Introducció d'una tercera llengua, com?

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
Ir26
:: poltre
:: poltre
Entrades: 696
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:42 am

Introducció d'una tercera llengua, com?

EntradaAutor: Ir26 » ds. juny 04, 2016 12:50 pm

Hola!

No sabia ben bé on ubicar aquest post però suposo que aquest és l'apartat més adient.

A la nostra familia parlem dos idiomes, català i castellà, com tothom imagino. A més, el papi i tota la seva familia parlen en italià. Ens agradaria que els nostres fills aprenguessin també la seva llengua paterna. La idea inicial es que l'Irman comenci a parlar amb ell en italià de mica en mica, però no sabem si és la manera adecuada. Amb el català i el castellà ho hem tingut més fàcil perquè a casa parlem en castellà i a l'escola parla en català... Però ara ens "xoquem" amb això.

També hem de pensar que el nen ara te 19 mesos, no sé si hauriem d'esperar gaire més o començar-ho ja, ja que diuen que contra abans comencis a aprendre un idioma molt millor no?

En fi, que no tenim ni idea i el que no volem es que el cap del nostre peque tregui fum! Volem anar pas per pas i, obviament, respectant el seu ritme...

Alguna idea?
Imatge
25-05-15: La nostra estrella fugaç. Mai t'oblidarem...
Imatge

Imatge
usuabc
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 66
Membre des de: dt. abr. 03, 2012 3:12 pm

Re: Introducció d'una tercera llengua, com?

EntradaAutor: usuabc » ds. juny 04, 2016 2:22 pm

Sense cap mena de dubte, el millor és que el pare parli amb els nens en la seva llengua materna, l'italià, encara que entre vosaltres parleu en castellà. I com abans millor. Penso que en el vostre cas la "tercera llengua" hauria de ser el català, no l'italià.
A casa el pare parla anglès amb els nens i jo català, i no tenen cap problema (4 anys i 20 mesos). El de 4 anys també va dient coses en castellà, fruit de la socialització a l'escola.
Tranquil.la que els nens no s'atabalen, si bé és cert que si tenen més d'una llengua poden trigar més a parlar/fer estructures complexes o passar per fases en què barregen (però no necessàriament).
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Introducció d'una tercera llengua, com?

EntradaAutor: jaruma » ds. juny 04, 2016 3:50 pm

Al meu fill jo i la meva família li parlem en català, el pare i la seva família es castellà, i veu vídeos i li llegeixo contes, o de vegades també juguem, en anglès. Sempre havia sentit que els nens trilingües triguen més a parlar, però que quan ho fan ja saben les 3 llengües. En el cas del meu fill ha començat molt aviat a parlar, i barreja les 3 llengües a parts iguals. Els colors se'ls sap en anglès però els enten en totes 3 llengües. I et diu coses com "el nen es grande!" o "vull camió pink!". Ara farà els dos anys, així que jo confio que amb el temps anirà posant cada llengua al seu lloc.

Així que jo també us recomano que comenceu ja, i de manera natural. Si el pare és italià, li pot parlar a ell en italià. Ho entenen, ho entenen tot per intuïció, és impressionant. I vídeos o cançons que tingueu en italià també li podeu posar. I si feu videoconferències o trucades amb la família, etc. A poc a poc es familiaritzarà també amb l'italià i anirà dient coses en aquesta llengua.
Avatar de l’usuari
Bila
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 7:13 pm

Re: Introducció d'una tercera llengua, com?

EntradaAutor: Bila » ds. juny 04, 2016 4:38 pm

Jo també penso que el pare li hauria de parlar en italià. És el més natural i el millor pel nen. No l'atabalareu, no et preocupis. Potser quan tingui 3 anys no parlarà els tres perfectament però més endavant, sí. L'important, crec jo, és seguir la norma d'una persona-una llengua. Que tu sempre li parlis amb una llengua i el teu home amb la seva. El que els atabala és que una mateixa persona un dia els parli una llengua i un altre dia una altra.
Nosaltres a casa parlem en català (jo) i en castellà (el meu home) i l'escola és en francès perquè vivim a Bèlgica. El meu fill gran té tres anys i mig i ha assimilat bé els tres idiomes. Potser parla millor català i castellà que francès però tothom m'ha dit que quan tingui 4 o 5 anys el parlarà perfecte. Fins que els dos anys i mig, a més a més, tenia una cangur que li parlarava en portuguès des de que va néixer i l'entenia perfectament.

El meu consell és que no us agobieu pels idiomes, que de petits poden assimilar dues o tres llengües sense problema. I com abans comenceu amb l'italià, millor.

Bila
Avatar de l’usuari
carlotad2323
:: peixet
:: peixet
Entrades: 254
Membre des de: dj. oct. 16, 2014 5:29 pm

Re: Introducció d'una tercera llengua, com?

EntradaAutor: carlotad2323 » dg. juny 05, 2016 7:17 am

Hola! Quan més petits els nens més aprenen així que endavant :ok: La meva veïna té dues nenes i el seu marit és italià, des de que van néixer que ell els hi parla italià i ella sempre em diu que és el millor que han pogut fer, sobretot desde petits que és quan els nens són com esponjes.
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ir26
:: poltre
:: poltre
Entrades: 696
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:42 am

Re: Introducció d'una tercera llengua, com?

EntradaAutor: Ir26 » dg. juny 26, 2016 10:27 am

Moltes gràcies a totes per les respostes. Jo li parlo tant català com castellà, depèn... Crec que deixaré que sigui la meva família qui li parli en castellà, jo en català i l'Irman en italià.

Quan era petit tot era més natural però ara que comença a adquirir vocabulari... Se'm fa un món! Però crec que si ens ho eatructurem ho farem bé.

Moltes gràcies!
Imatge
25-05-15: La nostra estrella fugaç. Mai t'oblidarem...
Imatge

Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::