Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

Rabietes, gelos, egoisme..

Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Rossinyola » dj. set. 19, 2013 4:53 pm

Hola,

La meva filla de gairebé 16 mesos té por d'alguns sorolls una mica forts, com ara l'aspiradora, la màquina d'afaitar de sun pare i un cub amb sò de vaca que li van regalar, quan escolta aquests sorolls s'espanta molt i no para de plorar. Fins ara jo no li havia donat més importància, ho hem viscut amb naturalitat sense forçar-la a escoltar aquests sorolls perquè creiem que simplement és una etapa i que ja li passarà, però avui un familiar m'ha dit que això no és normal (quina ràbia em fa aquesta frase :-o00) i que havia d'ensenyar-li a afrontar aquesta por exposant-la a aquests sorolls una mica cada dia juntament amb alguna cosa que li agradi molt. Jo la veig massa petita per fer-li això, però aquesta noia m'ha dit que si no anirà a més... En fi, no sé què pensar! què en penseu? Alguna experiència similar?

En la mateixa conversa també ha sorgit el tema de l'aigua: li encanta banyar-se però no suporta que li mulli el cap, o sigui que rentar-li el cabell és sempre un drama. Nosaltres anem jugant amb ninos, li ensenyem com es renten el cap, deixem que ella renti els ninos i fins i tot que agafi la dutxa per mullar-se ella sola. Sempre li expliquem el que anem a fer, però de moment no funciona. La veritat que això tampoc em preocupava gens, també pensava en una etapa més, i fins i tot ens hem apuntat a natació amb la idea que mica en mica es vagi familiaritzant més amb l'aigua. Però coi, amb la ditxosa frase que això no és normal ja tinc la mosca al nas! Clar, i que t'ho digui algú amb molt experiència amb nens doncs et fa dubtar... Què en penseu? Algun suggeriment?

Gràcies boniques!
Imatge

Imatge

Imatge
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: sargantana:28 » dj. set. 19, 2013 6:11 pm

Jo també tinc experiència amb nens i per això opino que hi ha tantes persones com normalitats. Què vol dir que no és normal? Basant-te en què? Comparant-ho amb què?
Una altre cosa és que sigui una situació que tu necessitis reedreçar, llavors aquí sí que entre tots podem anar trobant solucions. Jo amb el tema dels sorolls no m'hi capficaria, si té por no passa res, és normal i jo penso que fins i tot sa tenir por les coses desconegudes. A més, potser l'aspirador li fa por o potser s'atavala amb el soroll i no li agrada, qui sap.

El tema de l'aigua ja és més empipador perquè el cap els hi hem de rentar. A la meva li encanta l'aigua, i si li deixes que sigui ella la que posi el cap sota l'aigua s'ho passa pipa però si li faig jo ara que té 16 mesos tampoc li agrada ( de més petita no deia res) ella no plora però s'espanta i es posa nerviosa. Suposo que nota que li costa respirar i que no és ella la que controla el xorro per poder-lo treure uan vulgui. Vaig veure x internet com una mena de viseres però no sé on trobar-les. Tb he intentat explicar-li que tiri el cap enrerra i així no li va l'aigua a la cara però encara s''hi sent més insegura. A vegades també jugem amb una regadora petita...no ho sé, a veure si ens donen més idees.
Avatar de l’usuari
clarabelle
:: granota
:: granota
Entrades: 208
Membre des de: dg. feb. 19, 2012 8:33 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: clarabelle » dj. set. 19, 2013 6:24 pm

Rossinyola jo no patiria gens. El meu fill te 3 anys i mig i just aquest estiu hem pogut rentar-li el cabell sense que fos un drama. I el soroll de L'aspirador li feia panic amb 18 mesos. Es cert que de vegades, aquestes pors en nens mes grans poden apuntar a dificultats emocionals pero amb aquesta edat no es gens estrany. Jo no l'exposaria al malestar com t'han aconsellat. Es com si a tu et donessin una bufetada i un pastisset alhora. T'acostumaries a la bufetada?. A mes de ser una crueltat la confondries Jo t'ho dic com a professional i com a mare. Sentit comu i si li podeu estalviar o amortiguar els soroll millor.
Avatar de l’usuari
jpc
:: granota
:: granota
Entrades: 244
Membre des de: ds. gen. 12, 2013 11:08 am

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: jpc » dj. set. 19, 2013 6:51 pm

Al meu fill de dos anys li passa exactament el mateix: tant lo de l'aigua com lo dels sorolls i mai m'ho havia plantejat com un problema. Ho entenc com una etapa i prou, m'imagino que passarà.

El tema dels sorolls a més a més ho trobo d'allò més normal, fins i tot algo adaptatiu de l'èsser humà, no creieu? Els adults també ens espantem amb els sorolls forts però ja em après quins són perillosos i quins no. Ells encara són petits i no saben si el secador de cabell o la túrmix són perillosos jeje.
Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: kabbisa » dj. set. 19, 2013 7:14 pm

Estic com vosaltres! Ni sorolls ni rentar el cap!

