lavabo. Vam fer molta festa i em va demanar un premi (no sap res!). Li vaig dir que el premi li donaria quan portés moltes vegades fent caca al lavabo de casa, que li compraria una joguina que portava temps demanant. Un cop a casa si em demanava el bolquer li deia que la fes la caca al váter que així tindria la joguina.. Al principi molt bé, durant tota una setmana o 2 va anar tan content al wc a fer la caca, després va fer una mica de baixón i insistia amb el bolquer, li deia que aleshores es quedaria sense joguina, es queixava de l'amenaça però ho feia al lavabo de mala gana. Allò no em va agradar perque era el que volia evitar, així que quan va passar 2 o 3 vegades, vaig amagar els bolquers a veure com reaccionava. I la veritat molt bé, en veure que no hi havia, ell mateix va anar al lavabo a fer-la sense posar cap problema. Alguna vegada més (una o dues) m'ha dit de mirar si hi havien bolquers (com si apareguessin i desaparaguessin del calaix màgicament) i quan mira i no els veu es va cap al lavabo ben conforme, però ara ja ho tenim ben superat.
ImatgeImatge
Imatge
afrodita11
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dg. des. 11, 2011 7:38 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: afrodita11 » dj. maig 15, 2014 5:29 pm

Hola a totes!!!
Una altra que està amb el mateix problema. Ara fa quinze dies que li hem llevat el bolquer al nostre fill, que ara té dos anys i mig. El pipi molt bé, amb dos dies ho va controlar, però la caca no hi ha manera. Ell sempre se la fa damunt, no vol seure a l'orinal ni al WC enlloc.
De moment tenim molta paciència i hem intentat explicar-li que l'ha de fer al bany, però res de res. També ho hem intentant oferint-li un premi i res de res. Jo crec que és un tema mental. Vull dir, que per alguna raó no la vol fer,.... A més, el problema és que fa molt poca caca, perquè jo crec que quan li vol sortir estreny el culet perquè no li surti. I es clar, dues o tres vegades al dia en fa un poquet, més que res es taca. I és un rotllo haver-lo de canviar tantes vegades!!!!
Pel que he llegit imagino que com altres coses hem de tenir paciència i esperar. De moment volem tornar a l'homeòpata a veure que ens diu.
Res, a veure com evoluciona. Una abraçada a totes i gràcies per compartir els vostres testimonis.
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: jllt » dl. maig 19, 2014 2:50 pm

Us envio un missatge d'ànims a totes les que esteu passant per aquesta situació. I des de la meva perspectiva, només us puc dir que és qüestió de paciència, no hi ha més. Amb els meus dos fills ho vaig provar tot, TOT, i ja havia dit més amunt que el nen va estar un any i mig fent-se la caca a sobre, i la nena ha estat vuit mesos demanant bolquer per fer caca. Ara ja ho tenim superat i sembla mentida que ja gairebé ni me'n recordi...
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: Tutty29 » dg. oct. 26, 2014 1:53 pm

Jo tinc un nen de 34 mesos i fa 1 mes que l'hi hem tret el bolquer durant el dia i super be, tema caca em passa com vosaltres, que se la fa a sobre, pero llegint-vos vec que no soc la unica, aixi que sera questio de paciencia!!
Avatar de l’usuari
powerpuff_girl
:: pantera
:: pantera
Entrades: 847
Membre des de: dt. març 02, 2010 3:52 pm
Ubicació: Barcelona

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: powerpuff_girl » dl. nov. 10, 2014 10:42 am

Jo tinc una teoria... en general no dominen del tot fins que comencen P3 que és quan interioritzen més les rutines. És como la mili que li dic jo, estan acostumats a anar al bany en uns moments del dia, regulen els seus ritmes etc. Per suposat dependrà del nen, els que siguin de finals d'any els hi costarà més, però parlo en general del que he vist a P3, l'experiència amb les meves filles i molts amics. Fixeu-vos que aquest any al casal d'estiu uns quants de P3 tenien escapes (molts ja havien fet els 4 anys o estaven a punt de fer-los) perquè les rutines són diferents.

