Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Clara13 » dc. juny 14, 2017 2:57 pm

Hola noies,

Doncs això, el meu patufet té 34 mesos i no vol sentir parlar de deixar el bolquer. Ni fa pipí a la gibrella ni vol l'wc. Ell no ha anat a escola bressol i a casa l'hem respectat molt amb aquest tema, però esta clar que ja té edat per deixar-lo i a més a l'escola on anirà a partir de Setembre ens diuen que res de bolquers (cosa que no em sembla massa respectuosa).

Algun consell per aquests menuts que triguen més a deixar el bolquer? Ell s'aguanta el pipí i demés sense problemes, hi veig més un problema intern que no pas fisiològic, provablement perque s'hi sent més segur amb ell però el temps va passant i no sé massa bé com gestionar això.

Gràcies!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: shyla » dc. juny 14, 2017 9:11 pm

Sincerament el fet de dir que ja te edat de deixar-lo penso que t'esta fent capficar-te en el.tema i deixar de pensar en respectar-lo. Cada nen te els seus temps i les seves raons. Veig mooolts nens que els treuen bolquer perqué toca las dos anys, a l'estiu...com si fossin rellotges suissos...i llavors arriba la frustracio, la rabia. El nen es fa els pipis a sobre o controla pipí pero no la caca...Confía en que ho esteu fent be, confía en el.teu fill, no li passa res.
T'explico, el meu fill gran no demanava ni pipí ni caca, anava a l'escola bressol, un.dia com ara avui a mitjans-finals de juny es va llevar i em va demanar calçotets, amb 3 anys i 3 mesos! I saps que?? El va deixar per sempre de día i de nit, sense cap escape! Nosaltres van confiar-hi, costa aguantar les pressions externos, pero sort la seva escoleta es molt respectuosa tambe. Anims i confía!!
Imatge Imatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: noviachuky » dj. juny 15, 2017 8:41 am

Hola Clara13

Aviam per on començo...

El Lau quan havia de començar P3 també duia bolquers, en aquest aspecte vaig parlar amb la mestra que li tocaria quan comences i ens va dir que ja aniriem fent, així que ja teniem un punt guanyat.
Va començar P3 i duia bolquers, tan per fer pipi com caca, al desembre d'aquell any ell ja tenia 39 mesos, com al Nadal nosaltres teniem vacances vam decidir treure el bolquer, ens vam sorpendre pq el pipi va anar genial, això si l'havia de fer dret, assentat al wc no hi havia manera.
La tactica va ser una setmana abans dient-li anirem a comprar calçotets, vam anar-hi tots 2 junts, els va triar ell, al arribar a casa se'ls va posar.

La caca va ser més difícil, hi ha un post que en parla. viewtopic.php?f=24&t=52556

Cada nen va al seu ritme, crec que seria molt important respectar-ho, així com els meus dos fills han caminat super aviat, el bolquer els hi va costar una mica, però en canvi amb el menjar cap problema mai, així que ja veus...

Espero haver-te ajudat.

Petons :-()-)
Imatge

Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: jaruma » ds. juny 17, 2017 3:00 pm

Hola Clara! El meu va passar de voler el bolquer a no voler-lo en poc temps. En quant ell va decidir fer servir l'orinal, vam tenir uns dies de "despistes" però en qüestió de 2 setmanes ho portava ja súper bé.

Amb això vull dir que, fins i tot si us espereu al setembre, teniu marge per començar el cole sense bolquers. A més, a l'escola els volen srnse bolquer, però tenen TEI per canviar-los si hi ha "accidents". Està clar que l'ideal és que comenci tenint ja un temps d'experiència amb el water, però no us agobieu!

Per si no ho heu provat, hi ha contes que el poden motivar a voler deixar-lo. Al meu li va encantar un que tenia botons que feien soroll de pipi, de pets, de felicitacions, etc. Em sap greu però no recordo el nom. I també està el del ratolí que vol saber què porten els seus amics dins del bolquer. Al meu fill tot això ho va anar madurant, i no va ser immediat, però estic segura que el van ajudar a prendre la decisió.

