Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Violeta » dt. maig 19, 2015 7:02 am

Kabbissa, a mi m'encanta perquè es treballa des del respecte als infants i a les famílies, imagino que n'hi deu haver bastantes com aquestes...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: melibea80 » dg. maig 24, 2015 4:46 pm

Hola de nou!

Doncs efectivament des de que hem deixat que ella ens avisi sense estar preguntant, sembla que molt millor.

- Primer vaig dubtar si tornar a posar-li el bolquer, com us vaig dir, després de que va passar el primer dia i mig de control total i el segon dia i mig de zero control
- Finalment vaig optar per seguir fent petits intents de deixar-la a casa sense part de baix i posar-li bolquer només per dormir i sortir al carrer
- Vaig anar posant-li calcetes per sortir al carrer si la sortida era curta, i anar fent diverses sortides curtes amb la premisa de que abans de sortir de casa fèiem pipi les dues.
- També vaig decidir que si feia poc que n'havia fet, encara que tornéssim a sortir, només li preguntaria si en tenia sense demanar-li que seiés. Si contesta que no, no insisteixo.
- Els primers dies algun escape (un d'ells a una botiga), ara fa dies que cap.
- Aquestos últims dies quan es desperta al matí demana que li treguis de seguida el bolquer i seure al seu wc per fer pipi, jo al·lucino
- Per casa ja no li recordem que cal que ho demani (tot i que aquest matí hem patit perquè portava 4 hores que no feia res i ens ha semblat molt). Ella sola ve a dir-nos que en vol fer, o bé en fa i ens diu que ja ha acabat. Això sí, abans de sortir seguim insistint una mica perquè ho faci.
- I el millor és que per primera vegada s'ha despertat de la migdiada seca i només despertar ens ho ha demanat, això sí que m'ha deixat de pedra!

Ara ens queda veure el tema caca. Per ara aprofita abans de dormir, quan li posem el bolquer. Crec que encara no se sent còmoda per fer-lo al wc. Crec que per ara ens saltarem el pas de les calcetes d'aprenentatge, les heu fet servir? Val la pena?
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dg. maig 24, 2015 5:40 pm

Molt be, Melibea!! És veritat que és sorprenent :D
(Crec que ho és pq no acabem de comfiar en lo fàcil que és quan son ells els que ens marquen el ritme ;) )

El nostre no volia (però gens) que li posessim bolquers de nit, i vam estar una bona temporada posant-li un cop s'adormia. Durant aquesta temporada sí vam fer servir els bolquers-calceta, però perquè eren més senzills de posar i treure sense que ell s'adonés massa.

La pediatre a la que vaig preguntar, em va dir que si el nen ja estava preparat per dormir sense bolquer, que no allargués massa el treure-li el bolquer de nit. (Allò d'esperar no se quantes nits de bolquers secs. En el nostre cas, sempre es despertava mullat).

Així que un dia em vaig atrevir i va dormir sense. Més perque ell demanava dormir sense bolquer que que jo cregués que podriem tenir nits seques.
Ell encara es desperta algun cop de nit per fer un glop de llet, així que al principi vaig estar molt al tanto i quan el sentia moure's inquiet o que volia bibi, aprofitava per preguntar-li "tens pipi?".
Va funcionar bastant be (algun canvi de llit, però no massa), fins que de cop, es feia pipi dia sí dia també.
Haviem de canviar de llit, i ho vam fer. El llit nou li va molar tant, que el vaig sentir dir-se "aquí no" abans de dormir-se la primera nit. Els pipis de nit es van acabar :D
Be, segueixo pendent i si el noto inquiet i ell no es desperta encara vaig jo a preguntar-li si te pipi. De tant en tant no el sento fins que ja s'ha fet pipi, però son pocs dies. Normalment es desperta ell.

