Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

Els bolquers, el xumet..

Clara13
:: gosset
Entrades: 417
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: Clara13 » dc. juny 14, 2017 2:57 pm

Hola noies,

Doncs això, el meu patufet té 34 mesos i no vol sentir parlar de deixar el bolquer. Ni fa pipí a la gibrella ni vol l'wc. Ell no ha anat a escola bressol i a casa l'hem respectat molt amb aquest tema, però esta clar que ja té edat per deixar-lo i a més a l'escola on anirà a partir de Setembre ens diuen que res de bolquers (cosa que no em sembla massa respectuosa).

Algun consell per aquests menuts que triguen més a deixar el bolquer? Ell s'aguanta el pipí i demés sense problemes, hi veig més un problema intern que no pas fisiològic, provablement perque s'hi sent més segur amb ell però el temps va passant i no sé massa bé com gestionar això.

Gràcies!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1336
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Casi 3 anys i no vol deixar el bolquer

EntradaAutor: shyla » dc. juny 14, 2017 9:11 pm

Sincerament el fet de dir que ja te edat de deixar-lo penso que t'esta fent capficar-te en el.tema i deixar de pensar en respectar-lo. Cada nen te els seus temps i les seves raons. Veig mooolts nens que els treuen bolquer perqué toca las dos anys, a l'estiu...com si fossin rellotges suissos...i llavors arriba la frustracio, la rabia. El nen es fa els pipis a sobre o controla pipí pero no la caca...Confía en que ho esteu fent be, confía en el.teu fill, no li passa res.
T'explico, el meu fill gran no demanava ni pipí ni caca, anava a l'escola bressol, un.dia com ara avui a mitjans-finals de juny es va llevar i em va demanar calçotets, amb 3 anys i 3 mesos! I saps que?? El va deixar per sempre de día i de nit, sense cap escape! Nosaltres van confiar-hi, costa aguantar les pressions externos, pero sort la seva escoleta es molt respectuosa tambe. Anims i confía!!
Imatge Imatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7475
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dj. juny 15, 2017 8:41 am

Hola Clara13

Aviam per on començo...

El Lau quan havia de començar P3 també duia bolquers, en aquest aspecte vaig parlar amb la mestra que li tocaria quan comences i ens va dir que ja aniriem fent, així que ja teniem un punt guanyat.
Va començar P3 i duia bolquers, tan per fer pipi com caca, al desembre d'aquell any ell ja tenia 39 mesos, com al Nadal nosaltres teniem vacances vam decidir treure el bolquer, ens vam sorpendre pq el pipi va anar genial, això si l'havia de fer dret, assentat al wc no hi havia manera.
La tactica va ser una setmana abans dient-li anirem a comprar calçotets, vam anar-hi tots 2 junts, els va triar ell, al arribar a casa se'ls va posar.

La caca va ser més difícil, hi ha un post que en parla. viewtopic.php?f=24&t=52556

Cada nen va al seu ritme, crec que seria molt important respectar-ho, així com els meus dos fills han caminat super aviat, el bolquer els hi va costar una mica, però en canvi amb el menjar cap problema mai, així que ja veus...

Espero haver-te ajudat.

Petons :-()-)
Imatge

Imatge
jaruma
:: tigre
Entrades: 794
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » ds. juny 17, 2017 3:00 pm

Hola Clara! El meu va passar de voler el bolquer a no voler-lo en poc temps. En quant ell va decidir fer servir l'orinal, vam tenir uns dies de "despistes" però en qüestió de 2 setmanes ho portava ja súper bé.

Amb això vull dir que, fins i tot si us espereu al setembre, teniu marge per començar el cole sense bolquers. A més, a l'escola els volen srnse bolquer, però tenen TEI per canviar-los si hi ha "accidents". Està clar que l'ideal és que comenci tenint ja un temps d'experiència amb el water, però no us agobieu!

Per si no ho heu provat, hi ha contes que el poden motivar a voler deixar-lo. Al meu li va encantar un que tenia botons que feien soroll de pipi, de pets, de felicitacions, etc. Em sap greu però no recordo el nom. I també està el del ratolí que vol saber què porten els seus amics dins del bolquer. Al meu fill tot això ho va anar madurant, i no va ser immediat, però estic segura que el van ajudar a prendre la decisió.

I un altre consell és que no li dongueu importància. Si ell veu que és una cosa que ha de fer, potser en perd tot l'interès. Jo tenia l'orinal al lavabo, sempre a punt, i de tant en tant li preguntava si volia fer el pipi allà. De vegades em deia que sí, i s'hi sentava amb bolquer i tot. Va passar uns dies que ell sol, quan tenia caca, anava i s'asseia a l'orinal, amb el bolquer posat. Treure'l sí que no volia. El felicitàvem igual, i va arribar un dia que, sortint de la banyera, va dir que volia fer caca a l'orinal. I ho va fer! (en tenim fotos i tot, de la primera caca :-D ). I ja mai més va voler bolquer.

Potser el vostre ho decideix d'aquí un mes, o dos, i encara estarà a temps.