I un altre consell és que no li dongueu importància. Si ell veu que és una cosa que ha de fer, potser en perd tot l'interès. Jo tenia l'orinal al lavabo, sempre a punt, i de tant en tant li preguntava si volia fer el pipi allà. De vegades em deia que sí, i s'hi sentava amb bolquer i tot. Va passar uns dies que ell sol, quan tenia caca, anava i s'asseia a l'orinal, amb el bolquer posat. Treure'l sí que no volia. El felicitàvem igual, i va arribar un dia que, sortint de la banyera, va dir que volia fer caca a l'orinal. I ho va fer! (en tenim fotos i tot, de la primera caca :-D ). I ja mai més va voler bolquer.

Potser el vostre ho decideix d'aquí un mes, o dos, i encara estarà a temps.

Molts ànims!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 22, 2017 8:51 am

Hola Clara!
Quan vas publicar aquest post vaig pensar, estic igual! El meu petit de 34 mesos no semblava que volgués deixar el bolquer. Es feia pipi, caca, no es deixava canviar i li era igual anar brut. Doncs parlo en passat ja perquè fa 2 dies va dir "no vull bolquer" i apa, corrents a buscar calçotets. Els va triar ell (llamp mcQueen i spiderman......) i en un dia ja ho té controlat. De dia, de nit, caques, tot!
He de dir que amb la meva filla gran va passar el mateix, als 33 mesos (era febrer per cert) va dir prou i va ser directe. Però suposo que en aquell moment com que el petit era molt petit i jo anava esgotada ni em vaig preocupar pel tema dels bolquers. Cap dels dos ha anat a la llar d'infants per cert!
El que vull dir, que ja t'ho han dit i reafirmo, és que quan estan realment preparats el canvi és d'un dia per l'altre i definitiu perquè han madurat al seu ritme i pq ells mateixos s' han trobat prou forts per decidir aquest canvi. Jo patia pel començament del cole al setembre, però tb vaig decidir que si no estava preparat per deixar el bolquer doncs no aniria al cole. Però mira, se m'ha avançat en un tancar i obrir d'ulls :content:
Imatge

Imatge

Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Beikost » dj. juny 22, 2017 10:49 am

Les vostres respostes són molt tranquil·litzadores i van en consonància amb la nostra filosofia de criança, relaxada i sense presses. Ara, suposo que aquí el complicat és esquiivar els comentaris i la pressió de mares i sogres, no?
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 22, 2017 3:27 pm

Molt complicat Beikost! Suposo que depèn de cada família clar, en el nostre cas no entenen res del que fem però ho respecten bastant. I amb la gent de fora del cercle familiar he après a passar de tot. Amb el tema dels bolquers vam viure ben aprop el cas d'un nen un any més gran que la meva filla, molt proper a la família del meu home, és fillol del meu cunyat, en què tal com va fer 2 anys un juliol li van treure el bolquer. I van passar un any horrible tan el nen com els pares, cada cop havien de sortir de casa amb una motxilla gran plena de recanvis. Ells volien tornar a posar el bolquer, però per acabar-ho d'adobar el metge els va dir que això no es pot fer (cosa que és mentida). Jo els vaig veure patir tant a tots plegats que vaig dir que ni de broma ho faria igual. Quan la meva filla va fer dos anys, al maig següent, la família Ja va treure el tema "ara a l' estiu bla bla". Vaig tenir l'excusa perfecte perquè ens deixessin en pau, i és que el meu fill havia de néixer a l'agost, així que vam dir que ja era massa per ella tenir un germanet i esperariem l'estiu següent. I va colar :content:

Tinc un article en pdf sobre l'estudi que van fer sobre control d'esfinters a l'institut Emmi Pikler, l'estic intentant penjar però és massa gran. És molt interessant llegir-lo, una de les coses que diu és que tard o d'hora tots els nens controlen, igual que tots caminen, sense necessitat de fer rès :) i pot ser que això passi fins i tot als 4 anys, molt lluny dels dos anys que tothom diu
Imatge

Imatge

Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: jaruma » dv. juny 23, 2017 7:40 pm

A mi em van explicar que a EUA els treuen el bolquer més tard, el més habitual és que als 3 anys encara en portin, i als 4 també! M'ho va explicar una noia catalana que viu allà, i que va decidir fer com es fa aquí, als 2 anys bolquer fora. Doncs allà el metge li va dir que era massa aviat, que això no s'havia de fer fins molt més tard. Perquè veieu si és relatiu tot!

Aquí el problema principal és el cole, que et posa una data límit, i no és just.
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Clara13 » dl. juny 26, 2017 6:45 am

Hola noies!