---

Tot aquest rotllo per dir-te que estigues al tanto i comfia en ella, que ja t'anirà marcant el pas :-)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Cayena » dl. maig 25, 2015 8:44 am

El meu peque té ara 22 mesos i des de Nadal avisa abans de fer caca, fa un temps també avisa del pipi. Molts matins es lleva amb el bolquer sec.
Fa una semana vam anar a Ikea i a la secció infantil va veure les gibrelletes i va agafar una la va posar al terra s'aseu i diu "aquí pipi si!"
Vam flipar. Es va voler endur la gibrella i òbviament, la vam comprar. En arribar a casa es va baixar els pantalons i es va seure, però quan li vam voler treure el bolquer va dir no no no!
Total, que s'aseu a l'orinal amb el bolquer, despullat no vol... jajaja
A la nostra guarderia ja estàn treient els bolquers als nens de juny (parlem de nens que no tenen ni dos anys) i ja ens han insinuat que aprofitem els senyals que dóna el meu nen, però dic jo, si no vol seure sense bolquer, és prou senyal de que encara no està preparat!
Quines presses!!!
Per ara el que fem és deixar-lo sense bolquer a la tarda, una estona abans del bany, però ni s'apropa a la gibrella...
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: melibea80 » dl. maig 25, 2015 9:57 am

Cayena, doncs si vosaltres no el veieu preparat que no forcin! La meva és de juny i de moment res, encara estan fent algunes proves amb els de gener/febrer, em sembla. Què curiós això de l'ikea! Nosaltres tenim aquesta també, la verda i blanca que té dues parts... Estic contenta de no haver-me gastat més en un wc supersònic perquè aquest fa la seva funció perfectament i es baratíssim.

Bé, anit es va tirar dos pets i li vaig dir que si tenia caca la podia fer també al seu wc... així com deixant-ho caure ijiji I va dir que sí, va seure una bona estona (normalment sempre seu i acaba ràpid i vol marxar a jugar). Allà es va estar xerrant sola i cantant... Fins que li vaig dir "has fet caca o què?" i em diu "no sé!". Havia fet pipi i unes boletes. Em va sorprendre que estigués tan còmoda com per seure tanta estona i crec que la clau és que nosaltres li hem tret importància al procès i s'ha vist còmoda. Crec que aplicaré el mateix raonament per a altres coses, deixar-la fer!

Kabissa, tens raó, el ritme el marquen ells i si t'adaptes tot flueix i ningú s'ho passa malament.

Aquesta nit a les tres de la matinada s'ha despertat plorant i em deia que el bolquer "li picava" (que ja he entés que és la seva forma de dir que li sobra). Li he preguntat si volia fer pipi al seu wc i mig adormida m'ha dit que sí! N'ha fet i ha seguit dormint amb el bolquer tan tranquil·la. Ara bé, al matí quan s'ha despertat el tenia mullat, no sé si ha seguit fent pipis de nit quan estava ja més profundament adormida o si ha sigut el primer del despertar, perquè ja no ha volgut fer-ne. Així doncs, de moment seguiré observant si ella vol dormir amb o sense, podem provar a la migdiada uns dies i que ella ens digui. La sort és que parla molt i ens pot explicar prou bé el que vol i el que no.

Avui no tenia cole, crec que demà que torna els comentaré tots els progressos que hem fet i els diré que també la vagin animant a fer el pipi al wc (com que és tímida, tinc por que tingui vergonya de demanar-ho). No sé com voldran coordinar-ho.

Moltes gràcies noies! M'heu ajudat molt a que tot sigui molt més fàcil!
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: martina13 » dl. maig 25, 2015 9:23 pm

Cayena a la meva li passa igual jeje que vestida s'asseu i diu " mama pipi i caca aqui" pero despullada no vol
navann
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dg. set. 22, 2013 5:18 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: navann » dt. juny 16, 2015 2:55 pm

Bones!!
L'Abril va fer 2 anys al gener, en la revisió la pediatra em va dir que esperes a Setmana Santa, ho vai preferir perquè no la veia preparada, però a vegades és cert que els pares no els veiem mai preparats. De totes maneres des de Nadal vem comprar un adaptador pel lavabo i li vem explicar per a que servia, a vegades demanava la caca i li posavem sense èxit, segurament ho feia per jugar.

Va arribar Setmana Santa i vem començar l'operació bolquer amb un èxit rotund, la caca no, però el pipi sí. Després d'una setmana vem marxar de vacances, i tot i que ens vem endur l'orinal, s'ho va començar a fer tot a sobre. Mica en mica va tornar a retenir el pipi, però des de llavors no la tornat a demanar, ara ja fa dos mesos.
L'Abril és extremadament tossuda i ara es nega a seura a la gibrelleta, només hi va quan es lleva al matí, després de dinar i després de sopar, la resta del dia no vol fins que no se li escapa una mica i llavors accedeix a seure i acabar de fer el pipi. Al matí va a la llar, allà hem diuen que va bé, però arribats a aquest punt estic començant a desesperar i el que no vull és enfadar-me amb ella.
Encara que sempre he sentit a dir que és contraproduent tornar a posar el bolquer jo li he dit a l'Abril i ella em diu que sí, que vol bolquer.
Penseu que hauria de posar-li el bolquer una altre vegada???