Molts ànims!
Rossinyola
Entrades: 778
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 22, 2017 8:51 am

Hola Clara!
Quan vas publicar aquest post vaig pensar, estic igual! El meu petit de 34 mesos no semblava que volgués deixar el bolquer. Es feia pipi, caca, no es deixava canviar i li era igual anar brut. Doncs parlo en passat ja perquè fa 2 dies va dir "no vull bolquer" i apa, corrents a buscar calçotets. Els va triar ell (llamp mcQueen i spiderman......) i en un dia ja ho té controlat. De dia, de nit, caques, tot!
He de dir que amb la meva filla gran va passar el mateix, als 33 mesos (era febrer per cert) va dir prou i va ser directe. Però suposo que en aquell moment com que el petit era molt petit i jo anava esgotada ni em vaig preocupar pel tema dels bolquers. Cap dels dos ha anat a la llar d'infants per cert!
El que vull dir, que ja t'ho han dit i reafirmo, és que quan estan realment preparats el canvi és d'un dia per l'altre i definitiu perquè han madurat al seu ritme i pq ells mateixos s' han trobat prou forts per decidir aquest canvi. Jo patia pel començament del cole al setembre, però tb vaig decidir que si no estava preparat per deixar el bolquer doncs no aniria al cole. Però mira, se m'ha avançat en un tancar i obrir d'ulls :content:
Imatge

Imatge
Beikost
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 93
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

EntradaAutor: Beikost » dj. juny 22, 2017 10:49 am

Les vostres respostes són molt tranquil·litzadores i van en consonància amb la nostra filosofia de criança, relaxada i sense presses. Ara, suposo que aquí el complicat és esquiivar els comentaris i la pressió de mares i sogres, no?
Rossinyola
Entrades: 778
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dj. juny 22, 2017 3:27 pm

Molt complicat Beikost! Suposo que depèn de cada família clar, en el nostre cas no entenen res del que fem però ho respecten bastant. I amb la gent de fora del cercle familiar he après a passar de tot. Amb el tema dels bolquers vam viure ben aprop el cas d'un nen un any més gran que la meva filla, molt proper a la família del meu home, és fillol del meu cunyat, en què tal com va fer 2 anys un juliol li van treure el bolquer. I van passar un any horrible tan el nen com els pares, cada cop havien de sortir de casa amb una motxilla gran plena de recanvis. Ells volien tornar a posar el bolquer, però per acabar-ho d'adobar el metge els va dir que això no es pot fer (cosa que és mentida). Jo els vaig veure patir tant a tots plegats que vaig dir que ni de broma ho faria igual. Quan la meva filla va fer dos anys, al maig següent, la família Ja va treure el tema "ara a l' estiu bla bla". Vaig tenir l'excusa perfecte perquè ens deixessin en pau, i és que el meu fill havia de néixer a l'agost, així que vam dir que ja era massa per ella tenir un germanet i esperariem l'estiu següent. I va colar :content:

Tinc un article en pdf sobre l'estudi que van fer sobre control d'esfinters a l'institut Emmi Pikler, l'estic intentant penjar però és massa gran. És molt interessant llegir-lo, una de les coses que diu és que tard o d'hora tots els nens controlen, igual que tots caminen, sense necessitat de fer rès :) i pot ser que això passi fins i tot als 4 anys, molt lluny dels dos anys que tothom diu
Imatge

Imatge
jaruma
Entrades: 794
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

EntradaAutor: jaruma » dv. juny 23, 2017 7:40 pm

A mi em van explicar que a EUA els treuen el bolquer més tard, el més habitual és que als 3 anys encara en portin, i als 4 també! M'ho va explicar una noia catalana que viu allà, i que va decidir fer com es fa aquí, als 2 anys bolquer fora. Doncs allà el metge li va dir que era massa aviat, que això no s'havia de fer fins molt més tard. Perquè veieu si és relatiu tot!

Aquí el problema principal és el cole, que et posa una data límit, i no és just.
Clara13
Entrades: 417
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

EntradaAutor: Clara13 » dl. juny 26, 2017 6:45 am

Hola noies!

Moltes gràcies per tots els consells. Estic d'acord que amb el fet de dir que "ja toca deixar el bolquer" no he estat massa encertada. De fet, no és que ho pensi, per mi com si els deixès als 4 anys, però reconec que estic patint la pressió de l'escola al Setembre.

Doncs bé, aquests dies hem aprofitat per anar a la piscina i li hem explicat que allà no pot portar bolquer normal i ho ha acceptat molt bé. Quan marxem a casa li deixem el banyador posat una estona més, i sembla que no protesta gens. També el deixem despullat per casa i molt bé (bé, ahir va fer pipi al balcó, no sabia si riure o plorar, hahaha). El que si que es nega en rotund és fer pipi o caca al orinal, però vaja, suposo que tot arribarà. Ahir vem anar a la platja i com vem marxar de casa amb el banyador posat va anar sense bolquer gairebé tot el matí. Al arribar a la platja ens va dir que tenia pipi, o sigui que va avisar i el vem felicitar. Al vespre ens demana el bolquer per dormir i li posem per que li volem respectar els temps, no obstant penso que només en uns dies (des de que vaig obrir aquest fil) ja ha estat unes quantes vegades sense bolquer i super bé. Ahir es va deixar posar uns calçotets per primera vegada, sense protestar, i avui li aniré a comprar més dels seus dibuixos preferits, a veure si l'acaben de motivar.

En fi, que els nens són una passada i ens sorprenen cada dia. Només quatre o cinc dies enrera us deia que no volia saber res d'aquest tema i ara mira, super bé.

Gràcies a totes!

:content:

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: