Adaptació a l'escola bressol

Els bolquers, el xumet..

lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. set. 07, 2015 9:35 am

Hola mames i papes,

Avui he deixat la meva filla que té 15 mesos a l'escola bressol per primera vegada... La veritat és que estic força angoixada.. separar-me d'ella després d'haver estat tan juntes tot aquest temps.. estic feta un flam :ufs: . Però el que em preocupa més és el tema adaptació. Quan la vam inscriure no vaig parar atenció en aquesta qüestió, bé per inexperiència, o bé perquè tenia en ment altres temes, no ho sé.. el cas és que ara a poques setmanes de començar vaig llegir bé tots els papers que ens van donar de l'escola i allí hi posava que l'adaptació seria la primera setmana de 9h a 12h. Jo vaig quedar parada més que res perquè la meva filla ja farà més o menys aquest horari!! potser 1/2 hora o 1h més i ja està. A més, altres mames que conec em deien que l'adaptació a l'escola dels seus fills la feien totalment diferent, més progressiva: 1er dia 1h amb pares, 2on dia 1h pares i 1h sols, 3er dia 2h sols, etc... Jo vaig trobar que era molt més assenyada aquesta metodologia! tot i que els nens el dia que es quedaven sols sense els pares també ploraven molt eh..
Però també trobo pares que em diuen que anant-hi des del primer dia sense pares els ajuda més al nen a adaptar-se ja que després no els buscaran (als pares) en aquell ambient, no sé... Penso que si ho fan així aquesta escola deu ser perquè fins ara els ha funcionat... no??

Necessito algú que m'animi, que em digui què en pensa... siusplau! tinc por que suposi un trauma per a ella, que se senti abandonada... em sento una mica mala mare per no haver tingut en compte el tema adaptació ?-) ?-) :menjadonuts:
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: GFV » dl. set. 07, 2015 11:14 am

Hola!

La nostra filla avui compeix 18 mesos, i va a l´escola bressol desde el passat dimecres. Nosaltres farem també de 9 a 12 hores, i a la nostra escola bressol ens varen dir de fer primer uns dies només una hora, de 9.30 a 10.30, si bé la durada depenia de cada nen. La nostra filla és molt extrovertida i ja portava temps "dessitjant" per rel.lacionar-se amb nens més enllà del que pots estar a un parc infantil, així que el dimecres i el dijous passat només va anar l´hora d´adaptació, desde divendres i avui mateix ja anirà de 9 a 12. El primer dia va anar directa a jugar no més entrant a l´escola bressol següint a un altre nen més gran i es va oblidar de la iaia i la tieta que la portaven (per motius laborals no hi vàrem poder estar, i també ens vàren estalviar el mal moment que ens emportem els pares de considerar-nos dolents per "abandonar" la nostra...). Ara ja veu la motxilla al matí i ja comença a dir "nenes", "nenes",..va molt contenta, i nosaltres encara més contents.

No et preocupis, tot depen del nen; i cada nen és un món. No hi ha més que veure la seva cara quan sorti de l´escola bressol o el que et diguin les profes per saber com a anat.

Molts ànims!
roella
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 347
Membre des de: dj. des. 12, 2013 12:16 pm

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: roella » dl. set. 07, 2015 11:53 am

Hola, abans de res no et sentis mala mare per això!!
En tot cas, has preguntat a la llar si podeu fer adaptació? A la que va el meu fill no en fan d'adaptació, però si els pares ho demanen (com vam fer nosaltres), no hi posen cap impediement.
Després com diu la GFV cada nen és un món, i n'hi ha que necessiten l'acompanyament dels pares en l'adaptació i d'altres que des del minut 0 hi estan la mar de bé. Per l'hora que és, ja l'hauràs anat a recollir, així que espero que hagi anat molt bé! :ok:
Imatge

Imatge
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. set. 07, 2015 12:22 pm

Hola!