Gràcies!!
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Violeta » dc. juny 17, 2015 6:56 am

El que és contraproduent és que nosaltres decidim sense més treure-li el bolquer...si ella te'l demana posa-li, està clar que no està preparada encara. No entenc la mania d'algunes llars de dir que a partir dels dos anys s'ha de treure, si o si, i que per setmana santa...perquè??? no ho entenc, ni a l'estiu...si es treu el bolquer quan la criatura estigui preparada no se li escaparà gaire vegades, sigui hivern o estiu.

Jo treballo amb infants de 2 anys i m'he trobat moltes famílies que m'han dit que el pediatre els ha dit a la revisió dels 2 anys que han de treure bolquer i xumet...i em sobta tant que un pediatre que veu el nen 10 minuts pugui saber si el nen està preparat o no...al·lucino de veritat!

El que hem d'evitar és que la criatura s'ho passi malament, i traient el bolquer abans d'hora s'ho passarà. Tornar a posar el bolquer no és cap pas enrere, estem fent el que el nen demana, l'ajudarem a reforçar la seva autoestima i li deixarem veure que tenim en compte la seva opinió i els seus desitjos quan es tracta del seu cos. :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: melibea80 » dc. juny 17, 2015 9:41 am

Jo també el tornaria a posar. Si a més ella ho demana, no tinguis dubtes. El dia que menys ho esperis tornarà a voler treure'l, segur, i així almenys ella veu que no teniu cap problema en deixar-la fer i decidir, que no per tornar a posar-lo esteu enfadats ni tristos.

En el nostre cas us conto que finalment va sortir tot molt bé, a partir del dia que va començar a retenir bé de dia, també ho va fer de nit, les primeres dos o tres nits em va demanar pipi de matinada, semblava que ja no volia fer-s'ho a sobre, com us vaig dir. També un dia al carrer portava encara bolquer per sortir i no volia tornar a casa ni fer-s'ho a sobre, li va costar un munt, i això que només portava uns dies de pràctiques... així que a partir d'aquell dia ja no li vaig tornar a posar bolquer per sortir al carrer, ho vaig veure absurd.

A més, als cinc o sis dies de despertar completament seca vaig decidir que li treuriem el bolquer de nit també perquè ja feia calor i es notava que no el volia. I res, molt bé, només un matí quasi a l'hora de despertar em va cridar "s'ha scapaaat" i hi havia un rodolinet de pipi, però va anar de seguida al seu wc a acabar. I aquest matí també se li ha escapat una mica abans de l'hora de despertar (estava calent quan he anat), jo crec que perquè ha fet més fred, no sé si pot ser això...

Però bé, ja fa sempre el pipi i la caca al seu wc, ho demana i el cos se li ha acostumat de tal manera que només entrar a casa li entra pipi, és curiós. I res, no puc dir exactament què és el que ha funcionat en el nostre cas i què no, però estic segura de que deixar-la fer sense seure-la constantment ni preguntar-li és amb el que ella ha respost millor. La caca semblava que li costaria més però el que ens ha anat bé és no mirar-la. Quan té caca ens ho diu, la seiem (encara li costa baixar-se alguns pantalons) i li diem "val, la mama surt, fes caca tranquila". I després ens diu que ja està. Si estem amb ella se li talla el rollo...

Per acabar us comento que la nena encara no sap saltar amb els dos peus alhora, que he llegit que era símptoma de que controlen bé esfínters... Doncs ella no sap. I tampoc no acaba de baixar-se i pujar-se bé alguns pantalons (més que res leggings, tarda un munt o se'ls deixa enrollats a sota del cul, embolicats amb les calcetes). I fins que vam començar a deixar-la sense pantalons ni bolquer per casa, es despertava amb el bolquer pleníssim, el wc no l'entusiasmava i la caca molt sovint després de fer-la deia que no, que no n'havia fet... Així que no complia res del que se suposava que havia de fer per veure-la preparada, ni tan sols jo ho tenia massa clar, però es veu que sí que ho estava.