Moltes gràcies per tots els consells. Estic d'acord que amb el fet de dir que "ja toca deixar el bolquer" no he estat massa encertada. De fet, no és que ho pensi, per mi com si els deixès als 4 anys, però reconec que estic patint la pressió de l'escola al Setembre.

Doncs bé, aquests dies hem aprofitat per anar a la piscina i li hem explicat que allà no pot portar bolquer normal i ho ha acceptat molt bé. Quan marxem a casa li deixem el banyador posat una estona més, i sembla que no protesta gens. També el deixem despullat per casa i molt bé (bé, ahir va fer pipi al balcó, no sabia si riure o plorar, hahaha). El que si que es nega en rotund és fer pipi o caca al orinal, però vaja, suposo que tot arribarà. Ahir vem anar a la platja i com vem marxar de casa amb el banyador posat va anar sense bolquer gairebé tot el matí. Al arribar a la platja ens va dir que tenia pipi, o sigui que va avisar i el vem felicitar. Al vespre ens demana el bolquer per dormir i li posem per que li volem respectar els temps, no obstant penso que només en uns dies (des de que vaig obrir aquest fil) ja ha estat unes quantes vegades sense bolquer i super bé. Ahir es va deixar posar uns calçotets per primera vegada, sense protestar, i avui li aniré a comprar més dels seus dibuixos preferits, a veure si l'acaben de motivar.

En fi, que els nens són una passada i ens sorprenen cada dia. Només quatre o cinc dies enrera us deia que no volia saber res d'aquest tema i ara mira, super bé.

Gràcies a totes!

:content:
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: euterpe » dl. ago. 20, 2018 10:18 pm

La meva filla té 34 mesos i mig i tampoc hi ha manera que deixi el bolquer. Aquest tema no ens havia preocupat, però ara estem una mica desesperats perquè d'aquí 20 dies comença P3 i a l'escola no pot portar-ne.

El mes de juliol ens va demanar d'un dia per l'altre que no volia portar bolquer. Va estar anant a la llar d'infants i sempre que necessitava anar al lavabo (pipi o caca) ho deia a les educadores. Però a casa no sé si és que ens prenia el pèl o què, es feia el pipi al damunt, al sofà... o on fos!

Ara li posem bolquer només quan dorm (migdiada i nit) perquè beu moltíssim i es desperta amb el bolquer ple. Durant el dia porta calcetes o bé no porta res (si estem per casa o a casa els avis). Hi ha hagut dies que ho ha fet tot a la gibrelleta i altres dies que no hi vol anar: aprofita a fer caca quan porta el bolquer de dormir i els pipis se'ls fa al damunt. Diu que no vol anar al vàter. Creiem que no vol deixar de fer el que està fent (no vol perdre temps de jugar).

Quan miro de parlar amb ella d'aquest tema, defuig. Canvia de tema per no parlar-ne.

Què podem fer? Us heu trobat en la mateixa situació? Ajuda, si us plau!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. ago. 20, 2018 11:45 pm

Hola Euterpe,

Doncs mira,... la meva nena té 37 mesos... Vam treure el bolquer d'un dia per l'altre a principis de juny 34-35 mesos) perquè ella va voler posar-se calcetes (ja que li van regalar unes de la pepa pig que li van fer molta il·lusió tot i ja tenir-ne d'altres sense dibuixos animats...). Total, esperança meva 0 perquè em feia la sensació que ho havia volgut per la Peppa i no perquè realment fos capaç. Doncs se'l va fer a sobre varies vegades seguides i finalment va voler bolquer altre cop.

Al cap d'uns dies a casa la iaia, abans d'entrar a la Llar (arribava a casa la iaia una hora abans de la Llar) li va dir rotundament que volia calcetes i ella li va posar. Doncs va anar perfecte i a la Llar només se li va escapar un cop o dos fins a final de curs. Però a casa... Arribava a la tarda i es podia fer pipi a sobre 4 cops en dues hores. Jo ho prenia amb naturalitat i ella el primer cop li va saber greu però després semblava que se'n fotia, fins que al final em va fer enfadar i la renyava, perquè a la Llar perfecte i a casa un cristo cada tarda (suposavem per gelos de la germana petita...). Llavors vaig intentar calmar-me i no renyar-la altre cop i va anar millorant, però ara portem de nou una temporada que li vaig recordant si vol anar a fer pipí i diu sempre que no, si li porto fa un drama i diu que no en té i al cap de 5-10 minuts diu que té pipi i ja se li ha escapat una mica.... En canvi hi ha altres dies i/o moments que avisa a temps o aguanta 3h sense fer-ne. Jo tampoc ho entenc i també em desespera!!! Fora de casa molt millor, però a casa... Fòra de casa se li ha escapat un sol cop últimament estant amb el seu pare perquè jo em vaig esperar a parlar amb una amiga. Doncs quan vaig arribar amb ells em va dir amb cara de preocupació "mama tinc pipi" i vaig pensar ja se li ha escapat i sí... ja anava molla i no havia dit res al pare...

