Transició al llit gran!

Els bolquers, el xumet..

Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Transició al llit gran!

EntradaAutor: Arual83 » dc. jul. 16, 2014 11:36 am

L 'Emma està apunt de fer els dos anyets :love: i voliem aprofitar aquest agost per fer el canvi del llit bressol a llit gran. zz:-)

ELs meus pares ens donen el llit que ha utilitzat el meu germà fins fa poc, es un llit nido de 90 amb escritori. Està molt bé. És alt i gran.

Però amb el meu home pensem que igual li costarà, a més el llit és alt i pensàvem en potser comprar un llit d'akest d'ikea de tampany nen que son baixets, per usar aquest un parell o tres d'anys i llavors ja passar al llit gran.
També pel fet de que tingui més espai a l'habitació.

COm ho vau fer vosaltres?
Experiències, consells??
Com va resultar el canvi al llit gran?


Moltes gràcies a totes!
Avatar de l’usuari
princesa_ballarina
:: pantera
:: pantera
Entrades: 858
Membre des de: ds. ago. 28, 2010 3:55 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: princesa_ballarina » dc. jul. 16, 2014 2:23 pm

Nosaltres vam pasar de collit a llit-nen-ikea a la seva habitació ;) Quan tenia dos anys i 3 mesos (aprox).
Va anar superbé! Vam comprar-li l'habitació i allí hi jugaba, explicavem contes al llit,... Quan s'adormia al cotxe o cotxet, el posava al llit aquest (i no al bressol de collit) aíxí quan es despertava estaba a la seva habitació, després li anava preguntant si volia dormir la migdiada..un dia va dir que si i allà la feia. Després li vaig preguntar una nit i també va dir que si!! Vaig pensar... aquesta nit dormirà un parell d'hores i vindrà amb nosaltres... doncs res! es va despertar a les 7 del mati!!!! >.-<:
Des d'aleshores no ha tornat al nostre llit, només el cap de setmana si volem que allargui una mica o fer-nos mimos :love: .
Peeeeerò: m'estic amb ell al seu fill fins que s'adorm (de matinada hi ha diez que també)...i clar! És petit!! jo sóc menudeta però entro justeta i sovint pensó....perquè no vam comprar-ne un de gran!!?
Per l'autonomia aquest petit va molt bé, però si hagués d'escollir altre cop, agafaria un de baixet de normal amb barana! M'hagués estalviat dormir fent un tetris amb les cames i els braços i alguns conjunts de llençols! :ok:
Crea'n, regals personalitzats. http://creanregals.blogspot.com.es/


Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: Tutty29 » dc. jul. 16, 2014 6:19 pm

Jo el meu nen el vaig passar de collit al llit gran als 22 mesos i cap problema, potser al aprofitar al fer canvi de pis va ajudar i al veure que tenia una lliteta de fusta, super content.
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: Arual83 » dc. jul. 16, 2014 7:00 pm

Moltes gràcies!

L' Emma dorm molt be al bressol però li va petit. també ens ajudarà pel que comenta la princesa-ballarina del tema de portar-la a dormir. Ara sempre cantem cançons de bressol amb ella a coll en el balanci una estona i llavors ella sola diu a dormir i la posem al bressol. Tenim ganes d'estirar-nos al seu llit i cantar o explicar contes estiradets. Serà mes còmode per tots!

Gràcies noies!
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: melibea80 » dt. set. 16, 2014 2:42 pm

Wola!

La nostra nena encara és petita, té 15 mesos, però estem pensant en anar provant a posar-la en un llit normal. Potser quan provem veiem que no està preparada, però el bressol ens fa ja una mica de por perquè "trepa" com un mico i ja no es pot abaixar més del que ja està. A més, crec que li queda una mica petit i cada dos per tres se li queda la cama entre els barrots, encara que estigui el protector.

A internet està ple de vídeos de nens que surten i entren del bressol ells solets. Què voleu que us digui, prefereixo no pensar quants cops hauria de caure per arribar a dominar la "tècnica" de trepar i sortir. Quina bojeria.

Per una banda em fa pena treure-la de l'habitació, però no cap un altre llit a la nostra, impossible (crec, ho hauria de veure ?-) ). Estic pensant en comprar un llit petit de l'Ikea i tallar-li les potes per fer-lo llit a ras de terra (no en tenen cap model que ja vingui així). Penso que la transició serà més fàcil si pot entrar i sortir sense problemes del llit i no hi hauria perill de caigudes. La seva habitació té una porta de seguretat infantil i no podria sortir per tota la casa de matinada :-D

Com ho veieu? Alguna experiència en nens de 15 a 18 mesos que hagin passat a llit? Penseu que hauríem de gitar-la sempre allà quan el tinguem o fer només la migdiada i anar provant a poc a poc?