Proveu-ho, només si ho proveu ho sabreu, no tots els nens donen "pistes".

Gràcies a totes per tots els vostres comentaris!!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 18, 2015 10:19 am

Jo si li tornaria a posar sense dubtar-ho. A mi també em van voler inflar el cap quan la meva nena va fer els 2 anys, el maig de l'any passat. Però jo no la veia gens preparada i amb l'excusa que el germanet havia de néixer a l'agost i que ja seria un canvi gran, em vaig evitar molts comentaris sobretot de la sogra. Vaig llegir un estudi que havien fet a l'institut Pikler (on estudien tot el tema de l llibertat de moviments) i deia que no cal fer res, tard o d'hora tots els nens controlen, només cal estar alerta d'algunes senyals per saber si comença a estar preparat, que són que mostri interes en veure el bolquer brut, en el que fem al wc, que s'allunyi pper ffer caca o verbalitzi quan en fa, que es llevi sec, etc. Deia l'estudi que els nens instruits controlen abans pipi que caca, i els que ho fan per ells mateixos controlen abans caca que pipi. El nostre cas va ser una mica com l'estudi, s'allunyava, deia estic fent caca, volia veure-la sempre, la seva i la de tots, es llevava seca. Al voltant dels 30 mesos va voler provar el wc, durant uns dies, li feia gràcia però de se ho va deixar. Dos mesos després, en ple febrer , va dir que no volia bolquers, que volia calcetes. Dit i fet, en 2dies controlat de dia i de nit. Jo sabia que si la deixava ho faria, però la pressió de la pediatra i d'una veïna que treballa a una escola bressol em feien dubtar. La veïna em va dir que MAI ho demanaria... A quadres es va quedar quan li vaig explicar. Clar, no tenia 2 anys sinó gairebé 3, potser es tracta doncs de deixar-los fer no? :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: martina13 » dj. juny 18, 2015 10:59 am

Si esta clar k aixo es lo ideal...pero moltes escoles no volen nens k portin bolquers a p3.i aixo tambe es en sí una pressio k dificilment pots evitar
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 18, 2015 11:47 am

efectivament es un problema: que passen per davant els interessos de l,escola enfront les necessitats dels nens. personalment crec que es un tema mal resolt. Jo tenia clar que no li portaria si encara duia bolquers a l,hora de comencar l,escola, pero entenc que hi ha families que aixo no ho poden fer.
nosaltres vam viure de molt aprop l,experiencia d,uns amics que ho van passar fatal tots 3, pare mare i nen, perque el pediatra a la revisio dels 2 anys li va treure bolquer i va dir que no es podien fer enrrere. van estar 10 mesos que cada cop que sortien pel carrer anaven amb una bossa plensissima de recanvis, que sempre havien de fer servir, i va ser desesperant per tots, menys pel pediatra que devia estar tan tranquil a casa seva. jo vaig dir que aixo ni de conya ho passaria, i si arribava al cole al bolquer doncs ja parlaria amb la mestra o no hi aniria fins que estigues apunt. pero ja dic que entenc que per molta gent aixo es impracticable

(perdo per la manca d,accents, escric des d,un teclat angles)
Imatge

Imatge

Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: martina13 » dj. juny 18, 2015 2:54 pm

Si si rossinyola esta mal.muntat pero tambe crec k es un error del sistema.
Vull dir: imagina't una profe de p3 amb 25 nens ( pel cap baix) i k algun portin bolquers.la mestra no pot amb tot es impossible.
Clar si es vol respectar el ritme del nen k em semblaria perfecte shan de dotar les aules amb els equipaments necessaris i amb gent de reforç.
Sino entenc k una escola vulgui nens ja sense bolquers
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: kabbisa » dj. juny 18, 2015 7:40 pm

Martina, ara imagina't el mateix cas, però que aquells que porten bolquers els porten del tipus calceta.