JO no sé si es despista, si al haver-la renyat alguna vegada (me'n penedeixo molt, però és que hi ha moments que sembla que t'acolloni realment i no em vaig poder aguantar) l'ha afectat negativament, si en realitat, tot i dir que volia calcetes no era el seu moment (sorprenentment a la primera setmana de treure bolquer vam treure el de nit perquè plorava desesperada que no en voia i 0 escapes ni migdiada ni nit MAI!!!, quan encara algun dia s'aixecava amb bolquer moll abans).

Jo espero que a l'escola els hi vagin recordant i no sigui tan tossuda.... Ara a vegades se li escapa una mica i em diu que no, perquè pensa que m'enfadaré, o quan hi va em diu, "he fet pipi al wàter, estas contenta?". Em sap un greu... Cal dir que ella és una nena "molt sentida" i segons com quan la renyes s'ho pren com si l'hi haguéssis fet qui sap què...

Paciència, no sé recomanar res més (m'ho vaig repetint a mi mateixa també...)
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Clara13 » dj. set. 06, 2018 6:30 am

Hola de nou!

Bé, ara que ja ha passat bastant temps sobre la meva consulta, us haig de dir que el meu fill va deixar el bolquer just uns dies abans de començar P3, i es va decidir a començar a fer el pipi al wc, cosa que per nosaltres va ser un descans. És curiós per que mai s'ha fet pipi dormint, només quan està malalt, mentre que els del dia han suposat un problema. Quan ja anava a cantar victòria ens vem adonar que el problema estava solucionat només amb els pipis. Amb les caquetes ha estat més complicat. No ha volgut fer-ne al wc fins els 4 anys, fet que al principi ens preocupava bastant però que ara ja hem deixat enrera. De fet, el mateix dia del seu aniversari en va fer per primera vegada al wc, fet que vem "celebrar" molt animadament perque ell es sentís gran i segur.

El que està clar és que cada petit porta el seu ritme. El pediatre ens va dir que no el forcessim mai ni els renyem perque és molt pitjor, que tard o d'hora ho acaben fent al wàter, i així ho hem fet, però hem hagut d'esperar a que ell estigués realment preparat. Sovint el nostre fill ens deia que si feia caca al wc cauria pel forat, o sigui que el que li passava és que li tenia por.

Per nosaltres ha estat un descans, sobretot pel seu benestar psicològic i a efectes pràctics per que pugui anar al wc tranquil·lament, per exemple, a l'escola, en comptes d'aguantar-se les seves necessitats.

:ok:
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Ganga » dc. feb. 20, 2019 1:49 pm

Bones!
doncs escric aquí per deixar el que comença a ser el meu neguit escrit al fórum...la meva filla té 33 mesos i clar d'aquí a 3 mesos ens plantem als 3 anys! >.-<: uff quan hi penso.. <:-<
doncs bé més de la meitat de nens/es de la seva classe van ja sense blquers i alguns com la meva doncs amb ells. No li veig gens d'interès per treure-se'l a vegades diu tinc pipí i correm al wc i res, suposo que se l'ha fet i tinc caca i res..li agrada tibar el paper i tirar-lo al wc... i clar.. :r) diguem-ne que la questió no és aquesta.

Jo li demano qua la llevo si vol ferpipí al wc i no vol, no la poso doncs..als vespres diu que sí i s'asseu perquè veu els germans i suposo que li fa gràcia...però res...vaja que la veig veeerda veeerda.

El nens van ser força més precoços i no em van donar feina en aquest sentit. Ho van demanar ells i pocs dies hi va haver algun "escape" i clar tenim el p3 al setembre que no sé si podria entar amb bolquer, no ho he preguntat perquè els meus fills ja no en duien..no crec que hi hagués problema peeero preferiria que tinguessim el tema enllestit abans...no sé si m'explico.
Al meu home no li preocupa diu que creu que d'un més a un altra farà un canvi de xip. Jo crec que li haurem de treure sí o sí.