Doncs sí, ja l'he anat a buscar i ara ja dorm com un tronc... Doncs es veu que ha estat les 2 hores força bé, jugant! però que l'última 1/2 hora ha plorat i me l'he trobat dormida en una hamaqueta!! he al·lucinat perquè ella no és de dormir si no és en un llit i fosc! Però suposo que de plorar s'ha esgotat.. pobreta. Quan m'ha vist sí que ha plorat del disgust però li ha passat de seguida i ha dinat molt bé. La mestra m'ha dit que el segon dia acostuma a ser pitjor!! perquè ja saben on van. Ella també és molt extrovertida i es moria de ganes de jugar amb nens, sempre els perseguia al parc i s'emocionava quan els veia pel carrer! :-D . Així que aquesta part la deu gaudir molt.
En fi... ja anirem veient!

Gràcies! :ok:
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: ada_bcn » dg. set. 13, 2015 12:45 pm

contesto el post molts dies tard...

El meu fill petit va començar l'escola bressol el dia 1, ell té ara 26 mesos i es el primer cop que va a escola bressol... El primer dia em van dir que només le deixés 1 hora, i el vaig anar a buscar al cap d'una hora, La primera semana només hi va anar al matí, desde el segon dia de 9,15 (aprox) a 12,00, la segona semana hi ha anat matí i tarda però migdiada a casa i dinar també. Aquesta semana que el seu germà ja comença l'escola es començarà a quedar a dinar, i migdiada clar. NO sé com anirà pq tampoc dorm mai fora del llit, a les fosques i a la seva habitació... li deixaré el seu peluix a l'escola...

Va molt cansat el pobre... a casa ha dormit cada dia 1,5-2 hores de migdiada i a les 7,30-8,00 el posava a dormir i fins l'endemà a les 8 o 8,30... rebentat. El divendres el pobre estaba rebentat, va dormir migdiada al matí i a la tarda... A mi sempre m'ho havien dit que van més cansats quan van a l'escola, per l'esfo´ç que suposa relacionart-se amb els altres, epr les activitats que fan, per tot... amb el gran no ho vaig notar però amb el petit pobre si. Segurament per això se't va quedar dormida a l'escola... Es sobretot les primeres setmane,s ja després van agafant ritme i no es cansen tant.
rita2013
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: rita2013 » dg. set. 13, 2015 2:43 pm

Hola noies! Continuo amb aquest fil pq estic ben preocupada amb l'adaptació a l'escola bressol.
El meu fill té 16 mesos i va començar l'escola bressol la setmana passada. Vam fer adaptació: dos dies ell i jo a la llar i dos dies el vaig deixar 3/4 d'hora sol. Va anar bé fins l'últim dia que la tutora em va dir que havia estat 20 min bé i dp havia plorat 25 min seguits i que no el van poder consolar de cap manera. Tots els dies sortint de l'EB ha dormit 2 hores seguides quan fins ara al matí no dormia. La mestra em va dir que si plorava podíem continuar fent adaptació. El cas és que aquests dies li ha canviat molt el caràcter. Vam tenir un dinar familiar ahir i va estar totalment inhibit i callat tota l'estona, amb ganes de plorar. I avui hem anat al parc i s'ha trobat un nen de la llar, el nen li ha agafat les joguines i ell s'ha posat a plorar (fins ara no ho feia, ell defensava les seves joguines, mai li havia vist aquesta reacció). Després aquest mateix nen li ha donat copets amb una pala i encara ha plorat més. Hem hagut de marxar del parc. A més dorm molt a la nit, això suposo que és algo positiu però em sobta molt el canvi.
Tinc por que això de la llar li estigui creant molta angoixa i ho exterioritzi així. No pensava que fos un nen especialment introvertit, tot i que jo ho sóc. Però aquests dies està tenint un comportament molt inhibit, retret.
Algu ha passat pel mateix? Quan de temps van tardar a tornar a ser els mateixos?
Per altra banda jo estic molt preocupada i angoixada per tot plegat, a la nit em costa dormir i tot. Potser ell ho nota i encara empitjora més tot.
Jo el porto a la llar a contracor. Tot i que m'agrada molt la que hem escollit i confio molt amb les educadores, M'hagués agradat poder-ne tenir cura jo o el pare o algun familiar.
Expliqueu-me experiències pq ho necessito! Tarden mt a adaptar-se?
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: Clara13 » dv. oct. 02, 2015 8:53 am