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: Cayena » dc. set. 17, 2014 8:37 am

Melibea jo encara no em plantejo passar-lo al llit gran ni a la seva habitació perquè només te 14 mesos i fa molt de pit a la nit i per mi el collit amb llitet en sidecar és la solució ideal, però la meva germana va passar al nen gran al seu llit cap als 16/18 mesos també perquè el bressol ja li anava petit i el que va fer és posar un llit petit d'Ikea, el més baixet de tots, i va comprar dos matalassos, un pel llit i l'altre el posava al terra a sota per si queia el nen :ok:
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: melibea80 » dj. set. 18, 2014 1:05 pm

Gràcies cayena!

Jo la vaig tenir en sidecar fins que es va començar a posar dreta, a partir d'aquell moment ja no sabia com fer-ho... deixar-la en sidecar sense barana i que rodolés al nostre llit? Ho veia perillós per les caigudes (com ho feu vosaltres?). Posar i treure la quarta barana cada cop? Una mica complicat, perquè el nostre bressol no estava pensat per a això... Així que finalment vaig posar la quarta barana i des d'aleshores dorm al meu costat, amb el matalàs en la posició més baixa. Però no és gaire baixa....

També la posem entre nosaltres dos quan ens ve de gust o quan està malalta o fem un dia especial, però no acabem de dormir bé del tot ningú dels tres i per tant no és una opció.

Ja no pren pit, clar, això també canvia la cosa.

Així que ara penso en canviar-la a llit arran de terra (és molt bona idea això dels matalassos però crec que no caben, així que tallaria les potes) però suposo que costarà que entengui que no és un lloc per jugar, i que s'ha de quedar allà i no pot anar jugant per tota l'habitació... Serà més fàcil si al principi la deixem allà quan ja estigui quasi adormida perquè es desperti al seu llit, com heu comentat, no?

Per una altra banda, em fa molta pena que no estiguem tots junts a l'habitació i potser és que la que no està preparada sóc jo :)
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: Vampirets » ds. set. 20, 2014 10:44 am

Melibea, nosaltes les vam passar al llit a aquesta edat també, pel mateix motiu: les vaig enganxar escalant els barrots del bressol!

Vam comprar uns llits petits d'ikea amb molt poca barana, i cada nit omplia el terra de coixins. Al principi queoen sovint però amb tots els coixins no es feien mal ni protestaven ni res, i al cap de poc temps ja li van agafar la mida i ja no queien gairebé mai.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: Takita » ds. set. 20, 2014 11:28 am

El meu fill dormia molt bé al bressol, però el vam canviar al llit quan havia de néixer la seva germana; vam comprar un llit d'Ikea i, tot i que posàvem tot de coixins a terra, amb la mitja baraneta que porta el llit, no va caure mai. Els primers dies baixava del llit, perquè li feia gràcia i perquè era una cosa que al bressol no podia fer, però s'hi va acostumar molt ràpid.
Avatar de l’usuari
bronte68
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 554
Membre des de: dc. des. 01, 2010 2:14 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: bronte68 » dt. set. 23, 2014 2:59 pm

Melibea, es una pena tallar-li les potes al llit, no t'ha plantejat posar el matalàs directament al terra?? Jo tinc una amiga que ho va fer i els va anar mooolt bé. És una altra opció!

Em sembla que per evitar el contacte directe amb el terra fred, hi posaven una catifa.
24/12/10 Inici RA 28/06/11 Beta 168 -POSITIU!
19/07 1a Eco - 11mm i batec!! 24/08 Eco 12 set-Plec Nucal i TS OK 28/10 Eco morfològica - Perfecte!!!!

17/01 Que aviat has vingut LIA (32+6 setmanes) - 1,760 Kg i 40 cm

Imatge
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: melibea80 » dt. oct. 21, 2014 1:58 pm

Hola!

Finalment hem comprat un llit d'Ikea i és molt baix, tant que hem decidit no tallar les potes com vau dir, queda molt bonic com està. Ella sap pujar i baixar, sempre li dic que ho faci per on no hi ha barana i de moment així ho està fent. Però penso que una caiguda per on està la barana (la que venia amb el llit, que és baixa però suficient per evitar que rodoli mentre dorm) tampoc no seria molt dura. Li poso el puzzle aquest de goma a terra per si de cas i s'hi poden posar coixins o el que sigui.