A l'escola bressol m'han dit que la assegui matí i nit a les mateixes hores però no sé.. no veig que això serveixi de massa més que per barallar-me amb ella si no vol. El nens no em protestaven en aquest sentit. Allà a l'escola diu que sí que l'asseuen i no fa res.

Ella sap verbalitzar quan té caca o està fent caca i crec que quan fa pipí també ho nota moltes vegades, sap vestir-se els mitjons, els leggins i descordar-se el bodi i treure's el bolquer. La part de dalt no se la treu sola. La jaqueta i sabates també se les posa sola. En aquest sentit és bastant autònoma. Sap moltes parts del cos..
Tot i que no conjuga tots els verbs bé o es deixa alguna paraula de la frase...

Es fixa quan algú altra de la família va al wc i demana veure-ho (a vegades), no sé diguem-ne que ho coneix tot. Li he comprat unes calçes així com li agraden amb ella de dibuixets i unes samarretes ( ara porta body, que per cert acaben a la talla 23/24 mesos oi? no trobo més talles i li va molt justa aquesta...no sé si tardem gaire més no li podré posar bodys ja...)
però ni veient les calçes ni res...li he explicat que quan vulgui...bla bla bla bla :-:) i diu que val, que sí..però res...socoorroooo!! ?-)

Algúna experiència similar, comentari/aportació?
Moltes gràcies! :-()-)
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: jaruma » dc. feb. 20, 2019 10:07 pm

Jo també penso que farà un canvi de xip d'un dia per l'altre i ja està. Potser la podria ajudar llegir contes sobre el tema, que la motivin a provar-ho (no sé si n'hi heu llegit). Però per tot el que dius sembla que té la maduresa necessària i només li cal la motivació, així que quan la tingui no li costarà gens fer-ho bé. Això d'asseure-la cada dia jo no sé si és bona idea. Crec que hauria de ser ella qui decideixi seure, i ser conscient que la decisió serà seva, no sé si m'explico.

Jo no li insistiria, a banda de motivar-la indirectament amb contes, etc, i si a l'agost encara segueix igual (que no ho crec), llavors sí que ho forçaria una mica, per poder començar l'escola sense bolquer.

El meu fill passava del tema, i 4 mesos abans dels 3 anys, un dia sortint de la banyera va dir "tinc caca!", es va asseure a l'orinal i la va fer, tan tranquil! I ja està, ell solet va decidir que prou bolquers. I no li va costar gens, se li van escapar ben pocs pipis. Temps abans havíem llegit contes sobre el tema, havíem comprat calçotets de superherois, però res. Fins que ho va decidir ell.

Paciència i ànims!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. feb. 20, 2019 11:08 pm

Hola Ganga,

Estic d'acord amb la Jaruma. D'un mes a altre o d'un dia per l'altre farà un canvi de xip. A mi també era un tema que em preocupava moltíssim perquè la meva filla gran ja tenia 34-35 mesos quan va deixar el bolquer! Ella és de juliol, per tant jo sí que em veia anant a p3 amb bolquers encara!! Ella feia com la teva, deia que sí volia seure però no feia res, o bé no hi volia anar... A l'escola bressol mostrava més interés perquè veia als altres nens seure al WC i em deien que haviem de motivar-la per poder treure-li però com??

En el nostre cas comprar calcetes va ser de força ajuda perquè la va motivar a plantejar-se deixar el bolquer (no va ser immediat). I un cop es va decidir vam treure de dia i de nit pràcticament al mateix temps!!! Total, crec que arribarà un dia que ella mateixa decidirà que ja ho pot controlar i ja està. I d'aquí al setembre hi ha moolt de marge encara.
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Ganga » dj. feb. 21, 2019 9:10 pm