rita2013 ha escrit:Hola noies! Continuo amb aquest fil pq estic ben preocupada amb l'adaptació a l'escola bressol.
El meu fill té 16 mesos i va començar l'escola bressol la setmana passada. Vam fer adaptació: dos dies ell i jo a la llar i dos dies el vaig deixar 3/4 d'hora sol. Va anar bé fins l'últim dia que la tutora em va dir que havia estat 20 min bé i dp havia plorat 25 min seguits i que no el van poder consolar de cap manera. Tots els dies sortint de l'EB ha dormit 2 hores seguides quan fins ara al matí no dormia. La mestra em va dir que si plorava podíem continuar fent adaptació. El cas és que aquests dies li ha canviat molt el caràcter. Vam tenir un dinar familiar ahir i va estar totalment inhibit i callat tota l'estona, amb ganes de plorar. I avui hem anat al parc i s'ha trobat un nen de la llar, el nen li ha agafat les joguines i ell s'ha posat a plorar (fins ara no ho feia, ell defensava les seves joguines, mai li havia vist aquesta reacció). Després aquest mateix nen li ha donat copets amb una pala i encara ha plorat més. Hem hagut de marxar del parc. A més dorm molt a la nit, això suposo que és algo positiu però em sobta molt el canvi.
Tinc por que això de la llar li estigui creant molta angoixa i ho exterioritzi així. No pensava que fos un nen especialment introvertit, tot i que jo ho sóc. Però aquests dies està tenint un comportament molt inhibit, retret.
Algu ha passat pel mateix? Quan de temps van tardar a tornar a ser els mateixos?
Per altra banda jo estic molt preocupada i angoixada per tot plegat, a la nit em costa dormir i tot. Potser ell ho nota i encara empitjora més tot.
Jo el porto a la llar a contracor. Tot i que m'agrada molt la que hem escollit i confio molt amb les educadores, M'hagués agradat poder-ne tenir cura jo o el pare o algun familiar.
Expliqueu-me experiències pq ho necessito! Tarden mt a adaptar-se?



Ostres Rita,

Jo no et puc ajudar per que el meu patufet no va a escola bressol. Com esta el teu petitó? S'ha adaptat millor?
rita2013
:: papallona
:: papallona
Entrades: 131
Membre des de: dt. jul. 23, 2013 4:38 pm

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: rita2013 » dv. oct. 02, 2015 9:21 pm

Hola Clara13! Doncs sí, en una setmana la cosa va millorar molt i ara ja està molt més adaptat. El problema ara són els virus: gastroenteritis, encostipats... No hem parat! Ell encara està una mica diferent, però jo ho atribueixo als mocs, tos, febre, vòmits...
A veure si es va curant de tot plegat i donem l'adaptació per acabada!
Avatar de l’usuari
mar2012
:: tigre
:: tigre
Entrades: 768
Membre des de: dj. jul. 26, 2012 10:56 am

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: mar2012 » ds. oct. 03, 2015 8:28 pm

Rita.. Nosaltres estem igual!.. El meu peque d 16 mesos no ha parat d,agafar un virus darrera un altre.. Gadtroenteritis ( ja en van 3), i ara a mes mocs i tos.. Sincerament si la cosa no millora haure de buscar una alternativa a la llar....
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: GFV » dl. oct. 05, 2015 11:49 am

Nosaltres estem igual. L´adaptació molt bé, però ara hem tingut una setamna de gastroenteritis ...

El problema és que al pasar tant de temps, el retorn a l´escola bressol torna a ser una mini "adaptació". Ara bé la següent fase, ELS POLLS
:-o00m :-o00m :-o00m
lavidaesbonica
:: granota
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dg. oct. 12, 2014 7:21 pm

Re: Adaptació a l'escola bressol

EntradaAutor: lavidaesbonica » dl. oct. 05, 2015 9:09 pm

Ostres! tot això només en un mes? la meva de moment mocs i més mocs... i no marxen... pobreta fa una carona :ufs: .

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::