problemes amb els fills dels veïns

Rabietes, gelos, egoisme..

maig13
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. març 03, 2014 12:56 pm

problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: maig13 » dt. març 03, 2015 10:18 am

No sé ben bé ni com explicar-ho ni si aquest és el fòrum correcte, però em passa una cosa que no sé com solucionar.

La meva nena està apunt de fer 2 anys. Ella és una nena tranquil.la i carinyosa, amb rabietes propies de la seva edat, i que va a l'escola bressol des dels 9 mesos. El problema el tinc amb la meva veïna, que té una nena de 3 anys i mig. Aquesta nena és tot el contrari. És una nena que està totalment descontrolada. No acata cap norma i els seus pares s'han vençut a ella. En aquella casa no hi ha cap horari, ni de dormir ni de menjar, ni de jugar. Es fa tot segons els gustos i necessitats de la nena. El problema és que les dos nenes estan molt juntes, ja que durant unes hores al dia tenen la mateixa mainadera que les cuida. I per la tarda, la majoria de dies coincideixen al parc de davant de casa. I el problema és que no es poden ni veure! La filla de la meva veïna és molt gelosa i cada vegada que la meva fa alguna cosa, ella ja és allí per destrossar-li, o fins hi tot pegar-li si no aconsegueix el que ella vol, montant espectacles dignes de veure, mentre els seus pares no fan absolutament res. I no és només amb la meva filla. Si aquesta nena és al parc hi ha baralla segur, pegant i cridant fins que aconsegueix el que vol. Fins aquí podeu dir que és cosa de nens i que ja creixeran o el que sigui, però el problema és meu: no sóc capaç de mantenir-me al marge, i al final acabo posant-me a la seva alçada, enfadant-me jo amb la nena, marxant del parc, nerviosa i tensa. I això, a més, està afectant la relació amb els meus veïns, que intento evitar el màxim que puc.
I no sé què fer! La meva veïna també està molt preocupada amb la seva filla perquè no la poden controlar i intenta posar-hi remei, però el seu marit sempre té una excusa: que si la primavera, que si el menjar, que si l'ambient...
Us asseguro que a mi se m'està fent insoportable la nena, i pobra sé que no té cap culpa perquè ella no sap com gestionar la seva ràbia, però ja no sé com actuar. La nostra mainadera està igual, i això que ella és educadora de professió. No pot més.
Us heu trobat en un cas semblant? com heu actuat?
MariaCarme
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 54
Membre des de: dl. feb. 02, 2015 7:18 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: MariaCarme » dt. març 03, 2015 7:53 pm

Maig, espero que algu que hagi passat pel mateix et pugui ajudar.

Jo en el teu lloc crec que intentaria treure la nena de la veïna de la vida de la meva filla (mes enlla de la bona relacio cordial entre veins quan us trobeu al repla). Sobretot si tens tant clar que es una mala influencia. Proposaria mainaderes separades i exploraria altres parcs amb l'excusa de canviar i descobrir nous espais.
La filla de la veïna es un problema per la seva mare, pero intentaria evitar que ho fos per tu i la teva filla.
Si fan vides mes separades, segurament quan coincideixin al parc ja no hi haura aquesta gelosia que aboca la nena a destrossar tot el que fa la teva filla.

Pero entenc que es complicat. Sobretot trobar la solucio sense fer un lleig massa evident a la tva veïna.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: martina13 » dt. març 03, 2015 8:58 pm

Soc de la opinio de la mariacarme jo la separaria gradualment si vols o posa una excusa economica o k els avis la volen veure mes...nose jo no ho suportaria tampoc ha de ser dificil
maig13
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. març 03, 2014 12:56 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: maig13 » dc. març 04, 2015 9:54 am

si, suposo que la "solució" està clara, i tot i que el que no voldria és perdre la relació amb ningú, sé que he de posar distància, almenys fins que sigui capaç de relativitzar una mica les coses.

Suposo que només necessitava desfogar-me una mica.