L'experiència amb les meves filles, exactament igual que la vostra. Amb l'agravant que la meva filla gran va estar ANY I MIG (desde els 18m als 36m aprox) QUE NO VOLIA FER LA CACA AL BOLQUER. És a dir, ella portava el bolquer però va començar a no voler apretar i vam passar una temporada llarguíssima horrible, anava restreta o de cop i volta mig diarrea, quan notava que li sortia la caca apretava les cames i mig plorava perquè no volia que sortís... òbviament no em vaig plantejar treure-li el bolquer, no mostrava cap interés a casa i tot i que a la guarderia em deien que allà si anava alguna vegada al lavabo (només pipí), jo sabia que era per la gràcia d'imitar, les rutines etc. Al final li vam treure a l'Agost (3 anys i 2 mesos) pensant que quan comencés el cole ja s'ho trobaria, no volíem deixar-ho pel Setembre però com no la veia preparada tampoc tenia ganes de passar-me tot l'estiu netejant. I efectivament va ser així, pipí controlat en 1 setmana, caques seguia igual. Va acceptar bé anar amb calces i no va tornar a demanar bolquer, però el problema de la caca continuava i no volia ni orinal ni wc. Va ser començar el cole i oli en un llum! Allà pràcticament no ha tingut cap escape de res. Pel que us dic, imagino que és una fàbrica de anar fent coses una rera altra i estan tan capficats que ho fan per inèrcia. A casa una altra cosa... ha tingut escapes i escapes petits fins aquest estiu amb 4 anys. Mica en mica ha anat demanant la caca però mig curs ens hem passat que a casa se la continuava aguantant fins al final.

Amb la petita el procés ha estat diferent, ella des de l'any i poc ja avisava quan tenia pipí o caca però per mi era una burrada treure-li tant petitona axí que ens vam esperar a l'estiu que feia 2 anys i li vam treure amb 2 anys i 2 mesos aprox. Pipís controlats en uns pocs dies, caques va estar un mes que un dia les feia totes a l'orinal, un altre dia se li escapaven totes, a l'endemà mig-mig... vaja el més normal. Però en començar la guarderia mica en mica ha canviat i fa exactament com la germana, apreta les cames quan nota que li surt la caca i es posa amagada en un cantó amb cara de no puedorrrr (és super graciosa, li preguntes si té caca i diu "noooooo" amb una veu de patiment :-D :-D ) i la tira endins tot el que pot. A la guarderia alguns dies accepta seure al wc i apretar, altres dies ella mateixa hi va i fa caca, i molts dies fa com a casa, intenta que no li surti i no deixa que la toqui ningú fins que se la fa a sobre.

Què faig amb la petita? Doncs quan la veig que està tota patint intentant no fer caca, li explico que no tinc més calces ni pantalons i que anem al wc perquè així no ens tacarem. Intento motivar-la que vagi amb algun nino o llibre o cotxe o el que sigui perquè després li ensenyi la caca i si aconsegueixo que s'assegui (diria que un 50% de les vegades) m'hi estic una bona estona entretenint-la perquè si fos per ella no apretaria encara que tingui la caca a mig sortir. Però tot aquest show ho faig per mi per rentar menys calces, sé que per molt que ho faci ella no anirà al wc per iniciativa pròpia fins que estigui preparada, que pot ser el mes vinent, a l'estiu, o (segurament) quan comenci P3.

És super normal, li passa a gairebé tots els nens de entre 2 i 3 anys que conec!!!!! I crec que el fet que ho acabin fent no té a veure amb la nostra actitut (enfadar-nos, passar del tema, premiar, amenassar...) sinó amb la seva maduresa. Ho hem de fer com un joc, celebrar quan ho fan bé (això ho veig una tonteria però a la guaderia ho fan i sé que li agrada, doncs no em costa res fer el teatrillo), intentar animar-los a que ho facin sempre que poguem, però sense males actituts.

Que ho saben fer eh... i perfectament... però són així de tossuts (i molt bebès encara, també és cert) ;-)
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Anna Thaís
Entrades: 1
Membre des de: ds. oct. 31, 2015 7:08 pm

Re: no vol fer caca al vàter

EntradaAutor: Anna Thaís » ds. oct. 31, 2015 7:17 pm

Hola a tots, tinc una filla que ja va a P3 i no vol fer caca al lavabo...ja portem 6 mesets fent-la al bolquer...però s'ha acostumat a fer-la només quan jo li dic...va Thaís que hem de fer caca....
Ella em diu que la caca ja la farà un altre dia al lavabo...però aquest dia mai arriba....i ens diu que no la vol fer al lavabo pk es farà un susto.
El Doctor ens diu que no cal dinar importància....però clar estem una mica cansats del tema.
Com heu acabat resolent la situació amb els vostres fills?
Gràcies
Anna

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::