Ara ha après a dir "pa-pó" i sembla que li tingui menys por (a l'aspiradora, a la secadora, rentadora, secador,...)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
irem
:: rateta
:: rateta
Entrades: 191
Membre des de: dc. ago. 31, 2011 3:11 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: irem » dj. set. 19, 2013 8:48 pm

Una altra mami igual!!ni sorolls ni aigua a la cara,però no m'ho he plantejat mai com un problema.
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: mdemare » dj. set. 19, 2013 9:42 pm

El meu fa exactament el mateix. Veu l'aspirador i fuig corrents. Lo del cap li passa al meu i a molts que conec. No et preocupis, quan arribi l'hora ja afrontarà els seus temors. No cal forçar res.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: ada_bcn » dj. set. 19, 2013 10:01 pm

el meu fill té 5 anys i també tenia por als sorolls forts, encara li molesten molt les motos al carrer... i et puc dir que s eli ha passat sense haver d'exposar-lo a res, a lo normal vaja.... lo del cap li ha costat una mica més, també van anar a natació i si va millorar el tema aigua però no pel cap, pero ara no tinc masses problemes en rentar-li, els habituals de tot nen que no te ganes de banyar-se...
Avatar de l’usuari
toska
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dt. abr. 09, 2013 3:23 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: toska » dv. set. 20, 2013 8:41 am

La meva també es posava a plorar i a cridar quan li rentava el cap, ara hem aconseguit que tiri el cap enrere però ja veus que te més de 2 anys, quan era més petita ja li podies dir que era un drama...

Paciència que van creixent... jo penso que ja canviarà...
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
elpoma
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dg. març 13, 2011 7:45 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: elpoma » dv. set. 20, 2013 10:25 am

Bon dia a totes!!

Doncs nosaltres estem igual, l'aspiradora ni veure-la, segons quins ninos tampoc i tampoc em capfico gaire. I l'aigua al cap ni parlar-ne, però bé, crec que algun dia li passarà. Tampoc volia entrar a la banyera gran de cap manera i ara hem aconseguit que s'hi posi. Tot és un aprenentatge.

Pensa que tothom hi dirà la seva en el tema dels nens, i com t'ha dit la sargantana, no és normal respecte a què o qui?

Tot són etapes i aprenentatges.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
Valença
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. juny 25, 2013 4:34 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Valença » dv. set. 20, 2013 11:38 am

Rossinyola, sense ànims d'ofendre, però a aquest familiar teu que ha dit que no era normal, jo el convidaria a entrar en aquest fòrum perquè vegi quin munt de criatures "no normals" hi ha :)

El meu fill tampoc podia sofrir sorolls forts a aquella edat i poc a poc se li va anar passant, però tindria ben bé 2 anys i escaig, eh?

I pel que fa l'aigua, fins que en va tenir gairebé 6 era un show rentar-li el cap!. Sí, sí, 6 anys!! i perquè va trobar "el super truco" que en diu ell de tapar-se les orelles amb els polzes i el nas amb els altres dits i tancar molt fort-molt fort els ulls mentre tirava el cap enrera, llavors jo li rentava a la velocitat de la llum i tot seguit li eixugava la cara amb una tovallola.

Quan era més petitó ho fèiem jugant i en comptes de fer servir el telèfon de la dutxa, anàvem amb una mena de gerra petitona de plàstic de colorainos i vinga jugar i cantar i explicar coses perquè es deixés. Com que no li agradava tirar el cap enrera, jo em posava més dreta perquè per mirar-me a la cara hagués de tirar el cap enrera a la força i mentre l'esbandia amb la gerra en una mà, amb l'altra li anava eixugant ràpidament la poca aigua que li pugués regalimar cap a la cara. Ja et dic que era un show!

També et diré que vaig parlar-ho amb la pediatra (perquè aquesta exageració de crits i escarafalls que feia quan li tocava aigua a la cara em semblava massa) i em va dir que hi havia molta canalla a qui els hi feia angúnia l'aigua a la cara i al cap i que amb paciència, tots ho acabaven superant. Així que no et desanimis! ;)
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Rossinyola » dv. set. 20, 2013 6:08 pm

