15 mesos i inici escola bressol

Els bolquers, el xumet..

tineta14
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dl. oct. 13, 2014 9:31 am

15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: tineta14 » dj. ago. 06, 2015 4:27 pm

Hola mares, ja sé que és un tema recurrent però necessito parlar-ne i que em doneu consells... La meva nena començarà l'escola bressol ara al setembre. Ha estat aquest primer any amb mi tots els matins i per les tardes amb el meu marit. El mes d'abril, que ella tenia 10 mesos, vam necessitar una cangur per les tardes ja que al meu marit li van canviar temporalment l'horari, i a la nena li va costar molt l'adaptació, va plorar durant dues setmanes cada tarda.. va ser terrible! després ja s'hi va acostumar i s'hi quedava contenta.
Ara arriba setembre i se'ns presenta el nou "super canvi" a l'escola bressol... i la veritat és que fa dos dies que m'ha agafat una angoixa terrible!! El fet és que jo veig que ella té moltes ganes de jugar amb nens, els busca i els vol cada vegada que anem a un lloc on n'hi ha. Té ganes d'interactuar, i això m'agrada molt! però sempre amb la mare o pare a prop... clar. El que passa és que ara fa uns dies que ha passat dues o tres vegades que l'han pegat quan ella s'hi ha acostat. Ho han fet nens de la seva edat, i és evident que no ho fan expressament, són petits, etc etc, però la seva reacció és el que m'ha deixat angoixada ja que ella es limita a fer "pucheritos" i quedar-se parada. Quina llàstima!! mai encara m'hi havia trobat en una situació com aquesta, es clar.. i m'ha fet pensar en com li anirà a l'escola, que allí no hi seré jo, ... i si la peguen molt?? no té germans, i tampoc cosins de la seva edat, per això no està acostumada a relacionar-se amb nens, i em fa por que sigui "el sac de cops".. Em preocupa que sigui una mala experiència per a ella, que s'ho passi malament pel fet que els nens li treguin les joguines, la peguin, l'empenyin, etc.. sé que forma part de l'aprenentatge, sé perfectament la teoria, però ara m'hi trobo i estic angoixada la veritat.. jo procuraré deixar-la sempre amb un somriure, però crec que en el fons m'ho notarà perquè és una nena super sensible en aquest sentit, sempre em nota els canvis de veu o d'estat d'ànim!
Havia pensat explicar-li a la mestra ara a la reunió que tindrem el setembre, però no sé com s'ho prendrà..!?
En fi... si alguna mama em pot donar el seu punt de vista! : lasito :
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: 15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: Clara13 » dj. ago. 06, 2015 8:56 pm

Hola Tineta! No sé si et puc ajudar massa perque el meu petit en principi no anirà a guarde però t'entenc perfectament. Des de el meu punt de vista, crec que no s'han d'avançar aconteixements. Per posar-te un exemple, quan vaig haver de tornar a la feina el meu pollet tenia 6 mesos i mig i ja em vaig muntar la peli (es quedava amb els seus avis). Em vaig pensar que ploraria, que em trobaria a faltar i que tindria angoixa per no veure'm (mai haviem estat separats) i quina va ser la meva sorpresa quan els meus sogres em van dir que havia estat tot el mati jugant i rient,sense un sol plor. I jo plorant com una bleda de cami a la feina...amb això vull dir que de vegades les coses són diferents a com les imaginem d'un inici. El més provable és que ho porti bé, potser el primer dia es trobarà un pèl estranya però de seguida s'hi farà, ja veuràs. A més, estan les profes per si passa alguna cosa. Potser els hi podries comentar, per quedar-te més tranquila. Ja veuràs com tot va bé, els nens són pous de sorpreses. Ànims!
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: 15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: petitajo » dv. ago. 07, 2015 9:24 am

tieneta14 M'he sentit molt identificada amb el q dius, la meva nena tb començara la llar al setembre i pel q comentes te el mateix taranna q la teva. M'ha anat be llegir-te per allo q diuen "q un veu la palla a ull alie i no la viga en el seu propi ull". Crec q exageres una mica (veu interna meva), la nena va a la llar on hi trobara educadores i un grupet de nens de la seva edat, no va pas a la guerra!!!
De segur q alla s'espavilaran i aprendran molt i faran l'adaptacio molt mes rapid q nosaltres! Tu mateixa ho has vist amb el tema cangur i la clara13 tb ha viscut una situacio semblant i els petits s'adapten, tard o d'hora, a allo q amb amor els hi proporcionem.