Però només ha fet tres midgiades puntuals. Li agrada el seu llit però per mirar-lo jejeje

A més ha estat amb refredats, virus i tot el pack guarderia al complet i ara que comença una mica més de fred em fa molta pena que dormi a l'altra habitació sense nosaltres tota la nit. I encara demana aigua durant la nit.

El que tenim molt en compte és controlar sempre que no estigui sola al bressol desperta, perquè llavors és quan li ve "la inspiració" de voler sortir trepant... La deixem quan té molta son i la treiem tan aviat com es desperta...

Quan comenci la transició us comentaré! :-)
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: melibea80 » dv. nov. 14, 2014 11:18 am

Bueno, jo continuo explicant per si en algun moment a alguna mami o papi li serveix...

Com que al bressol continua trepant cada cop que pot i a més es pega molts cops al cap amb les barres perquè li queda una mica estret (tot i que hi ha protector), seria ideal que dormís ja al seu llit. Però això de dormir a una altra habitació ni li agrada a ella ni "m'emociona" a mi... Comprovat. A més ja fa fred, m'agrada tapar-la de nit, m'agrada que sigui al costat quan demana aigua o té mocs... Vaja, que no estem preparades, especialment jo, està vist que és així.

Total, que aquesta nit li he pegat moltes voltes i al matí he fet un canvi: he posat el llit d'Ikea petit al costat del nostre llit, tipus collit, i la barana a la part de fóra i veurem què passa avui. Espero que així:

- Evitem el perill de que caigui amb impuls des de dalt de la barana del bressol (encara el deixarem a l'altra habitació un temps per si de cas)
- Es vagi acostumant a no tenir baranes ni controlar l'espai amb cops al cap :-:)
- Es vagi acostumant al llit abans de dormir a la seva habitació
- I tots puguem fer aquesta transició sense presses ni angoixes

Funcionarà? Li agradarà? Descobrirà com fer alguna altra trastada i haurem de tornar al bressol i a estar amb mil ulls perquè no trepi? ?-) Ja us contaré!
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: Arual83 » ds. nov. 15, 2014 7:11 pm

Nosaltres finalment vam.fer canvi a llit gran a finals Juliol. Un llit alt de 90 (es nido) i barana. Aeks primers dies deia aquest llit no gusta! I ens estiravem amb ella i feia voktes i més voltes, li costa momt agafar el son. Entre vacances i tot fins a fibals de setembre no.és va normalitzar tot. Ella ara està encantada, no baixa del llit sense permís i si el te sap baixar sola i be. Mai ens ha caigut i li encanta que ens estirem.juntes a explicar rl conte i a fer mimitos fins que s adorm!

És.com tot, els canvis fan respecte, xo tot acaba.sortin be!
sagmai
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dv. juny 08, 2012 11:59 am

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: sagmai » dc. des. 31, 2014 11:12 pm

Nosaltres el vam passar a llit gran als 16 mesos, en un deseperat intent per veure si dormia millor (un fracas :ufs: ).

Era el mateix llit de baranes que es del tipus progressiu i afegint unes peces creix fins a llit de 90x200 cms. Vam comprar una superbarana per acoblarla si no cada nit acabaria a terra.

Va anar molt be PER NOSALTRES ja que l'adormim explicant contes estirats amb ell, i amb el llit gran hi cabem tambe >.-<: .

Li va fer molta il.lusio estrenar llit de "nen gran".
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Transició al llit gran!

EntradaAutor: martina13 » dc. des. 30, 2015 7:20 am

Hola noied reactivo el post!!
La.meva filla te ara 25 mesos i a casa dorm en un bressol.convertible de 70x140 k es prou gran
La.cosa es k ala.casa k tenim fora el bressol es de viatge i ja no hi cap i hem fet el camvi a un llit de 90 ( a mes dorm amb els seus cosins lo qual x ella es la juerga ideal)
Els meus dubtes venen de si a barcelona a casa ferli tambe el canvi a llit gran perque portara totes les vacamces de nadal dormint en un llit gran
La pregunta del millon: a on heu comprat i quin tipus de matalas heu comprat??? Espuma he sentit k x tant petits ja va be i son mes barats
K teniu visaltres a casa?

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::