Gràcies marones! En el fons sabia que em respondrieu això, però com que sóc una mica cagadubtes vaig decidir-me a obrir el post. Així que seguiré tranquila com fins ara disfrutant de l'evolució de la meva petita :love: He de dir que ja no me'n refiava massa d'aquesta persona, ja que recentment també em va dir que estava massa enganxada a la meva filla i també vaig pensar, què és massa? On és el límit? En fi, respirarem fons... :-o00m :-o00m :-o00m
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: carbasseta » ds. set. 21, 2013 8:11 am

quina rabia em ca aquest tipus de gent q afirmen categoricament coses que a mes no son certes per omplir de dubtes a la mare que tenen al davant. si ella creu que estas molt enganxada a la teva filla o que no son normals les pors que te, q s'ho quedi per ella. algu dira que ho fa amb la mes bona intencio, doncs jo no vaig dient segons que a les mares que fan el contrari que jo perque penso que aquella mare fa el que pot, el que creu i el que li ve de gust. per suposat que dins d'uns limits, pero en general, les mares fem el q creiem millor per les nostres criatures! la psicologia conductual pot anar be per algunes coses, pero no vol dir que s'ap,iqui a tot i menys quan es un proces maduratiu. la meva filla tb tenia moltes pors i tb ha apres a dir por quan en te i es mes facil, ja no s'espanta tant perque va coneixentels sorolls estridents i veu que no passa res, pero te 21 mesos! i quanho vam explicar a la mestra de l'escola durant l'entrevista perque ho tingues en compte, ens va dir que era totalmentnormal. per rentar el cap tb tenimshows molts dies. el que ens funciona millor es posar-nos a la banyera amb ella i tirar-nos aigua al cap a nosaltres fent el tonto i llavors a ellla. tb esta aprenent a posar-se ella sota la dutxa, pero de cop es gira i es un drama, de moment.
perdoneu el rotllo, pero es que de tant en tant una s'ha de desfogar!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Rossinyola » dg. set. 22, 2013 6:35 pm

Sí Carbasseta, tens tota la raó. Mica en mica vaig aprenent a passar de tots els comentaris d'aquest tipus. Al principi tenia molts dubtes quan em deien coses així perquè jo no he sigut mai massa de criatures, ni hi he treballat ni rès, i vulguis que no creus que tu no en saps tan. Però per sort me n'he adonat que el meu instint funciona de meravella, :content:
Quina gràcia el que expliques : Justament aquest cap de setmana ens vam trobar en la situació d'esbandir-nos el cap a la dutxa tots 3 junts i va anar molt millor :ok:
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: carbasseta » dl. set. 23, 2013 10:36 pm

q be rossinyola! a partir d'ara a dutxar-vos tots junts! jajaja!
amb aixo de l'instint a mi em va passar el mateix, dubtava de tot fins q em vaig anar adonant q quan feia el q em deia l'instint tot funcionava millor. ;)
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Mireia&Didac
:: rateta
:: rateta
Entrades: 193
Membre des de: dj. oct. 25, 2012 5:51 pm

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Mireia&Didac » dg. set. 29, 2013 8:09 am

el meu petit tambe te panic a que li mullem el cap, i al igual que tu fa 9 mesos que el vem apuntar a picina i es molt curios que en aquell ambient sigui ell mateix qui es vulgui sumergir i a casa no hi ha manera de posar el cap sota la dutxa sense fer un drama. he provat de tot, que sigui ell qui es possi el sabor i es tiri l'aigua, jugar, cantar i res de res. com ja t'han dit, aquesta situacio l'hem d'afrontar sigui com sigui, ja que s'han de rentar el cap. espero que com han dit altres marones se li acabi passant.
I del tema de les normalitats jo no en faria cas, cada nen es un mon :)
ImatgeImatge
Tute
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 66
Membre des de: ds. abr. 27, 2013 10:22 am

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Tute » dj. maig 15, 2014 7:25 am

Bon dia,
genial que estigui aquest post obert, perquè a la meva que té 15 mesos no li agrada gens l'aigua al cap, i estava mirant de buscar idees i solucions per fer-ho més fàcil. Ara veig que som moltes les que estem igual... la portem a piscina des de ben petita i allà no es queixa pràcticament mai quan li va aigua al cap i a la cara, però a casa... un drama, ni amb un potet petit imitant a la piscina ni res sempre plora... ja veig que és paciència i que amb el temps ja anirà passant.
Gràcies!
Wiwi
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. jul. 30, 2015 8:56 am

Re: Li fan por alguns sorolls i no suporta que li mulli el cap

EntradaAutor: Wiwi » dv. jul. 31, 2015 12:54 pm

A la meva filla li passava el mateix que dieu i ara que té 4 anys fa unes setmanes que podem dutxar-la i esbandir-li el cap amb la dutxa (i no un potet) i sense plors (això si, amb una tovalloleta preparada i només que li cau aigua a la cara la demana i s'eixuga)... Tot a millorat arrel que a la piscina s'ha decidit a mullar-se el cap, al seu ritme i motivada al veure altres nens bussejant :))
El tema dels sorolls també ha anat evolucionant, els més cotidians els porta millor, tot i que a vegades es tapa les orelles però intentem convertir-ho en un joc... Per exemple li dic "abracem-nos que el papa farà soroll!" I li fa gràcia, però forts sorolls com motos, ambulàncies, una tele molt forts... Encara li molesten... I ho entenc! :)

Paciència perquè es van adaptant al món que els rodeja, cada un al seu ritme. El millor que podem fer és acompanyar-los per a que l'experiència sigui el menys traumàtica possible i poc a poc tinguin els seus recursos per afrontar-ho

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::