Anims!! Al setembre ja plorarem juntes :b-)))
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: 15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: Cayena » ds. ago. 08, 2015 11:46 pm

El meu peque va començar la guarde el curs passat amb 14 mesos. Fins aquell moment sempre havia estat amb mi, ni avis ni cangur... Amb la mama tot el dia
A mi també m'angoixava moltissim que anés a la guarde: com s'ho pasaría, com es relacionaría amb els altres nens i les cuidadores, si menjaria, si dormiria (amb mi s'adorm amb el pit....) em feia pànic que no s'adaptès bé, veure'l partir....
I si, l'adaptació va costar una mica, però en poc temps s'hi va adaptar i ara, vist en perspectiva un any després, et puc dir que el peque ha estat molt a gust, quan l'anava a recollir siempre estava content, jugant....
Conflictes amb els altres nens són inevitables, amb aquestes edats no jueguen junts sino en paral.lel, no saben compartir, ni esperar el seu torn, ni verbalitzar els conflictes.... Si un vol una joguina que té un altre se la pren i punto, l'altre si s'enfada li pícara o mossegarà o plorarà o.... Pero per això están les cuidadores, per controlar-los, contenir-los i reconduir la situació.
A la nostra guarde si un nen pica o mosega o fa mal a un altre demana perdió i es fan petó i abraçada. El meu abans era dels que rebia, pobret, al cap d'un temps va "apendre" a "defensar-se" i s'hi torna. Les cuidadores saben con manegar les situacions i els peques acaben aprenent a conviure amb altres nens.
No pateixis
claudia31
:: papallona
:: papallona
Entrades: 126
Membre des de: dv. nov. 08, 2013 2:38 pm

Re: 15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: claudia31 » dg. ago. 09, 2015 11:13 am

Hola!
El meu peque va començar la guarde el Setembre pasat amb 14 mesos. La mateixa situación. No tenia germana, ni cosins... I tenia les mateixes pots que tu.

T'he de dir que l'adaptació li va costar molt. Més que a altres nens de la seva classe. De fet el primer trimestre va ser dur: apaptació, després va agafar totes les iris (bronquitis, otitis, faringitis,...)
Pero un cop vam tornar de les vacances de nadal tot solucionat. Ha anat content i sembla que s'ha immunitzat una mica...!

En quant al que comentes, només un cop ha vingut amb una esgarrapada a la cara ( la mestre ens va dir que un nen volia el tricicle que ell tenia) i un altre dia envia amb una mosegada (aquest cop no ens van saber dir...)
Crec que és inevitable amb nens d'aquesta esta, però aprrenen. El Nil era com tu describía a la teva petita i ara quan ens trobem en aquesta siruació al parc veig com es defensa, si més no si
Li volen treure una joguina ell estira o si lo peguen, es defensa. A l'escols bressol aprenen a compartir, relacionar-se i a reaccionar a aquest tipus de situaciones.
Jo estic molt contenta.
Acabem de tenir una altre peque, la Celia, es té 3 mesos. I repetirem fórmula, perque crec que hem encertat. Amb mi els primers mesos, despres avis i el següent Setembre escola bressol.

Ànims!
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: 15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: mar2012 » dt. set. 01, 2015 6:06 pm

Hola mamis..
Avui ha estat el primer dia de l,escola bresol del meu petit de 15 mesos.. De moment l,he deixat dos hores i mitja. S,ha quedat content, jugant, pero es veu que despres ha plorat força, potser perque tots ploraven.. Es veu que cap dels nens ha esmorzat, suposo que tambe es normal.. L,ha anat a buscar la cangur, i ha dormit dues hores seguides ( i aixo que normalment fa migdiades de mitja hora..).. Pobret, em fa peneta que hagi plorat, i la situació, perquè no deu entendre res de res.. Em fa mal pensar que senti que l,estem "avandonant".. Com ha anat amb els vostres petits??
MamiMestra
:: puça
:: puça
Entrades: 41
Membre des de: dg. juny 29, 2014 5:06 pm

Re: 15 mesos i inici escola bressol

EntradaAutor: MamiMestra » dt. set. 01, 2015 7:48 pm

Doncs la meva ha començat i no ha plorat en cap moment. És normal que m'hagi sapigut una mica greu?? jejeje Jo que pensava que ploraria i cridaria "mama, mama" i total s'ha fotut a jugar i ha passat de mi completament. Ni adaptació ni res li ha fet falta!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::