Gràcies noies!
daga
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dc. feb. 25, 2015 8:37 pm
Contacta:

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: daga » dc. març 04, 2015 12:38 pm

Maig, jo t'entenc clarament el que vols dir. Hem pasa amb el fill gran.
Intento sempre que puc canviar de parc... Soc cordial amb els pares d'aquests nen quan els veig. Pero intento no fer masa vida amb ells. Realment els evito per por de no saltar o posar-m'he malalta
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: Maria V. » dc. març 04, 2015 7:29 pm

Jo també ho veig igual que la MariaCarme, amb canvi de mainadera, per poc que us ho pugueu permetre. (Pel que expliques, el que convindria és que la mainadera els plantés a ells i es quedés amb vosaltres, però no sé si ella s'hi atrevirà.) Un altre problema, potser més difícil, és si la veïneta se la sent des del vostre pis i us desperta la nena a l'hora de dormir. D'aquí a uns anys, probablement, ja no farà soroll (la mala educació canvia de símptomes amb l'edat) i si podeu mantenir les distàncies no hi tindreu tants problemes. Generalment es pot mantenir una relació distant sense barallar-se, diuen que dos no es barallen si un no vol i convé no enfrontar-s'hi si pot ser. Però vosaltres tampoc no teniu per què aguantar segons què.
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: Paparra » dg. març 08, 2015 8:23 am

Ostres... comento no x ajudar sino x curiositat... una nena sense horaris x menjar ni x dormir, a la q se li segueixen ritmes i gustos, vol dir q serà una nena capritxosa i agressiva????? Pq llavors la meva (1 any) te moooooolts numeros... de moment es una nena "tranquila i carinyosa, amb rabietes propies de l'edat".
Maria V. q es aixo dels simptomes de mala educació?
Perdoneu, es que estic flipant una mica...
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
maig13
:: puça
:: puça
Entrades: 26
Membre des de: dl. març 03, 2014 12:56 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: maig13 » dl. març 09, 2015 12:17 pm

No et puc respondre. No tinc ni idea què serà d'aquí uns anys. Ni aquesta nena, ni la meva, ni la de ningú. Si em refereixo als horaris ho faig perquè A MI m'ha anat molt bé seguir unes rutines, però bàsicament perquè tant la meva parella com la meva filla com jo ens llevem molt d'hora (per anar a treballar i per anar a la llar), i si no ens posem uns horaris de sopar-dutxa-dormir no hi hauria manera de sobreviure l'endemà.
Torno a repetir, A MI m'ha funcionat. Però no té perquè ser així a la resta.

Per altra banda, quan em refereixo a aquest tema de manera negativa ho faig perquè en aquest cas concret són els propis pares (bé, de moment només la mare), la que reclama alguna solució a l'actitud de la seva filla, que manté una actitud molt agressiva quan rep un no per alguna cosa. Si hi tenen a veure els horaris o no, aquí ja no puc entrar-hi, però ho apunto per tal que us feu una idea de la situació, i per si algú havia passat per una situació semblant.


Gràcies!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: Maria V. » dl. març 09, 2015 12:34 pm

Paparra ha escrit:Ostres... comento no x ajudar sino x curiositat... una nena sense horaris x menjar ni x dormir, a la q se li segueixen ritmes i gustos, vol dir q serà una nena capritxosa i agressiva????? Pq llavors la meva (1 any) te moooooolts numeros... de moment es una nena "tranquila i carinyosa, amb rabietes propies de l'edat".
Maria V. q es aixo dels simptomes de mala educació?
Perdoneu, es que estic flipant una mica...

A un any, no hi veig el problema. Una nena tan petita, si t'ho pots permetre, per què no li hauries de seguir ritmes i gustos? Però no tothom s'ho pot permetre. Moltes mares treballen fora de casa.
Repassa el que la companya explica de la conducta de la veïneta. D'això de maltractar una nena més petita que ella, no deixar-la jugar en pau i impedir-li els seus "ritmes i gustos", com en diries si no mala educació?
Pel que fa al que anomeno "símptomes de mala educació": una nena de tres anys sense horaris pot fer, per exemple, rabioles amb crits i puntades de peu als mobles a qualsevol hora de la nit. En canvi, a sis anys això no ho farà; el comportament sense respecte a les altres persones (mala educació) tindrà unes altres manifestacions.
Si ho he entès, el problema amb aquella nena és que el pare, en la pràctica, admet que la petita molesti l'altra gent, inclosos els més petits i febles. Així, recolzada en el pare, difícilment aprendrà que hi ha coses que no s'han de fer.
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: problemes amb els fills dels veïns

EntradaAutor: Paparra » dt. març 10, 2015 7:09 am

Ok, aclarit!!! I perdoneu si m'he ficat on no em demanen ;-)
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::