Bones!
Jaruma, Jomateixa82 doncs m'heu donat una bona idea i que no hi havia caigut...he comprat un parell de contes sobre deixar el bolquer..un que explica com una nena, a la Noa li expliquen els seus pares el que farà a partir d'ara sense bolquers... i m'ha agradat que hi ha un moment on se li escapa i no passa res...i al final... arriba per fi a l'orinal..i un altre on hi ha un conte amb sons i imatges laterals de kk, pipi, pet, aigua i sabó...i representa que pots apretar els botons segons hagi fet ella en aquell moment...bé és molt divertit aquest!
Els tinc guardats per quan s'acosti el moment de dixar-lo i tenir-los ja a casa...avui al parc m'ha dit: mama tinc caca...i clar no teniem wc i he anat a un racó a veure si feia alguna cosa i res ..i quan hem arribat a casa s'ha amagat a la meva habitació i l'ha fet..jo l'he vist i li he preguntat si volia anar al wc però sense presions ni res i m'ha dit que No! I s'ha posat a plorar i ha fet la kk...i que m'he oblidat de dir-ho abans a l'altra entrada que a vegades quan fa pipi també crida/fa com plor ...no sé com si li fes cosa fer-se'l a sobre..i nosaltres mai li hem dit res ni mal dit ni renyant ni res per l'estil...suposo que ho deu notar i li fa cosa...
Esperarem un temps..amb calçes, samarretes i contes a punt i jo amb ganes i calma i a veure si arriba el bo ( perquè jo si puc esperaré la màniga curta per treure-li) ( els nens van ser un per gener i l'altra per febrer) i a veure si la cosa va mitjanament rodada.
Merci noies..esperarem una mica més aquest canvi de xip. Ara s'asseu si ho vol..si no doncs res..passo de barallar-me per una cosa així!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Ganga » dc. març 06, 2019 3:27 pm

Bones!
Bé doncs..10 dies després..la meva petita ha decidit deixar el bolquer!!..així que porta 4 dies sense bolquer i està molt entusiasmada.
Dissabte matí tal qual es va llevar i em va dir que no volia bolquers , que volia dur les calçetes que tenia allà a l'armari guardades!.. :-:) ..podeu imaginar la meva cara d'estupefacció quan m'ho va dir. Jo li vaig respondre que això volia dir que els pipis i kks havien de fer-se a l'orinal i em va respondre que sí mama! A sobre no, els pipis a l'orinal sinó es mullen les calçetes....i jo veient si la cosa anava en sèrio o no vaig dir-li que sino que no passava res que li posava bolquer i vaig fer el gest de treure'n un i em va dir: nooooooo!! No vull bolquers, vull calcetes..i em va quedar clar... ?-)
Vaig posar l'orinal en un lloc visible. La vaig deixar amb poca roba per casa i vaig treure els contes..que x cert li van encantar! O a punt uns gomets ben xulos! ;-) ;-)
El dissabte va fer només 4 pipis i un a sobre, diumenge 4 més i un altra a sobre, dilluns i dimarts tots a l'orinal...de moment anem fent bé. La kk li costa més ja que crec que li fa cosa deixar-la anar...en porta una en 4 dies (avui encara no ho sé) pobreta espero que es reguli perquè es queixa de mal de panxa...
A la llar no li va fer gaire gràcia que em presentés amb la nena sense bolquers i tot i que li vaig explicar detalladament com va anar..em van dir que bé ja veurien que potser sortiria amb bolquers...aixó no em va sentar gens bé la veritat i li vaig reargumentar.. vaig decidir esperar, bastant nerviosa la veritat...i després al recollir-la i veient que el dia havia anat genial i que l'educadora es va mostrar més refiada...doncs ja estava més tranquila...
Ja sé que se li escaparan varis cops però penso que forma part també del mateix procés...i anirem veient amb la kk...té força estona d'aguante del pipi i no la faig seure jo a cap hora estipulada sinó que espero que ella em digui que en té i llavors hi anem.
A l'escola bressol diu que els asseuen a hores determinades i jo li he dit que li pregunti que ella sap si en té o no i que si li diu que no potser no caldria...no sé no li veig la ventatge de asseure-la ....
Crec que el haver esperat que ell fos qui prengues la iniciativa juga un punt a favor del procés...
No sé així estem ara per ara...ella està molt contenta amb aquest pas i ho veig perquè vol ensenyar a tothom que porta calçes i diu que els bolquers ja no mama només per dormir...i està comtenta i riallera com sempre,la veig ferma, de moment, amb la desició, no sé si seguirem així, espero que sí.
Sincerament em pensava que trigariem moltes setmanes i potser la cosa seria treure-li perquè toca començar p3 al setembre i mira vaig quedar ben glaçada dissabte per unes hores però ara estamos en ello! :()()::::
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. març 06, 2019 9:07 pm

Veus Ganga!!!

