Us va trigar molt en deixar de necessitar el bolquer de nit?

Els bolquers, el xumet..

Avatar de l’usuari
nela81
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dv. oct. 12, 2012 9:58 pm

Us va trigar molt en deixar de necessitar el bolquer de nit?

EntradaAutor: nela81 » dv. juny 08, 2018 8:05 am

Bon dia,

Li vaig treure el bolquer al meu menut quan tenia 32 mesos. Potser no estava preparat del tot perquè no havia fet cap senyal com demanar calçotets o seure al orinal i vam passar 3 mesos en que si no te'n recordaves de portar-lo periòdicament s'ho feia a sobre.
De sobte, quan ja estava a punt de complir els 3 anys, durant les vacances de Nadal, va començar a demanar-ho i la veritat que ara el tema pipis de dies força bé.

La qüestió és que el bolquer de nit no veig que li pugui treure encara, gran part dels dies es lleva ben carregat tot i que li posem a fer pipi abans de ficar-lo al llit i no li donem massa líquid.
Durant la migdiada no el necessita perquè no li posem i de moment només un dia se l'ha fet a sobre.

A alguna de vosaltres també va passar per molts mesos de diferència entre deixar el bolquer de dia i el de nit? Ja suposo que no m'hauria de preocupar encara però no m'agradaria arribar a P5 o primària amb el nen encara dormint amb bolquer.
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Us va trigar molt en deixar de necessitar el bolquer de nit?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. juny 08, 2018 2:02 pm

Bones!
Doncs en aquest tema te'n trobaràs moltes opinions, algunes a l'extrem oposat de les altres. Com en tot el que estàs fent amb el teu petit, depèn del nen, de les circumstàncies, de la teva opinió. Jo t'exposaré la meva:
Jo penso que el tema de treure els bolquers és quan estan preparats, tant pels de dia com pels de nit. Amb els de dia hi ha la problemàtica de l'escola "dels grans", que la majoria d'escoles no volen canviar cap bolquer, i no tots els nens estan preparats quan els hi treuen l'estiu abans de començar P3. En el meu cas, l'Isaac estava preparat perquè coneixia les parts del cos, ja xerrava com una almeja, coneixia els calçotets, el wàter i l'orinal. Però és un nen que amb tot, si ha sortit d'ell hem anat molt millor que s'hi ho hem imposat els aduts. El juny de l'any passat la profe ja el veia preparat, igual que jo, a més que és un nen que no va moltes vegades al dia a fer pipí, que retén força, i només anava a l'escoleta al matí. Jo no ho veia clar perquè ell anava encara tan panxo amb els bolquers, no li feien nosa. Creia que no aniria massa bé i així va ser. Els primers 15 dies va anar de fàbula, ni una gota, ni un calçotet, t'ho deia, s'aguantava fins que arribava a l'orinal, tant el pipí com la caca. Després, jo crec que es va cansar del joc i va ser horrible els propers mesos. Per tant, ni hablar de treure-li a la nit, tot i que llavors ja s'aixecava amb el bolquer sec i feia el primer pipí del dia ben gros.
Com que a la nit i migdiada "manava" jo, és a dir, no estava pressionada per cap persona exterior perquè el tenia jo, vaig voler esperar a què estigués ben assolit el bolquer de dia, i de sobres. I ell continuava sense mullar el bolquer, però no es va queixar mai de dur-lo. Doncs ha portat bolquers per dormir fins aquest febrer. Portàvem dies que només hi havia algun escape per despiste o perquè havia begut molt i tal durant el dia, i li vaig preguntar: "Isaac, vols treure el bolquer de dormir?" i em va contestar que sí. Va tenir un accident la primera nit, jo suposo que perquè es va mig despertar i es va notar una cosa estranya sense bolquer per dormir, em va avisar però entre despejar-me jo i arribar a l'orinal estava mullat. Però cap dia més, fins avui.
En el teu cas doncs, jo no tindria pressa, ves tantejant el terreny, a veure com el veus. És essencial però que s'aixequi amb el bolquer sec o demani durant la nit anar a fer pipí. Veu molt líquid abans d'anar a dormir o per sopar? Jo li redueixo la ingesta de líquids per anar a dormir.
Conec casos que han començat amb el bolquer de dia i amb el de nit amb 2 o 3 setmanes de diferència, per aprendre-ho tot de cop, i amb la idea d'anar netejant-ho tot fins que s'acostumés, perquè ja no volien posar més bolquers. Però no és la meva opció. Jo ja vaig fer-ho de dia, i com que per dormir podia triar, vaig escollir seguir el ritme del nen.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: Us va trigar molt en deixar de necessitar el bolquer de nit?

EntradaAutor: Maroa » dg. juny 10, 2018 7:54 am

El meu fill ho va deixar tot a la vegada, la meva filla va estar un any més amb boquer de nit... hi ha nens de la classe dl meu fill que a p5 encara hi dormen.... Cada criatura és un món i no es pot forçar. Notaras que ja està preparat quan portis força nits seguides que s'aixeca amb el bolquer sec. No tinguis pressa que no serveix per res!
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Us va trigar molt en deixar de necessitar el bolquer de nit?

EntradaAutor: petitajo » dc. juny 27, 2018 1:04 pm

Doncs, jo crec q no fa falta esperar a q el bolquer estigui sec per treure.li.
Ma filla ja feia un any gairebe q anava sense bolquer de dia i vaig veure q quan li posava el bolquer a la nit es relaxava i se'l feia a sobre concientment a vegades no esperava ni estar dormida, li estava explicant un conte i se'l feia a sobre (aixo m'enfadava i li deia q no) suposo q li feia mandra anar fins el lavabo.
Un dia, tot i anar amb bolquer (suposo q el deuria portar mal posat) es van embrutar els llençols, li vaig dir q el bolquer anava petit i q ja no el posariem mes i hi va estar d¡acord. Alguna nit se li va escapar, deia q no recordava q anava sense bolquer, pero a les seguents nits cap problema!
Estic convençuda q li hagues pogut treure abans, q ella ho controlava pero per alguna rao li era mes comode fer-lo al bolquer.

Prova de treure-li a veure q passa, podria ser q al veure q no en porta i q s'embruta el llit vegi q s'ha d'aguantar fins arribar al wc.
Imatge

Imatge

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::