Dormir i jugar

Rabietes, gelos, egoisme..

GeJo
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. jul. 24, 2008 5:34 pm
Ubicació: Barcelona (Gòtic)

Dormir i jugar

EntradaAutor: GeJo » dv. març 05, 2010 7:06 am

La Urgell té 13 mesos, menja de tot, dorm prou i sempre està rient i activa. Tots els paràmetres de pes, mides, etc són correctes. Tot ok, cap problema.
En aquests moments, els seus períodes de son són: al vespre des de les 20.30h fins les 07.30h. A aquesta hora esmorza i la posem a dormir de 08.30h fins les 11.30h. Dina i llavors ja està jugant (al parc o a la trona, sense caminar) fins les 15.00h, llavors fa una migdiada curta fins les 16.30 i a partir d'aquí, després de berenar, jugant per tota la casa i caminant fins les 20.00h. Total dorm unes 14 hores.
El nostre dubte és que al matí, en la dormida de les 08.30h i a voltes també en la de les 15.00h, li costa agafar el son. No plora, només juga, canta i es mou pel bressol fins que s'acaba dormint, però a voltes poden ser estones de més de mitja hora. Tot i que en aquestes estones no plora i s'entreté i que quan l'anem a agafar per fer els àpats està contenta i tranquil·la, tenim una mica el neguit de deixar-la sola a l'habitació massa estona fins que es dorm i si això pot ser negatiu pel fet de que substitueixi el parc per un bressol o si això no té més importància. Tampoc tenim del tot clar si pel matí també hauria d'estar caminant enlloc d'estar al parc jugant.
Què en penseu?
Salut,

GeJo
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Dormir i jugar

EntradaAutor: isa » dv. març 05, 2010 7:20 am

Bon dia GeJo,
jo penso que no és dolent que abans d'adormir-se passi una estoneta jugant soleta al bressol, fins a agafar el son. Deu ser la seva manera de relaxar-se, no? El que també has de mirar és si ho fa per relaxar-se o és que realment no té son....potser de 7.30 que es lleva, a tornar a dormir a 8.30 no té son no?
El que sí trobo és que amb 13 mesos potser ja no té edat per jugar al parc ni trona, sino per terra tot el dia, té edat ja d'explorar per ella mateixa una miqueta més, jo t'aconsello jubilar al parc! Què et sembla? :-()-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. març 05, 2010 7:34 am

Estic d'acord amb la isa, amb 13 mesos és la edat de jugar per terra, caminar, gatejar, explorar...
Poca cosa hi pot fer un parque quan un nen vol explorar...

El que a mi em sembla és que la nena a les 8:30 no té son i per aixó li costa una mica dormir (i tens sort que la teva és pacifica i juga, que la meva fotria uns crits!). Si li escurses la primera dormida i ella es cansa perque juga una mica més, a la dormida de després de dinar la farà més llarga i s'adormirà més ràpid.

Que vagi molt bé, guapa. :-()-)
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

EntradaAutor: Eva_ » dv. març 05, 2010 8:18 am

neuetes ha escrit:stic d'acord amb la isa, amb 13 mesos és la edat de jugar per terra, caminar, gatejar, explorar...
Poca cosa hi pot fer un parque quan un nen vol explorar...

El que a mi em sembla és que la nena a les 8:30 no té son i per aixó li costa una mica dormir (i tens sort que la teva és pacifica i juga, que la meva fotria uns crits!). Si li escurses la primera dormida i ella es cansa perque juga una mica més, a la dormida de després de dinar la farà més llarga i s'adormirà més ràpid.

jo penso el mateix :ok:
L'Arnau quan va començar la guarderia amb un any, va deixar de fer la dormida a mig matí i va passar a fer migdiades de dues hores i a vegades més!
Jo em els dos fills tinc la sensació que hi vaig al darrera, vull dir que ells t'ensenyen què és el que necessiten abans que tú ho vegis clar del tot :love:
Imatge
Imatge
txellchen
Entrades: 3903
Membre des de: dt. nov. 06, 2007 7:02 pm
Ubicació: Sant Feliu de Llobregat

EntradaAutor: txellchen » dv. març 05, 2010 8:59 am

Doncs jo penso que potser la migdiada del matí ja no la necessita, no? Nosaltres li vem treure al Marçal quan vem detectar que li costava agafar el son pel matí i després li costava agafar el son a la migdiada. :ok:
Imatge

Imatge
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

EntradaAutor: pigadeta » dv. març 05, 2010 12:27 pm

Doncs ara ja t'ho han dit tot.... jo crec que amb 13 mesos potser la migdiada del matí ja no li cal i potser haurieu d'avançar la de les 15, es a dir fer-la després de dinar com a migdiada a les 13-14h +/-.. i suposo que farà les 2 o 3 horestes bones

A part de que tampoc veig necessari que la nena passi tanta estona sense tanta activitat, potser cal que gategi, camini, explori...crec que més moviment li anirá bé....

De totes maners jo no ho treuria directament, ves escurçant-li o retrassant-li... jo crec que tanta estona rondinant o jugant es falta de son... al final s'adorm d'aborriment
GeJo
Entrades: 30
Membre des de: dj. jul. 24, 2008 5:34 pm
Ubicació: Barcelona (Gòtic)

EntradaAutor: GeJo » dl. març 08, 2010 3:17 pm

Doncs moltes gràcies a totes i a tots !!. La veritat és que ens ha estat tot plegat molt clarificador i de gran ajuda. Gràcies.
Salut,

GeJo

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::