Els nens sorprenen. Uns abans i els altres després però per tots arriba un dia que volen deixar el bolquer i ho diuen convençuts. Trobo que els adults a vegades tenim molta pressa i volem forçar molt les coses.... I ara ho tinc claríssim, però quan li toqui començar a la meva petita a P3 ja en parlarem perquè és de finals de desembre i per tant no tindrà ni els 3 anys, i si fa com la gran durà bolquers encara! Espero que ella maduri abans en tema esfínters, per no posar-nos tots nerviosos... Realment trobo que sobretot pels nens de finals d'any s'hauria de ser més respectuós i flexible a les escoles en tot (esfínters, migdiades, etc).

Felicitats i a dir adéu als bolquers, serà una alliberació, però segurament també et portarà nostàlgia jejeje.
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Ganga » dj. març 07, 2019 9:24 am

Bones!
sí Jomateixa 82 tens tota la raó! potser si no hi hagues aquesta pressió per entrar a p3 no ens posariem tant nerviosos.
La teva filla no té perquè dur bolquers l'estiu abans de p3. Jo penso que això mai se sap. Tenim una amigueta nascuda a l'octubre que des del maig passat que va dir que no volia bolquers! i era súper peque. Gairebé mig any més petita que la meva i ella va decidir deixar-lo molt abans i no va tenir tampoc gaires escapes,em va explicar la mare que va veure a la seva cosina que feia pipí a l'orinal i ella la va voler imitar i mira tots a riure i a partir de llavors ja els demanava tots...realment aquesta frase de cada nen és un món..serveix per a tot.
Tot i així i havent respectat el ritme de la nena pateixes interiorment fins que no arriba el moment.
Ahir vam tenir reunió d'aula de p2 i van dir que aquells nens que encara quedaven amb bolquer..quan volguessin els pares parlessin amb les educadores per veure quan/com els hi treien...jo vaig pensar que quina pressa per treure-li si aquests nens no mostren senyals de res ni demanenres i encara queda tota la primavera i estiu i, en tot cas, a l'agost ja els hi podien treure a casa, no? en aquest sentit jo em vaig sentir alleugerida pel fet que la meva ja està en procés però és aquesta pressió a la quem refereixo que la portes per dins, i perquè ja no trobes bodys més grans de talla i perquè la talla de bolquer veus que és la última..lo altra són paquets de pocs bolquers per les nits..en fi són cosetes que van quedant.
A igual que respectar un cop dins l'escola a infantil amb els "objectius assolibles" tenint en compte els nens de principis, mitjans i finals d'any...per sort cada vegada en som més conscients i moltes escoles ho tenen en compte.
Bé doncs nosaltres com diu jomateixa82 amb ganes que aixó hagi començat, de moment els pipís van súper bé, però amb "peneta" en el sentit que la nostra tercrea filla s'està fent gran, ja sense biberons ni xumets ni bolquers (de dia) ni moltes coses que els caracteritza dins l'etapa de nen-bebé...i evidentment és alegria però també nostàlgia ( el meu home no tant però.. :-D ) d'aquestes époques de bebés que hem passat a casa, que han sigut dures també, i que ja no tornen... <:-< :-)(-: ..aixx !!!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: jaruma » dj. març 07, 2019 6:15 pm

Molt bé Ganga! Veus com ella mateixa ho decidiria? Ara si té escapes no li doneu importància. El meu va començar super bé, no se li escapava cap, i al cap d'unes setmanes es va confiar, i s'ho feia tot a sobre! Res, només van ser uns dies, però vaig arribar a preguntar-li si volia portar el bolquer altre cop, i em va dir que no, i es va tornar a esforçar. I perfecte altre cop.

Jo he treballat molts anys en llars d'infants, i estic totalment en contra del sistema aquest. Fins que no tens fills no te n'adones que cada nen té el seu ritme, i que tots (exceptuant els que tinguin algun problema) acaben arribant al mateix lloc. Recordo que a molts a P1 ja se'ls animava a deixar-ho, i cada 10 minuts sentant-los a l'orinal. I sí, abans i després del pati tots asseguts una estona al wc, i que surti un pipi, que si no s'escapa. Al final els nens no aprenen a escoltar-se i a saber quan cal anar al wc o no. A mi recordo que em deien "has d'anar decidint qui pot treure's ja el bolquer, perquè al juny han d'estar tots fora". I per què no poden aprendre a l'estiu? I a P3 haurien de poder anar amb bolquer (a EUA els treuen el bolquer molt més tard, està socialment acceptat i no passa res!). En fi, tenim presses per tot.

Que vagi molt bé!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::