Quan un nen es fa pipi a sobre, és mooolta més feinada (treu la roba molla, renta una mica al nen, seca'l, agafa la roba de recanvi i posa-li i la roba mullada a una bosa i cap a dintre de la cartera per donar-li la sorpresa a la mama -alguns passen la roba per aigua, d'altres no-), que canviar de tant en tant (que a aquestes edats no és tan sovint) a 5-6 nens amb calceta-bolquer.
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Violeta » dv. juny 19, 2015 6:55 am

Rossinyola, l'escola on treballo es basa en l'institut Pikler, de respecte als infants i a la llibertat de moviments, i és tan evident en el control d'esfínters que ells ho decideixen i és més fàcil! Jo ara tinc 3 nenes de 2 anys que no porten bolquer (ho van decidir elles) i en una setmana potser s'escapen dos pipís...jo sempre explico a les famílies que segons el que vegin a casa i el que vegi jo a l'escola parlem i ells ho proven un cap de setmana, si va bé dilluns ja poden venir a l'escola amb calces o calçotets. Com que parlo cada dia amb les famílies és molt fàcil arribar a un acord. i sempre els dic que si no funciona es torna a posar el bolquer i no ha passat res, de fet amb una nena va passar i ara que li han tornat a treure el bolquer ja va perfecte.

Kabbissa, penso igual que tu, és mil vegades més complicat i feixuc anar canviant la roba pixada que canviar un bolquer, no ho entendré mai. Fa poc em van explicar que en una escola de Santa Coloma de Gramenet deien que el nen haviaa d'entrar sense bolquer i que si es pixava no el canviarien i trucarien a la família perquè l'anés a canviar...em vaig quedar morta...però tampoc sé si és ben bé així, em sembla massa fort... :ufs:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: Rossinyola » dv. juny 19, 2015 9:05 am

Violeta fan falta mooooooltes més escoles com la teva!
Jo veig el mateix que la kabissa.: val que una mestra per 25 nens no pot anar canviant bolquers, però és que si se'ls escapa pipi o caca, amb 25 nens, la feinada és molt pitjor! És el que no entenc, com tampoc entenc que no acceptin bolquers-calceta, almenys a les que conec! Ma germana ha treballat molts anys de monitora de menjador a infantil i m'explica que dia sí dia també algun o altre nen havia de canviar, i només a l'estona que ella treballava, imagina la resta del dia! Jo sincerament no ho entenc, però és el que es demana a la majoria d'escoles.
Imatge

Imatge

Imatge
gemmac
:: conillet
:: conillet
Entrades: 369
Membre des de: dl. ago. 13, 2012 2:29 pm

Re: Operació bolquer fallida, quan tornaríeu a provar?

EntradaAutor: gemmac » dl. ago. 17, 2015 12:24 pm

Cada nadó es un món i per tant cadascún esta preparat en un moment diferent i ho expressa a la seva manera.
Us explico el nostre cas.
La Berta cap als 20 mesos aprox li interesaba molt veure com feiem pipi al wc, i sempre hem preguntaba que feia alla asseguda. Jo lhi explicaba, fins que un dia hem va preguntar si en podia fer. Ho vam intentar al wc, perque encara tenia l'orianal a la caixa jeje, i en va fer. Es va posar mooolt contenta, i anaba dient..jo gran, jo gran jejeje. Aixi que lhi varem presentar al senyor orinal, i li vam explicar perque servia. Durant unes setmanes, va continuar portant bolquer, perque ella ho demanaba..pero tots els pipis els feia a l'orinal (inclus el de la nit) i la majoria de caques tb. Aixi que varem decidir treureli el bolquer. Obviament lhi varem explicar, i estaba mes feliç que mai, com si lhi haguessis donat una joguina nova, era tot un repte per ella. I la vritat es que ens ha anat molt be. Obviament algún dia se lhi ha escapat una mica, un parell de gotes..llavors aguanta i va corrents cap al wc, tb hem tingut escapes totals un parell de dies o axi. I ella s'enfadava un munt, xo naltres lhi deiem que no passaba res, que n'estaba aprenent i que a tots sens pots escapar sense voler. Sobretot, a nosaltres ens va anar molt be, no renyarla en cap moment si se lhi escapa, ni posar males cares, ni res...simplement dirli que no passa res, que ara cambiarem les calcetes i els pantalons i ja els rentarem. Vaja, no lhi vam donar importancia als escapes ni tampoc massa als èxits, per evitar que es frustres molt quan se lhi escapès (ella es aixi, s'enfada quan una cosa no lhi surt be). I realment ens ha anat molt be, que inclús lhi varem treure el panyal de nit al cap de poc temps de trueurel de dia.
Si podeu jo us recomano no cap ficarse massa en el tema, tot arriba. es un procès completament natural, i si ens enfadem o el que sigui ells ho noten, i es frusten. aixi que molta paciència i anims!
Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::